Lege doos ontvangen van Spectrum NV (België), via Bol.com.
Er had een dure koptelefoon in moeten zitten, maar alleen een lege hardcase ontvangen. Bol gebeld maar wordt steeds weer met een nieuw kluitje in het riet gestuurd. Ze zouden contact met me opnemen, is niet gebeurd. Spectrum zou contact opnemen, is ook niet gebeurd. Nog eens gebeld, paar dagen later. Nu willen ze foto's van de lege doos. Ja die is leeg, wat verwacht je beste Bol.
Na ontvangst van de foto's gaan ze een procedure opstarten en de zaak onderzoeken. Maar dat kunnen ze later ook toch doen. Ik wil m'n spullen, geen procedures, daarvoor heb ik betaald.
Kunt u niet met het gewicht van het pakket, wat de bezorgdienst aangegeven heeft, aantonen dat u de hoofdtelefoon niet ontvangen hebt?
Neem aan dat het gewicht van de hoofdtelefoon incl. hardcase op hun site staat.
Tel daarbij het gewicht van de doos en eventuele verpakkingsmateriaal op en u weet welk gewicht het pakket had moeten hebben.
'op hun site' moet zijn 'op de website van bol.com of Spectrum n.v.’.
Theoretisch is er geen probleem. U heeft wat besteld en bol.com (of partner) moet leveren.
Wat mij benieuwd is of de verpakking wel helemaal intact was. Er wordt namelijk door personeel van de meeste bezorgbedrijven ook gestolen (diefstal in dienstverband). Niet dat dit nu van belang is, want Bol.com (of partner) is verantwoordelijk en aansprakelijk.
Een procedure opstarten is uiteraard heel normaal, evenals een wachttijd.
Ik zou nog een poos wachten, het is niet anders.
De uitslag zal er niet anders op worden: u heeft nog recht op de bestelde koptelefoon en Bol.com (i.c. Spectrum) zal moeten leveren..... tenzij zij keihard kunnen aantonen dat u die koptelefoon wel ontvangen heeft (en niet alleen een lege hardcase). En dat kunnen zij nooit.
Dus, nog even afwachten.....
Succes.
Dat diefstal valt nogal mee hoor. De enige locatie waar berzorgdiensten kunnen stelen is bij de bezorger zelf. Op alle depots is het onmogelijk om met volle dozen/tassen/jassen vanuit de werkplek (waarbij je geen dozen/tassen/jassen nodig hebt) naar buiten te komen. En al zou je een grijpgrage medewerker hebben, hoe weet die wat er in een verpakking zit? Dagelijks worden miljoenen pakjes verwerkt, het is echt een wilde gok om daar iets tussenuit te halen.
Dat klopt aan de andere kant, als ergens verzendkosten (pakketen toch minimaal €5,00 voor betaald moet worden kun je ervanuit gaan daar er wel iets van waarde in moet zitten, ik geloof echter ook niet zo in theorie van de diefstal door een medewerker van een pakketdienst
Tja, hoe dan ook is de verzender (Spectrum) aansprakelijk en is het aan u om te bwijzen dat de doos leeg was bij ontvangst. Een lastige kwestie. Kunt u ook (niet) aangegevn dat de doos geopend is geweest? U kunt dit overwegen: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/)
Ze mogen je ook gewoon je geld terugbetalen. Dat mogen ze zelf kiezen. En procedures zul je moeten accepteren. Natuurlijk gaan ze proberen te achterhalen wat er is gebeurd. Maar het zou te gemakkelijk worden als
alleen de melding van een lege doos al genoeg zou zijn dat u een vervangend apparaat of uw geld terug zou krijgen. Bol.com heeft het recht onderzoek naar de zaak te doen. U heeft uw product niet ontvangen. Als dit te lang duurt
is het enige dat u kunt doen uw overeenkomst met bol.com te ontbinden en uw geld terug te claimen.
Om dit soort dingen te voorkomen ... bestel bij bol.com met de optie "betalen achteraf". Dan had u in ieder geval uw geld nog gehad. En bol.com meer druk om de zaak op te lossen.
Je kunt contact opnemen met Thuiswinkel.org, via de mail kunt u uitleggen wat de klacht is, vervolgens gaan zij er achter aan, en lossen het op. Ik heb in het verleden hun ook benaderd, met succes. Thuiswinkel.org is alleen voor aankopen die men omline doet.
Succes, Janneke
Was die lege Hardcase verzegeld of al opengebroken eerdere retour?
Als dit zo los verplakt is kan het ooit gestolen zijn.
Als ik koptelefoon op zet die retour komt en dicht doe en weken of maanden later word deze weer verkocht?
Als er geen gewicht op het pakket stond is het voor jou maar ook hun lastig bewijsbaar.
Zelf verzond ik alles met bruto gewicht van gehele pakket.
Als dit totaal van alle verpakkingen hetzelfde is heb je bewijs van lege doos na wegen.
Ik had bij sticker plakken ook het gewicht erop en daarmee kun je nagaan of je volle of lege doos kreeg.
Alleen erg lichte voorwerpen worden lastiger.
Spectrum NV geeft aan "De “hub” is volledig bekrast en hierdoor niet meer verkoopbaar in de winkel of via Bol.com"
Bovenstaande is absoluut niet door mij bekrast, ook geven zij aan als argumenten:Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer