Laptop aan een vreemde meegegeven door PostNL
Beste allemaal,
Ik zit met de handen in het haar en ik weet niet meer wat ik moet doen. 10 dagen geleden heb ik een macbook aangeschaft bij de Mediamarkt. Vorige week dinsdag 29-11-2022 om 14:02 kreeg ik een berichtje in de postNL app dat ik mijn pakketje(macbook) zou hebben ontvangen. In de app stond een handtekening die niet van mij is. Rond 16:00 zag ik de pakketbezorger in de straat en ik liep direct naar hem toe. Hij vertelde mij dat hij twee straten verderop mijn macbook heeft meegegeven aan iemand die zei dat hij mij was, hij wist ook mijn adres. Zonder te vragen om legitimatiebewijs heeft deze bezorger de macbook meegegeven. Kortom mijn macbook van 1888 euro is gesloten.
Hierop volgend heb ik direct PostNL en de mediamarkt gebeld, daarnaast heb ik aangifte gedaan. Mediamarkt beloofde mij het uit te zoeken en als mijn verhaal zou kloppen ik een nieuwe laptop zou krijgen. Inmiddels is het 8-12 en ik heb iedere dag gebeld of er al een oplossing was. Iedere keer krijg ik een ander antwoord met als toppunt gisteren. De meneer van de klantenservice vertelde mij dat het proces rond was en dat ik afgelopen nacht/deze ochtend een track and trace kon verwachten. Ik heb echter nog niets ontvangen dus heb ik weer met de klantenservice gebeld. Deze vertelde mij dat ze de track and trace opnieuw naar mij zou mailen en dat ik die binnen een kwartier zou kunnen ontvangen. Na een half uur had ik nog niets, dus ik weer bellen. Deze dame vertelde mij dat het verhaal van gisteren helemaal niet klopte en dat het systeem nog steeds wacht op een antwoord van postNL. Kortom ik weet niet meer wat ik kan doen, er zijn inmiddels meer dan 7 werkdagen verstreken en de mediamarkt lost het gewoon niet op. Het gaat om een hoop geld en ik heb de laptop hard nodig voor mijn werk. Weet iemand wat voor vervolg stappen ik kan ondernemen? Ik weet in ieder geval zeker dat ik bij de mediamarkt niets meer koop en ook zeker niet kan aanraden.
Bedankt voor jullie tijd.
Groet,
Lars
Ben u dan niet direct naar dat persoon gegaan die de bezorger aanwees wie hij was en waar hij woonde. En ook geen melding daarvan gedaan bij de Politie? Die pakketbezorger is natuurlijk ook heel fout bezig geweest, om het maar zacht uit te drukken. Tja, Mediamarkt moet dit toch zelf afhandelen met PostNl. Waardeloos voor u.
Hij vertelde dat de meneer zijn busje had opgewacht. Ik heb aangifte gedaan bij de politie maar die kon niets met mijn aangifte, van postNL krijg ik te horen dat de mediamarkt het moet oplossen met postNL, wat ook logisch is.
Regel 1 van de verkoper = De verkoper is 100% verantwoordelijk dat de koper (U dus) het artikel FYSIEK in handen heeft.
Ergo, contact MM en ga (bij voorkeur) in persoon naar een afhaalpunt van de post of MM, om uiteindelijk UW pc te ontvangen.
Trouwens, uw topic titel klopt niet, de Post.nl heeft uw pakket NIET gestolen, wèl fout afgegeven.
Topantwoord
Als ook al hiervoor gezegd: de verzender is aansprakelijk voor juiste verzending resp het ontvangen door de juiste geadresseerde. Het is dus dse MediaMarkt die Post Nl dient aan te spreken. Het is aan u om MesdiaMarkt aan te spreken op het feit dat u hetgeen u heeft gekocht niet heeft ontvangen en daarmee is men bij MediaMarkt dus in gebreke te stellen. Zie o.a. dit https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit als voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten.
Aangetrekend verzenden kost u ca. € 10,00 en dat bedrag kunt u ook vorderen middels de brief.
Topantwoord
Op het radarforum staat een vergelijkbaar verhaal. Daarin komt naar voren dat dat het product is opgewacht door derden en omdat ontvanger en bezorger elkaar kennen is de telefoon wel goed aangekomen. Even doorscrollen, is niet in de beginpost.
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=199520&start=20https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=199520&start=20
Topantwoord
Hallo Lars1991,
Lees deze informatie eens door , MM is verantwoordelijk , klik op de rode regels .
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/eerste-hulp-bij-je-zoekgeraakt-pakketje
Wanneer het te lang duurt , MM is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen .
https://www.thuiswinkel.org/leden/mediamarkt-nl/certificaat/
https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/
Dank voor de reactie! Bij thuiswinkel.org direct een klacht ingediend. Morgen ga ik geschil indienen.
Graag gedaan , suc6
als je deze bezorger weer treft dan vraag een getekende verklaring van hem, deze kun je zelf al opstellen van te voren, je kent immers het verhaal, vraag of hij deze tekent dan heb je in ieder geval je bewijs.
dit gezegd hebbende, MM is verantwoordelijk voor de zending tot jij het hebt ontvangen, jij oeft dus in principe niets meer te doen dan dat je al gedaan hebt, beslist MM om je niet een nieuwe te sturen dan kun je hen vorderen dit alsnog te doen of je schakelt een deurwaarder in om je geld terug te halen.
Topantwoord
Het is heel simpel: Mediamarkt is verantwoordelijk voor de deugdelijke verzending. Een MAcBook van dik 1800 EUR hoort dan ook gewoon verzekerd en aangetekend te worden verzonden. De risico's liggen gewoon bij Mediamarkt. Voor u geldt: de handtekening is niet van u, tevens zou de besteller u u om uw legitimatiebewijs moeten vragen en het nummer daarvan moeten noteren. Dit is niet gebeurd dus kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie. Mediamarkt zal in het ongelijk worden gesteld en verplicht worden u te betalen en de kosten van de Geschillencommissie te dragen. Ook als Mediamarkt nog geen antwoord heeft van Post NL. DAt is namelijk een zaak tussen Mediamarkt en PostNL en daarmee heeft u niets van doen.
Je kunt natuurlijk de volgende keer een getekende verklaring opvragen of het gesprek met je telefoontje opnemen zonder dat de besteller daarvan weet. Dat mag namelijk! De besteller is namelijk fout geweest door niet uw identiteit vast te stellen en het pakket zomaar aan iemand mee te geven die heeft gezegd dat hij u was.
Denk je dat de pakjesbezorger zijn werk nog doet?
Ik zoe de bezorger nog dagelijks in de straat. Dus deels vind ik het een goed idee, anderzijds is het een probleem van de mediamarkt en wil ik het niet mijn probeel maken. Maar simpelweg is het dat wel... Ik heb afgelopen donderdag al wel een bericht gestuurd naar het thuiswaarborg. Deze geven de mediamarkt weer een week om te antwoorden. Verder heb ik een pakket aangevraagd bij de geschillencommisie.
Hallo Lars, als niets helpt, wat jij kunt doen is, als je de Macbook besteld hebt online, via de mail contact zoeken met
thuiswinkel.0rg zij kunnen jou helpen, alleen als je artikelen gekocht hebt online.
Zelf heb ik ook van hun gebruik gemaakt, zij hebben mij geholpen, was zo opgelost.
Succes, Janneke
Toch opzienbarend dat iemand op de hoogte was van uw bestelling van de Mediamarkt en zodoende de laptop in ontvangst heeft genomen.
De postnl medewerker mag nooit en te nimmer zo duur apparaat zomaar afgeven zonder de ID te controleren,dus ligt volgens mij de verantwoordelijkheid bij postnl.
Ik had hetzelfde meegemaakt met een harde schijf van de Mediamarkt die plots verdwenen was bij postnl.
Na 14 dagen heeft de Mediamarkt mij een nieuw exemplaar toegestuurd.
Succes met het verloop en ik verwacht dat u een nieuwe laptop gaat krijgen.
Precies, hoe wist de fief dat er voor ts een dure laptop in de PostNL bus zat. Ik heb zo mijn bedenkingen bij dit verhaal.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer