As
door Astrid B Aug 5, 2016 om 00:41
Winkels & webshops

Mag zalando prijzen van artikelen in mijn winkelwagen zomaar wijzigen?

Ik was vandaag aan het online shoppen bij Zalando. Tot mijn verbazing werden tussentijds de prijzen van de artikelen in mijn winkelwagen verhoogd! Het ging om artikelen die afgeprijsd waren, maar dat een vest in ene van €14,95 naar €34,95 verandert wel raar. Hebben meer mensen hier ervaring mee? En mag dit uberhaupt wel?

16467 17 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - Aug 5, 2016 om 00:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is wel erg raar. Weet u zeker dat het niet was omdat u een andere kleur bestelde, of een andere maat? Als u facebook heeft dan zou u op de site van Zalando een vraag hierover kunnen stellen.

da
door datzoekikop - Aug 5, 2016 om 00:50
251 Antwoorden / Vragen

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Nee, ik bestel nooit bij zalando.

En mag dit uberhaupt wel? Als er net toevallig door zalando, wat u niet weet een afgeprijsd artikel weer "normaal" geprijsd wordt, net als u wat aan het bestelllen bent, maar nog niet 100% afgerond en bevestigd is, kan dat en ja, dat mag nog ook. Had u ook geklaagd als u het bestelde ipv 34 95 voor 14,95 had gekregen? Laat me raden ....... nee.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 5, 2016 om 01:16
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat omkeren vind ik altijd zo suf. Stel je voor dat ik in een winkel ben en ik zie een trui in het rek hangen voor 20 euro. Ik ga naar de kassa en leg 10 euro neer. De verkoper geeft aan dat ik me vergis en dat ik 20 euro moet betalen. Dan zou ik zeker zeggen: En had u er ook bezwaar tegen gemaakt als ik 40 euro had willen betalen? Laat me raden... nee!
Ik zie het al gebeuren...

Maar ja, onuitroeibaar, dit soort antwoorden.

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 02:04
251 Antwoorden / Vragen

Er worden door de bank genomen hier alleen vragen gesteld door consumenten die (vaak) ergens onderuit zouden willen komen. Nog weinig tot geen items gezien met trotse opmerkingen ik heb te weinig of minder betaald. Die hoor je op familie meetings.

zoekster1
door zoekster1 Aug 5, 2016 om 09:32
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het heeft niets met onderuit willen komen te maken. Het is gewoon een vraag over dat je iets aanklikt voor een bepaalde prijs en dat het in je winkelmandje een andere prijs blijkt te zijn. Maar ik vrees dat ik dan van jou steeds die stomme omkeringen kan verwachten???

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 12:38
251 Antwoorden / Vragen

Maar ik vrees dat ik dan van jou steeds die stomme omkeringen kan verwachten??? En ik ben de enige hier die dat wel eens doet?

Ja zeker mag je dat, vrijheid van menigsuiting in nl, toch? Of gelden hier @zoekster1 regels? Graag even een link waar die staan.

zoekster1
door zoekster1 Aug 5, 2016 om 12:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik schoot een beetje uit mijn slof, sorry. Het ergert me bij iedereen die het doet, je was de druppel. Het gebeurt de hele tijd. Valt me al mee dat iemand die zijn salaris niet krijgt uitbetaald, niet de opmerking krijgt: maar als je werkgever je meer had betaald had je dan ook geklaagd?

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 13:01
251 Antwoorden / Vragen

Ik erger me ook wel eens aan gegeven antwoorden en zeker aan domme vragen. Maar het is hier altijd zo dat de vraag (meestal) gaat hoe "men" zich al of niet onterecht "ergens onderuit kan draaien". Sorry aanvaard.

mathijs_b
door mathijs_b - Aug 5, 2016 om 02:05
641 Antwoorden / 77 Vragen

Handige truuk van Zalando.  Veel mensen valt het niet op dus kassa voor Zalando!!!!

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2016 om 02:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bestel vaak bij Zalando en heb dit nog nooit mee gemaakt! En ja, dat zou ik zeker in de gaten hebben. Prijzen kunnen wel verschillen per kleur. Wat je schrijft, geloof ik gewoon niet. En dan zou het ook nog om meerdere artikelen gaan? Gaat er bij mij niet in. Graag hoor ik om welke artikelen het zou gaan.

costnix
door costnix - Aug 5, 2016 om 04:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon melden bij de klantenservice van Zalando. Ze kunnen best wel eens een vaudjuh hebben gemaakt. Het zijn net mensen.
En u hoeft natuurlijk niets te bestellen, wanneer de prij u niet bevalt!

tenormin
door tenormin Aug 5, 2016 om 06:39
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Zou ook niet op doorgaan drukken als prijs winkelwagentje veel hoger was dan...
Zolang men de uiteindelijke prijs ziet, dus oogjes open, het bedrag in jouw ogen niet klopt: kappen met bestelling. En 'f'voutjes worden overal gemaakt: Zie de taalquiz...!

da
door datzoekikop Aug 5, 2016 om 12:42
251 Antwoorden / Vragen

Daarom kom ik pal vóór "definitief bestellen" altijd nog de vraag tegen: "Controleer uw bestelling".

costnix
door costnix Aug 5, 2016 om 15:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Sowieso bestel ik nooit schoenen bij een webstek. Ik wil mijn schoenen kunnen passen voordat ik ze koop.

tenormin
door tenormin - Aug 5, 2016 om 04:56
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dat u verbaasd bent @Astrid B, kan ik me voorstellen. Zelf zoiets nog niet meegemaakt bij Zalando.Bestel zelf redelijk veel bij hen. Dus het ging om een vest! dat ineens 20 € duurder werd? Heeft u Zalando eerst zelf benaderd alvorens dit hiet te plaatsen? Ben benieuwd wat Zalando u hierover heeft geschreven/gezegd.

Mi
door Mils - Aug 5, 2016 om 05:47
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb dat vandaag meegemaakt. Ik had 3 schoenen in mijn shoppingbag. Ik dacht ik regel het wel in de ochtend. Tot mijn grote verbazing zijn de schoenen, die eerst 70% afgeprijsd waren, nu opeens maar 20%. En echt alle 3 de schoenen!

Jammer had ze graag willen hebben voor een trouwerij as. maandag.

Doormiddel van hun webformulier heb ik gevraagd of dit wel kan. Is wachten op reactie. Op de website beslist.nl zijn de prijzen nog niet aangepast.

tenormin
door tenormin Aug 5, 2016 om 06:45
16859 Antwoorden / 108 Vragen

3 Schoenen? Een linker, een rechter en een.....?

diumenge
door diumenge Aug 5, 2016 om 07:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Schoenen die je maandag nodig hebt op vrijdag bestellen is sowieso wat riskant...

Mi
door Mils Aug 5, 2016 om 07:52
2 Antwoorden / Vragen

Linker, rechter en 1 voor je moeder Sowieso riskant??? Wat heeft dat ermee te maken?? Mag ik zelf bepalen wanneer ik een bestelling plaats??

diumenge
door diumenge Aug 5, 2016 om 09:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard mag je zelf bepalen wanneer je een bestelling plaats, waar staat dat je dat niet zou mogen? Neemt niet weg dat op vrijdag iets bestellen wat je maandag nodig hebt een risico met zich meebrengt. Veel plezier op de bruiloft maandag! P.S. je vraagtekens blijven hangen.

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2016 om 09:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het verhaal blijkt dus anders in elkaar te steken: je hebt de schoenen in de winkelmand gegooid en daar laten zitten tot de volgende dag en toen was de prijs verhoogd.

Ja, dat mag zeker. Bij veel webshops gebeurt hetzelfde. Vaak in het weekend de prijs omlaag (of zelfs alleen op vrijdagavond en de andere dag weer duurder), op maandag weer duurder. Het is de kunst om 'je slag te slaan' op het moment dat de prijs het laagste is.

Bovendien zie ik dat je via een koppeling op Beslist.nl naar die schoenen bent gegaan. Dan ging die koppeling nog naar de prijs van de dag er voor. Juist daarom gebruik ik nooit koppelingen op sites als Beslist.nl, Kieskeurig e.d. Het kan nl. ook nog gebeuren dat zo'n artikel niet eens meer leverbaar is.

Mi
door Mils - Aug 5, 2016 om 10:05
2 Antwoorden / Vragen

@Astrid B.. Anyways het is mij ook overkomen had de spullen in mijn winkelwagen. Tijdens de de laatste voeding van mijn baby rond een uur of 23:30. Tegen een uur of 04:00 toen hij weer kwam voor zijn voeding. Dacht ik laat mij dit even afhandelen en alles was aangepast.

Grappig hoe mensen antwoorden op deze vraag maar helemaal geen antwoord geven maar meer hun mening delen die niet van toepassing is.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 5, 2016 om 10:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het gaat vaak per dag. Als u om half 12 een bestelling plaatst en 4 uur 's nachts in uw winkelmand kijkt dan is het al de volgende dag en hebben ze hun prijzen weer veranderd.

Sterker nog, die prijsaanpassingen worden vaak gegenereerd naar gelang men iets in zijn/haar winkelmand of op het 'verlanglijstje' heeft staan. Dus hebben veel klanten 'zin' in een artikel dan zal de verkoper eerder geneigd zijn juist die geliefde items te verhogen. Alles wat de klant doet, wordt bijgehouden. Een vraag en aanbod spel.
Net als carola.83 ben ik inmiddels ook 'bedreven' geworden in het op het juiste moment toeslaan. Overigens op een andere website.

Cookies
door Cookies - Aug 5, 2016 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Grappig, hoe ook jij geen antwoord geeft op de vraag. Gevalletje pot verwijt de ketel. Bovendien weet je blijkbaar ook niet hoe het werkt bij online shoppen

DOOR MILS - 5 AUG. 2016 OM 10:05
ANTWOORDEN / VRAGEN

@Astrid B.. Anyways het is mij ook overkomen had de spullen in mijn winkelwagen. Tijdens de de laatste voeding van mijn baby rond een uur of 23:30. Tegen een uur of 04:00 toen hij weer kwam voor zijn voeding. Dacht ik laat mij dit even afhandelen en alles was aangepast.

Grappig hoe mensen antwoorden op deze vraag maar helemaal geen antwoord geven maar meer hun mening delen die niet van toepassing is

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mils

Misschien kunt u dan beter uw baby in de winkel voeden en die gevulde winkelwagen zolang bij u houden. Dan zal de prijs niet veranderd zijn bij de kassa.

endemion
door endemion Aug 5, 2016 om 15:33
237 Antwoorden / 3 Vragen

Was dat sarcstisch bedoeld? Zo ja zet dat er in het vervolg dan bij want sarcasme is alles behalve duidelijk in tekstvorm.

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 15:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, was slechts een advies, worden de spullen niet duurder tijdens de voeding. :-))

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien niet gelezen dat het over een webshop gaat?:-))

Mi
door Mils Aug 5, 2016 om 16:09
2 Antwoorden / Vragen

Misschien moet jij even een hobby gaan zoeken! In van vertellen hoe ik mijn kraamtijd moet doorbrengen!

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoeft niet, heb ik al.:-)) Hartstikke leuk hier.

Cookies
door Cookies Aug 5, 2016 om 16:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

+1. Nou, vooruit +2 voor de prijs van 1 (aanbieding).

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gauw in mijn winkelmandje dan maar. :-))

Cookies
door Cookies Aug 5, 2016 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn aanbieding is geldig tot 17 uur;-)

tijger1
door tijger1 Aug 5, 2016 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verdikkeme, te laat dus. Misschien mijn MS cadeaubon in de strijd gooien? :-))

endemion
door endemion - Aug 5, 2016 om 15:45
237 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet je wel beseffen dat je niet daadwereklijk producten in je "winkelwagentje" hebt liggen. Enkel links naar die producten toe. En dan wordt de vraag eigenlijk mag zalando zomaar de prijs aanpassen? Daar is het antwoord natuurlijk duidelijk ja op.

Of andere dat ook meemaken, dat kan maar die kans is behoorlijk klein. Doorgaans gaan ze niet op druk bezochte tijden prijsaanpassingen doen (kan natuurlijk een enkel keertje voorkomen wellicht om een foutje te corrigeren bv), tevens is zo'n winkelwagentje in de meeste gevallen maar van korte duur in gebruik + verschillende mensen, verschillende producten in hun winkelwagentjes wat de kans nog verder drukt. En dan heb je ook nog dat zo'n digitale winkelwagentjes na verloop van tijd geleegd worden bij x periode aan inactiviteit.

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2016 om 16:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wordt je daar soms een chagrijn van van dat babyvoeden?

Cookies
door Cookies Aug 5, 2016 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Iig wel van de slapeloze nachten.

diumenge
door diumenge Aug 5, 2016 om 16:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oja, dat zal het zijn.

Apetjoek
door Apetjoek - Aug 5, 2016 om 18:57
234 Antwoorden / 16 Vragen

Grappig hoe mensen antwoorden op deze vraag maar helemaal geen antwoord geven maar meer hun mening delen die niet van toepassing is.
Mils , welkom bij KASSA ! ;-).

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2016 om 19:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kowalski

Grappig dat u geen antwoord geeft op de vraag, maar slechts een off topic reactie plaatst.