Ma
door Martin Vink May 12, 2023 om 21:17
Winkels & webshops
Koffers besteld met een korting van 99% die op de koffershop site werd aangegeven en worden niet geleverd.

Koffers besteld met een korting van 99% die op de koffershop site werd aangegeven en worden niet geleverd.

Wij hebben op de koffershop.nl koffers besteld en er stond 99% korting bij waardoor we maar € 3,- hoefde te betalen en dan nog verzend kosten die erbij kwam.
natuurlijk was het te mooi om waar te zijn, maar ipv dat we een reactie hadden verwacht van de leverancier, stuurde ze gewoon zonder enig bericht of contact het geld weer terug! Kunnen we hier wat mee doen?

6771 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

ju
door juliomariner - May 12, 2023 om 21:26
1349 Antwoorden / 2 Vragen
12

[edit - redactie], natuurlijk niet. 
Als een kind kan snappen dat het niet klopt hoeven ze niet te leveren. 99% korting niet leveren voor het bedrsg wsnt kan niet kloppen 9,9% = wel leveren wsnt 10% korting kan heel goed kloppen.

mahadma
door mahadma - May 12, 2023 om 21:26
11607 Antwoorden / 51 Vragen
1

Op de webshop checker staat KLIK HIER

M
aar u geloofd dus ècht dat zo'n koffer voor € 3,00 zou kunnen kopen?
Je kan op je tien tenen natellen dat dit niet klopt, van € 458 voor € 3 never nooit kan kloppen.
Zelfs een rechter zal u nooit gelijk geven (denk even aan het Otto-arrest) voor deze kennelijke/opzettelijke fout.
Voor die € 3,00 en dan nog incl verzendkosten en btw kunt u nooit een koffer van € 458 verwachten.

tenormin
door tenormin - May 12, 2023 om 21:56
16872 Antwoorden / 108 Vragen
2

Dat is geweldig van de leverancier, om het gestorte geld terug te sturen. Vanavond nog (alweer) op het nieuws: een dropshipper heeft op zijn site (zonder k.v.k. nummer, zonder telefoon nummer en zonder emailadres) een 'aanbieding' kussens op de site. Leken prachtig. Werd ook ontvangen, alleen, men werd wel bij de neus genomen: mini kussentjes, zo groot als een Ø 5cm. Zo iemand zit zich echt, in zijn hobbykamer, te verkneuteren. En te innen. Als "wij" nu eerst eens, alvorens te bestellen, even zo'n site verder te onderzoeken op zaken, zoals bovenstaand genoemd, of ze dat hebben, contact etc. Het is al duizende keren geschreven: als iets te mooi is om waar te zijn is het dat ook. En dat weet u natuurlijk ook, @ martin vink. Maar nee, hier kunt u niets mee (doen). Maar zelfs dat weet u.

Mabelle
door Mabelle May 13, 2023 om 07:29
495 Antwoorden / 1 Vragen

Wat hebben dropshippers hiermee te maken? Deze shop is helemaal geen dropshipper. Gewoon een foutje op hun site.

rj
door rjw - May 12, 2023 om 22:15
3298 Antwoorden / 5 Vragen
1

Ook hier maar eens: draai het eens om. Als jij op je werk een tikfout maakt die een flinke kostenpost zou veroorzaken, betaal je dan uit eigen zak het verschil?

ne
door neodutchio - May 12, 2023 om 22:26
5186 Antwoorden / 12 Vragen
1

Gelukkig maar dat fouten maken mag. Ook al denken sommige personen daar anders over. Ik hoop dat binnenkort uw huis te koop komt te staan. En dan per ongeluk geen €450.000 neerzetten maar €450,000. Mooi koopje voor €450. 

Wat u in het geval van de koffers kan doen is heel simpel: niets. Het enige recht dat u had is het terug ontvangen van het geld en dat is gebeurd. U hebt geen recht op de koffers, u hebt geen recht op compensatie, u hebt geen recht op korting.

tenormin
door tenormin May 12, 2023 om 23:03
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe dan ook, bij je voorbeeld staat er, na de komma toch een 0 teveel.Kortom, dat is geen te vergelijken bedrag.

ne
door neodutchio May 12, 2023 om 23:20
5186 Antwoorden / 12 Vragen

Wie zegt dat er maar 2 cijfers achter de komma mogen? Brandstof gaat ook met 3 cijfers achter de komma en bij energie zelfs 5.
Daarbij, de prijs van de koffers klopt ook niet. 1% van €458 is €4,58 en geen €3,00.
Het gaat er om dat er bij een overduidelijke fout maar 1 recht is: je geld terug krijgen.

Mabelle
door Mabelle - May 13, 2023 om 07:31
495 Antwoorden / 1 Vragen
2

Nee, daar kunnen jullie niets mee doen. Het is voor iedereen, dus ook voor jullie, een overduidelijke fout en in zo'n geval hoeft een shop niet te leveren. En je hebt een reactie gehad van de leverancier, want ze hebben jullie geld terug gestort.

Gr
door Grunn1 - May 13, 2023 om 09:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen
2

Natuurlijk was het te mooi om waar te zijn en je hebt ze waarschijnlijk ook alleen maar besteld omdat ze juist maar 3 euro waren. Even een slaatje uit slaan.
Je had een reactie van de leverancier verwacht maar andersom had je ze ook even kunnen melden dat de prijs verkeerd stond, was wel zo netjes geweest. De pot verwijt de ketel.

ro
door ronny530 - May 13, 2023 om 09:55
2814 Antwoorden / 41 Vragen
2

U wist al dat de advertentie niet kloppend zou zijn maar u heeft geen soort van excuusmail ontvangen en dat steekt want degene die een fout maakt dient ook excuus aan te bieden. Tot levering kunt u de webwinkel niet dwingen dat weet u zelf ook wel maar u heeft blijkbaar gedacht er toch een voordeel uit te halen omdat de verkoper u vanwege het niet leveren hevig gedupeerd heeft en u op de één of andere manier tegemoet dient te komen.

Ge
door GeeJee - May 13, 2023 om 11:11
15 Antwoorden / Vragen
1

Uw vraag: Kunnen we hier wat mee doen?  

U kunt blij zijn dat u de 3,00 hebt teruggekregen.

Analoog
door Analoog - May 13, 2023 om 13:09
140 Antwoorden / Vragen
1

In de vraag geeft u zelf het antwoord al 'het was te mooi om waar te zijn' op naar het volgende "koopje"........

mo
door mof - May 15, 2023 om 12:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U zegt t zelf al. Te mooi om waar te zijn. U heeft uw geld terug. Leef lekker verder!

ha
door harrybre - May 15, 2023 om 13:54
240 Antwoorden / Vragen
0

Het is weer opvallend: een Ollander, die exact zijn vermeende rechten denkt te kennen (maar nooit de verplichtingen) .
Als er IETS over intenet-aankopen bekend is, is het wel dat duidelijk verkeerde prijsinfomatie niet nagekomen hoeft te worden, het Otto-arrest.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 15, 2023 om 16:18
2138 Antwoorden / Vragen
0

Natuurlijk kunt u "wat doen", het is uw goed recht ergens een zaak van te maken. De vraag is natuurlijk of dat zinvol is en dát denk ik niet.

ma
door marleenvanh - May 15, 2023 om 19:46
453 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het is duidelijk een fout 99% korting en je hebt je geld terug. NIET ZO ZEUREN DUS!!

he
door henri_b - May 17, 2023 om 21:03
27 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet wel erg simpel van geest zijn om te geloven dat u producten kunt kopen met 99% korting.
Dit kan alleen maar óf een vergissing, óf nep zijn.
Netjes dat het 'aankoopbedrag' onverwijld werd teruggestort!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

si
simon1969 - Jun 17, 2024 om 16:00
Winkels & webshops
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet

Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer

ni
nicmol - Jun 17, 2024 om 13:39
Vrije tijd & tuin

Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen

Ik  heb eenderde van in de  tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw 
Ze zeiden dit

Goedemiddag, Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag. Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta ... Lees meer

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer