Jo
door Joxxaxx Mar 10, 2020 om 19:41
Winkels & webshops

Levertijd bed onbekend na 14 weken, annuleren?

Hoi!

Medio december heb ik, na contact via social media, een bed besteld bij de organisatie waar ik mijn huidige bed ook vandaan heb. De prijs/kwaliteit goed, het werd toen snel geleverd. Ik heb navraag gedaan en zij gaven een levertijd van 5-7 weken aan i.v.m. feestdagen tussendoor. Deze indicatie heb ik zwart op wit. Levertijd was voor mij perfect, volgende dag werd ik gebeld om de bestelling door te nemen en bleek het ineens maximaal 10 weken te zijn. Bestelling toch maar door laten gaan en het zou dan tweede helft van februari binnenkomen. Ik destijds contact gezocht en toen werd het ineens laatst maart. En nu paar dagen geleden kreeg ik een mail dat de levertijd onbekend is omdat stof niet besteld kan worden. Ik heb nog niets betaald gelukkig! Bedrijf heeft niet op mijn mail gereageerd met de vraag of ze een indicatie kunnen geven en ik het anders wil annuleren, en telefonisch klantenservice eraan krijgen is ook drama. Wat zijn mijn rechten? Kan ik ze mailen dat ik de koop annuleer?

3020 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2020 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een bed via Social Media? Natuurlijk kunt u de bestelling per mail annuleren.

U zelt elders overigens ook wel weer een tijdje moeten wachten, behalve als u gewoon naar Ikea of zo gaat.

Jo
door Joxxaxx Mar 10, 2020 om 20:27
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, contact gehad via social media. Is gewoon een beddenzaak die ook fysieke winkels hebben. Ik zal even komma’s toevoegen. Bedankt voor uw reactie verder

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2020 om 20:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u bij een winkel een bed besteld hebt, ligt het anders. Dan moet u ze nog een tijd geven waarbinnen het bed geleverd moet worden, zeg 14 dagen, en als dat niet gebeurd u voor dan de bestelling annuleert.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 10, 2020 om 20:38
11545 Antwoorden / 15 Vragen
Jo
door Joxxaxx Mar 11, 2020 om 01:31
Antwoorden / 1 Vragen

Super bedankt!

marita5
door marita5 Mar 11, 2020 om 06:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan suc6

Topantwoord

justmeagain
door justmeagain - Mar 10, 2020 om 23:47
623 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien komt de stof uit het Oosten en daar liggen vele fabrieken plat vanwege covid19.
Dus voor heel veel artikelen geldt op dit moment  "levertijd onbekend".
Maar als u nu ergens anders een bed gaat bestellen moet u ook weer opnieuw weken, zo niet maanden wachten.

Jo
door Joxxaxx Mar 11, 2020 om 01:32
Antwoorden / 1 Vragen

Ja zoiets vermoed ik ook. Wil nu kijken voor een bed op voorraad!

mo
door mof - Mar 11, 2020 om 12:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja. Dat kunt u. Als zij niet kunnen aangeven wanneer ze leveren en wel een termijn bij de verkoop hebben aangegeven dan kunt u na 14 weken gewoon annuleren. Houd het er maar op dat u niet op de grond wil slapen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2020 om 12:22
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd, u zou kunnen annuleren (in dat geval schriftelijk zie (ook) :  https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/koop-ongedaan-maken/  maar ik zie dat u al aangeeft naar een ander bed te kijken dat mogelijk op voorraad is en waarvan als dat niet zo zo zijn de stof wel geleverd kan worden (of zoals mogelijk het geval is, niet uit een land afkomstig is waarvanuit door het Corona probleem geen fabricage en/of levering mogelijk is.