sa
door saskiadroge Jan 3, 2019 om 14:55
Winkels & webshops

Mag dit

Ik heb pas geleden een bestelling gedaan bij bol.com van 4 spellen ter waarde van 73 euro, daarbij heb ik 2 cadeaukaarten ingewisseld ter waarde van 10 euro per stuk.
Een van de spellen bleek de verkeerde, dus ongeopend terug gestuurd (waarde 25 euro)
Nu krijg ik dus de waarde van de 2 cadeaubonnen terug als cadeaubonnen en moet ik nog steeds 48 euro betalen.
Het hele doel van de bestelling was om gelijk de cadeaukaarten te gebruiken, maar hierdoor ben ik verplicht nogmaals iets te kopen.
terwijl de restwaarde van mijn bestelling de waarde van de cadeaukaarten ruim overschrijd.

5299 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 3, 2019 om 15:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat mag. Wat je betaalt met kadokaart krijg je nooit cash terug. Dat staat ongetwijfeld ook vermeld op hun site.

Ka
door Kassagebruiker - Jan 3, 2019 om 15:16
683 Antwoorden / 5 Vragen

U heeft voor de totaalbestelling (bestaande uit 4 spellen) van € 73,00 betaald in één order.
U heeft 2 kadokaarten gebruikt à € 10 = € 20,00
Dus per bank oid € 53,00
Één spel retour t.w.v. 25,00.

Voor welk spel u de kadobonnen heeft "ingezet" is niet aangegeven, derhalve worden altijd eerst de kadobonnen terug in uw account gezet.
Dat er nu nog € 48,00 betaald moet worden is dus logisch.
U geeft aan dat u verplicht bent om nogmaals wat te bestellen, dàt valt nog best wel mee, die bonnen hebben over het algemeen (privé ervaring en nee, ik werk er niet) van een jaar of 3 en bol heeft echt veel artikelen. U kunt die datum terugvinden in uw account/kadobonnen. U kunt dus nog zeker wel een keer wat tegenkomen en dat bestellen. Omdat Bol vanaf € 20 portvij levert, heeft u dan nul kosten.

U had het kunnen voorkomen door in 4 bestellingen de 4 spellen te bestellen. Dan had u het spel wat u met de kadokaarten in geval van retour ook met kadokaarten terug gekregen en bij de ander 3 geld op de bank in geval van retour. Alleen dan had u wel 4 x porto moeten betalen.

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2019 om 15:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u met € 20,00 aan cadeaubonnen betaalt en de rest in geld en u stuurt iets terug van € 25,00, had u € 20,00 aan bonnen moeten krijgen en € 5,00 in geld,

Cookies
door Cookies Jan 3, 2019 om 15:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: niet te geloven, nu staat er weer een topic uit 2015 bij recente!! vragen. Wat een geklooi iedere keer. Ook fijn (NOT) dat ze nooit melden dat we weer gerommel kunnen verwachten.

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2019 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt wellicht omdat daar in de OT ook een edit staat. Het topic is zelf gesloten.

Deze site wordt steeds rampzaliger. Lijkt wel of ze het een stille dood willen laten sterven.

Als zij namen verwijderen prima, maar dan niet dat topic weer onbeeld brengen. Compleet achterlijk.

Cookies
door Cookies Jan 3, 2019 om 17:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Compleet achterlijk...... Inderdaad. On topic: die 5 euro komt terug als het retour is verwerkt.

Cookies
door Cookies Jan 3, 2019 om 17:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: dit ziet er ook weer top uit: <em>.....</em><span style="color: #373113; font-family: 'Open Sans', sans-serif; font-size: 15px;"><em>Compleet achterlijk......</em> Inderdaad. On topic: die 5 euro komt terug als het retour is verwerkt. </span>

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2019 om 15:39
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ook eenduidig: JA, dat mag en is zelfs logisch. U heeft (deels) betaald met cadeaubonnen.

edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2019 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag.
Lees de Voorwaarden maar eens goed door, m.n. art.11:
In geval bol.com op basis van artikel 9.2 van de Algemene Verkoopvoorwaarden overgaat tot restitutie van (een deel van) de factuurwaarde, zal in geval naast één of meer Cadeaubon(nen) tevens betaling door middel van acceptgiro of creditcard heeft plaatsgevonden, restitutie zoveel mogelijk plaatsvinden door verhoging van het Cadeaubonsaldo in je account. Indien dit niet toereikend mocht zijn zal terzake van het restant restitutie plaatsvinden door middel van terugbetaling in geld van het (restant)bedrag dat door middel van een acceptgiro of creditcard is betaald. In geval voor betaling uitsluitend gebruik is gemaakt van één of meer Cadeaubonnen zal in deze gevallen restitutie plaatsvinden door verhoging van het Cadeaubonsaldo.

En dat alles is natuurlijk logisch, want het is niet de bedoeling dat cadeaubonnen 'omgeruild' worden voor contant geld.

jo
door jorisw - Jan 3, 2019 om 16:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De bedoeling van cadeaukaarten is dat je die bij bol.com besteedt. Als je ze kunt besteden, product terugsturen en geld terugkrijgen wat je ergens anders gaat uitgeven is het hele dure manier om een cadeaukaart in geld om te zetten. Nu zal jij het niet daarom gedaan hebben, maar als dit mogelijk wordt, gaan heel veel mensen het wel doen omdat ze niet zo'n cadeaukaart willen hebben maar geld.

bultn
door bultn - Jan 3, 2019 om 17:33
54 Antwoorden / 9 Vragen

Alles, of de 2 andere producten als u nog maar 1 geopend heeft, retour doen en dan opnieuw bestellen met de bonnen, zo had ik het gedaan. Want ik heb de tijd wel en zij zitten er mee.

chris74
door chris74 - Jan 3, 2019 om 17:34
564 Antwoorden / 44 Vragen

2 alinea vetgedrukt. Bron bol.com.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

We betalen je meteen terug nadat we je retourzending afgehandeld hebben. De meeste retourzendingen hebben we verwerkt binnen 5 werkdagen nadat ze teruggestuurd zijn. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:

  • iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
  • Creditcard: binnen 5 werkdagen
  • Cadeaubon: direct opgewaardeerd. Tip: check de waarde in je account
  • Air Miles: direct teruggestort. Tip: check je saldo op airmiles.nl
Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen we je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.

jokeromy
door jokeromy Jan 4, 2019 om 19:05
32 Antwoorden / 3 Vragen

Air miles krijg je niet terug heb een paar jaar terug wat besteld en daar air miles bij ingeleverd maar toen bol com de order eenzijdig introk kreeg ik geen air miles maar bol com bonnen terug

aurora1
door aurora1 - Jan 3, 2019 om 21:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, zie ook de voorwaarden.

mo
door mof - Jan 4, 2019 om 12:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dan koopt u tochiets anders voor die bonnen?
u heeft wel recht op de rest van het geld als u alle spullen heeft teruggestuurd.

ninc
door ninc - Jan 4, 2019 om 15:14
47 Antwoorden / 6 Vragen

Alles retour sturen
Daarna gewenste deel opnieuw bestellen en de bonnen gebruiken

Dit hebben ze blijkbaar liever....

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2019 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog gekker.

Ka
door Kassagebruiker Jan 4, 2019 om 21:14
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja hoor, opengemaakte spelen, spellen gespeeld, gebruikers sporen, weer in pakken, natuurlijk weer gratis versturen naar de verkoper met al zijn kosten. Dan weer opnieuw bestellen en dan je bonnen verzilveren voor cash ......... in het sprookjesbis kan dat.

an
door annie van es - Jan 4, 2019 om 15:47
53 Antwoorden / 4 Vragen

de cadeaubonnen worden op je account bijgeschreven. Je ziet daar zelfs de nummers staan. Ja. je moet dan weer iets bij hun bestellen. Maar wat ze zeggen dat het binnen 5 dagen op je account staat klopt niet, ik heb er over gebeld omdat het er nog niet op stond na 4 weken. En ineens staat het er op, wel toevallig.