franspar
door franspar Oct 6, 2021 om 10:25
Winkels & webshops

Lees dit als u een AMSLOD e-bike wil kopen!

Beste Alyssa van de Amslod servicedesk,

Zal de reparatie aanvraag vanaf de eerste tot en met de laatste melding met bijbehorend

antwoorden melden bij kassa, radar, en social media.

Twee maanden wachten op een reparatie voor twee fietsen vind ik te gek voor woorden.

Voorstel om te laten repareren door fietsenmaker in de buurt is niet op

gereageerd, terwijl wij ruim binnen de garantie periode zijn en notabene nog een extra

service contract voor 149 euro per fiets bij u hebben afgesloten!

Jammer dat het zo moet lopen maar dit

als waarschuwing voor toekomstige kopers van AMSLOD fietsen.

Met vriendelijke groet,

Frans

-------- Oorspronkelijk bericht --------

Onderwerp: Re: [#222735] Reparatie-aanvraag

Van: amslod bv<service

Aan:

Cc:

Geachte heer of mevrouw,

​Hartelijk dank voor uw bericht.

Wegens de grote drukte kunnen wij helaas niet eerder bij u komen ter reparatie.

Mocht u toch eerder geholpen worden kan dat in 1 van onze werkplaatsen. Deze hebben wij in Almere, Almelo, Apeldoorn,  Roermond en Meppel.

Ik zie uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Alyssa

Amslod servicedesk

Op Wo, 29 Sep om 11:41 AM [edit bijdrage aangepast - redactie]

7877 7 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 6, 2021 om 10:48
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zijn ze nu wel of niet gerepareerd?

franspar
door franspar Oct 6, 2021 om 13:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

Pas op 28 oktober.

me
door mein33 - Oct 6, 2021 om 12:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik ga zeker de werkwijze/service van Amslod niet vergoeilijken, al leveren ze wel zeer matige producten, maar ook bij de reguliere fietsenmakers zijn momenteel reparatie/service wachtlijsten.
Er zijn het afgelopen jaar zoveel nieuwe  e.bike's verkocht dat het voor de reparatieafdelingen bijna niet bij te houden is.
Mijn Koga is inmiddels al 4 wkn.aan een service beurt toe en moet tot 9 november wachten alvorens aan de beurt te zijn. Gelukkig kan ik hem wel blijven gebruiken tot aan de servicebeurt omdat er geen klachten zijn.

Ben ook bang voor u dat de fietsenmaker om de hoek niet echt zit te wachten op uw Amslod om die te repareren.

PS.
Even het achterwiel lossen en zelf de ketting spannen is een fluitje van een cent, dat zou u toch (bijna) heel eenvoudig  zelf moeten kunnen.

franspar
door franspar Oct 6, 2021 om 13:25
3 Antwoorden / 2 Vragen

Bij amslod zit dit anders, zit geen kettingspanner op.

Topantwoord

Amslod
door Amslod - Oct 6, 2021 om 16:14
7 Antwoorden / Vragen

Beste Frans,

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw fiets. Van mijn collega van de service desk heb ik vernomen dat er contact is geweest. Er is een afspraak met onze monteur voor reparatie aan huis gepland. Helaas vanwege drukte moet u langer wachten dan gehoopt. Uiteraard begrijpen we dat deze vertraging ongemak kan veroorzaken. Onze excuses. Graag helpen wij u eerder dan de voorgestelde datum van een monteur aan huis. Dit kan in één van onze servicepunten. Onze servicepunten met Amslod vakmonteur zijn gevestigd in Almere, Almelo, Papendrecht, Roermond, Apeldoorn of Meppel. Mocht u van deze optie gebruik willen maken, dan kunt u contact opnemen met onze service desk via 038 202 0808 (optie 3).Vanzelfsprekend doen wij onze uiterste best om iedereen zo goed en snel mogelijk te helpen, zodat u spoedig weer fijne fietskilometers kan maken.

Met vriendelijke groet,

Kayla van Amslod

franspar
door franspar Oct 6, 2021 om 18:19
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen van Amslod, vooraf gesteld zit er nog 1,5 jaar garantie op deze fietsen en nog eens een servicecontract
Voor twee fietsen 298 euro.
Het probleem is dat beide fietsen de ketting veel te los zitten en van een fiets de ketting  steeds eraf loopt al 3 keer.
Met deze fiets kan je niets meer fietsen.
Deze melding is aangemeld op 26 augustus en dan word geschreven, kan niet eerder dan op 28 october.
Tevens hebben we accu problemen.
Dus het is nu wel duidelijk toch!!
Vandaar waarschuwing voor mensen die een AMSLOD fietsen willen kopen.!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 6, 2021 om 16:25
16852 Antwoorden / 202 Vragen

De reasctie die vanuit AMSLOD al wordt gegeven lijkt mij zeer reeel. Het is niet onlogisch dat men op dit moment (evenals in andere sectoren0 te maken heeft met personeelsproblemen en er bovendien ook sprake zal zijn voor een min of meer economische planning m.b.t. plaats waar de reparatie dient plaats te vinden en waar de reparateur dan vandaan komt.
 Het lijkt  u onredelijk maar het is m.i.  niet onlogisch. U heeft de fiets kennlijk ook bij AMSLOD zelf gekocht en men is daar dan primair verantwoordelijk voor de reparatie. Naar een andere reparateur gaan en dan de kosten claimen is m.i. geen optie. U kunt uiteraard wel een andere repareteur zoekenn en dan kijken wat de reparatiekosten zijn en indien dat summier is dan zelf betalen.

franspar
door franspar Oct 6, 2021 om 18:13
3 Antwoorden / 2 Vragen

Heremietkreeft, vooraf gesteld zit er nog 1,5 jaar garantie op deze fietsen en nog eens een servicecontract
Voor twee fietsen 298 euro.
Het probleem is dat beide fietsen de ketting veel te los zitten en van een fiets de ketting  steeds eraf loopt al 3 keer.
Met deze fiets kan je niets meer fietsen.
Deze melding is aangemeld op 26 augustus en dan word geschreven, kan niet eerder dan op 28 october.
Tevens hebben we accu problemen.
Dus het is nu wel duidelijk toch?

panter22
door panter22 - Oct 7, 2021 om 08:42
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is het nadeel als je een ebike online koopt. Er staat niet direct een monteur voor de deur. Dan kun je wel mailen om toch maar eerst aan de beurt te komen, maar dat gaat dan ten koste van een ander die ook moet wachten.
En als de ketting er steeds afloopt zet je hem dan zelf weer er terug op?
Als je bang bent dat de ketting er onderweg weer afloopt, kun je pechhulpservice afsluiten bij de ANWB
https://www.anwb.nl/wegenwacht/fiets
Waarom niet even naar de fietsenmaker om de hoek? Als hij bereid is je fiets te maken, kun je weer rijden.
Wat doet dan die paar tientjes er toe? Je wilt toch niet zeggen dat als je een fiets voor €2000 koopt, je geen geld meer hebt om een fietsketting te laten repareren.
Dat serviceabonnement van €150 blijkt dus weggegooid geld te zijn.

mariodings
door mariodings Jul 11, 2022 om 17:08
40 Antwoorden / 3 Vragen

1. de fietsenmaker, welke dan ook geeft meteen aan dat de wachttijd weken gaat duren. Dat heeft niks te maken met online kopen.
2. de ketting spannen is inderdaad heeel eenvoudig,.....alleen kon ik niet de juiste video erbij vinden.  Niet de as losmaken, maar die 2 inbusboutjes er vlak bij. De "kettingspanner" zit er vlak bij, langs achteren met een inbusbout 2.0 .
3. De ANWB (heb ik al vaker gebruik van gemaakt en is veel goedkoper) kan ook je ketting spannen, maar alleen als je onderweg bent. (Goeie service, banden plakken doen ze ook.). Ze gaan alleen niet de ketting inkorten.
4. De monteurs, ach laat ik zeggen, je hebt goede en slechte. Van Amslod en van andere partijen. Ik leer veel van ze, want ze weten allemaal net dat ene wel en dat andere niet. Dus er bij blijven.
Ik heb onlangs geleerd dat je ook een "halve" schakel hebt. Eigenlijk een verkeerd woord, want het is een hele schakel die 2 hele schakels vervangt.

va
door vanlotjegetikt - Jul 11, 2022 om 18:00
809 Antwoorden / Vragen

[edit bijdrage verwijderd - redactie]

Gr
door Grunn1 Jul 12, 2022 om 11:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De vraag is al van oktober vorig jaar hoor.

ap
door apiejoepie Jul 12, 2022 om 12:00
130 Antwoorden / 4 Vragen

grunn kijk even naar zijn nickname