mi
door milo_1 Oct 26, 2009 om 13:06
Winkels & webshops

Klacht over gehakt uit de supermarkt

Het kan toeval zijn, maar de laatste week hoor ik van verschillende mensen in mijn omgeving klachten over vlees uit de supermarkten. En dat is dat de laatste tijd wel heel vaak botjes en ander vreemde stukjes in het gehakt en saucijzenworst zitten. Het geeft toch te denken als een saucijzenworst naar lever smaakt? Twee keer spreek ik ook uit eigen ervaring. Het ging in dat geval om gehakt van de Albert Heijn en saucijzenworst van de Lidl. Heb jij deze ervaring ook? Zo ja, laat dan weten om welk (gehakt)vleesproduct het gaat en in welke supermarkt je het hebt gekocht?

2852 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 26, 2009 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beide producten gebruik ik regelmatig, maar : alleen in de rundvleesvariant. Daar heb ik nog geen gekke dingen in kunnen ontdekken..............
Tja, met varkensvleesprodukten weet je 't maar nooit..........wel eens gekeken wat er gebruikt wordt voor gehakt? Overigens ga je van een stukje bot ofzo niet gelijk dood, 't kan misschien alleen wel eens verkeerd op je tanden springen
(ontleed eens echte zelfgemaakte zure zult..............)

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijdje geleden had ik een klein pakje half om half gehakt gekocht bij appie.
Volgende dag dacht ik, wat ziet dat gehakt er grauw uit.
Ik maakte het open, man, ik viel bijna flauw, helemaal bedorven.

En dat terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken was.

Ben terug gegaan en kreeg een nieuw pakje, maar goor was het wel.

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gehakt van de appie is helemaal Toppie niks mis mee alle soorten trouwens..

ve
door verwijderd - Feb 17, 2010 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevallig zei mijn dochter vorige week dat zij het gehakt van Jan linders niet meer wou hebben!....zoveel stukjes botjes erin, niet normaal!
Wij kopen die voor haar en voor ons, maar wij hebben nergens last van gehad!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Feb 19, 2010 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik en me man doen vaak boodschappen bij Albert Hein en de Deen. We hebben gelukkig nooit meegemaakt dat er botjes of iets dergelijks in zat. Ik heb alleen 1 keer gehakt gekocht bij de supercoop en was gelijk de volgende dag van kleur veranderd en zag er niet lekker uit.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2011 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normaal halen wij nooit gehakt bij de goedkopere supers, maar hadden vandaag helaas te weinig tijd.
Half om half van de Lidl die er op het eerste gezicht goed uit zag.
Na het bakken was het gehakt erg stevig maar dat kan ook door de fijnere maling komen.
Toen kwam de geur: niet bedorven maar anders, toch maar even proeven.
LEVER!!!, zelfs de metaalachtige nasmaak van lever.
Ik hou van gehakt en ook van lever, maar gehakt met leversmaak bederft echt mijn eetlust :(
Botjes hebben we af en toe (ook bij de slager) dat is meer iets van "kan gebeuren" net als een graatje in je visfilet.
Kwestie van uitspugen, maar doen verder niets aan de smaak.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2011 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Poespas68
Tijdje geleden had ik een klein pakje half om half gehakt gekocht bij appie.
Volgende dag dacht ik, wat ziet dat gehakt er grauw uit.
Ik maakte het open, man, ik viel bijna flauw, helemaal bedorven.

En dat terwijl de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken was.

Ben terug gegaan en kreeg een nieuw pakje, maar goor was het wel.

Dit is een natuurlijk proces, vroeger toen er nog niet in al het eten toevoegingen werden gedaan, zag gehakt ook een beetje grijs.
Tegewoordig zitten er kleurstoffen in het gehakt, om de kleur mooi rood te houden.
Waardoor het grijze niet meer te zien is.

Ik zou zeggen, eet geen gehakt meer, en dan in ieder geval de rundergehakt, zo mager mogelijk.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrijdag rundergehakt bij de Deen gekocht. Mijn vriendin en ik hadden zin in gevulde paprika's. Het kwam zo heelijk uit de oven dat ik misschien te enthousiast begon te eten. Maar wie verwacht er nou een stuk bot van 3x3 mm? Mijn kies in tweeën door dit akelige ding. Ik baal er behoorlijk van omdat mijn gebit supersterk is. Nog nooit iets gehad, geen gaatje, niks.Ik kan met een bit in een vrachtwagen vooruit treken als het moet. En nu, door een stukje bot breek ik mijn kies. Niet omdat ik slordig met ben tandenpoetsen, gewoon omdat ik trek had. Is het mogelijk dat supermarkten tegenwoordig minder goed opletten omdat wij alles steeds goedkoper willen hebben? Is dat mijn straf? Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Want een praatgroepje lijkt me wel wat zodra ik een MOTHERF***ING KROON HEB!!!!! Bedankt Deen!

ve
door verwijderd - Sep 30, 2012 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gehak maak ik zelf van runderlappen en hamlappen dan weet ik zeker wat er in zit. Ik heb nog een ouderwetse gehakmolen.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

onnolubbers schreef op zondag 30 sep 2012, 17:24: Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Want een praatgroepje lijkt me wel wat zodra ik een MOTHERF***ING KROON HEB!!!!! Bedankt Deen!

LET OP!

U bevindt zich in de rubriek DISCUSSIES. VRAGEN HOREN THUIS in Vraag & Beantwoord.

Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan naar onze andere rubriek Vraag & Beantwoord!

ve
door verwijderd - Oct 1, 2012 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Duitse biefstuk van mijn supermarkt lijkt wel fijngemalen vlees ipv hakte biefstuk. De keurslager verkoopt het maar zelfden.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2012 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind gehakt de laatste tijd ook erg vies ruiken als ik het uit de verpakking haal of aan het braden ben.
Ik gebruik alleen gehakt als ik een ovenschotel maak, bv een pastaovenschotel of aardappelschijfjes/bloemkool ovenschotel.
Ik heb o.a gehakt gebruikt van Jumbo, C1000 en AH die nog lang niet aan de datum is.
Bij alledrie de winkels ruikt het vies, stinkt het.
Hebben meer mensen hier last van?

ve
door verwijderd - Oct 3, 2012 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met gehakt moet je tegenwoordig geluk hebben. Vind zelf de kipfilet van de Vomar en de Deen niet lekker, als je het bakt dan ruikt het onaangenaam. Loop er altijd met een boog omheen.