ru
door rudolf_s Sep 5, 2016 om 15:57
Winkels & webshops

Ongewenst post op mijn naam

Beste,

Ik heb sindskort van een internet bedrijf een boekje met reclame ontvangen waar ik nooit eerder iets besteld heb. Ik heb het bedrijf per email benaderd en uitgelegd dat ik nooit iets bij hun besteld heb en gevraagd van waar het bedrijf mijn naam en adres gegevens vandaan heeft. Hierop krijg ik als antwoord dat het via een speciale afdeling gaat. Ik heb dus weer een email gestuurd met de vraag waar hun speciale afdeling mijn gegevens vandaan heeft want dan kan ik mij bij die organisatie afmelden. Zo voorkom dat mijn naam en adres gegevens niet weer bij een ander bedrijf terrecht komt. Hierop krijg ik als antwoord dat ik ben afgemeld en dat het zo voldoende is. Ik heb vandaag gevraagd aan hoe ik aan een debiteurennummer kom terwijl ik nooit iets besteld heb en dat ik het recht heb om te weten waar mijn gegevens vandaan komt. Het debiteurennummer staat op het adresticket.

Ik wacht nu op een reactie van het bedrijf maar het lijkt erop dat hun mij niet gaan vertellen vanwaar zij mijn naam en gegevens vandaan hebben.

Welke rechten heb ik hierin?

Ik hoor graag van jullie.

872 9 Rapporteer

ja
door jackyh - Sep 5, 2016 om 16:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

In adressenbestanden bestaat een hele handel. Ik denk niet dat u er iets aan kunt doen. Ik krijg ook brochures van b.v. seat en opel terwijl ik een ander merk heb. Gooi die spullen gewoon weg.

gerbera
door gerbera - Sep 5, 2016 om 16:29
7390 Antwoorden / 14 Vragen

Heb heel vaak een aanbod voor een autoverzekering gehad van die jongens uit Apeldoorn. Nu heb ik geen auto maar volgens hen blijkbaar wel, dus heb ik hun verzocht mij te vertellen waar mijn auto dan wel staat zodat ik hem kan verzekeren. Nóóit meer wat van gehoord. M.a.w. maak u daar niet druk over, post gewoon retour aan afzender sturen. Stopt het vanzelf wel. Toevallig lid van o.a. een loterij, die handelen in adressen.

marita5
door marita5 - Sep 5, 2016 om 17:15
11572 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rudolf-S ,

Meld u aan bij Postfilter , klik op de rode regel ( lees rechter kolom ) .

https://www.postfilter.nl/

edrick3
door edrick3 - Sep 5, 2016 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoe zorg ik er voor dat ik geen ongewenste reclame meer ontvang: klik

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2016 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gooi in de oud papier bak. Klaar.

diumenge
door diumenge - Sep 5, 2016 om 17:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt heel veel rechten hierin, lees dit maar eens door: autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/wat-kan-ik-zelf-doen

me
door mein33 - Sep 5, 2016 om 17:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@rudolf-s,

Eigenlijk niets om u druk over te maken.
Gewoon terugsturen met "onbekend op dit adres" en u aanmelden bij Postfilter, zoals hiervoor reeds wordt geadviseerd.
Een e.mail sturen is minder bijdehand ;-)) aangezien ze u nu ook via die route kunnen benaderen/bestoken met allelei ongewenste mails.
En over het toegekende debiteurennummer hoeft u zich al helemaal geen zorgen te maken aangezien dat een willekeurig en loos nummer is, dat pas actief wordt als u zich als klant gaat gedragen en dat bent u blijkbaar niet van plan.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 5, 2016 om 19:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En dan gaat u dus ook nog bevestigen dat uw naw-gevens juist zijn plus uw mail- en ip-adres cadeau doen, sterk het advies om wat zuiniger met uw persoonsgegevens om te springen.

tijger1
door tijger1 Sep 5, 2016 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien ook nog Iban en BSN verstrekken? Kunnen ze het dossier compleet maken.:-))

frtits22
door frtits22 - Sep 5, 2016 om 19:31
46 Antwoorden / Vragen

Internet is wereldwijd, Nederlandse bedrijven zou u nog kunnen aanpakken, maar meestal is het kansloos.
U leest vast niet alle voorwaarden waar u wel mee akkoord gaat.
Het enige wat u eraan kunt doen is uw gegevens niet laten slingeren, dus geen facebook, geen twitter, geen Whats-app, geen Google, geen E-bay etc.