ru
door ruudj Jan 14, 2020 om 13:16
Winkels & webshops
Nespresso cups kapot

Ik heb Nespresso cups gekocht in Liverpool, bij thuiskomst blijken ze allemaal kapot en/of leeg te zijn.
Nespresson Nederland zegt. Jammer kunnen we niets aan doen want ze komen uit engeland.
Nespresso Engeland zegt Jammer u heeft geen engels klantnummer dus we doen er niets aan.

Is dit niet onvoorstelbaar schandalig voor een groot internationaal bedrijf als NESTLE!
Ik ben verbaasd, boos en gefrusteerd omdat ze je gewoon maar kunnen negeren.

[edit- deel vraag verwijderd ivm opmaak - redactie]

2939 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2020 om 13:26
16897 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel ook in GB op dit moment de Europese wetgeving aangaande consumentenbescherming nog geldt is mijn advies om verdere kosten en moeite te sparen.
Recht hebben is soms iets anders dan recht krijgen en zal mogelijk dan om het toch te krijgen sprake moeten zijn van procedren. Ik adviseer u wel om hier een melding van te maken bij www.consuwijzer.nl van de ACM waar men dit mogelijk in behandeling kan nemen en in ieder geval nota van nemen.

Zie nog deze voor nadere info. https://www.europa-nu.nl/id/vg9phumkebzd/consumentenrechtenbeleid

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2020 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schijnt ze van uw zoon gekregen tehebben in Engeland? Laat hem daar klagen.

Ha
door Halo 04 Jan 14, 2020 om 13:42
11 Antwoorden / Vragen

Beter lezen Lady Tijger! TS heeft een doos cups uit Liverpool voor hun zoon meegenomen. Bovendien schrijft Nespresso UK dat TS vanwege het ontbreken van een account geen klacht in kan dienen aldaar.

aurora1
door aurora1 Jan 14, 2020 om 13:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hé, weer iemand die het erg goed weet maar niet reageert op de mededeling van TS, én ook nog met een minder plesant toontje.

Ha
door Halo 04 Jan 14, 2020 om 14:55
11 Antwoorden / Vragen

Aurora1, ik zie er het nut niet van in om tig keer al gegeven links, reacties e.d. te herhalen, zoals te doen gebruikelijk is..

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2020 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@halo

Beter lezen Halo, de naam is tijger1.

De zoon heeft die beschadigde cups ontvangen wordt geschreven.

Ha
door Halo 04 Jan 14, 2020 om 17:30
11 Antwoorden / Vragen

Tiger: correct, maar TS (RuudJ) heeft ze gekocht, wil zijn beklag doen en vraagt naar mogelijkheden. Mijn naam is Halo 04 overigens ...

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2020 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En de mijne tijger1. En die cups zijn luchtdicht. Als ze dan in de bagageruimte van een vliegtuig zitten, waar een lagere druk heerst, barsten ze open.

MR
door MR. Ronald - Jan 14, 2020 om 13:36
18 Antwoorden / Vragen

Heeft u ze toevallig met het vliegtuig vervoerd, ik heb dit ook eens gedaan en was geen succes.
Zo goed als allemaal kapot gegaan, ik vermoed een drukverschil met een afgesloten cup.

Dat de Nederlandse tak u niet wilt helpen is vervelend, maar hun goed recht.
Het zijn verschillende bedrijven.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2020 om 13:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling. Ik zou het achter me laten en voortaan niet meer in een buitenland spullen kopen die ook gewoon in Nederland te koop zijn. Is ook beter voor de Nederlandse economie en de middenstand/werkgelegenheid hier, en het is ook minder gesleep.
U had overigens kunnen volstaan met uw eigen verhaal zonder al dat plak- en knipwerk erbij. Dat voegt nl niets toe en is met extra grote letters, grote lege vakken etc. vrij onleesbaar.
Ik vind er overigens niets schandaligs aan en veel drukte om niets.
https://www.nespresso.com/nl/nl/koffiecups#koffiepakketten

ja
door janf43 - Jan 14, 2020 om 13:48
733 Antwoorden / 0 Vragen

Is de lekkage tijdens de reis ontstaan? Dat had u kunnen constateren door sporen in de verpakking. Zoals Mr Ronald zegt, is een mogelijke oorzaak het drukverschil tijdens de vlucht. Daar kan Nestle helemaal niets aan doen.

Th
door Thijs124 - Jan 14, 2020 om 14:28
290 Antwoorden / Vragen

Klagen doe je normaal bij de verkoper, niet bij een groothandel of im of exporteur.

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2020 om 14:58
7393 Antwoorden / 14 Vragen

Het is natuurlijk zonde geld maar hadden ze hier wel gewerkt? In de UK werkt alles precies andersom☺
En dan is de vraag, hoe zijn ze vervoerd, zo te zien hebben ze aardig in de verdrukking gezeten.

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2020 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze zijn natuurlijk niet leeg, de koffie ligt onderin de doos. Doe maar in een filterzakje.

tdmduc
door tdmduc Jan 14, 2020 om 15:51
704 Antwoorden / 2 Vragen

grapjas

tdmduc
door tdmduc Jan 14, 2020 om 16:00
704 Antwoorden / 2 Vragen

dus

tdmduc
door tdmduc - Jan 14, 2020 om 16:01
704 Antwoorden / 2 Vragen

U vermeldt niet het complete verhaal vermoed ik. Alleen daarom al zou ik als Nespresso ook zeggen sorry, maar dat doen we niet.
Zo kan iedereen wel beweren dat "ze zo maar kapot gegaan" zijn. De foto laat totaal geplette cups zien, dat kan in vliegtuig, auto of trein gebeurt zijn met uw koffer of rugzak.

Ik ben nu 10 jaar lid van Nespresso en ken ze niet anders als een klantvriendelijke organisatie die echt alles willen doen om je tevreden te stellen.
Vorige week heb ik als "vaste-klant-waardering" 2 hele mooie designkopjes gekregen inclusief een gratis doosje cups.
Zo maar, hoefde ik niets voor te doen.

panter22
door panter22 - Jan 14, 2020 om 17:50
6599 Antwoorden / Vragen

Waren die cups in Liverpool zoveel goedkoper dat het de moeite waard was ze mee te nemen.
Als de cups door het vliegen stuk zijn gegaan, daar kan Neste toch niets aan doen.
Dat is voor je eigen risico.