BP
door BPFR Oct 19, 2017 om 20:48
Winkels & webshops

Klacht over Bol.com en BATE BVBA

Onze dochter zag een camera voor een bedrag van € 65,00 (adviesprijs € 88,95) op de website van Bol.com. Met de door haar bij elkaar verzamelde verjaardag centjes had ze precies genoeg om deze camera te kunnen kopen.

Bij ontvangst van de camera hebben wij de factuur direct betaald. Bij een controle achteraf bleek de factuur echter voor een bedrag te zijn van € 88,95 in plaats van de € 65,00. Er is dus een bedrag te veel betaald van € 23,95.

Hierover meerdere malen contact opgenomen met Bol.com en de leverancier van de camera BATE BVBA. Ondanks dat het bedrag van € 65,00 nog steeds op de site staat weigeren beide partijen het te veel betaalde bedrag terug te storten. Met een zeer verdrietige dochter omdat zij nu weet dat er onterecht te veel voor de camera is betaald.

In onze ogen is hier sprake van MISLEIDING en OPLICHTING en willen we vervolg klanten dan ook waarschuwen voor de misleidende praktijken van Bol.com en BATE BVBA. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee.

De benodigde vervolg artikelen bestellen we voortaan op een andere site dan van Bol.com.

SLECHTE SERVICE BOL.COM!

3578 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2017 om 20:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die hoofdletters zijn niet nodig. Schelden is niet gepast op deze site.

Ik begrijp even niet waarom u € 88,95 betaalt, terwijl de prijs € 65,00 is. Als u aan de hand van een factuur betaalt, moet u toch echt zelf het bedrag intikken.

Stuur dat ding terug en vraag uw geld terug.

Cookies
door Cookies - Oct 19, 2017 om 20:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ten 1e waarom retourneer je de camera niet. Ten 2e is het handig als je even een link neer zet.

newmikey
door newmikey - Oct 19, 2017 om 20:59
830 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt te gaan om een Fuji Instax Mini 8 camera'tje. Zonder filmpack werkt die niet en u kunt zo'n pack erbij bestellen voor ca. €23 - Misschien eerst even checken wat u exact besteld heeft want het lijkt erop alsof u tijdens het bestellen ook een filmpack besteld heeft. Dan zijn aantijgingen van "misleiding" en "oplichting" wel weer heel erg onterecht.

Uw dochter had beter een simpel digitaal cameratje kunnen aanschaffen - met die (te) dure instant filmpacks zal de lol er gauw af zijn...

BP
door BPFR Oct 19, 2017 om 21:53
Antwoorden / 1 Vragen

De betaalde €88,95 is exclusief de filmpack. Er is in totaal €23,95 te veel betaald terwijl de koopprijs bedraagt voor €65,00. Op de factuur is de adviesprijs vermeld en betaald. Er is dus sprake onverschuldigde betaling die terug zou moeten worden gedraaid. Hier is dus mijns inziens wel degelijk sprake van misleiding en oplichterij.

newmikey
door newmikey Oct 19, 2017 om 22:16
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, terugsturen dan maar? Gek, ik betaal nooit achteraf bij webwinkels en zie bij het online afrekenen na de bestelling wat het bedrag is. Ra ra wat is hier fout gegaan?

Gr
door Grunn1 Oct 19, 2017 om 22:59
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb even gekeken en de camera in winkelmandje geplaatst. Prijs is en blijft 65 euro. Toch iets verkeerd besteld? Zonder filmpak heb je er niks aan n.l.

Cookies
door Cookies Oct 20, 2017 om 01:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie die camera wel, maar niet geleverd door Bate BVBA, maar door Bol.com en enkele andere externe verkopers  https://www.bol.com/nl/p/fujifilm-instax-mini-8-blauw/9200000012106873/?suggestionType=suggestedsearch

Cookies
door Cookies Oct 20, 2017 om 01:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Bpfr: stuur dat ding terug dan en koop 'm opnieuw voor 65 euro + instax colorfilm. Of neem even contact met ze op en vraag om toezending van dat filmpack. Vind het onzin om meteen over oplichting te praten. Kunnen ook dingen gewoon fout gaan.

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2017 om 22:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit is niet 'klaag-maar-raak'.
Wat is je vraag?

Op de factuur is de adviesprijs vermeld en betaald.
???
En je schrijft dat je € 88,95 betaald hebt (hetgeen natuurlijk een beetje raar is om een te hoog bedrag te gaan betalen. Onzorgvuldig?)
Er is dus sprake onverschuldigde betaling
Dat zou dus kunnen, maar dat heeft dus niets met misleiding en oplichterij te maken.

jo
door jorisw - Oct 19, 2017 om 23:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat staat er in de emailbevestiging?

panter22
door panter22 - Oct 20, 2017 om 08:55
6599 Antwoorden / Vragen

Je dochter is verdrietig vanwege de te hoge prijs, troost haar maar snel, het is haar schuld toch niet.
Betaal je je rekeningen zonder te kijken of het bedrag wel klopt?
Volgens Bol.com moet je na de koop contact opnemen met de verkoper.
Wil die het teveel betaalde verhalen, dan moet je in Belgie zijn.
BATE BVBA verkoopt de camera niet meer via Bol.com

wi
door willem89440 - Jan 8, 2018 om 11:12
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een sport horloge besteld via BATE BVBA /BOL.COM
Het zou 29/12 geleverd worden. Op 1/1 nog niets ontvangen, dus ze gemaild. Dit bedrijf antwoord geen mails dus de koop ontbonden. Dit gemaild naar BATE BVBA /BOL.COM. Deze antwoorden dat ze de retour aanvraag hadden ontvangen. GRRRRRR.

Gelukkig met creditcard betaald en ga mij geld terug vragen.

BATE BVBA is waarschijnlijk een fake bedrijf: GEEN ZAKEN MEE DOEN!