aa
door aad piraat Feb 2, 2020 om 18:54
Winkels & webshops

Misleidende actie Vomar

Mijn vrouw dacht vanmorgen boodschappen te doen bij de Vomar vanwege alle aanbiedingen. Zo gezegd zo gedaan.
Kom zij bij de kassa en heeft alle boodschappen op de band ziet ze op een reclamebord staan "De vierde in de rij krijgt de boodschappen gratis" en dat zij 4de in de rij is. Dus zij dacht nou wat leuk dat het mij eens overkomt. Dus ze meld dat aan de jongeman achter de kassa. NOU EN TOEN BEGON DE KERMIS WANT DAT GAAT ZOMAAR NIET. DISCUSSIE OF HET WEL ZO IS, ANDERE KASSIERE DOET EEN DUIT IN HET ZAKJE DOOR TE ZEGGEN DAT ZE IN EEN ANDERE RIJ HAD MOETEN STAAN OMDAT DAAR MAAR 3 PERSONEN STONDEN, DUS VOORDAT JE IN EEN RIJ GAAT STAAN MOET JE EERST INSCHATTEN OF JE IN DE JUISTE STAAT VANWEGE KLANTEN DIE VOOR JE STAAN TERWIJL ZE DAN EVENGOED OOK DE VIERDE WAS GEWEEST. DE SNELKASSA MOCHT ZE NIET HEEN MET EEN HELE KAR VOL BOODSCHAPPEN EN ACHTERAF STONDEN ER DAAR OOK 3 VOOR HAAR EN WAS ZE DUS OOK DE VIERDE. BIJ DE LAATSTE KASSA STONDEN OOK MEERDERE PERSONEN. ACHTERAF WAS DAT 1 GEZIN MET 4 MENSEN. DUS DAT MOET JE DAN OOK EVEN VRAGEN VOORDAT JE BIJ EEN KASSA AANSLUIT. EERST MOESTEN NU VIDEOBEELDEN WORDEN BEKEKEN EN DUIDELIJK TE ZIEN WAS DAT ZE 4DE IN RIJ WAS. DESONDANKS HOUDEN ZE ER AAN VAST DAT ZIJ HAAR BOODSCHAPPEN WEER VAN DE BAND AF ZOU MOETEN HALEN OOK ALS DUIDELIJK BLIJKT DAT JE 4E IN RIJ BENT.  DUS GEVRAAGD OF ZE DE BEELDEN MEE MOCHT MAAR DAT GING NIET.  DAARNA HAAR KAR LATEN STAAN EN GEZEGD DAT IK EEN BERICHT OP SOCIAAL MEDIA GING ZETTEN. OMDAT HET VERKEERDE EN MISLEIDENDE REKLAME EN MET OP GROTE BORDEN AANGEGEVEN VALSE INFORMATIE IS NAAR DE KLANT. Weet niet wat ik anders nog kan doen om deze wijze van handelen te stoppen, want dit valt toch onder ongeoorloofde misleiding?

11167 16 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 2, 2020 om 19:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Waren alle kassa's open? Dan telt het niet. Was zij de vierde in de rij, of de vierde wachtende (oftewel, de vijfde in de rij)? Maar u zegt het zelf al, de rij bij de laatste kassa was het kortst. Geen idee of u wel eens kijkt wat er voor u staat, maar als er 4 personen staan met 1 kar, dan sluit ik liever daar aan dan bij 4 mensen met 4 karren.

Verder is het schreeuwen nergens voor nodig. Kunt u nog zo hard doen, u geeft zelf al aan dat er een kassa was met een kortere rij. Het is echt niet zo dat er bij de langste rij aangeschoven kan worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2020 om 19:03
16867 Antwoorden / 202 Vragen

En helaas, pindakaas, zij had dus in de andere rij moeten gaan staan hoewel dit uiteraard geen klantvriendelijk gedrag is en het lijkt mij dat een klacht bij VOMAR op zijn plaats is: zie hier bij contactgegevens: https://www.vomar.nl/veelgesteldevragen

 'Ongeoorloofde misleiding', dat is m.i. niet aan de orde, als gezegd wel zeer klantonvriendelijk gedrag.

Ps. Helaas kan een klant ook wel eens onvriendelijk zijn en wat dan? C'est la tone qui fait la musique.

tenormin
door tenormin Feb 2, 2020 om 19:10
16836 Antwoorden / 108 Vragen

En om even "lullig" te blijven doen: "klantvriuendelijk". ;-(

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 2, 2020 om 19:18
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@T.. Dat had ik zelf al gezien na even terugkijken.

Tr
door Trostomaat Feb 2, 2020 om 19:28
239 Antwoorden / Vragen

Je mag zelf kiezen in welke rij je gaat staan. Niets moet.

jo
door jorisw Feb 3, 2020 om 20:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze voldoet niet aan de regels dus het is klantonvriendelijk gedrag. Kromme redenaties houden die hobbyjuristen er op na.

marita5
door marita5 - Feb 2, 2020 om 19:32
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Aad Piraat ,

DE SNELSTE SERVICE

Wij vinden het belangrijk dat je niet lang in de rij bij de kassa hoeft te wachten. Daarom krijgt elke vierde of daarna wachtende klant in de rij de boodschappen gratis. Dit zorgt ervoor dat wij ons uiterste best zullen doen om klanten zo snel mogelijk te helpen en altijd de snelste service te garanderen.

SPELREGELS

  • Elke vierde of daarna wachtende klant in de rij krijgt de boodschappen gratis mee.
  • De klant die al geholpen wordt bij de kassa wordt niet meegeteld als wachtende. De vierde wachtende is dus de vijfde klant in de rij.
  • Personen die elkaar vergezellen bij het boodschappen doen, worden als één klant geteld.
  • De garantie geldt niet als je bij een andere kassa met een kortere rij kunt aansluiten.
  • De Snelste Service Garantie geldt niet als alle kassa’s open zijn. Als er defecte kassa’s zijn, dan tellen deze niet mee als gesloten kassa.
  • De vierde wachtende in de rij dient dit direct kenbaar te maken aan de kassamedewerker of een andere medewerker in de winkel.
  • De Snelste Service Garantie geldt niet voor de servicebalie en de slijterij. Als de servicebalie echter in dezelfde lijn ligt als de overige kassa’s dan geldt de Snelste Service Garantie hier ook.
  • Je krijgt uitsluitend de boodschappen gratis die zich in je winkelwagen of -mandje bevonden op het moment dat je als vierde wachtende aansloot in de rij.
  • De garantie geldt niet voor klanten zonder winkelwagen of -mandje die de vierde wachtende in de rij zijn.
  • Geneesmiddelen, rookwaren, alcoholische dranken en zuigelingenvoeding (0-6 maanden) worden niet gratis weggegeven vanwege wettelijke bepalingen. Statiegeld, spaaractieartikelen en telefoonkaarten worden ook niet gratis verstrekt.
  • De Snelste Service Garantie is bedoeld voor Vomarklanten tijdens het normale aankoopproces. Wanneer vast komt te staan dat een klant misbruik wil maken c.q. maakt van de garantie, behoudt Vomar zich het recht voor om niet tot gratis verstrekking van boodschappen over te gaan.
Bron : vomar.nl

aa
door aad piraat Feb 3, 2020 om 09:32
50 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo Maritas bedankt voor deze regels die ons onbekend waren. Het had in ieder geval gescheeld als deze ook op het aankondigingsbord hadden gestaan of in de discussie door het personeel waren gecomuniceerd.

marita5
door marita5 Feb 3, 2020 om 09:34
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , ook Jumbo hanteert dezelfde regels .

jo
door jorisw Feb 3, 2020 om 20:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@AAD: misschien moet je gaan eisen dat er bij de ingang van iedere winkel een hostess staat die je voorwaarden in drievoud aanreikt en uitgebreid gaat uitleggen hoe het allemaal werkt. Wat een gezever om je gelijk te krijgen....

gerbera
door gerbera - Feb 2, 2020 om 21:40
7368 Antwoorden / 14 Vragen

DUS VOORDAT JE IN EEN RIJ GAAT STAAN MOET JE EERST INSCHATTEN OF JE IN DE JUISTE STAAT

Ondanks uw geschreeuw, normaal gaat een klant op zoek naar de kortste rij want de meeste mensen hebben tegenwoordig ontzettende haast.
Uw vrouw heeft het probleem zelf opgezocht door niet naar regels te kijken die gelden voor de 4e wachtende, (dus de 5e in de rij) en bewust voor die rij te hebben gekozen.

tenormin
door tenormin Feb 3, 2020 om 01:07
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, uiteraard, om gratis te kunnen shoppen ;-(( Benieuwd als Aad piraat en vrouw niet meer kunnen shoppen en boodschappen online moeten bestellen: hoe dat uitpakt. Zijn ze meer geld kwijt want dan zoeken ze natuurlijk de producten die gratis te bestellen zijn. Ik zelf kan daar weinig mee. Meestal kratten bier, heleboel wasmiddelen en frisdranken: alles wat ik echt niet ga bestellen, op soms, wasmiddelen na. Wilde dat ik nog in een rij kon staan.

gerbera
door gerbera Feb 3, 2020 om 10:36
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dan bestellen ze 1 + 1 gratis, houden het gratis product en sturen het eerste terug;-))

Magnum007
door Magnum007 - Feb 3, 2020 om 02:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aad,

Het is beter om niet meer naar Vomar te gaan voor  boodschappen: Lidl is goedkoper.

Dat gedoe met "vierde in rij" is inderdaad misleidend: gewoon een "lokkertje".

Het zou mooi zijn als een televisieprogramma zoals "Rambam" deze misleiding eens aan de kaak stelt door met een grote groep mensen deze flauwekul te testen met verborgen camera's.....;-))))))

ne
door neodutchio Feb 3, 2020 om 11:45
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Iedereen mag zelf bepalen waar hij of zij boodschappen gaat doen. Als ik uw tip ten harte moet nemen moet ik verder weg om boodschappen te doen. Meer tijd en meer brandstof om goedkoper boodschappen te doen in dus niet zinvol.

Verder roept u weer iets zonder onderbouwing. Ik lees nergens een vorm van misleiding. Kunt u dat eens uitleggen?

Magnum007
door Magnum007 Feb 3, 2020 om 12:18
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik geloof niet in die flauwekul van gratis boodschappen als de rij bij de kassa te lang is.

Een televisieprogramma zoals Rambam zou het kunnen uittesten met verborgen camera's.

Als je toevallig een keer langs de Lidl rijdt,is het de moeite waard om gelijk daar boodschappen te doen.;-)))

ne
door neodutchio Feb 3, 2020 om 21:02
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dus omdat u het niet geloofd is het misleiding? Wonderlijke redenatie.

Ik rij nooit toevallig een keer langs de Lidl. En mocht dat toevallig wel een keer gebeuren, wat moet ik dan in die tussentijd eten?

Magnum007
door Magnum007 Feb 3, 2020 om 21:21
594 Antwoorden / 2 Vragen

Probeer eens de lekkere verse broodjes van Lidl.....;-)))

justmeagain
door justmeagain Feb 3, 2020 om 22:35
623 Antwoorden / 8 Vragen

Lidl vind ik een ongezellige, sfeerloze supermarkt. Veel merken die wij hier graag gebruiken hebben ze daar ook niet. Zoveel goedkoper zijn ze ook niet want met huismerken is Appie vaak zelfs goedkoper. En bij de andere supers is er vaak wel voldoende voorraad van de aanbiedingen.
Dus voor ons geen Lidl is Aldi. Ze verkopen er ook geen Magnums :-)
En de koopzegels van Appie hebben een toprendement.(tientallen keren beter als mijn ABN)

Magnum007
door Magnum007 Feb 4, 2020 om 00:59
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Just Me Again,

Lidl is goedkoper en beter met brood en fruit.
Ook vind ik het wc papier beter.

Die "nep--Magnum"-ijsjes van Lidl smaken net zo goed als de echte en zijn stukken goedkoper.
Ook het eigen merk cola en sinas vind ik goed voor zijn prijs : de Lidl cola is iets minder "scherp" dan Coca Cola.

Hier in de Randstad heb je hele grote Lidl supermarkten.

tenormin
door tenormin Feb 4, 2020 om 01:08
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@justmeagain, heb geen liddl in de buurt maar qua sparen is PLUS het beste: €4,00 kaart is €6,00 waart. Zoek het verschil met Appie.

lo
door lovewinnie - Feb 3, 2020 om 07:43
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Het geld voor 4e wachtende in de rij. Dus klant die geholpen wordt telt niet mee .
Bent dus eigenlijk de 5e in rij.
Ook mag er bij geen een andere kassa plek zijn. Dus ergens 2 wachtende dan moet je daar aansluiten logisch anders blijven ze trakteren
Bij Jumbo altijd gezeik om deze regeling omdat mensen gaan janken en zeiken om hun gelijk te krijgen maar dit echt niet hebben . 4e Wachtende in rij is 5e klant . En kijk dus ook bij andere kassa's. Daar zou je overal 5e moeten zijn anders heb je pech. Kans is zeer klein.   Mijn zusje heeft al 1x haar boodschappen gratis gehad en kwam Jumbo uit zichzelf mee. Heeft niet eens hoeven schreeuwen. Ze houden het zelf heel goed mee in de gaten .
Zijn alle kassa's open telt deze regeling überhaupt niet meer

aa
door aad piraat - Feb 3, 2020 om 09:41
50 Antwoorden / 24 Vragen

Hallo  Tenormin de caps lock was per ongeluk en hoe ik dat zonder het opnieuw te moeten typen kan veranderen weet ik niet. Omdat als dit in plaatsing van tekst in het forum gebeurd wijzigd dit automatisch in kleine letters dus ik dacht dat hier ook zo was. hoe ik dat kan herstellen na plaatsing weet ik ook niet en dus heb het zo gelaten. Het door jou genoemde potlootje zegt mij helaas niets.

tenormin
door tenormin Feb 3, 2020 om 15:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat veranderen @aad piraat, kan ook tot een uur na plaatsing. Zodra je op het potloodje drukt, kun je veranderen. En als je voor de beginnende Caps Lock gaat staat en die uitdoet krijg je vanzelf alles in het klein. (Er wel overheen "fietsen"). Dit voor eventueel een volgende keer. Wel weer op opslaan drukken natuurlijk.

aa
door aad piraat Feb 3, 2020 om 18:54
50 Antwoorden / 24 Vragen

Bedankt voor deze fatsoenlijke en leerzame reactie ik sla hem op om niet te vergeten.

ro
door ron503 - Feb 3, 2020 om 13:07
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Degene die door de cassiere m/v al geholpen wordt telt niet mee als wachtende en al zou uw vrouw de vijfde wachtende zijn geweest dan had zij dat direct moeten melden en niet nadat ze boodschappen op de band had gelegd. Het lijkt me vrijwel onmogelijk om als vierde of vijfde wachtende de boodschappen op de band te kunnen leggen want die band is domweg niet lang genoeg. Uw vrouw kan wel de vierde of vijfde wachtende zijn geweest maar heeft dat pas gemeld toen ze daadwerkelijk de boodschappen ging afrekenen en was toen geen wachtende in de rij meer want zij werd op dat moment geholpen. Die onzin van boodschappen gratis als u te lang moet wachten want daar komt het op neer zou eens moeten stoppen omdat het conflicten zoals deze in de hand werkt en uiteindelijk andere klanten die nog langer moeten wachten dupeerd alhoewel een boos iemand die denkt recht op gratis boodschappen te hebben maakt dat wachten wel weer veel leuker.