Een paar dagen geleden kocht ik wat boodschappen bij de Albert Heijn in Borger. Er stond in de winkel aangegeven dat Sun producten in de aanbieding waren voor € 4,99 en/of € 5,99. Ik nam een bus Sun vaatwaspoeder mee maar thuisgekomen bleek er geen sprake van een aanbieding te zijn want op de nota stond een bedrag van € 8,83.Het is mij bij dit filiaal al eens eerder overkomen dat een afgeprijsd artikel ( korting 35 % ) gewoon voor het volle pond op de nota stond. Ze doen dit opzettelijk omdat ze weten dat veel mensen niet terug gaan om alsnog de korting op te eisen, eerlijk is het in ieder geval niet! Je wordt misselijk van dit soort praktijken. Ik heb alle boodschappen daarom maar teruggebracht (t.w.v. € 44,-- ) en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd, zoveel smerigheid uithalen om aan geld te komen, bah wat een smeerlapperij. Ze mogen wat mij betreft in die paar euro's stikken. SAILLANT DETAIL echter aan het geheel; omdat ik natuurlijk wel mijn boodschappen in huis moest hebben ging ik vervolgens naar de onlangs in Borger geopende Boni supermarkt, kocht hier exact dezelfde producten (zelfde merken ) maar was wel € 4,90 goedkoper uit !!!!!.Of je de praktijken van Albert Heijn oplichting kunt noemen weet ik niet maar fraai is anders. Volgens een voormalig medewerker van Albert Heijn Borger komt de onenigheid met betrekking tot de 35 % korting stickers erg vaak voor, maar ja als de klant niet reclameert...........snel verdiend dus door de Albert Heijn Borger. Wat moet je nou met zoiets?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
..... Wat moet je nou met zoiets? ..... Melden bij de bedrijfsmanager. Weet zeker dat het dan wordt geregeld. En niet zo gauw het woord 'oplichting' gebruiken! Kan ook een vergissing/menselijke fout zijn.
.....Ik heb alle boodschappen daarom maar teruggebracht (t.w.v. € 44,-- ) en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd, zoveel smerigheid uithalen om aan geld te komen, bah wat een smeerlapperij. Ze mogen wat mij betreft in die paar euro's stikken...... Blijkbaar heb jij geld teveel! (Ook al van die dure overhemden!) ;-)
Heeft u de kassabon wel goed bekeken? Bij Albert Heijn worden de boodschappen voor de normale prijs aangeslagen, en onder op de bon worden de kortingen met vermelding welk product het betreft vermeld, met een - teken er voor. En u heeft u geld niet terug gevraagd?
"(t.w.v. € 44,-- ) en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd"
Het is ook mijn ervaring dat aanbiedingen bij AH niet aangeslagen worden of onduidelijk zijn dat je niet kunt weten welke artikelen nu er precies onder vallen (vragen (personeel wet het meestal ook niet) of de scanner gebruiken kan natuurlijk). Ook al regelmatig meegemaakt dat artikelen wel op de 'aanbiedingstafel' liggen maar buiten de korting vallen.
Overigens krijg ik wel altijd mijn geld netjes terug, het kost alleen zo'n hoop tijd.
Om die reden kan AH het vergeten dat ik daar ooit mijn 'vaste boodschappen' ga doen. Dan heb ik het nog niet over het feit dat ik regelmatig artikelen uit het schap sta te plukken die over de datum zijn.
[quote=tijger1 schreef op zondag 23 feb 2014, 15:49]U moet ook uw kassabon controleren na het afrekenen. Dan kunt u meteen reclameren. Bij AH is dat inderdaad een must.
Als het u al eerder overkomen is had u voor de zekerheid in de winkel het artikel op de kassabon moeten controleren. Waar neemt u de kassabon anders voor mee? Om meteen het woord oplichting te gebruiken gaat wel erg ver.
Ik ga met jantje7 mee. Natuurlijk kan het weleens fout gaan maar daar is de kassabon voor. De normale prijs word gescand en na totaal bedrag staan de artikelen met #, die er normaliter weer van de originele prijs word afgetrokken. U weet eigenlijk niet of het wel oplichting is maar uw topic titel is wel duidelijk (al weet u het niet?) OPLICHTING enz. enz.
[quote=olivierdrenthe schreef op zondag 23 feb 2014, 15:18]... Ik heb alle boodschappen daarom maar teruggebracht (t.w.v. € 44,-- ) [u]en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd[/u], zoveel smerigheid uithalen om aan geld te komen, bah wat een smeerlapperij. Ze mogen wat mij betreft in die paar euro's stikken. ... Zwaar overdreven reactie, dus voor een paar euro (die je gewoon had terug kunnen krijgen als het inderdaad het geadverteerde product betrof), breng je voor 44 euro boodschappen terug en mogen ze het geld houden. Dit heeft overigens niets met oplichting te maken. Beetje heetgebakerd persoon zeker?
Ik zou het meer blasé noemen (en heetgebakerd zeker!) Leest redelijk decadent om €44,00 aan boodschappen achter te kunnen laten; tenzij meneer van overdrijven houdt.
Natuurlijk is het gewoon dom om niet je gelijk te halen. Als u wel doet en het niet krijgt ja dan kan ik mij voorstellen dat u zo handelt, maar op deze manier geeft u nog een hoop geld toe en dat doet u zichzelf aan.
Als U vorige week (een paar dagen geleden) daar bent geweest wat let U dan nog om niet alsnog langs de servicebalie te gaan met Uw klacht? Lijkt mij de moeite waard. Anders even de servicelijn bellen: 0800-0305.
35 procent kortingssticker? Komt me bekend voor, die plakt de appie ook op de haring als de tht datum in zicht komt. Die korting werd wel altijd netjes verrekend, mag ook wel voor een hap bedorven kots.
Snap niet dat er nog mensen naar de appie gaan, elke supermarkt is beter en / of goedkoper. Sommige mensen zijn een dief van hun eigen portemonnee, ts is hier wel het ultieme voorbeeld van> zonde hoor van die boodschappen, de voedselbank had ook gekund.
Eigenlijk is een groot gedeelte van het assortiment van de appie oplichting. Gelegaliseerd, dat wel, je mag half verrotte vis gewoon verkopen als sushi, je betaalt dan ook nog de hoofdprijs
Bah, wat een viezigheid, word nog misselijk als ik eraan denk. Appie>? Never, jamais, niemals.
[quote=pieterwolters schreef op zondag 23 feb 2014, 20:19]Je kunt de aangeslagen bedragen toch direct zien op de monitor bij de kassa? Je kan dan de kassiere direct op een mogelijke fout attenderen.
Voor de TS is het kennelijk gemakkelijker om ze (AH) op een forum voor oplichters uit te maken.
Die aanbiedingen gelden enkel indien je in bezit bent van een bonuskaart. Geen bonuskaart? Geen korting, staat ook bij elke Appie aangegeven. Daar de meisjes achter de kassa niet meer zelf sinds de invoering van de nieuwe kaart geen bonuskaart achter de kassa meer mogen hebben dient u dus zelf in bezit van zo'n kaart te zijn. Geen bonuskaart= geen korting. En nee, die kaart hoeft je niet te activeren, daar schort het vaak aan, "men" is "bang" voor de bonuskaart maar je moet de kaart enkel hebben, activeren hoeft niet. Overigens lossen de kassadames het niet meer mogen hebben van de kassa-bonuskaart op door de volgende klant te vragen of ze diens bonuskaart mogen gebruiken voor de klant zónder. Maar dat doen ze enkel bij aardige klanten, niet bij zeikerds. En dat laatste lijkt u me bepaald. Ik ben hartstikke tevreden over onze dorps-Appie en die is toch echt goedkoper dan een fors aantal "goedkope"supermarkten in de omringende dorpen.
[quote=tenormin schreef op zondag 23 feb 2014, 20:25][quote=pieterwolters schreef op zondag 23 feb 2014, 20:19]Je kunt de aangeslagen bedragen toch direct zien op de monitor bij de kassa? Je kan dan de kassiere direct op een mogelijke fout attenderen.
Voor de TS is het kennelijk gemakkelijker om ze (AH) op een forum voor oplichters uit te maken.
Dat ziet en verwoordt u helemaal goed Tenormin! Blaten alvorens ook maar proberen te snappen wat je eigen verantwoording en je plichten zijn in "in". Het grote boze internet maakt dat men vast zijn zin krijgt zeker, ahum. Echt, popcorn is slecht voor de lijn maar een grote bak popcorn is vaak heerlijk bij het lezen van zulke hoogdravende topics.
Ik adviseer Olievierdrenthe om eens te googelen op het woord oplichting en smaad. Waarschijnlijk heeft Thaorchid met het bonuskaart gebeuren het bij het rechte eind. Ik heb wekelijks ervaring met Appie Gein, C1000 die binnekort Jumbo wordt in ons winkelcentrum en heb met beide wel eens een doodenkele keer (in jaren) een kassa foutje gehad, maar even naar de servicebalie en het is in no time gecorrigeerd.
Als Oliveirdrenthe nu een topictitel had genomen als: "Kassafout bij AH?" had het beter geklopt. Nu is dit een regelrechte kans op een aanklacht wegens smaad door AH.
[quote=mahadma schreef op zondag 23 feb 2014, 21:12] [quote] Als Oliveirdrenthe nu een topictitel had genomen als: "Kassafout bij AH?" had het beter geklopt. Nu is dit een regelrechte kans op een aanklacht wegens smaad door AH.
Was het maar waar dat AH dit zou doen. "Oplichting" word zo gemakkelijk neergeschreven; zonder ook maar enige kennis van wat men poneert. Maar "de heer olivierdrenthe" heeft kennelijk wel geld voldoende maar niet genoeg...en dat mag hij zelf invullen.
Bijzonder; je maakt je druk over ongeveer 3 euro en gaat terug om 44 euro aan boodschappen terug te brengen zonder het geld terug te vragen; dus toch geld teveel? Slimmer was geweest om met alleen de kassabon terug te gaan en bij de infobalie te zeggen wat je dwars zit. Mogelijk heb je de korting over het hoofd gezien (ergens onderaan verrekend) maar zoals zoveel mensen doen; meekijken wanneer de producten worden aangeslagen of de kassabon bij de hand houden wanneer je de boodschappen inpakt. Overall waar mensen werken kunnen en zullen fouten worden gemaakt... behalve bij jou natuurlijk. Overigens is de keuze voor Albert Heijn jouw eigen keuze; niemand zegt dat je daarheen moet. Dat ze duurder zijn dan bijv. de Aldi is omdat AH meer keuze biedt en wat meer exclusieve producten in de schappen heeft staan. Ik heb geen aandelen hoor, en haal mijn boodschappen resp. bij Lidl en Deen. Bij de laatste werden enkele maanden geleden rond de kerstdrukte 44 croissant vermeld op de kassabon terwijl ik er toch echt maar vier had gekocht. Door de drukte had ik ook weinig ruimte de kassabon in de winkel te controleren en omdat ik veel boodschappen had viel het grote bedrag niet direct op. Thuis uiteraard wel; even de fiets gepakt en terug naar de winkel. Nee, geen stennis gemaakt, maar gewoon even naar infobalie en naar de betreffende cassiere. Ze gaf direct toe dat ze een foutje had gemaakt (kon zich niet herinneren een uurtje ervoor 44 croissants te hebben verkocht). Excuses, geld terug, prettige feestdagen en tot ziens... Zo kan het ook!
Pfffffffffffff, wat een heisa om niets. Controleer gewoon die bon voordat u de winkel verlaat. Als er iets niet klopt, doen ze niet moeilijk en geven ze gewoon het verschil terug. \ Om AH dan maar meteen voor oplichters en smeerlappen uit te maken, wat een onzin! Maar goed, zoals de waard is.............
.....Om AH dan maar meteen voor oplichters en smeerlappen uit te maken, wat een onzin!..... Juist! Er was eens een tijd dat de redactie op dit soort kretologie reageerde......
[quote=edrick3 schreef op maandag 24 feb 2014, 13:08]@kriekra,
.....Om AH dan maar meteen voor oplichters en smeerlappen uit te maken, wat een onzin!..... Juist! Er was eens een tijd dat de redactie op dit soort kretologie reageerde......
Je weet anders altijd snel de 'waarschuw de redactie' knop te vinden!
OT Waar slaat dat nou weer op? Je hebt al een kat-avatar dus je hoeft niet altijd zo 'kattig' te reageren. En misschien voor je gemoedsrust: heb de redactie inderdaad op de 'oplichting' gewezen, maar er wordt (nog?) niet gereageerd.
Goedemiddag,
Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.
Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.
Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g
...
Lees meer
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland?
Lees meer
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest
...
Lees meer
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst. Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij. Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer