Leverancier reageert nergens op
Ik heb online bij Lovaliving.nl een diffuser besteld.
Deze is defect geleverd.
Contact via contactformulier of email levert geen enkele reactie op.
Telnr. is niet te vinden
Ik zie meer ontevreden reacties op internet.
Maar vraag me af wat hier aan te doen is
Ach ach, wat zijn ze toch milieu bewust bezig...
Onze duurzame producten worden uitsluitend geleverd via milieu vriendelijk transport omdat wij geven om onze prachtige planeet. De producten worden daarom direct vanuit de leverancier naar je toe gestuurd. Op deze manier garanderen we minimale impact te maken op de natuur zodat we hier nog lang van kunnen genieten. Bovendien kunnen we hierdoor enorm besparen op transport- en opslagkosten zodat we jou een zo laag mogelijke prijs kunnen aanbieden.
*******
Oftewel inderdaad een dropshipper. Retourneren op eigen kosten. Zal dan wel een milieu vriendelijk adresje in China zijn.
Voortaan eerst op internet kijken.
Naar de reviews zal ik zeker voortaan eerst gaan kijken.
En overigens ook niet meer bestellen bij onbekende leveranciers
Geen KVK gegevens te vinden, ook niet op het woonhuis dat gegeven wordt als zogenaamde adres. De site heet Lovaliving en het mailadres is van vita-aroma. Tja, bij wie u dus gekocht heeft is weer eens een raadsel.
Wat hier aan te doen is? Vooraf controleren waar u koopt.
Ook nu maar weer:
Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. M.a.w. er zijn verschillende dingen te doen maar of dat dan ook leidt tot geld terug is een hele grote vraag en kan het zijn dat u er 'naar kunt fluiten'
@hmk ik respecteer uw adviezen maar vindt persoonlijk dat aangifte doen van je eigen onoplettende gedrag een ontoelaatbare belasting van het politiekorps is.
Soms moet je tegen een muur aanlopen om je neus te stoten.
,
Dankjewel
Het zal waarschijnlijk voor mij niet helpen, maar ik heb het toch gemeld bij klachtenkompas
Ok! Laat t.z.t. re reactie weten van klachtkompas, wij leren daar ook weer van.
(En @JUSTMEAGAIN: u mag dat best van mening zijn maar er is wel sprake van wet- en regelgeving in deze m.b.t. mnelden van strafbare feiten. Dat men bij de politie overbelast wordt veroorzaakt door het (zeker nu) moeten optreden tegen zeer ongewenst gedrag en al langer door onderbezetting.)
Zoals ik al verwacht had heeft Lovaliving niet gereageerd naar klachtenkompas.
De verlichting brandt wel, dus nu heb ik een draadloos lampje. Maar daarvoor had ik het niet gekocht.
Ja hoor..... weer zo'n zolderkamerhobbyist die voor dropshipper speelt !!
Even wat van die website:
Zweren??
Adres van dit 'bedrijfje':
Op dat adres staat op dit moment geen bedrijf ingeschreven.
Zoals TS het beschrijft, is dit een normale wijze van handelen van een dropshipper.
Als het moeilijk wordt, zijn ze (letterlijk en figuurlijk) niet thuis.
Registratie van deze website op 6 oktober 2020:
Helaas bent u slachtoffer geworden van zo'n amateur. Mogelijk zelfs oplichting.
Leer nu eens dat u (en anderen) niet zomaar iets moet bestellen via of door dat Facebook-gedoe.
Buiten dat zijn de artikelen, die door dit soort figuren verkocht worden, althans op hun website aangegeven staan, vele malen goedkoper als u eenzelfde artikel besteld bij bijv. Aliexpress (dus direct in China). De kans dat u dan WEL wat krijgt, is ook vele malen hoger dan via zo'n zielig figuurtje als van de door u genoemde website.
Dankjewel, maar ik heb het niet via Facebook besteld.
Maar via Google gezocht en te goed van vertrouwen daar besteld.
Achteraf stom geweest.
En dus ook NIET iets bestellen bij LAGOMA.NL. Is van diezelfde club, pas op dus.
vita-aroma.nl is ook van dat figuur. U wordt dan automatisch doorgeschakeld naar lagoma.nl. Dus telkens als er te veel klachten zijn, veranderd hij/zij de websitenaam.... Namen: Jay K. en Stefanie K. Deze zijn gelinkt aan genoemde websites.
Lovaliving.nl is geregistreerd op 6 oktober 2020.
Op deze website staat vermeld:
Hoezo een klant (lees: slachtoffer) voor de gek houden. Pure misleiding.
Ook hier maar weer voor Tannie.
Ook voor u heb ik maar 1 advies om te weten wat foute leveranciers en foute dropshippers zijn: Volg wat vaker het nieuws en consumentenprogramma's (de èchte wereld) en zit minder vaak op facebook.
Zie het als een dure les, maar u bent een ervaring rijker.
Bij AliExpress kost dezelfde grote diffuser rond de € 15,- en het kleine model rond de € 7,-.
Ik zit zeker niet te veel op Facebook en heb dit ook niet besteld via Facebook
Maar het zal me niet meer gebeuren.
Dat heb ik er wel van geleerd
Dan is mijn wedervraag: hoe hebt u in hemelsnaam dan toch deze site gevonden, want mij lukt dat niet.
Dergelijke sites zijn alleen in de diepste krochten van het web te vinden of op social media.
Op Google diffuser aroma gezocht
Echter word er nu wel vergeten te vertellen dat wanneer je artikelen besteld op internet bij een Ali Baba if zoiets , dus uit China , dan ga je vanaf 1 januari 2021 BTW en invoerrechten betalen . In het verleden mocht je tot € 22 bestellen om geen BTW en invoerrechten te betalen ! Dus.......... goed uitrekenen of je wel echt goedkoper uit bent met het oprekken van d BTW en invoerrechten er bij ! Succes ! En trouwens , die BTW en invoerrechten moet je aan Postnl of andere bezorgdiensten bij levering aan je deur of afhaal adres betalen
@ Dave Lubeck
Ik heb laatst ergens op internet gelezen dat dit uitgesteld is tot 1 juli als ik het goed heb. Ook op de site van de belastingdienst wordt nog steeds de oude regels genoemd.
AliExpress is mede vanwege deze nieuwe regels hun depot in Luik aan het uitbreiden, zodat de pakketjes van daaruit binnen Europa worden verzonden. Ook zie ik met enige regelmaat artikelen voorbij komen op AliExpress die vanuit Spanje of Frankrijk worden verzonden. Prijsverschil met China is te verwaarlozen, vaak worden er dan wel verzendkosten berekend, maar dan nog zijn de prijzen aanzienlijk lager dan in Nederland.
Tja , als mensen nou eerst beginnen om slimmer / bijdehanter te worden , dan heb je dit soort problemen niet . Op de eerste plaats Check altijd of een website ook een adres en een telefoonnummer heeft en niet alleen een 06 nummer dat ook nog eens een prepaid nummer kan zijn waardoor het moeilijk is te traceren van wie dat nummer is . Op de tweede plaats kijk op internet naar reviews over de website ! Op de derde plaats zeg ik altijd tegen iedereen , koop nooit op internet apparatuur die een hoop geld kosten ! Zelfs niet bij een MediaMarkt , Coolblue , een etc etc . Ga altijd naar een fysieke zaak zelf om te kijken hoe het product er uit ziet . Mensen , je voorkomt een hoop problemen !!!! En Aäron zeg ik dat je naar een fysieke zaak moet ? Dan kan je ook dwbjat uit d boom kijken of het allemaal te vertrouwen is .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer