ve
door vera.b Dec 23, 2015 om 13:28
Winkels & webshops

Mag een winkel een retourbon geven als zij een fout hebben gemaakt

In een winkel waar alleen gepind kan worden krijg ik geen geld terug als de kassa een fout maakt maar een retourbon, zodat ik verplicht ben daar
het geld te besteden mag dat?

4902 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2015 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat bedoelt u met "als de kassa een fout maakt"? Kassa's maken geen fouten.

ve
door vera.b - Dec 24, 2015 om 01:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel niet de kassa zelf maar de persoon die de kassa bedient.

diumenge
door diumenge - Dec 24, 2015 om 06:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, uiteraard mag dat niet. Ze moeten het verschil dan terugstorten op uw rekening omdat ze geen contant geld in huis hebben.

hutch
door hutch - Dec 24, 2015 om 12:37
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Vreemde winkel..... zij (!) maken een fout en geven u een 'tegoedbon'..... Het moet toch niet gekker worden! Nee, uiteraard mag dat niet!!

Waarom vermoed ik dat dit winkeltje op die wijze véél fouten maakt? Een illegale vorm van 'klantenbinding'?

Vera, terug gaan en er op staan dat u dat geld of contant (ondanks dat daar alleen gepind kan worden) terug krijgt of, zoals reeds aangegeven, op uw rekening gestort dient te worden. Willen zij niet meewerken, dan stampij maken er telkens weer terug komen als het druk is.

Welk winkeltje is dat?

Succes.

ro
door ronny530 - Dec 24, 2015 om 13:02
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Bij veel kleine winkels is de pin mogelijkheid niet aan het kassasysteem gekoppeld, de mederwerker/ster voert het bedag zelf in op de pinautomaat en de klant dient ook te controleren of het bedrag juist is voor die op accoord drukt. Als er al iets mis gaat betreft het vaak grote bedragen want 4,99 wordt dan maarzo 49,90 euro. Het lijkt me stug dat u het teveel betaalde in de winkel dient te besteden want het teveel betaalde dient u teruggestort te krijgen op uw rekening. Wellicht is de retourbon een bewijs dat het teveel betaalde weer op uw rekening wordt bijgeschreven.

pi
door pieterwolters Dec 24, 2015 om 17:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat laatste lijkt me de meest logische verklaring. Heb nog nooit meegemaakt dat winkels doen wat TS schrijft. Ik denk dat er sprake is van een misverstand.

brainless
door brainless Dec 25, 2015 om 10:46
324 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook al meegemaakt. Eerste pinbetaling ging fout; opnieuw pinnen en bleek (nadat ik buiten mijn app controleerde) dat de eerste wel was goed gegaan... dus 2x hetzelfde bedrag gepind.
Dit gelijk gemeld; moet wachten totdat zij dit hadden gecontroleerd (duurde 2 dagen!), daarna kon ik naar de winkel het geld ophalen (ze konden het niet terugboeken?!).
Zij wilde toen ook een cadeaukaart geven voor het bedrag.
Daar ben ik niet mee accoord gegaan en na veel 5en en 6en kreeg ik het bedrag alsnog teruggestort na 2 weken!

me
door mein33 - Dec 24, 2015 om 13:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er is , behoudens het personeel van de winkel, nog iemand die een fout heeft gemaakt.
Alvorens te pinnen dient u altijd zelf op de pinautomaat te controleren of het aangegeven bedrag overeenstemd met het te betalen bedrag.
U heeft echter wel het recht om het teveel betaalde bedrag aan u terug te betalen. Hiervoor zou het mogelijk moeten zijn om een restitutieformulier in te vullen.

diumenge
door diumenge - Dec 24, 2015 om 15:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoogste tijd voor het breed invoeren van retourpinnen.

r.kemperman
door r.kemperman Dec 26, 2015 om 08:55
423 Antwoorden / 4 Vragen

Retourpinnen is vaak mogelijk
bij mijn pinautomaat kan ik dat alleen doen binnen 2of 3 minuten na de originele betaling. Daarna niet meer

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2015 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... mag dat.....
Nee!
Ze moeten het teveel gepinde bedrag terugstorten/terugbetalen.