HA
door HANSLANZ Jan 11, 2023 om 11:00
Winkels & webshops
misleidende reclame Koopjedeal.nl

Misleidende reclame Koopjedeal.nl

Koopjedeal.nl adverteert dagelijks in de dagbladen met o.a. Goedkoopste TV's van Nederland. Bij de deal worden een paar delen genoemd als op=op en haarscherp beeld.
Echter: Ook GRATIS verzekerd GELEVERD op afspraak wanneer het jou uitkomt.  Dit is mijn probleem.
Ik lees duidelijk dat men gratis verzekerd is van levering maar niet dat het toestel GRATIS verzekerd is. Deze wijze van adverteren is niet niet duidelijk en kan verwachtingen wekken bij een koper met alle gevolgen van dien voor die koper. Dit moet wel duidelijk gemaakt worden.

1058 7 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Jan 11, 2023 om 11:04
856 Antwoorden / 3 Vragen

Dien een klacht in bij de reclamecodecommissie. Zij kunnen, als ze dat nodig vinden, koopjedeal tot de orde roepen.

Klik hier

Ozymandias
door Ozymandias - Jan 11, 2023 om 11:07
167 Antwoorden / Vragen

Misschien hadden ze het beter kunnen verwoorden maar dat het misleidend is spreek ik tegen. Het is een volzin die mij letterlijk vertelt dat ik verzekerd ben van een gratis levering wanneer het mij uitkomt. Ik kan die zin maar op 1 manier uitleggen.

Als er een punt had gestaan achter verzekerd had jij een punt gehad. Maar dit is gewoon een kwestie van begrijpend lezen.

hereistom
door hereistom - Jan 11, 2023 om 11:12
736 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas zijn bijna alle reclames leugens en bedrog.

sira
door sira - Jan 11, 2023 om 11:16
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zie het probleem niet.
Er zijn bepaalde producten waarvoor ik naar de plaatselijke leverancier ga, dat zijn o.a. tv's, wasmachines, drogers, fietsen, etc., dat is ook prettiger met service en garantie.

Zo best komen ze er niet uit: https://nl.trustpilot.com/review/koopjedeal.nl

Mabelle
door Mabelle - Jan 11, 2023 om 11:19
427 Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen enkele reden om een klacht in te dienen bij de RCC of waar dan ook. De tekst is duidelijk genoeg, niets misleidends aan. Bovendien, ik heb nog nooit aanbiedingen voorbij zien komen met een gratis verzekering van een t.v. Dat is namelijk helemaal niet gebruikelijk.

Ik twijfel wel aan die van/voor prijzen, maar dat ga ik niet uitpluizen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2023 om 11:23
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan mij uw veraag wel voorstellen hoewel er toch sprake is van levering en de verzending gratis is verzekerd.
Wel onduidelijk en u kunt m.i. wel een melding doen bij https://meld.nl/melding/consumentenrecht-advocaat/misleiding/ en evt. ook bij www.consuwijzer.nl

ne
door neodutchio - Jan 11, 2023 om 11:49
5154 Antwoorden / 12 Vragen

U bent verzekerd van een levering, er is geen verzekering voor de tv.