Mijnprivilege dreigt met boete
Mijnprivilege heeft een zogenaamd Lidmaatschapsovereenkomst ik ben bezig om mijn abbonement welke tot 2022 loopt op te zeggen.
Maar nu dreigt Mijnprivilege dat ik fraude heb gepleegd en dreigt met een zogenaamde boete van duizenden euro's.
In de voorwaarde staat het volgende;
Een Privileges Lid kan slechts 1 Lidmaatschapsovereenkomst aangaan. De volgende persoonlijke gegevens zijn uniek per Privileges Lid en kunnen slechts door één Privileges Lid gebruikt worden: e-mailadres, mobiel telefoonnummer en bankrekeningnummer.
In 2015 heb ik tijdens mijn vakantie het 'gewonnen' product laten aankopen door een ander familielid omdat ikzelf niet in de gelegenheid was om de betaling binnen 10 minuten af te ronden, daarna wordt het product weer vrijgegeven in de veiling.
Omdat Mijnprivilege erg in de meewerk modus zit om mijn Lidmaatschapsovereenkomst op te zeggen heb ik eergisteren een mail ontvangen dat ik volgens de definitie van Mijnprivilege heb gefraudeerd.
Mijn vraag is dan ook meteen als het gebruik van een bankrekeningnummer op een andere naam niet toegestaan is waarom is Mijnprivilege wel overgegaan om het leveren van het desbetreffende product. Dan is de koop toch vanuit beide partijen goedgekeurd? De reden waarm ik dit vraag is omdat ik in september een product heb afgenomen welke Mijnprivilege nu weigert te leveren onder het mom van fraude en dreigt met een bedragen van duizenden euro's boete aan zogenaamde fraude en dit bedrag simpelweg inhoud en het product niet levert. Dit riekt mij erg naar chantage.
Als ik snel de website https://www.mijnprivileges.nl/ bekijk komt het mij voor dat u ergens onbewust 'bent ingetrapt'.
RE: Zie mijn laatste zin
U heeft het over 'een aankoop' in 2015 en dan kan het helaas op het randje van verjaring zijn maar het blijft te vraag of hetgeen u overkomt allemaal rechtmatig is.
Mijn eerste advies is: laat ze maar dreigen maar indien men overhoopt met een exploit komt voor een zitting, negeer die dan niet en richt u met uw bezwaar tot de rechter. Zo u dat zou negeren riskeert u een bij verstek beslissing. Hoedan ook wordt u m.i. ten onrechte beschuldigd van fraude en dat jkan op zich al voldoende aanleiding zijn om nu al naar de politie te stappen en melding te doen van smaad resp een onterechte beschuldiging hetgeen op zich al een strafbaar feit oplevert voor degene die u beschuldigt. Meedstal is het groot lef en in andere woorden een pging tot intimidatie.
Ik adviseer u even wel om zo snel als het kan nader juridisch advies in te winnen hetgeen kan via www.juridischloket.nl of als u een rechtsbijstandsverzekering heeft, schakel die dan meteen in. Let vooral op het absoluut wetteliujke gegeven dat wie eist bewijst en dat betekent dan men dus ook hard zal moeten kunnen bewijzen dat u fraudeerde en zoals ik uit uw vraag opmaak is daar geen sprake van.
Dan op zich nog het gegeven dat u een e-mail ontving met deze ,vordering'en dat lijkt op zich als frauduleus, pfhishing of een andere methode om geld van u los te kloppen. Ergo, dit gezegd hebbende: ga naar de politie en doe daar melding! En doe melding bij de fraidehelpdesk.
Ps: ik kan mij voorstellen dat men bij https://www.fraudehelpdesk.nl/ ook wel 'benieuwd' kan zijn naar uw melding en u op basis daarvan een reactie ontvangt.
Hallo Bardzomutny ,
ik ben bezig om mijn abbonement welke tot 2022 loopt op te zeggen.
Bij uw vorige vraag schrijft u , dat uw abonnement loopt tot halverwege januari 2021 , wat is het nu ?
Ook uw vorige vraag betreft Mijn privilege is totaal anders .
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/mijnprivilege-nl-weigert-uitschrijving-in-behandeling-te-nemen?id=602129
Ze willen het waarschijnlijk een jaar verlengen omdat ik gemijnd heb vandaar dat de datum alvast naar 2020 is veranderd. Maar nu beginnen ze met dit spel.
ZE hebben niets te vertellen over uw lidmaatschap, daar gaat u zelf over, opzeggen die hap per eerstvolgende gelegenheid oftewel Januari 2021 en daarna elke betaling storneren of nog beter, de rekening blokkeren van hen....
u mag trouwens uw lidmaatschap op dezelfde manier opzeggen als waarop u dit aangegaan bent, per mail dus....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer