lu
door lucas Mar 29, 2019 om 17:05
Winkels & webshops

Leverancier hanteert eigen, dure, voorwaarden voor retourneren produkt

Ik heb 2 autobanden besteld, helaas, door te haastig bestellen, de verkeerde maat.

Nu wil ik de banden retourneren en nu komt de leverancier met het verhaal dat dit, volgens hun eigen voorwaarden, € 10,- per band gaat kosten, met hun eigen koerier.

Na enig zoeken op het internet lijkt het mij dat deze firma in strijd met de wet handelt en ik ze zelf mag opsturen met bijvoorbeeld DHL, PostNL o.i.d.

Dit scheelt mij minsten € 10,-

Heeft iemand hier ervaring mee.

PS ja het is dom om de voorwaarden niet volledig door te nemen alvorens te bestellen.

1652 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2019 om 17:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de post doet dat volgens u voor € 5,00 per band of nog minder?  Lijkt me sterk.

ma
door maarten heest - Mar 29, 2019 om 17:49
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Lucas, hier staat info over retourneren van Consuwijzer. En bekijk ook eens de info op de site van Charlotteslaw. Succes!

ne
door neodutchio - Mar 29, 2019 om 18:42
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Wees blij dat ze dat met een eigen transporteur doen. Met PostNL versturen (of welke andere transporteur dan ook) zal geheid mis gaan. Er worden andere dozen op de banden gezet, er zal niet zachtzinnig om gegaan worden en de vraag is hoe dan de banden aankomen. U bent verantwoordelijk voor de waardevermindering, dus als de banden kapot aankomen zal u geen geld terug ontvangen. Dan hebt u een tientje bespaard, maar bent de kosten van van de banden kwijt. Net wat u wilt.

ju
door juliomariner Mar 29, 2019 om 19:15
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe moet ik dat zien? Een redelijk flexibele autoband die door transport beschadigd raakt?

ne
door neodutchio Mar 29, 2019 om 19:24
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Niet zo moeilijk hoor, zet deze rechtop, pleur een zware doos erop, lekkere stuiterend de stad door met alle drempels en je hebt zo een ei te pakken. Om maar niet te spreken van de beschadigingen die op kunnen treden. Band is daarna dus onverkoopbaar.

jo
door jorisw Mar 29, 2019 om 20:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zulke beschadigingen hebben niets met de vervoerder te maken maar met slechte verpakking van de verzender.

ne
door neodutchio Mar 30, 2019 om 00:47
5158 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe zijn banden verpakt?

panter22
door panter22 - Mar 29, 2019 om 19:57
6599 Antwoorden / Vragen

Klaar toch, hoef je die zware autobanden niet bij de Bruna of Primera in te leveren.
Ze raken bij Postnl niet kwijt, want het gaat met eigen koerier die de banden van huis ophaalt.

jo
door jorisw - Mar 29, 2019 om 20:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er "gratis" kan worden terugverzonden betaal je het ook gewoon zelf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2019 om 11:26
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Hoe komt u aan het idee dat men in strijd met de wet handelt met hun terugzendvoorwaarden? Men mag dat stellen en als u dat niet wenst op die wijze, dan is het toch aan u om een verzender te kiezen?

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2019 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gooit u ze toch achter in uw auto en brengt ze zelf terug. Opgelost.

aurora1
door aurora1 Mar 31, 2019 om 00:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En vervolgens bij een bandenboer langs en all in kopen en laten monteren. De kans op de verkeerde maat is dan waarschijnlijk nihil.