Kast besteld en betaald maar nooit ontvangen
Goedemorgen,
In mei 2023 heb ik een online een kast besteld bij woneninterieur en netjes betaald maar nooit ontvangen.
na enig aandringen van mijn kant zou de kast geleverd worden in november 2023.
tot op heden is er meerdere malen contact geweest via E-Mail en 1x telefonisch met talloze beloftes over levering (uiteindelijk order geannuleerd)
en toezegging gedaan over terugbetaling van mijn betaalde 650 euro.
Laatst E-Mail bericht van hun kant is dat afgelopen vrijdag 12 november het geld op mijn rekening zou staan.
Zoals verwacht niets ontvangen of een bericht.
Wat nu te doen zodat niet nog meer mensen slachtoffer worden van deze woonwinkel ?
Vriendelijke groet Nikki van Poppel
Trustpilot is 2,2 uit 5. Zijn volgens eigen website zeer druk en "daarom" tijdelijk niet telefonisch bereikbaar. Als u in de buurt woont is een persoonlijk bezoek mogelijk meer effectief.
Het formele dat u hier kunt doen is in gebreke stellen en levering vorderen en zie dan bijv. https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en zie m.b.t. al vaak gegeven waarschuwingen ook o.a.
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
(https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
Online winkelen: wat zijn de regels? onsumentenbond
U had er veel eerder werk van moeten maken en niet wachten tot vandaag.
Volgende keer een onbekende webshop goed napluizen voor u gaat bestellen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Op het Radar forum staat dat ze bezig zijn met het terugbetaling van de betaalde bedragen maar het lijkt een beetje hapsnap te gebeuren. De hardste schreeuwer wordt het eerst uitbetaald.
Misschien kunt u zich ook in dat forum melden want daar reageerd het bedrijf wel en hebben een aantal klanten hun geld terug gekregen.
Heb helaas dezelfde ervaring: Woneninterieur.nl levert niks en probeert klanten aan het lijntje te houden. Hun excuses is dat het druk is.
Ik heb een review online gezet met mijn ervaring en toen kreeg ik een zeer onvriendelijke mail dat ik moest stoppen met 'schadelijk berichten' plaatsen. Ook hadden ze mijn review bij trustpilot gerapporteerd als onwaar. www.woneninterieur.nl is druk met het proberen via dreigen hun reviewscore hoog te houden, ze zouden beter meubels kunnen leveren.
Ik ben nu bezig een incassobureau in te schakelen, de eerste die ik belde wilde het niet op no cure no pay basis doen, want ze hadden al ervaring met dat www.woneninterieur.nl niet makkelijk geld terugbetaald. Dus ik overweeg aangifte bij politie, als er genoeg zijn gaan die onderzoek doen.
Hi Ayaz,
Mail mij maar kimverbeek1980@live.nl
Ik ben het aan het verzamelen, dan kunnen we misschien gezamelijk aangifte doen.
Leugen op leugen op leugen!
Ook wij hebben te maken met loze beloften van woneninterieur.nl.
Inmiddels hebben we de koop ontbonden. Het geld zou vorige week teruggestort zijn, maar wij zien niks bijgeschreven.
Heeft iemand tips om je geld terug te krijgen?
We gaan morgen aangifte doen bij de politie en onze huisadvocaat is al ingeschakeld.
Ordernummer is 5055.
De advocaat is inderdaad de weg nu.
Sterkte en succes.
Hoi Nikki
ik heb precies hetzelfde, verschrikkelijk Dit moet stoppen.
Je kunt mij mailen : kimverbeek1980@live.nl
laten we proberen alle klachten te verzamelen en er gezamelijk iets mee te doen zo dat dit stopt. Trustpilot staat vol met dezelfde berchten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer