Ca
door Carribeandelight Feb 8, 2023 om 13:03
Winkels & webshops

Kruidvat misleidend reclame

Bij Kruitvat is in de folder  listerin nu in de aanbieding 1 plus 1 voor 2.99. Als je dit bij de kruidvat haalt dan zeggen ze dat het foutje is.  Ik merk dat Kruidvat vaak dit opvoert. Is dit normaal. Of moet Kruidvat de klant de prijs in krantje aanhouden?

1907 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 8, 2023 om 13:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Als het als aanbieding van deze week staat, moeten ze dat ook leveren. Tenzij er in de kleine lettertjes staat fouten in de aanbieding kunnen voorkomen en behoeven wij daar ons niet aan te houden. Zou dus zomaar kunnen.

Ca
door Carribeandelight Feb 8, 2023 om 13:31
Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat staat er niet bij

getty
door getty Feb 8, 2023 om 13:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ts: Dat staat altijd bij aanbiedingen erbij, waarschijnlijk ergens verstopt, maar het staat er wel

Ja
door JannyBoe - Feb 8, 2023 om 13:19
515 Antwoorden / Vragen

Als het een 'kennelijke fout' betreft hoeft Kruidvat niets. Dat is een fout waarbij de consument zelf ook wel kan nagaan dat de aanbieding niet kan kloppen.
Als iets fout geadverteerd wordt voor bijvoorbeeld 2,99 euro maar de realistische en echte prijs moet 12,99 euro zijn dan is dat zo'n 'kennelijke fout'.

Trouwens, u zegt dat Kruidvat dit 'vaak opvoert'. Ia dat iets wat u met feiten kunt toelichten?

Ca
door Carribeandelight Feb 8, 2023 om 13:25
Antwoorden / 1 Vragen

De prijs in de winkel is 5.99 per stuk vóór de reclame week

Ja
door JannyBoe Feb 8, 2023 om 13:31
515 Antwoorden / Vragen

Wat vindt u zelf? Kunt u er mee leven dat Kruidvat dit als foutje meldt?

getty
door getty Feb 8, 2023 om 13:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Lijkt me inderdaad een aannemelijke fout

Mabelle
door Mabelle - Feb 8, 2023 om 14:00
423 Antwoorden / 1 Vragen

Listerine staat tot 12-2 in de aanbieding 1+1 gratis op de Kruidvat site. Wat de verkoopster zegt, klopt dus niet. Neem aan dat je een smartphone hebt, laat haar dan zien dat het ook op de site staat.

Anders maar bestellen via de site van Kruidvat https://www.kruidvat.nl/verzorging/mondverzorging/mondwater-spray/c/30015?q=%3A%3ApromotionCategory%3Apromo_3574431&page=0&size=20&sort=ratingLSP

Bestelling afhalen bij een filiaal is gratis. Minimum online bestelbedrag is wel 15 euro.

Ca
door Carribeandelight Feb 8, 2023 om 14:04
Antwoorden / 1 Vragen

Nou, ik had de folder bij me

Mabelle
door Mabelle Feb 8, 2023 om 14:08
423 Antwoorden / 1 Vragen

Maar diaarvan beweert ze dat het een fout is. Dus laat zien dat het ook op hun site staat. Of bestel online, problem solved. Ik heb zojuist even geprobeerd, lukt prima. Online moet je er dan wel 2 in je mandje gooien, 1x wordt dan vh totaalbedrag afgetrokken.

getty
door getty Feb 8, 2023 om 14:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar is het 1 + 1 gratis het probleem of de prijs.

am
door amelissen - Feb 8, 2023 om 14:03
77 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit in het verleden ook regelmatig gehad. Ik koop altijd dezelfde gezichtscreme en alleen als die in de reclame is voor 2 voor de prijs van 1. Er staat bij de reclame dat een bepaalde versie is uitgesloten maar dat is niet algemene de versie die ik koop. Ik heb regelmatig discussies aan de kassa van het Kruitvat dat de korting niet voor die versie geldt, en dan geef ik ook steeds aan dat dit de algemene creme is en niet de uitsluitsel. Soms geven ze hem met korting mee, soms ook niet, waarna ik deze uiteraard niet aanschaf. Na 10 x discussie was ik er klaar mee en tegenwoordig ga ik naar Etos waar ze dezelfde korting hebben, maar dan een week later.

Ca
door Carribeandelight Feb 8, 2023 om 14:06
Antwoorden / 1 Vragen

Ik had ook deze discussie. Ik ga dan ook naar de etos.

getty
door getty - Feb 8, 2023 om 14:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Is de 1 + 1 gratis nu het probleem of de prijs?

Als u er 2 voor 5,99€ kan kopen is er niets aan de hand. Dat is de normale prijs voor 1 artikel

Mabelle
door Mabelle - Feb 8, 2023 om 14:25
423 Antwoorden / 1 Vragen

Maar is het 1 + 1 gratis het probleem of de prijs.

@Getty, je hebt helemaal gelijk het gaat om de prijs van 2,99 euro. Dat staat dan inderdaad verkeerd in de folder, want Listerine is echt nooit zo goedkoop.

De goedkoopste is 3,86 Listerine Cool Mint Mondspoeling 500ml

@topicstarter: op een papieren folder staat altijd iets van 'druk- en zetfouten voorbehouden'. Vaak op de allerlaatste bladzij ergens onderaan.

Thecla58
door Thecla58 - Feb 8, 2023 om 15:01
854 Antwoorden / 3 Vragen

In een van je reacties zeg je dat normale prijs 5,99 is. Voor twee producten zou je dus 11,98 betalen

Nu betaal je voor twee producten 5,99 en dat terug getekend komt dat dus op 2,99 per product.  Zo moeilijk is dat niet.

ne
door neodutchio - Feb 8, 2023 om 15:04
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hier is geen sprake van misleidende reclame, maar van een fout. De genoemd prijs is de stuksprijs waar ten onrechte "2 voor" bij staat. Dat dat een fout was had u zelf ook kunnen weten gezien de normale prijs. Van €5,99 voor €1,50 is een abnormaal verschil.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2023 om 16:14
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Nu ik dit zie: https://www.kruidvat.nl/search?text=listerine lijkt het mij dat er inderdaad sprake is van een sustantiële fout en dan behoeft men de foutieve prijs niet aan te houden.