di
door dikkerdje289 May 8, 2018 om 14:59
Winkels & webshops

Meer mensen ervaring met Amazon DE

Amazon is nogal rommelig met informatie. paar voorbeelden:
- Prijzen wijzigen tijdens bestelling
- de levertijd is wisselend
- Amazon prime werkt niet goed (1 dag levering wordt 4 dagen)
- retourzending gaat niet meer via antwoordnummer en onduidelijk is de limiet van 7,50 euro
- contact met Amazon is nogal zoekwerk
- en als er al contact is dan is de flexibiliteit nogal Duits...vergelijkbaar met een loden deur

Meer mensen deze ervaring????

34980 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 8, 2018 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee.

ma
door maarten heest Apr 3, 2019 om 09:49
463 Antwoorden / 0 Vragen

Dat dit antwoord nog niet tot Topantwoord! is verkozen is eigenlijk wonderlijk...

marita5
door marita5 - May 8, 2018 om 15:02
11519 Antwoorden / 15 Vragen
aurora1
door aurora1 - May 8, 2018 om 15:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet.
Wat een rare opmerking van u: flexibiliteit is nogal Duits". Wat bedoelt u daarmee? Dat u uw zin niet krijgt?
Leg svp eens uit wat u daarmee bedoelt.

ju
door juliomariner Apr 3, 2019 om 12:22
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad. De meeste Duitsers die ik ken (en dat zijn er heel veel) zijn juist heel oplossings en resultaat gericht. Ze zijn een beetje formeler ok maar als je ze beter kent valt dat ook wel mee

ju
door juliomariner Apr 3, 2019 om 12:27
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Oeps zie nu dat topic stokoud is

diumenge
door diumenge - May 8, 2018 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nein.

ne
door neodutchio - May 8, 2018 om 19:12
5156 Antwoorden / 12 Vragen

-U besteld bij een Duitse site met Duitse BTW. Als u aangeeft dat het naar Nederland verstuurd moet worden krijgt u de Nederlandse BTW tarief te zien. En aangezien de BTW hier hoger ligt wordt de prijs ook hoger. Dat gebeurd met meer webshops vanuit Duitsland.
-Levertijd is afhankelijk van het product. Niet alles komt bij dezelfde plek vandaan en daardoor kan het ene artikel langer onderweg zijn.
-Welke levertermijn wordt er beloofd? Ook wij verkopen in Duitsland met als extra binnen 24 uur. Helaas geldt dat alleen voor Duitsland. Alles wat naar Nederland moet ben je afhankelijk van transportbedrijven. Onlangs 1 mei, heel Duitsland vrij. Is de vrachtwagen vol, morgen weer een nieuwe dag. Weekenden wordt er minder gereden. Dus ja, naar Nederland duurt langer dan in Duitsland.
-Een service van een antwoordnummer is geen verplichting. Dit mogen ze ook gewoon aanpassen.
-Een normale koper doet eerst onderzoek naar een webshop hoe deze is opgebouwd. Als je bij voorbaat al geen contactgegevens kan vinden, waarom daar dan bestellen? Overigens is Amazon een overkoepelend orgaan. Zij verkopen zelf niets.
-Duitsers zijn gek op regeltjes. Dus alles gaat ook via regeltjes. Dit om alles duidelijk te houden.

Maar verder heb ik er geen ervaring mee.

jo
door jorisw May 9, 2018 om 08:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Amazon verkoopt zelf ook spullen. Het is niet slechts een overkoepelend bedrijf.

ma
door maarten heest Apr 3, 2019 om 09:10
463 Antwoorden / 0 Vragen

@NEODUTCHIO, grappig zo'n uitgebreide bespiegeling terwijl u helemaal geen ervaring hebt met Amazon.

Er klopt het een en ander niet trouwens: amazon.de/nl  is de Nederlandse afdeling van Amazon, die aan de Duitse site hangt. Maar wel met NL BTW etc. Verder is de bezorging razendsnel kan ik u uit ervaring zeggen. Zeker met Amazon Prime. Vergelijkbaar met verzending binnen NL.
Van de rest denkt u waarschijnlijk dat het wel ongeveer zo in elkaar zal zitten.

ne
door neodutchio Apr 3, 2019 om 09:38
5156 Antwoorden / 12 Vragen

@Maarten, misschien moet u zelf zich gaan verdiepen in Amazon. Zelfs op de ‘Nederlandse’ site staat netjes beschreven het verschil tussen verzending in Duitsland en buiten Duitsland.
Ook wordt duidelijk beschreven dat er een verschil zit tussen artikelen die rechtstreeks uit hun eigen magazijn komen en bestellingen van externe verkopers.
Ook kunnen ze internationaal niet garanderen dat een bestelling altijd binnen 1 werkdag internationaal bezorgd wordt. En dat ik geen ervaring heb met Amazon verzint u zelf? De vraag die gestelt werd is of er meer mensen deze ervaring hebben. Nee, die heb ik niet.

ma
door maarten heest Apr 3, 2019 om 09:48
463 Antwoorden / 0 Vragen

"Maar verder heb ik er geen ervaring mee."

Ik kan mijn ervaringen uit de praktijk niet anders maken. Probeer het ook eens zou ik zeggen.
Verder kan ik niet anders concluderen dat u heel veel verzint omdat u denkt dat het wel ongeveer zo in elkaar zal zitten.
Doorspekt met de gebruikelijke morele oordelen.

ne
door neodutchio Apr 3, 2019 om 10:01
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, verder heb ik geen ervaring met wat TS schreef. Dat wil niet zeggen dat ik geen zaken doe met Amazon. Verder verzin ik niets. Amazon geeft zelf al aan dat levertijden afhankelijk is van waar het vandaan komt. Ook de vraag wat er beloofd wordt voor levertijd is al beantwoord door Amazon. Dat u besteld op dagen dat er wel de volgende dag geleverd wordt is een ervaring die u hebt. Ik weet uit eigen ervaring dat Duitsland een hoop vrije dagen heeft en daardoor leveringen een dag zullen opschuiven. En die ervaring komt voor uit mijn werk aangezien ik werk voor een Duits bedrijf.

tdmduc
door tdmduc - May 8, 2018 om 19:34
704 Antwoorden / 2 Vragen

Koop al sinds 2009 bij Amazon.

Superfijn.

Heb er inmiddels vanalles besteld. Van zwitserse zakmessen tot en met computeronderdelen.

Ook kleding.

1x geduvel gehad om iets van 14 euro. Leverancier leverde niet.

Is destijds goed opgelost door Amazon.

Koop je met creditcard is je aankoop ook nog eens verzekerd.

newmikey
door newmikey - May 8, 2018 om 19:40
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, alleen maar positieve ervaringen.

rembrantd
door rembrantd - May 9, 2018 om 17:48
116 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, ik koop daar soms. Toevallig vandaag iets ontvangen wat volgens amazon pas vrijdag geleverd zou worden. Een paar maanden geleden iets gekocht voor €30,- wat nu opeens €65,- moet kosten.
Opeens moet ik een fax sturen om mijn adres te controleren. Ik snap jouw verwarring wel.

ju
door juliomariner Apr 3, 2019 om 12:24
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Een fax? Ik geloof daar dus niets van. Wie heeft er nig een fax?

ma
door malhy2 - May 10, 2018 om 04:54
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ja,

en toch bestel ik zo nu en dan spullen bij amazon.
Nooit klachtengehad eigenlijk. dat van het wijzigen van prijzen tijdens bestelling kan ik niet beamen.

Ed

Ro
door Robertho - Apr 2, 2019 om 18:13
1 Antwoorden / Vragen

.

Ik heb bij Amazon.de een kookplaat gekocht op internet voor 306.00euro.
Faktuur heb ik en alles was dus in orde.
Pakket zou via DHL tussen 26 maart en 30 maart geleverd worden.
Echter de trace kreeg ik niet geopend.
Op ING credit kaart stond de rekening rond 5 april in de planning.

Op 30 maart gekeken bij DHL en postcode was niet bekend bij hun.
Nu zag ik op ing dat het geld na 2 dagen teruggeboekt was door Amazon.de
De kookplaat kost nu inmiddels 650 euro. kan dit zomaar??

Wat zijn mijn rechten?

Ik hoor graag van u als u dit ook hebt meegemaakt en als u een oplossing weet.

Amazon reageerd niet op de mail waar de faktuur vandaan kwam.
Klachten of contact zoeken met Amazon zie ik niet op hun site

ne
door neodutchio Apr 2, 2019 om 18:45
5156 Antwoorden / 12 Vragen

En wat is een normale prijs voor deze kookplaat? Als de prijzen overal boven de 600 euro liggen, dan had u dus al kunnen weten dat de prijs niet zou kunnen kloppen.

Ro
door Robertho Apr 2, 2019 om 19:02
1 Antwoorden / Vragen

Er was nog 1 kookplaat en dacht dat het een actie was.

Als ik iets in de winkel koop met een prijs op de plank en de kassa geeft een andere prijs aan dan krijg ik het ook voor de prijs op de plank omdat ze het kaartje niet hadden veranderd.

Op internet is dit toch hetzelfde?
Ik heb zelfs een faktuur en bezorg datum.

ma
door maarten heest Apr 3, 2019 om 09:16
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi @ROBERTHO, hebt u dan helemaal geen bericht gehad van annulering van de order? Dat zal toch wel?
Als een product per ongeluk voor zo'n lage prijs wordt aangeboden dan kan de leverancier aangeven dat het om een 'kennelijke vergissing' gaat.
Als u daar op googelt vindt u de nodige info.
Het is in zo'n soort geval een kwestie van een leverancier een fout gunnen. Daar is men uiteraard ook niet perfect.
Ik zou er geen rechtzaak over beginnen. De kans op succes is heel erg klein.
Misschien wil men u tegemoet komen middels een korting of een voucher. Vragen staat vrij.

ne
door neodutchio Apr 3, 2019 om 09:40
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als de koopklaat normaal boven de 600 euro ligt en in een fysieke winkel staat er een verkeerde prijs voor van 306 euro, dan krijgt u de kookplaat niet mee voor die prijs. U kan namelijk weten dat het een vergissing is. Zoek maar eens op internet naar het Otto arrest. Hetzelfde met het stapelbed van Leen Bakker afgelopen jaar. Als je kan weten dat de prijs veel te laag is, dan heb je geen recht om die lage prijs te betalen.

aurora1
door aurora1 Apr 3, 2019 om 14:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stokoude non-vraag, ook wel klacht genoemd, waar iemand heel brutaal op inbreekt en een nieuw, eigen probleem voorlegt.

ma
door maarten heest - Apr 3, 2019 om 09:20
463 Antwoorden / 0 Vragen

Prijzen die op het moment va bestellen wijzigen herken ik niet. Dat lijkt me ook bijzonder vreemd. Als een item in je 'winkelwagentje' zit valt er niets meer te wijzigen denk ik. Dat de prijzen per dag fluctueren zie ik wel. Maar dat zie je bij meer winkels uiteraard.
Verder alleen maar positieve ervaringen van deze kant. Voordelig, snel, betrouwbaar.

newmikey
door newmikey - Apr 3, 2019 om 09:21
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met Amazon of dat nu de Duitse of de UK webshop is. Vaak wordt er trouwens geleverd vanuit het Luxemburgse distributiecentrum van Amazon (tenzij de goederen door Amazon-partners worden aangeboden).

Er is wel eens iets misgegaan maar vanwege de lage waarde (€15) kreeg ik èn m'n geld terug èn mocht ik het artikel houden.

jo
door jorisw - Apr 3, 2019 om 11:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

- Levertijden hangen af van waar de voorraad ligt (Amazon DE heeft magazijnen in Duitsland maar ook in Zwolle) en of het via een reseller wordt geleverd.
- Antwoordnummers zijn Nederlands, dus als het verzonden wordt vanuit Duitsland zou ik niet weten wie in Nederland de retourzending in ontvangst moet nemen.
- Contact met Amazon gaat via de website. Werkt prima. Als je persoonlijk contact wil ga je gewoon naar een lokale winkelier en niet naar een buitenlandse webshop.