ba
door bardzosmutny Nov 11, 2020 om 19:47
Winkels & webshops

Mijnprivilege dreigt met boete

Mijnprivilege heeft een zogenaamd Lidmaatschapsovereenkomst ik ben bezig om mijn abbonement welke tot 2022 loopt op te zeggen.
Maar nu dreigt Mijnprivilege dat ik fraude heb gepleegd en dreigt met een zogenaamde boete van duizenden euro's.

In de voorwaarde staat het volgende;
Een Privileges Lid kan slechts 1 Lidmaatschapsovereenkomst aangaan. De volgende persoonlijke gegevens zijn uniek per Privileges Lid en kunnen slechts door één Privileges Lid gebruikt worden: e-mailadres, mobiel telefoonnummer en bankrekeningnummer.

In 2015 heb ik tijdens mijn vakantie het 'gewonnen' product laten aankopen door een ander familielid omdat ikzelf niet in de gelegenheid was om de betaling binnen 10 minuten af te ronden, daarna wordt het product weer vrijgegeven in de veiling.

Omdat Mijnprivilege erg in de meewerk modus zit om mijn Lidmaatschapsovereenkomst op te zeggen heb ik eergisteren een mail ontvangen dat ik volgens de definitie van Mijnprivilege heb gefraudeerd.

Mijn vraag is dan ook meteen als het gebruik van een bankrekeningnummer op een andere naam niet toegestaan is waarom is Mijnprivilege wel overgegaan om het leveren van het desbetreffende product. Dan is de koop toch vanuit beide partijen goedgekeurd? De reden waarm ik dit vraag is omdat ik in september een product heb afgenomen welke Mijnprivilege nu weigert te leveren onder het mom van fraude en dreigt met een bedragen van duizenden euro's boete aan zogenaamde fraude en dit bedrag simpelweg inhoud en het product niet levert. Dit riekt mij erg naar chantage.

1187 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2020 om 20:17
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als ik snel de website https://www.mijnprivileges.nl/ bekijk komt het mij voor dat u ergens onbewust 'bent ingetrapt'.

RE: Zie mijn laatste zin

U heeft het over 'een aankoop' in 2015 en dan kan het helaas op het randje van verjaring zijn maar het blijft te vraag of hetgeen u overkomt allemaal rechtmatig is.
Mijn eerste advies is: laat ze maar dreigen maar indien men overhoopt met een exploit komt voor een zitting, negeer die dan niet en richt u met uw bezwaar tot de rechter. Zo u dat zou negeren riskeert u een bij verstek beslissing. Hoedan ook wordt u m.i. ten onrechte beschuldigd van fraude en dat jkan op zich al voldoende aanleiding zijn om nu al naar de politie te stappen en melding te doen van smaad resp een onterechte beschuldiging hetgeen op zich al een strafbaar feit oplevert voor degene die u beschuldigt. Meedstal is het groot lef en in andere woorden een pging tot intimidatie.
Ik adviseer u even wel om zo snel als het kan nader juridisch advies in te winnen hetgeen kan via www.juridischloket.nl  of als u een rechtsbijstandsverzekering heeft,  schakel die dan meteen in. Let vooral op het absoluut wetteliujke gegeven dat wie eist bewijst en dat betekent dan men dus ook hard zal moeten kunnen bewijzen dat u fraudeerde en zoals ik uit uw vraag opmaak is daar geen sprake van.

Dan op zich nog het gegeven dat u een e-mail ontving met deze ,vordering'en dat lijkt op zich als frauduleus, pfhishing of een andere methode om geld van u los te kloppen. Ergo, dit gezegd hebbende: ga naar de politie en doe daar melding! En doe melding bij de fraidehelpdesk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 11, 2020 om 20:28
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Ps: ik kan mij voorstellen dat men bij https://www.fraudehelpdesk.nl/ ook wel 'benieuwd' kan zijn naar uw melding en u op basis daarvan  een reactie ontvangt.

marita5
door marita5 - Nov 11, 2020 om 20:45
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bardzomutny ,

ik ben bezig om mijn abbonement welke tot 2022 loopt op te zeggen.

Bij uw vorige vraag schrijft u , dat uw abonnement loopt tot halverwege januari 2021 , wat is het nu ?
Ook uw vorige vraag betreft Mijn privilege is totaal anders .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/mijnprivilege-nl-weigert-uitschrijving-in-behandeling-te-nemen?id=602129

ba
door bardzosmutny Nov 12, 2020 om 09:00
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ze willen het waarschijnlijk een jaar verlengen omdat ik gemijnd heb vandaar dat de datum alvast naar 2020 is veranderd. Maar nu beginnen ze met dit spel.

1paul
door 1paul Nov 12, 2020 om 09:11
3147 Antwoorden / 0 Vragen

ZE hebben niets te vertellen over uw lidmaatschap, daar gaat u zelf over, opzeggen die hap per eerstvolgende gelegenheid oftewel Januari 2021 en daarna elke betaling storneren of nog beter, de rekening blokkeren van hen....

u mag trouwens uw lidmaatschap op dezelfde manier opzeggen als waarop u dit aangegaan bent, per mail dus....