Ro
door Rob van Doodewaard May 30, 2017 om 15:23
Winkels & webshops

Niet nakomen afspraken coolblue

L.S.,
Ik heb op woensdag 24 mei 2017 een apple watch bij coolblue besteld. en ik heb het nu nog niet. na contact te hebben opgenomen met coolblue wordt de schuld bij PosNL gelegd en vv. Kunt u mij helpen?

6196 21 Rapporteer

newmikey
door newmikey - May 30, 2017 om 15:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik zou het graag willen maar ik kan u niet helpen. Even wachten nog misschien? Coolblue heeft best wel een goede reputatie op dit gebied maar er kan uiteraard altijd iets fout gaan. Kan me niet voorstellen dat ze dit niet netjes gaan oplossen.

edrick3
door edrick3 - May 30, 2017 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, wij op dit forum kunnen je niet helpen.
Je moet bij Coolblue aan de bel trekken.
De verzender is verantwoordelijk.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd

Cookies
door Cookies - May 30, 2017 om 15:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je met 'u' de redactie bedoelt: die gaat zich echt niet bezig houden met ieder verlaat pakketje.

Kunt u mij helpen?

hansje klein
door hansje klein - May 30, 2017 om 15:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn TIP: HIER  (maar ... dat wist u toch zèlf al?).

marita5
door marita5 - May 30, 2017 om 15:39
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rob Van Doodewaard ,

Coolblue heeft ook een wachttherapie , probeer deze eens uit , klik op de rode regel .

https://www.coolblue.nl/wachttherapie

edrick3
door edrick3 May 30, 2017 om 16:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

LOL

marita5
door marita5 May 30, 2017 om 16:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

ik vond deze wel grappig .

edrick3
door edrick3 May 30, 2017 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik ook. ;-) Had ik nog niet eerder gezien.

tijger1
door tijger1 - May 30, 2017 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Coolblue heeft een uitstekende reputatie, ook op het gebied van afspraken nakomen, maar er kan altijd iets fout gaan.

Veronderstelt u nu werkelijk dat wij bij Coolblue of bij Post.nl naar uw pakketje gaan zoeken?

marita5
door marita5 May 30, 2017 om 15:53
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dan liggen we iedere week op onze knieën bij post.nl ;-))

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: niet wij, maar JIJ.;-)

costnix
door costnix May 30, 2017 om 16:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als wij door post.nl een goede vergoeding krijgen? Dan wel? :-D

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heb verleden week via Post.nl nog een pakje van Coolblue binnen gekregen. Precies volgens afspraak.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 17:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Haha, ik heb ook verleden week nog een pakket (geen pakje) van Coolblue ontvangen. Toch niet hetzelfde besteld?;-)

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nieuw Tomtommetje, dan rij ik niet als een kip zonder kop in de rondte.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 18:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O jee, ben je er zo één? Geen TomTom nodig, wel een oplaadbare steelstofzuiger. Kan 'm iedere luie huisvrouw/-man aanbevelen.

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moet hier nog een beetje bekend raken hoor.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 18:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen
tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zal er op letten, maar gedwee zijn, is niet een van mijn eigenschappen.:-))

hansje klein
door hansje klein - May 30, 2017 om 16:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nu weet iedere oen nu ook bij Post.nl wat er in uw pakketje zit ... een apple watch ... !!

costnix
door costnix May 30, 2017 om 16:21
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar hebben ze röntgenscanners voor :-)

hansje klein
door hansje klein May 30, 2017 om 16:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Maar nu weten wij en de buren zonder scanners het ook, voorzover het forumvolgers zijn!

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of een glazen bol.

Cookies
door Cookies May 30, 2017 om 17:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja en? Maakt het uit dat wij en de buren het weten?

tijger1
door tijger1 May 30, 2017 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

So what?

gerbera
door gerbera - May 30, 2017 om 16:26
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik schreef het al eerder, Proberen Ooit Serieus Tot Normale Levering.
Tot die tijd is het nog maar ff wachten.

simon55
door simon55 May 31, 2017 om 13:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Had beter DHL kunnen zijn..........Doe Het Langzaam

ma
door macfraeck - May 30, 2017 om 17:15
21 Antwoorden / Vragen

Bij Coolblue zit het wel safe denk ik het is nog maar 6 dagen geleden maar sorry hoor een Apple Watch koop je daar toch niet. En ik hoop voor je dat je ook een iMac, iPhone of een iPad hebt anders heb je er niet zo veel aan.

Jeannetims
door Jeannetims - May 31, 2017 om 12:33
51 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kreeg gisteren in de PostNL app een bericht, dat pakketjes vertraagd kunnen zijn i.v.m. grote drukte. Veel mensen bestellen nu b.v. tuinmeubelen en dan zit de wagen snel vol.

cv
door cvdbergh - May 31, 2017 om 12:46
8 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het pakje niet ontvangt, is Coolblue verantwoordelijk. Terwijl PostNL misschien schuldig is, omdat ze niet geleverd hebben.
Misschien nog even geduld. Anders moet Coolblue een nieuwe zenden of geld terug storten.

audb
door audb May 31, 2017 om 14:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De vraag steller heeft totaal niets met post.nl te maken daar is het niet bij bestald maar bij coolblue en die zijn voor 100% verandwoordelijk dat de vraag steller het pakket krijgt.

Dit geld ook als een partuculier iets toestuurt en het raakt (weer eens) kwijt bij Post.nl dan is de verzender aansprakelijk.

Wordt het pakket niet gevonden dan mag je het geld terug vragen.

ma
door marleenvanh - May 31, 2017 om 13:25
452 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u een track and trace nummer? Dan is in elk geval zeker dat het verstuurd is en kan de post gaan zoeken. Het is inderdaad zo geregeld dat Post.NL door U niet aansprakelijk gesteld kan worden. Coolblue is de partij waarmee u te maken heeft en Coolblue zal moeten zorgen dat u uw bestelde artikel thuis krijgt.  Wat Coolblue -die als grotere speler ongetwijfeld speciale afspraken heeft- met 'de post' gaat doen dat is aan hen.

audb
door audb - May 31, 2017 om 14:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is heel makkelijk
Als coolblue iets verzend en u krijgt het niet dan is het aan coolblue om te bewijzen dat u het wel hebt ontvangen kunnen ze of willen ze dat niet dan kan u heel gemakkelijk de koop ontbinden (wat ik meteen al had gedaan er zijn goedkopere winkels).

Het is dan aan coolblue om het uit te zoekken waar de pakket is gebleven en daar heeft u niets mee te maken.

1paul
door 1paul - May 31, 2017 om 14:51
3173 Antwoorden / 0 Vragen

coolbleu is verantwoordelijk voor het verzondende tot deze bij u aankomt...

u kunt dus gewoon eisen dat zij alsnog het producr verzenden...

jhogaarts
door jhogaarts - May 31, 2017 om 15:16
101 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mag aannemen dat CoolBlue er Track & Trace heeft op gedaan zodat u het pakket kon/kan volgen. En het was afgelopen week erg druk vanwege een actie van Bol.com en daardoor meer pakketten als anders. Ikzelf had ook iets besteld bij CoolBlue op woensdag en zou ivm hemelvaart op vrijdag komen. ja jammer dan het werd dus zaterdag. En als het goed is ontvang je een mail waarin staat dat het pakket verzonden is naar TPG post. En daar staat ook de Track & Tracecode in.

the outlaws
door the outlaws - May 31, 2017 om 15:18
11 Antwoorden / 6 Vragen

postnl is regelmatig poststukken kwijt en verschuilen zich dan achter smoezen
dus wens U veel succes maar verwacht via postnl niks
misschien is coolblue nog wel coulant

tijger1
door tijger1 May 31, 2017 om 17:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft niets van doen met Post.nl. En waar zou Coolblue coulant mee moeten zijn? Zij zorgen gewoon dat het bestelde bij de Ts komt.

mo
door mof - May 31, 2017 om 16:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft bij coolblue besteld. Zij moeten uitzoeken wat is gebeurd. Met coolblue heeft u een overeenkonst, niet met de post

lp
door lpaard1981 - Jun 1, 2017 om 10:28
50 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een track en trace code heeft gekregen kunt u zien waar het pakket gebleven is. Of het ergens is blijven steken of ergens is bezorgd. succes.

scherpslijper
door scherpslijper - Jun 1, 2017 om 17:21
70 Antwoorden / Vragen

Om te beginnnen is de kop verkeerd want het is geen kwestie van het niet nakomen van afspraken (waarover zometeen meer).
Hoofdzaak is dat uw bestelling vorige week door CoolBlue is aangeboden bij PostNL ter aflevering, maar dat dat pakje door een enorme drukte bij PostNL (tijdelijk) is zoekgeraakt. Die enorme drukte is overigens in hoofdlijnen veroorzaakt doordat Jan en alleman ineens na het binnenkomen van het vakantiegeld van alles is gaan bestellen.
Goed, door die drukte raakt dat pakje - naar alle waarschijnlijkheid - tijdelijk zoek. Het is dan voor u zaak om dat te melden bij Coolblue want die zijn als enige gerechtigd om bij PostNL een navraagprocedure op te starten. Het blijkt overigens dat van alle bestellingen van eind mei 99% gewoon weer bij PostNL boven water komt en - zij het met vertraging - wordt afgeleverd.
Nu voor dat kleine percentage dat zoek blijft, oftewel manco gemeld wordt. Een bedrijf met de reputatie van Coolblue zal  ongetwijfeld - nadat het manco blijven van de zending door PostNL aan hen bevestigd is - de bestelling opnieuw laten uitvoeren of de aankoopsom (incl. eventuele transportkosten) aan u terugstorten. Voordat dit bevestiging van de kant van PostNL een hen gedaan is zal er geen verdere aktie door CoolBlue kunnen worden ondernomen, hoe spijtig dat ook is.
Nu even terugkomen op het begin, namelijk het zgn. "niet nakomen van afspraken". Er wordt hooguit beloofd dat uw bestelling de volgende dag wordt afgeleverd. Faalt PostNL daarin, dan is dat jammer, maar u heeft letterlijk geen poot om op te staan omdat het slechts een belofte is en geen garantie. Wettelijk gezien is de termijn waarin CoolBlue uw bestelling moet leveren 30 dagen (met wat uitzonderingen, maar daar hebben we het nu niet over). Kunnen zij niet binnen die termijn leveren, dan moeten zij u daarvan op de hoogte stellen en uw aankoopbedrag binnen diezelfde termijn terugstorten. Al met al heeft u dus op 23 juni a.s. pas enig recht om het te hebben over het niet nakomen van afspraken, en geen dag eerder.

fl
door flessebon - Jun 2, 2017 om 09:27
418 Antwoorden / 7 Vragen

Die webwinkel heeft een goede naam, dus het zal vast wel goed komen. Bij de Post is het inderdaad druk. Maar aangezien ze normaal gesproken de volgende dag leveren mag u best hier of daar aan de bel trekken.

simon55
door simon55 - Jun 5, 2017 om 12:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat allemaal goed komen. Coolblue is n uitstekend bedrijf met goede reputatie. Ik heb 1 juni 2017 artikel besteld en jawel hoor dag erna om 11.30 uur in huis. Alles komt op z n pootjes terecht, soms de kat niet maar dat maakt niets uit