Ontbinden verkoopovereenkomst kast
Wij hebben een kast gekocht bij een meubelzaak . Vorige week is de kast geleverd. Beschadigd en met een kromme deur. We hebben hier direct melding van gemaakt, maar de klantenservice en klachtenafhandeling is zo verschikkelijk onverschillig en niet vriendelijk dat ze van mij die hele kast mogen ophalen en houden. We worden ronduit onbeschoft te woord gestaan. Het is een prachtige kast, maar ik ben er nu al zo klaar mee dat ik eigenlijk mijn geld niet wel besteden aan deze onderneming. Wat denken ze wel niet?! Ze komen pas over 6 weken kijken en sturen dan een reparateur.... maar die kan natuurlijk met zijn hamer en poetsdoek geen kromme kastdeur recht maken is zo mijn eigen inschatting....
Ik weet dat er een herroepingsrecht is en dat ik kan eisen dat zij de kast ophalen en de verkoopovereenkomst nietig kan laten verklaren? Ik kan dan mijn geld terugeisen? Ik heb er ooit iets van gehoord en gelezen, maar weet niet hoe het precies zit. Wie weet raad of heeft ook ooit zoiets gehad?
Als u de kast in een meubelzaak gekocht heeft en niet online heeft u geen recht om de koop zo maar te ontbinden. Wel moet u de leverancier de kans geven om het defect te repareren. Pas als dat niet lukt kunt u zich beroepen op non-conformiteit.
Dank u wel voor uw antwoord. Ik meende dit ook op te maken uit de teksten. Ik hoop dan maar dat ze het komen repareren.
Is die meubelzaak nog ergens bij asngesloten? En waarom hebt u dan volledig betaald als de kast beschadigd is en een kromme deur heeft?
Ik zou maar in die zaak eisen dat er eerder dan zes weken iemand komt kijken naar die schade. Niet meer gaan bellen.
We hebben deze kast in de winkel gekocht. Maar hebben een nieuwe kast gekregen vanuit het magazijn. Voor levering moet de betaling rond zijn. Het is een winkel met meerdere filialen.
Hebt u nog mazzel dat ze in de tussentijd niet failliet gegaan zijn. Voortaan pas betalen bij aflevering na controle, voorkomt een hoop ellende.
U kunt niet zo maar ontbinden. Dat kan als de leverancier weigert of afdoende te repareren en of een nieuwe te leveren of kort gezegd ernstig in gebreke blijft. zie o.a. https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/koopovereenkomst-beeindigen en voor de wetteksten
Herroepingsrecht geld niet als meubel in een winkel is gekocht .Dan geld koop is koop. Als artikel kapot blijkt of beschadigt heeft de leverancier recht te proberen probleem te herstellen. Lukt dit niet heeft u recht op een nieuwe vervangend artikel. Pas als ze deze niet kunnen leveren/herstellen krijgt u het geld terug. Tot die tijd heeft u geen enkel recht helaas.
Alleen al vanwegen deze rede kijk ik in de winkel rond en bestel wat ik wil in hun online shop ipv in hun winkel (meeste winkels hebben webshop naast winkel en dan geld wel de 14 dg herroepingsplicht en had u zelfs zonder rede aankoop kunnen ontbinden
Ze komen pas over 6 weken kijken en sturen dan een reparateur.... maar die kan natuurlijk met zijn hamer en poetsdoek geen kromme kastdeur recht maken is zo mijn eigen inschatting....
@mrrt,
Hoe frustrerend het e.e.a. ook is, u zult de meubelzaak eerst in de gelegenheid moeten stellen om het euvel te verhelpen.
Zij hebben aangekondig te zullen komen, al is dat pas over 6 wkn. en tot die tijd kunt u eigenlijk weinig anders dan afwachten.
Zou wel een poging wagen om de 6 wkn wachttijd terug te brengen.
Dat zou ik doen door een bezoekje aan de winkel te brengen (bijv. op zaterdag/zondag) en daar, eerst rustig en netjes maar als dat niet helpt en er klandizie in de zaak aanwezig is, wat luider en duidelijker mijn ongenoegen over de slechte levering en service kenbaar maken.
Winkeliers zijn in het algemeen niet zo blij met ontevreden klanten in de winkel en zijn dan soms sneller genegen om in aktie te komen.
En maak vooral veel foto's van de kast gedurende het hele traject. Dat kan nog wel eens van pas komen als het geschil uit de hand loopt.
Melding via mail gedaan? dan goed bewaren.
Omdat u geen goed gebruik kan maken van de kast kan u dan eisen dat de garantie wordt opgeschord en pas als de kast weer 100% bruikbaar is gaat dan de garantie weer lopen.
Flauwekul.
Nietig verklaren gaat niet. Direct ontbinden van de overeenkomst gaat ook niet, u moet de verkoper een kans geven om de gebreken te herstellen, dat moet wel binnen een redelijk termijn. Stuur nu meteen een aangetekende brief waarin u de gebreken opnoemt. Geef een redelijke termijn om te herstellen, zoniet dan ontbind u de overeenkomst.
bijv. indien u niet binnen de gestelde termijn de gebreken herstelt, dan ontbind ik reeds nu voor alsdan de overeenkomst met u.
Alles met datum erbij. Grote kans dat het bedrijf u dan wat serieuzer neemt. Als ze aangesloten zijn bij een geschillencommissie, dan kunt u ook daar terecht. Google even op geschillen commissies. Het is de goedkoopste manier, tenzij u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kan die voor u aan de slag.
U kunt deze voorbeeldbrief gebruiken pas aan aan uw situatie. Ze mogen zelf de kast ophalen bij ontbinding van de overeenkomst klik HIER
Als u bij een fysieke winkel heeft gekocht dan moet u de leverancier de gelegenheid geven de schade te herstellen danwel een gelijkwaardig vervangend product te leveren.
u heeft de kast zelf uitgekozen en laten leveren. Pas na de levereing wiltu van de koop af omdat het product beschadigd/ondeugdelijk is. Er is in principe geen herroepingsrecht, wel kunt u bij voortdurende klachten over de schade, of wanneer geen gelijkwaardig product geleverd kan worden, de koop laten ontbinden en uw geld terugvorderen.
zaken als, de klantenservice is ronduit ontpbeschft, zijn geen geldige reden om de koop te laten ontbinden. Alleen tijd en product kwaliteit zijn bepalend.
U reageert nogal fel. Direct ontbinding eisen wanneer er naar uw smaak niet snel genoeg wordt gereageerd.
Dan kan ik mij voorstellen dat er een afkoelingsperiode wordt ingebouwd.
heetgebakerde klanten zijn over het algemeen niet voor rede vatbaar, en afgekoelde klanten wel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer