On
door Ontevredenklant18 Jul 3, 2019 om 15:25
Winkels & webshops

Ook slechte afhandeling klacht bij Fonteyn?

Op de eigen site alleen maar lovende woorden en een 10 voor de service bij het plaatsen van een bestelling. Maar helaas hierna is de service ver te zoeken. Er wordt niet tijdig bezorgd, er wordt een gedeelte bezorgd. Er wordt niet teruggebeld. Wat moet je als klant zoveel moeite doen om iemand aan de lijn te krijgen en dat afspraken worden nagekomen.

5662 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 3, 2019 om 15:33
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer nog eens om uitleg te vragen via dit formulier. Is vaak beter dan per telefoon.
https://www.fonteyn.nl/contact/

On
door Ontevredenklant18 Jun 26, 2020 om 23:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs op een aangetekende brief, klacht, is niet gereageerd. Lage verwachtingen. De manager waar de klacht over ging wilde ook zelf de brief rechtstreeks ontvangen, zodat hij hem zelf kon behandelen. Grappig....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 3, 2019 om 15:33
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat is af en toe het nadeel van on-line bestellen. DE manier om iemand van die firma te spreken te krijgen is om dan maar naar Uddel te gaan. Het bedrijf is gevestigd aan de Meervelderweg tussen de rotonde bij de Amersfoortseweg en de rotronde bij de Garderenseweg, komende vanuit het zuiden aan de rechterkant.

On
door Ontevredenklant18 Jun 26, 2020 om 23:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben zelf niets online gekocht maar in de zaak zelf.

On
door Ontevredenklant18 - Jul 3, 2019 om 15:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze nemen geen verantwoordelijkheid voor eigen fouten. Er is al telefonisch contact geweest, mailcontact en persoonlijk contact. Dit heeft helaas niet geleid dat alles wordt geleverd zoals meerdere malen afgesproken.

marita5
door marita5 - Jul 3, 2019 om 15:41
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Conny18 ,

Er staan veel klachten op klachtenkompas en FB , had u op voorhand kunnen zien ?
Zijn nergens bij aangesloten , klik op de rode regels .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/fonteyn/details?companyId=c1a72ea9-2ece-41b4-bfac-d05a83bccb75

https://www.facebook.com/pg/Fonteyn.nl/community/?ref=page_internal

On
door Ontevredenklant18 Jun 26, 2020 om 23:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Verkooppraatjes in winkel waren goed, dus hadden geen twijfels. Mooie grote zaak. Achteraf ja dan is het logisch om eem reactie te krijgen als had de recenties maar gelezen. Dat snap ik ook wel.

marita5
door marita5 Jun 26, 2020 om 23:32
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Goh , u bent op tijd met reageren , bijna 1 jaar later .

user123
door user123 Jun 27, 2020 om 08:01
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is waarschijnlijk ook de gemiddelde reactie termijn van de fonteyn....

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2019 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien ligt het aan mij maar ik zie geen algeme voorwaarden en zo te zien ook niet aangesloten bij een geschillencommissie.

Dan uw klacht maar overal dumpen op internet. Klacht.nl, Klachtenkompas, Facebook. Misschien helpt dat.

marita5
door marita5 Jul 3, 2019 om 15:53
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@tjger1 , ligt inderdaad aan u , de alg voorwaarden staan links benedenaan op de site https://www.fonteyn.nl/algemene-voorwaarden/

On
door Ontevredenklant18 Jun 26, 2020 om 23:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb een slechte recentie een jaar later geplaatst na een schriftelijke klacht, aangetekende brief waar geen reactie op kwam. Daar werd binnen een week op gereageerd. Bijzonder. Trustpilot, op die site laten ze zien dat ze er naar willen kijken en er toch telkens iets van leren. Ja ja......

BH
door BHGS - Jun 26, 2020 om 21:53
1 Antwoorden / Vragen

Ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen...
Een kapschuur gekocht. Al bij het bestellen zelf ging het mis. Een incompetente ‘adviseur’ die geen advies kon geven. Moest werkelijk alles via de telefoon aan een collega vragen.
Nog voor levering bleken diverse onderdelen niet besteld. Bij levering bleken twee belangrijke onderdelen (een nokstuk en een complete zijwand) niet geleverd. Schroeven voor de bevestiging van de (achteraf veel te duur betaalde) dakplaten waren ook niet geadviseerd, besteld en geleverd. Die kon ik à €15 per zak van 100 bij kopen. Achteraf óók veel te duur!!
Uiteindelijk de zijwand zelf opgehaald. Werd €0,90/km beloofd. Meerdere keren gevraagd of dat wel klopte. “Ja, klopt” was het antwoord. Uiteindelijk €0,19/km betaald gekregen.

Over alle zaken tenminste 10 keer gebeld. 8 keer de belofte gekregen te worden teruggebeld. Belofte niet één keer nagekomen.
Aan de telefoon ronduit onbeschoft te woord gestaan.
Schriftelijk uitgebreid een klacht gemeld. Geen inhoudelijke reactie.

Fonteyn schrijft op de website:
“Fonteyn staat voor uitstekende service voor en na de aankoop”

Niets is minder waar!

ne
door neodutchio Jun 27, 2020 om 07:19
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dat is een van de eigenschappen van dergelijke producten kopen bij een dergelijke winkel. Zo te merken had u er ook vrij weinig verstand van. Het is geen pakje boter die u koopt, dus vooraf is het als koper verstandig om daar in de duiken. Om dan zonder kennis van zaken bij een stunter blind te gaan bestellen is vragen om problemen.
Nou ja stunter.... als ik een willekeurige kapschuur online zie van €3950, dan blijkt die met dakbedeking en poeren ineens €6302,60 te kosten. Dan weet je dus al dat er gelokt wordt met een goedkope basis en dat de rest kassa is. Snel voorbij lopen dus.

rj
door rjw - Jun 27, 2020 om 09:56
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Toch knap dat een klaarblijkelijk zo slecht bedrijf zo groot kan worden. Dat er 1 consument intuint, OK. Maar dat er blijkbaar duizenden en duizenden mensen kopen en blijven kopen is knap. Of zal het toch wel meevallen met hoe slecht het allemaal wel niet is en hebben we het hier over een incident?