Meetfout door gordijnenwinkel
Eind februari/ begin april hebben mijn partner en ik ons georiënteerd op gordijnen voor onze nieuwe woning.
We kwamen bij een zaak terecht waar goede recensies over te lezen waren.
Omdat wij een verlaagd plafond in onze woning hebben laten maken, hebben wij zelf een koof gecreëerd voor de gordijnen.
De gordijnen zaak kwam in onze woning kijken naar de mogelijkheden en het horen van onze wensen. Onze wens was dat er 2 gordijnen in de koof kwamen te hangen, namelijk een in-between en een overgordijn. We hadden aangegeven deze met een waveplooi te willen hebben. Dit was geen enkel probleem volgens de medewerker.
Wij zijn nog 3x in de winkel geweest en zij nog 2x bij ons thuis om de boel op te meten. Geen enkel probleem, past makkelijk kregen wij te horen.
Eenmaal gemonteerd bleek het te krap te zijn. De gordijnen overlappen elkaar 3cm. Deze klacht voorgelegd aan de winkel.
Zonder onze kennis zijn er tijdens het monteren, foto's gemaakt. Aan de hand van deze foto's heeft de winkel geconstateerd dat alles "super strak en netjes" hangt. Alles hangt inderdaad super strak en dit is nou juist het probleem.
Wij kregen, na heel wat onzin oplossingen zoals : dan gebruik je 1 gordijn toch niet dan plakken ze ook niet aan elkaar, uiteindelijk de oplossing aangeboden om de rails 1cm te verplaatsen zodat er 1cm ruimte zou komen.
Waarbij je alsnog 2cm overlap houd en het probleem van het meetrekken niet oplost.
Nadat wij deze oplossing hadden afgewezen werd ons verzocht binnen 5 dagen te betalen.
Nu zijn we in een heel vuil spel beland met de winkel, liever willen we het geschil samen oplossen zonder dat wij de gordijnen weg moeten doen, maar de bal wordt telkens bij ons gelegd voor een oplossing.
Financiële tegemoetkoming gaan zij niet mee akkoord, ze vinden dat wij onterecht uit zijn op enkel en alleen een korting.
Zijn hier gordijnexperts die nog mogelijkheden hebben waardoor we de ruimte tussen beide gordijnen kunnen vergroten?
"Zonder onze kennis zijn er tijdens het monteren, foto's gemaakt." Ik verwacht dat na montage/ophangen dat er fototo's gemnaakt worden ten bewijze van het verrichtte werk.
Dit is inderdaad het geval, alleen vermelde de monteur ons dat dit voor zijn eigen gebruik naar andere klanten toe was. Om te laten zien welke kleuren combinaties mooi zijn. Tenminste dit zei de monteur tegen ons...
De foto's zijn daarom ook alleen vanaf het vooraanzicht genomen, niet het zijaanzicht
Als u niet beweegt en de winkel beweegt niet zult u arbitrage moeten zoeken. Is er een geschillencommissie of moet u dan naar de kantonrechter?
Er is een geschillencommissie aanwezig alleen twijfelen wij aan de onafhankelijkheid hiervan omdat dit het eigen bedrijf is
Geschillencommissie is het eigen bedrijf? Dat kan dus niet.
Een geschillencommissie is niet "van het bedrijf" maar als het bedrijf niet aangesloten is zul je naar de kantonrechter moeten?
Koof groter maken en rails verplaatsen waardoor er meer ruimte tussen de gordijnen komt?
Koof kunnen wij helaas niet meer vergroten
Even een paar vragen:
1 is de Kloof al gemonteerd tijdens het inmeten?
2 Heeft u de gordijnen zelf gemonteerd of laten monteren?
3 Is de wave-plooi dmv ringen in de gordijnen of haken bovenop de gordijnen?
4 Kunnen de gordijnen wel goed open/dicht of Haken deze een beetje aan elkaar?
5 heeft u ook foto's van het exacte probleem?
{Dit is mij namelijk niet volledig duidelijk van uw beschrijving}
de zaak is tweemaal geweest en heeft het opgemeten, dus niet de TS.
Graag even een foto plaatsen inderdaad.
Ik zet deze vraag hier voordat Sprietje weer gaat mopperen op mij......
De koof was inderdaad al gemaakt voordat de gordijnenwinkel kwam meten.zij hebben ook de afmetingen van de koof gemeten.
Wij hebben de gordijnen laten monteren door de winkel.
De wave plooi is in haken.
De gordijnen haken in elkaar, dit bedoel ik met de overlap. Als wij het overgordijn gebruiken trekken we de in-between mee en vice versa. Waardoor je de gordijnen handmatig uit elkaar moet plukken
Dan ga ik wel mopperen G.A., hou is op met het vragen naar foto's die niks toevoegen
Ik heb natuurlijk geen idee hoe breed die koof is, maar als ik hier lees dat je voor een wave plooi dus al minstens 15 cm nodig hebt, en daarachter dus ook nog die in-between, moet dat een flinke koof zijn.
https://www.echtgordijn.nl/blog/wave-gordijn-wat-zijn-de-voordelen-van-wave-gordijnen/#
Wellicht heeft men geen rekening gehouden datzo'n plooi zo'n diepte vergt IN de koof.
Misschien is het mogelijk de plooi te veranderen? anders gordijnen maar terug.
Ik weet niet wat u bedoelt met een overlap van 3 cm.
Onze koof is 24 cm
Maar ja, hoeveel hebt u nodig voor die in-between?
Geachte Lisavdr,
Om welke winkel gaat het?
Hoe duur waren de gordijnen?
Ik herinner mij een aflevering van de Rijdende Rechter over een gordijnenprobleem : het kan ook aan de stof liggen.
Het gaat hier om Decorette.
De gordijnen waren in totaal 1400 euro.
Geachte Lisavdr,
U kunt een foto van de situatie uploaden bij een nieuw antwoord.
Dan hebben wij een beeld van de situatie.
Je wilt het geschil oplossen zonder dat de gordijnen weg moeten.
Hoe zie je dat dan voor je?
Als de ruimte voor de gordijnen te smal is, dan is het niet op te lossen.
Of er moet in een van de gordijnen een minder diepe plooi komen, zodat de gordijnen niet langs elkaar schuren.
Of er moeten geheel andere plooien in de gordijnen zodat alles wel past.
En als je een flinke korting krijgt dan is het probleem ineens niet erg meer?
Logisch dat de winkelier daar niet mee akkoord gaat.
Het probleem blijft inderdaad. Maar weten verder niet welke oplossingen er nog meer toepasbaar zijn.
Wij willen niet weer 6 tot 8 weken wachten op andere gordijnen. De meetfout ligt bij de winkel en niet bij ons.
Flinke korting heb ik hier nooit benoemd. Het gaat ons dan meer om het gebaar. Klacht oplossend werken door de winkel, fout erkennen en een kleine vergoeding omdat het product niet aan de eisen en wensen volstaat die wij voorafgaand zeer helder kenbaar gemaakt hebben.
@lisadvr, als decorette fout erkend (en goed maakt) is dat, zou dat, geweldig zijn. Om er ook nog een vergoeding aan vast te plakken: nou nee. Geen Amerika toestanden a.u.b. Tenzij u met een tegoedbon van €5,00 tevreden zou zijn?
Als je kijkt naar de meetinstructies, dan heb je voor een plooi van 8 cm 12 cm ruimte nodig en voor een plooi van 6 cm , 9 cm ruimte.
Alleen dan voor een plooi van 6 cm zou ruimte genoeg zijn in die koof van 24 cm.
Hebben ze het opgelost, door de wel de plooi van 8 cm te nemen, omdat die het mooiste valt, of omdat jullie die het liefste hebben, de plooien in elkaar te laten vallen. Dan heb je als je de in-between overdag dicht houdt, geen probleem.
Als je 's avonds de overgordijnen dicht doet, dan gaan de in-betweens meeschuiven. Dat kun je oplossen door de gordijnen niet samen dicht te doen. Dus de in-betweens open te doen. Of er voor zorgen dat de plooien weer precies goed vallen.
Daar zal toch wel met jullie van tevoren over gesproken zijn? Dat de ruimte in de koof te klein is.
Ik kan mij niet voorstellen dat een professionele inmeter dit over het hoofd ziet.
Geachte Lisavdr,
Ik kwam bij de Algemene Voorwaarden tegen, dat bij meetfouten, degene die het heeft opgemeten en opgeschreven verantwoordelijk is.
Geschillencommissie Wonen | Hoe Werkt Dat? | CBW-Erkend is denk ik een goed adres waar u met uw klacht terecht kunt waarbij ik aanneem dat de Decorette daarbij is aangesloten. Een optie is hoe dan ook: bij een ander een tweede opinie vragen.
Heeft u een rechtbijstandsverzekering, schakel die dan in en u kunt ook nog tereccht bij de gratis ervice van de Consumentenbond www.klachtenkompas.nl en ook evt. - Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer