Ja
door Jacob Holwerda May 21, 2022 om 16:14
Winkels & webshops

Marktplaats advertentie Big Green Egg 70% korting - Oplichting! - Waarom doet marktplaats niets?

Hallo,

Zag gister een advertentie op Marktplaats met 70% korting op de Big Green Egg kamado's. Het gaat om deze website. Geen contactgegevens, kvk etc. etc. Vandaag website offline. Lijkt mij pure oplichting. Waarom doet marktplaats hier niks aan?

2101 5 Rapporteer

Mabelle
door Mabelle - May 21, 2022 om 16:16
509 Antwoorden / 1 Vragen

MP doet er wel wat aan, maar iemand moet het wel melden. De krant checkt ook advertenties niet of de shops wel betrouwbaar zijn. Zelfde telt voor Marktplaats.

tenormin
door tenormin - May 21, 2022 om 17:06
16878 Antwoorden / 108 Vragen

Zou dan Marktplaats eens erop attenderen. De zoveelste nepper kennelijk.

Ja
door Jacob Holwerda May 21, 2022 om 20:51
1 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ik gedaan...

tenormin
door tenormin May 21, 2022 om 21:04
16878 Antwoorden / 108 Vragen

@jacob, begrijp ik wel maar: heeft u antwoord gekregen van Marktplaats? Ik ken zoveel mensen die er toch bij de neus genomen zijn. Ook met wel een zogenaamd KvK nummer en contact. En er zijn ook veel 'eendags vliegen'; zowel op Marktplaats als op webshops/sites. Ze komen bij wijze van spreken op Vrijdag en op Maandag zijn ze weer gevlogen. Gecashed en pleitte.

sjjoppy
door sjjoppy - May 21, 2022 om 17:19
7258 Antwoorden / 3 Vragen
Mabelle
door Mabelle May 21, 2022 om 17:33
509 Antwoorden / 1 Vragen

Die sites hebben er niets mee te maken! Wat schrijft Jacob nou? De website is OFFLINE. Logisch dat zijn link niet werkt.

sjjoppy
door sjjoppy May 21, 2022 om 18:37
7258 Antwoorden / 3 Vragen

Daar hebt u gelijk in maar lees dan de correctie eens.

Ja
door Jacob Holwerda May 21, 2022 om 20:50
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, die is het niet. Maar het kan zijn dat Marktplaats inmiddels heeft ingegrepen en dat ze onder een andere website opnieuw beginnen.

mahadma
door mahadma - May 21, 2022 om 17:20
11627 Antwoorden / 51 Vragen

En bij 7 0 % korting gaat er geen alarm bij u af???

tenormin
door tenormin May 21, 2022 om 17:59
16878 Antwoorden / 108 Vragen

Bij mij alle klokken van Arnemuiden.

Ja
door Jacob Holwerda May 21, 2022 om 20:52
1 Antwoorden / 2 Vragen

Jazeker, heb ik ergens gezegd dat ik hier iets heb gekocht?

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 21, 2022 om 18:16
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u dit heeft geneld buj markplaats en Markplaats doet niets dan kunt u hoe dan ook https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer .

Indien u de bestelling niet heeft gedaan dan is er verder niets aan te doen, heeft u de bstelling wel gedaan, heeft u betaal en wordt er niet geleverd,  dan in ieder geval melding doen bij de politie.   Mogelijk ziet men aanleiding om dit als aangifte op te nemen mits u dan ook bewijs heeft.

Kijk ook even hier: www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl