In
door Ingrid K. Feb 13, 2017 om 12:06
Winkels & webshops

Misleid door Detox Formule

Goedenmorgen,

Ik voel mij opgelicht door een reclame-actie op facebook.
Namelijk Detoxformule.
Ik heb hierover 2 vragen:
1. Zij doen overkomen dat je, door op een button te klikken op de facebooksite, een proefpakketje kunt aanvragen.
Ik ben er vanuit gegaan dat het om een gratis proefpakket ging.
Nu heb ik een rekening gekregen van €59,95 en beroepen zij zich, in de factuur, op hun algemene voorwaarden.
Deze heb ik nú, dus achteraf, gevonden en gelezen en vind ik dat ik misleid ben.
In artikel 4 punt 3 wordt aangegeven dat het voor de consument duidelijk moet zijn in het aanbod, wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Deze zijn mijns inziens niet duidelijk.
De inhoud van de verpakking ben ik aan gebruiken, dus ik kan volgens de klantenservice van detoxformule geen beroep doen op de terugstuur mogelijkheid binnen 14 dagen. heeft u ervaring met dit bedrijf en heeft het zin mij tegen hun algemene voorwaarden te gaan verdedigen?
(Achteraf lees ik via Google dat heel veel mensen zich opgelicht voelen door dit bedrijf, maar dat is achteraf helaas.)
2. Helaas heb ik de factuur van de eerste zending niet ontvangen of opgemerkt en gewist, en ontving ik een tweede herhalingsfactuur via Noreply-Billink, die ik ook niet herekend heb binnen mijn mails. Daardoor dacht ik nog steeds dat ik een gratis proefpakket aan het gebruiken was en heb ik er voor mijn dochter ook 1 besteld. Op haar gegevens. Zij waarschuwde mij vervolgens toen zij een mail ontving van detoxformule (en dus niet van Noreply-Billink) dat er een factuur stond van €59,95 voor dit pakketje.
Ik ben gaan bellen met de klantenservice van Detoxformule, en dit pakketje mag ik terug sturen. De dame van de klantenservice zag in mijn gegevens dat ik het eerste pakketje ook nog niet betaald had. (Op deze manier kwam ik daar achter).
Nu heb ik retouradres gekregen waar ik pakketje 2 naar terug moet sturen. Zij adviseren dit aangetekend te retoureneren. Ik heb weer via Google gekeken of mensen hier ervaring mee hebben, en wat blijkt, het postbusnummer is van een kinderdagverblijf in Baarn. Ik heb het nummer van dit dagverblijf  2x gebeld maar ik word na enige tijd doorverbonden met de voicemail van het dagverblijf.
Mijn vraag is nu, doe ik er goed aan dit tweede pakketje toch aangetekend op te sturen naar dit Postbusnummer? Graag uw advies/hulp.

Met vriendelijke groet,

Ingrid

36121 21 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 13, 2017 om 12:22
888 Antwoorden / 1 Vragen

99% van de Nederlanders weet dat je bij dit soort pillen op voorhand belazerd wordt en dat je je geld kwijt bent.
Zeg per direct  of op de kortst mogelijke termijn op en neem uw verlies.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 13, 2017 om 12:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

U voelt zich opgelicht wat u DACHT een gratis proefpakketje te ontvangen. De algemene voorwaarden klikt u gemakshalve maar even aan zonder te lezen bij het bestellen.U ontvangt een rekening waar u niets mee doet waar op beschreven wat de voorwaarden zijn. U ontvangt mails die u niet herkent (?) en waar u ook niets mee doet.

Als u twijfelt waar het tweede pakje naar terug gestuurd moet worden kunt u het beste opnieuw contact opnemen met dit bedrijf en aangeven dat u het vreemd vind dat dit naar een kinderdagverblijf gestuurd moet worden.

Hopelijk een wijze les voor u, gratis bestaat niet.

Topantwoord

pino123
door pino123 - Feb 13, 2017 om 12:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Het nadeel is dat u met uw instemming ook akkoord gegaan bent met talloze andere voorwaardes. Deze schimmige bedrijfjes teren hierop. Wat u heeft gebruikt terugsturen, al zou ik wel even goed nagaan wat het juiste adres is. Anders claimen ze weer niets te hebben ontvangen.

U heeft inmiddels enkele verpakkingen gebruikt, helaas leidt dit weer tot een hoop gedoe, u kunt zich namelijk niet meer beroepen op de bedenktijd...

Graag nogmaals contact opnemen en de gehele procedure per mail naar u toe laten sturen, meestal gaat dit een staartje krijgen en is het prettig om het een en ander op papier te hebben.

Nogmaals, koop deze onzin in een winkel, als je er al aan wilt beginnen...

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2017 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mag ik u één advies geven, naast alle andere die u al gehad hebt?

Ga van Facebook af, want u kunt daar niet mee omgaan.

costnix
door costnix Mar 2, 2017 om 08:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zo als altijd geeft u een wijs advies.

tijger1
door tijger1 Mar 2, 2017 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@costnix. Dank voor het compliment :-))

jo
door jorisw May 17, 2017 om 13:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het wat algemener maken.... Dit soort aanbieders zitten immers ook op andere sites. Ik denk toch aan iets als een "internetrijbewijs" voordat iemand online dingen mag gaan doen. Hoewel: ik denk dat er wel een correlatie zit tussen mensen die zoiets op Facebook bestellen en het soort mensen dat vroeger op die aanbiedingen van gratis busreisjes reageerden....

newmikey
door newmikey - Feb 13, 2017 om 13:32
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, toch eerder een probleem dat u zelf heeft veroorzaakt door mailtjes te negeren. Ik heb het meestal helemaal niet op dit soort bedrijven maar hier draagt u zèlf ook een groot deel van de verantwoordelijkheid. Wie zijn billen brandt...

Ka
door Kayvermeulen - Mar 1, 2017 om 18:27
2 Antwoorden / Vragen

Beste ingrid k,
ik heb hetzelfde probleem en heb helemaal geen mails gehad want hadden een verkeerd email adres!! Nu dus een aanmaling van billink!!
wat heb jij gedaan betaald of niet ik was het niet van plan te betalen
het zijn oplichters maarja ben wel bang vanwegen het incasso bureau

pino123
door pino123 Mar 2, 2017 om 08:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nu inderdaad de aanmaning, ik zou maar even goed gaan kijken waarmee je akkoord bent gegaan. Jij betitelt het als oplichters, ik betitel het als eigen verantwoordelijkheid. Je gaat met zaken akkoord zonder te lezen, daarbij hebben ze niet zomaar een verkeerd mailadres.....

Ik zou maar even goed nagaan wat je plichten zijn, voordat je hier termen als oplichters en niet betalen in je mond neemt.

Yc
door Ychen Apr 11, 2017 om 16:37
Antwoorden / Vragen

Hoi kayvermeulen,
ik was laatst ook opgelicht omdat ze mijn email adres verkeerd hadden ingevoerd. Hierdoor heb ik de facturen nooit binnengekregen en kreeg ik €40,- extra sommatiekosten erbij. Ik heb toen een mailtje gestuurd maar kreeg pas antwoord na 4 dagen. Uiteindelijk is mijn zaak naar het incassobureau gestuurd, en was ik verplicht 59,95 PLUS €40,- aan sommatie kosten te betalen. Detoxformule.nl zijn echte oplichters! Nooit aan beginnen

ji
door jiocharana Jul 3, 2017 om 14:32
11 Antwoorden / 0 Vragen

Laat het gewoon voor het gerecht komen. Stel oplichters. Ik kreeg 2 volle potten en er werd gelijk €100 geeist, terwijl het om een gratis proefpakket ging. Het werd nota bene door een jong kind geleverd aan mijn deur!! Ik heb het terug gestuurd en krijg vervolgens een deurwaarder met extra hoge kosten erbij. IK BETAAL HET NIET.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 2, 2017 om 01:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Detoxen is een proces wat goed dient te gebeuren. Ga naar de huisarts of apotheker maar bestel die flauwekul niet via Facebook. Facebook is inmiddels de grootste reclamemachine op internet. Het ergste is dat al uw vrienden gedeeld krijgen dat u dit product heeft gekocht.

m
door m el fahssi - May 17, 2017 om 11:06
1 Antwoorden / Vragen

Ik zeg je eerlijk ik heb hun niet betaald fuck hun
Groetjes mehdi

zoekster1
door zoekster1 - May 17, 2017 om 11:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon niet betalen. In de wet staat dat het duidelijk moet zijn wat het aanbod precies is, dat mag niet verborgen worden in de Algemene voorwaarden.

U heeft daarom geen billen gebrand en hoeft ook niet op de blaren te zitten.

Nogmaals

Moet ik betalen voor ongevraagde vervolgzendingen?

U hoeft alleen iets te betalen als u ook akkoord bent gegaan met vervolgzendingen. De vraag is dus: waarmee bent u precies akkoord gegaan?

Hebt u alleen toestemming gegeven voor een gratis proefpakket? En niet voor vervolgzendingen? Dan hoeft u de vervolgzendingen niet te betalen. De vervolgzendingen zijn in dat geval geen onderdeel van de overeenkomst die u met de ondernemer hebt. U hebt alleen een overeenkomst voor het proefpakket.

Zegt de ondernemer dat er wel een overeenkomst is voor de vervolgzendingen? En twijfelt u of u wel of niet akkoord bent gegaan met vervolgzendingen? Dan ligt de bewijslast bij de ondernemer. Dit betekent dat de ondernemer moet bewijzen dat u hebt ingestemd met de vervolgzendingen.

consuwijzer klik HIER

De ondernemer verwijst naar zijn algemene voorwaarden. Hierin staat dat ik vervolgzendingen zou krijgen. Moet ik nu toch betalen?

De ondernemer mag niet alleen in zijn algemene voorwaarden aangeven dat u na het proefpakket vervolgzendingen krijgt. Dat is niet voldoende. Ook niet als u een vinkje hebt gezet op een website dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen. Of als u hebt aangevinkt dat u akkoord ging met die voorwaarden.

Vervolgzendingen mogen niet verstopt staan in de algemene voorwaarden. De wet zegt dat dit duidelijk bij het aanbod moet worden vermeld. Zodat u daar bewust voor kunt kiezen. Heeft de ondernemer bij het aanbod niet duidelijk aangegeven dat u vervolgzendingen krijgt? Dan zit niet aan de vervolgzendingen vast. En hoeft u daar ook niet voor te betalen.

klik HIER

zoekster1
door zoekster1 - May 17, 2017 om 11:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als u iets krijgt toegestuurd waar u niet mee heeft ingestemd (de algemene voorwaarden gelden in dit geval niet) dan heeft u een ongevraagde toezending ontvangen om u te bewegen tot koop. Zulke toezendingen mag je gratis houden (en dus ook gebruiken).

Ik zou dan ook niets retourzenden, zonde van uw geld.

kv
door kvjapio - May 17, 2017 om 11:44
281 Antwoorden / Vragen

Nu weet 99,1 % van de Nederlanders het. Op naar de 100%!

@H
door @HENK@ May 17, 2017 om 14:01
159 Antwoorden / 1 Vragen

ik las ook over de datum van de vraag  ;-)

@H
door @HENK@ - May 17, 2017 om 13:57
159 Antwoorden / 1 Vragen

Detoxen is op zich al oplichting en onzin, de rest mag je zelf invullen.....

Op zijn minst altijd eerst de voorwaarden lezen maar nog beter is om alleen daar te bestellen waarvan u 200% zeker bent dat het safe is!!

mi
door miranda hof - Jul 4, 2017 om 15:06
1 Antwoorden / Vragen

Ingrid is het goed afgelopen? Zit namelijk in dezelfde situatie
Groetjes Miranda

ri
door ria huyps - Aug 3, 2017 om 00:44
1 Antwoorden / Vragen

Mijn verhaal over Primium Garcinia extract +

Ook ik kreeg van Billink een ingebrekestelling brief de voorloper voor de deurwaarder.
Ik had wel mailtjes ontvangen in mijn spammail box maar die had ik verwijderd. Ik kende het bedrijf niet, het product niet, dus ik dacht gelijk aan oplichters. En verder heb ik er niets meer van gehoord tot 1 aug 2017 kreeg ik die brief of ik maar liefst € 84.95 wilde betalen er waren ook al boetes boven op gekomen. Ik ben het een en ander gaan uitzoeken ook mijn zus en die kwam uit bij deze brief. En ook ik heb het telefoon nummer gevonden en gebeld en idd het is een kinderdagverblijf. Ik heb het bedrijf gemaild en alles uitgelegd van het hier boven staande. En dat ik mijn advocaat al had ingeschakeld wat ik ook al had gedaan. Deze adviseerde mij om niet te betalen. Ze hebben geen bewijs en jij hebt geen bewijs dat je het hebt ontvangen wat je ook niet hebt.

Laat deze middag 2 aug 2017 kreeg ik een mailtje van het bedrijf dat ze mij geloofde en dat de nota zou worden gecrediteerd.

Maar ik geloof ze nog steeds niet dus ik blijf op mijn hoede heb het mailtje uit geprint voor het geval er toch een deurwaarder bij me op de stoep sta . Want ik sta onder bewind dus ik kan en mag niets bestellen zonder zijn toestemming.

Gr Ria

ne
door neodutchio Aug 3, 2017 om 08:36
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Toch altijd knap hoe deze bedrijven aan iemands mailadres kunnen komen. Ik zou wel iets fout doen, ik krijg nooit mailtjes met facturen en aanmaningen.

tijger1
door tijger1 Aug 3, 2017 om 08:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, een advocaat, en onder bewind en maar zooi bestellen op Facebook en daar dan mee gaan schermen om niet te hoeven betalen.

En waarom bestelt u die troep dan?

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 3, 2017 om 14:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tjonge wat een slechts bewindvoerder,
en u heeft terwijl u onder bewind bent een eigen advocaat? Dat is werkelijk waar gelogen, hooguit een rechtsbijstand.
U mag geen geld zonder toestemming uitgeven maar wel aan uw advocaat a raison van € 200 per uur

an
door andre0101 - Aug 27, 2017 om 17:02
2 Antwoorden / Vragen

Ontgifting (detox) kuren zijn populairder dan ooit.

Deze kuren beweren het bloed te reinigen en schadelijke toxines uit het lichaam te elimineren.

Het is echter niet duidelijk hoe ze dit doen, wat ze moeten elimineren en indien zij feitelijk wel werken.
Een veel slimmere aanpak is het voorkomen dat giftige dingen (junkfood,sigarettenrook, etc.) in uw lichaam komen.
Detox kuur

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2017 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moeten we hiermee?

edrick3
door edrick3 Aug 27, 2017 om 20:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

kuurtje gaan volgen. ;-)

gerbera
door gerbera Aug 27, 2017 om 22:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U vindt het blijkbaar interessant om op oude topic's onzin te verkopen. Al eerder reageerde u op een topic van sept. 2016.

costnix
door costnix Aug 28, 2017 om 12:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn mening over detox:
"Bla, blaaaa, blablablabla, bla blablablabla, bla!" (Farce Majeur)
https://youtu.be/3BJEd5FX3-0

gerbera
door gerbera Aug 28, 2017 om 14:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@costnix, die van u was de Belgische versie, de Nederlandse is Kwekkerdekwek,kwek, kwekkerdekwek;-)

deanne van groenigen
door deanne van groenigen - Sep 14, 2017 om 14:23
2 Antwoorden / Vragen

Hallo Ingrid ,

Mij is het zelfde overkomen. Ik kreeg het proefpakketje zonder factuur uiteraard. Na een aantal weken kreeg ik de factuur in mijn brievenbus en kwam ik er achter dat ik voor een proefpakket moest betalen. Ik heb het product aangetekend en ongeopend teruggestuurd. Toch willen ze dat ik betaal ,omdat het niet binnen de 14 dagen regeling is gebeurd. Nee dank je de koekoek. 16 november mag ik voor de rechter verschijnen ,zover gaan ze dus. Nou ,ik ben er klaar voor en zal met alle bewijzen proberen een halt toe te roepen aan dit misleidende bedrijf.

Met vriendelijke groeten,
 \
D.v.Groenigen

marita5
door marita5 Sep 14, 2017 om 14:38
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Deanne Van Groenigen , hoe heeft u de dagvaarding ontvangen ? lees ook hier :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2017 om 15:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@deanne

Hebt u echt een ECHTE dagvaarding ontvangen voor die zitting?

Lijkt me echt sterk, u wordt in de maling genomen,

deanne van groenigen
door deanne van groenigen Sep 14, 2017 om 16:46
2 Antwoorden / Vragen

Ja ik heb hem echt ontvangen ,donderdag 16 november 2017 om 10:00uur is de zitting in Zaandam. Vanmorgen bezorgt door een gerechtsdeurwaarder.  Ik heb mijn dossier al klaar liggen en ga dus niet betalen. Ik heb de pillen teruggestuurd na 6 weken omdat ik toen een faktuur kreeg en begreep dat het gratis pakketje niet zo gratis was. Zij houden voet bij stuk dat ik moet betalen omdat ik buiten de termijn van 2 weken heb geretouneerd. Ik heb de bevestiging dat ze de pillen terug hebben ontvangen. Alles overigens via mail ,Ik heb nog nooit iemand gesproken. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Alle communicatie vindt plaats met directpay. Ook zo'n dubieus bedrijf die als door geefluik fungeert. Ik heb al met al 1 faktuur gehad ,2 herinneringen , 1 aanmaning en nu een dagvaarding binnen een bestek van 6 maanden.

tijger1
door tijger1 Sep 14, 2017 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan maar op naar de rechter, want het zijn louche bedrijven.

Ik zou dit ook maar overal posten wellicht zullen er dan genoeg medestanders zijn die ook dat spul besteld en niet betaald hebben. Hebt u steun op de tribune. Neem ook nog contact op met Consuwijzer, voor uw juiste verweer.

jo
door jorisw Sep 14, 2017 om 19:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Zorg dat je wel de juiste zaken in het dossier hebt zitten. Argumenten als dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn is geen juridisch argument om niet te hoeven betalen.

ne
door neodutchio Sep 14, 2017 om 20:19
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Oei, sterkte in de rechtzaal. U bent bij het bestellen akkoord gegaan met de voorwaarden. U zou alleen de verzendskosten moeten betalen bij de eerste levering. Of denkt u echt dat gratis bestaat?
U houdt het pakket en stuurt het pas na 6 weken terug. Dat is later dan de wettelijke termijn van 2 weken.

Juridisch staat u niet sterk. Laat u wel even weten hoe het afloopt, ben wel nieuwsgierig.

deanne van groenigen
door deanne van groenigen Sep 16, 2017 om 08:29
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb het product teruggestuurd en dat hebben ze bevestigd . Met alle bewijsmails kom ik een heel eind. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet eens heb. Ik houd je op de hoogte

ne
door neodutchio Sep 16, 2017 om 09:11
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dat u het niet meer heeft doet niet ter zake. U heeft het besteld en zou er voor moeten betalen. Dat u het terug gestuurd heeft buiten de wettelijke termijn wil niet zeggen dat u geen eigenaar meer bent. De verkoper geeft aan het ontvangen te hebben, maar gijzelt nu uw eigendom. Deze zou het dus terug moeten sturen.
Een rechter kijkt naar feiten in deze zaak, niet naar allerlei ervaringen die andere personen hebben. En heel strak gekeken heeft u iets besteld en te laat terug gestuurd. De enige kans die u zou kunnen hebben om te winnen is als de verkoper inderdaad niet duidelijk is geweest over de kosten. Alleen daarvoor is de aanbieding nodig waar u op bent ingegaan.

panter22
door panter22 Sep 16, 2017 om 09:58
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de advertentie nog? Daarin moet staan de prijs en de bedenktijd. Op dit moment staat deze info wel op de website.
Mogelijk 6 maanden geleden niet. Hou dus vol dat er geen info in de advertentie stond, dan zal Detox/Billink dit moeten bewijzen.
http://detoxactief.nl/aanbod.php

Mog even uit Consuwijzer:
Wanneer is er sprake van verlengde bedenktijd?

In sommige gevallen hebt u langere bedenktijd. De verkoper moet u goede informatie geven over de bedenktijd. En hij moet u een formulier geven dat u kunt invullen om gebruik te maken van uw bedenktijd. Heeft de verkoper u niet de informatie over de bedenktijd gegeven? Of heeft de verkoper u bijvoorbeeld geen formulier gegeven dat u kunt invullen als u van de koop af wil? Dan wordt uw bedenktijd automatisch met een jaar verlengd. De bedenktijd wordt weer veertien dagen vanaf het moment dat u alsnog de goede informatie van de verkoper krijgt.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand

zoekster1
door zoekster1 - Sep 14, 2017 om 23:00
1583 Antwoorden / 3 Vragen

door deanne van groenigen 14 sep. 2017 om 16:46
1 Antwoorden / Vragen

Ja ik heb hem echt ontvangen ,donderdag 16 november 2017 om 10:00uur is de zitting in Zaandam. Vanmorgen bezorgt door een gerechtsdeurwaarder.  Ik heb mijn dossier al klaar liggen en ga dus niet betalen. Ik heb de pillen teruggestuurd na 6 weken omdat ik toen een faktuur kreeg en begreep dat het gratis pakketje niet zo gratis was. Zij houden voet bij stuk dat ik moet betalen omdat ik buiten de termijn van 2 weken heb geretouneerd. Ik heb de bevestiging dat ze de pillen terug hebben ontvangen. Alles overigens via mail ,Ik heb nog nooit iemand gesproken. Ze zijn telefonisch niet bereikbaar. Alle communicatie vindt plaats met directpay. Ook zo'n dubieus bedrijf die als door geefluik fungeert. Ik heb al met al 1 faktuur gehad ,2 herinneringen , 1 aanmaning en nu een dagvaarding binnen een bestek van 6 maanden.

Zolang u er maar heen gaat. Ze hopen dat je niet komt opdagen. De rechter is in dit soort zaken lijdelijk, dat betekent dat hij alleen mag uitgaan van wat de partijen naar voren brengen. Daarom wint bij een niet opkomen dagen van de gedaagde bijna altijd de eiser. Zelfs al weet de rechter dat er eigenlijk iets niet klopt. U heeft heeft het over DirectPay, toevallig heb ik daar laatst iets over opgepikt. Een nogal agressief groepje. De rechter heeft onlangs korte metten met deze partij gemaakt.
Leest u klik HIER maar eens op na.
Waaruit:

“Het is niet voor het eerst dat de Maastrichtse kantonrechter moet vaststellen dat aan zo’n dossier van Direct Pay of aan de bewerking daarvan van alles mankeert. Dat leidt in diverse gevallen tot gehele of gedeeltelijke afwijzing van vorderingen, zeker in gevallen waarin een gedaagde beslagen ten ijs komt en een soms wat al te oppervlakkige benadering van de eisende partij doorprikt.”

en

Laat geen verstek gaan maar voer verweer!
Als een gedaagde verstek laat gaan, dan toetst de rechter namelijk alleen maar of de vordering hem onrechtmatig of ongegrond voorkomt. Een integrale toetst vindt dus niet plaats. Het loont dus altijd – zo blijkt uit het voorgaande – om verweer te voeren als een vordering van een incassobureau niet klopt. Als de gedaagde niet verschijnt, dan is het lastig om daardoorheen te prikken. Maar als de gedaagde wel verschijnt, dan is dat anders, zo blijkt uit dit vonnis.

deanne van groenigen
door deanne van groenigen - Nov 6, 2017 om 09:58
2 Antwoorden / Vragen

Ik zou nog even laten weten hoe het mij vergaat in de zaak detoxactief en ik. Ik werd voor de rechter gedaagd wegens het niet betalen van het gratis proefpakket. Ik moest op 16 november a.s. voorkomen en ik was er klaar voor. Ik lust ze rouw en had alle trucken klaar liggen om te gebruiken. Toch had ik ernstig het gevoel dat het zover niet zou komen en wat denk je. Zaterdag ontving ik een brief ,het incassobureau Webcasso (waar ik al grote vraagtekens bij heb) heeft de uitgebrachte dagvaarding met zittingsdatum 16 11 17 ingetrokken en overwegenhet dossier. of het dossier wordt gesloten of de vordering wordt gehandhaafd. Ik ontvang hier nog bericht over ,wordt vervolgd. Maar één ding is zeker ,ik betaal niet.

panter22
door panter22 Nov 6, 2017 om 13:28
6599 Antwoorden / Vragen

Mooi, deze slag heb je gewonnen. Bedankt voor het terugmelden.

zoekster1
door zoekster1 Nov 8, 2017 om 12:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik u was zou ik nog wel even de rechtbank bellen of dit klopt en of het geen truc is om u  niet te laten komen opkomen, het is helaas geheel onbetrouwbaar tuig. Better safe than sorry.

zoekster1
door zoekster1 - Nov 8, 2017 om 12:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Overigens is het wel duidelijk dat de rechterlijke macht helemaal schoongenoeg heeft van directpay, toen direct pay (weer eens) vlug een zaak wilde intrekken heeft de gedaagde directpay ter verantwoording geroepen bij de rechter met de volgende uitslag
bron klik HIER

ncassobureau Direct Pay moet van de rechter 25 keer de gebruikelijke proceskosten betalen. De standaardproceskostenvergoeding van 60 euro is meer dan vertwintigvoudigd omdat Direct Pay zich volgens de rechter onacceptabel gedroeg door misbruik te maken van het procesrecht en de kantonrechter misleidde.

Het vorderingen opkopende incassobedrijf houdt er onfrisse incassomethodes op na en uit onderzoek van actualiteitenprogramma Nieuwsuur, weekblad De Groene Amsterdammer en Investico bleek dat Direct Pay meer dan 165 schuldenaren per dag voor de rechter daagt, samen goed voor ruim tien procent van alle gevoerde schuldenzaken in Nederland. Het bedrijf rekent er op dat de gedaagde niet komt opdagen en bij verstek wordt veroordeeld.