Lees dit als u een AMSLOD e-bike wil kopen!
Ik ga zeker de werkwijze/service van Amslod niet vergoeilijken, al leveren ze wel zeer matige producten, maar ook bij de reguliere fietsenmakers zijn momenteel reparatie/service wachtlijsten.
Er zijn het afgelopen jaar zoveel nieuwe e.bike's verkocht dat het voor de reparatieafdelingen bijna niet bij te houden is.
Mijn Koga is inmiddels al 4 wkn.aan een service beurt toe en moet tot 9 november wachten alvorens aan de beurt te zijn. Gelukkig kan ik hem wel blijven gebruiken tot aan de servicebeurt omdat er geen klachten zijn.
Ben ook bang voor u dat de fietsenmaker om de hoek niet echt zit te wachten op uw Amslod om die te repareren.
PS.
Even het achterwiel lossen en zelf de ketting spannen is een fluitje van een cent, dat zou u toch (bijna) heel eenvoudig zelf moeten kunnen.
Bij amslod zit dit anders, zit geen kettingspanner op.
Topantwoord
Beste Frans,
Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw fiets. Van mijn collega van de service desk heb ik vernomen dat er contact is geweest. Er is een afspraak met onze monteur voor reparatie aan huis gepland. Helaas vanwege drukte moet u langer wachten dan gehoopt. Uiteraard begrijpen we dat deze vertraging ongemak kan veroorzaken. Onze excuses. Graag helpen wij u eerder dan de voorgestelde datum van een monteur aan huis. Dit kan in één van onze servicepunten. Onze servicepunten met Amslod vakmonteur zijn gevestigd in Almere, Almelo, Papendrecht, Roermond, Apeldoorn of Meppel. Mocht u van deze optie gebruik willen maken, dan kunt u contact opnemen met onze service desk via 038 202 0808 (optie 3).Vanzelfsprekend doen wij onze uiterste best om iedereen zo goed en snel mogelijk te helpen, zodat u spoedig weer fijne fietskilometers kan maken.
Met vriendelijke groet,
Kayla van Amslod
Beste mensen van Amslod, vooraf gesteld zit er nog 1,5 jaar garantie op deze fietsen en nog eens een servicecontract
Voor twee fietsen 298 euro.
Het probleem is dat beide fietsen de ketting veel te los zitten en van een fiets de ketting steeds eraf loopt al 3 keer.
Met deze fiets kan je niets meer fietsen.
Deze melding is aangemeld op 26 augustus en dan word geschreven, kan niet eerder dan op 28 october.
Tevens hebben we accu problemen.
Dus het is nu wel duidelijk toch!!
Vandaar waarschuwing voor mensen die een AMSLOD fietsen willen kopen.!!
De reasctie die vanuit AMSLOD al wordt gegeven lijkt mij zeer reeel. Het is niet onlogisch dat men op dit moment (evenals in andere sectoren0 te maken heeft met personeelsproblemen en er bovendien ook sprake zal zijn voor een min of meer economische planning m.b.t. plaats waar de reparatie dient plaats te vinden en waar de reparateur dan vandaan komt.
Het lijkt u onredelijk maar het is m.i. niet onlogisch. U heeft de fiets kennlijk ook bij AMSLOD zelf gekocht en men is daar dan primair verantwoordelijk voor de reparatie. Naar een andere reparateur gaan en dan de kosten claimen is m.i. geen optie. U kunt uiteraard wel een andere repareteur zoekenn en dan kijken wat de reparatiekosten zijn en indien dat summier is dan zelf betalen.
Heremietkreeft, vooraf gesteld zit er nog 1,5 jaar garantie op deze fietsen en nog eens een servicecontract
Voor twee fietsen 298 euro.
Het probleem is dat beide fietsen de ketting veel te los zitten en van een fiets de ketting steeds eraf loopt al 3 keer.
Met deze fiets kan je niets meer fietsen.
Deze melding is aangemeld op 26 augustus en dan word geschreven, kan niet eerder dan op 28 october.
Tevens hebben we accu problemen.
Dus het is nu wel duidelijk toch?
Dat is het nadeel als je een ebike online koopt. Er staat niet direct een monteur voor de deur. Dan kun je wel mailen om toch maar eerst aan de beurt te komen, maar dat gaat dan ten koste van een ander die ook moet wachten.
En als de ketting er steeds afloopt zet je hem dan zelf weer er terug op?
Als je bang bent dat de ketting er onderweg weer afloopt, kun je pechhulpservice afsluiten bij de ANWB
https://www.anwb.nl/wegenwacht/fiets
Waarom niet even naar de fietsenmaker om de hoek? Als hij bereid is je fiets te maken, kun je weer rijden.
Wat doet dan die paar tientjes er toe? Je wilt toch niet zeggen dat als je een fiets voor €2000 koopt, je geen geld meer hebt om een fietsketting te laten repareren.
Dat serviceabonnement van €150 blijkt dus weggegooid geld te zijn.
1. de fietsenmaker, welke dan ook geeft meteen aan dat de wachttijd weken gaat duren. Dat heeft niks te maken met online kopen.
2. de ketting spannen is inderdaad heeel eenvoudig,.....alleen kon ik niet de juiste video erbij vinden. Niet de as losmaken, maar die 2 inbusboutjes er vlak bij. De "kettingspanner" zit er vlak bij, langs achteren met een inbusbout 2.0 .
3. De ANWB (heb ik al vaker gebruik van gemaakt en is veel goedkoper) kan ook je ketting spannen, maar alleen als je onderweg bent. (Goeie service, banden plakken doen ze ook.). Ze gaan alleen niet de ketting inkorten.
4. De monteurs, ach laat ik zeggen, je hebt goede en slechte. Van Amslod en van andere partijen. Ik leer veel van ze, want ze weten allemaal net dat ene wel en dat andere niet. Dus er bij blijven.
Ik heb onlangs geleerd dat je ook een "halve" schakel hebt. Eigenlijk een verkeerd woord, want het is een hele schakel die 2 hele schakels vervangt.
[edit bijdrage verwijderd - redactie]
De vraag is al van oktober vorig jaar hoor.
grunn kijk even naar zijn nickname
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer