ol
door olivierdrenthe Feb 23, 2014 om 15:18
Winkels & webshops

OPGELICHT DOOR ALBERT HEIJN BORGER

Een paar dagen geleden kocht ik wat boodschappen bij de Albert Heijn in Borger. Er stond in de winkel aangegeven dat Sun producten in de aanbieding waren voor € 4,99 en/of € 5,99. Ik nam een bus Sun vaatwaspoeder mee maar thuisgekomen bleek er geen sprake van een aanbieding te zijn want op de nota stond een bedrag van € 8,83.Het is mij bij dit filiaal al eens eerder overkomen dat een afgeprijsd artikel ( korting 35 % ) gewoon voor het volle pond op de nota stond. Ze doen dit opzettelijk omdat ze weten dat veel mensen niet terug gaan om alsnog de korting op te eisen, eerlijk is het in ieder geval niet! Je wordt misselijk van dit soort praktijken. Ik heb alle boodschappen daarom maar teruggebracht (t.w.v. € 44,-- ) en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd, zoveel smerigheid uithalen om aan geld te komen, bah wat een smeerlapperij. Ze mogen wat mij betreft in die paar euro's stikken. SAILLANT DETAIL echter aan het geheel; omdat ik natuurlijk wel mijn boodschappen in huis moest hebben ging ik vervolgens naar de onlangs in Borger geopende Boni supermarkt, kocht hier exact dezelfde producten (zelfde merken ) maar was wel € 4,90 goedkoper uit !!!!!.Of je de praktijken van Albert Heijn oplichting kunt noemen weet ik niet maar fraai is anders. Volgens een voormalig medewerker van Albert Heijn Borger komt de onenigheid met betrekking tot de 35 % korting stickers erg vaak voor, maar ja als de klant niet reclameert...........snel verdiend dus door de Albert Heijn Borger. Wat moet je nou met zoiets?

16068 32 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 23, 2014 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo olivierdrenthe,

..... Wat moet je nou met zoiets? .....
Melden bij de bedrijfsmanager.
Weet zeker dat het dan wordt geregeld.
En niet zo gauw het woord 'oplichting' gebruiken!
Kan ook een vergissing/menselijke fout zijn.

.....Ik heb alle boodschappen daarom maar teruggebracht (t.w.v. € 44,-- ) en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd, zoveel smerigheid uithalen om aan geld te komen, bah wat een smeerlapperij. Ze mogen wat mij betreft in die paar euro's stikken......
Blijkbaar heb jij geld teveel!
(Ook al van die dure overhemden!) ;-)

jantje7
door jantje7 - Feb 23, 2014 om 15:46
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Heeft u de kassabon wel goed bekeken? Bij Albert Heijn worden de boodschappen voor de normale prijs aangeslagen, en onder op de bon worden de kortingen met vermelding welk product het betreft vermeld, met een - teken er voor.
En u heeft u geld niet terug gevraagd?

"(t.w.v. € 44,-- ) en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd"

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 15:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het is ook mijn ervaring dat aanbiedingen bij AH niet aangeslagen worden of onduidelijk zijn dat je niet kunt weten welke artikelen nu er precies onder vallen (vragen (personeel wet het meestal ook niet) of de scanner gebruiken kan natuurlijk). Ook al regelmatig meegemaakt dat artikelen wel op de 'aanbiedingstafel' liggen maar buiten de korting vallen.

Overigens krijg ik wel altijd mijn geld netjes terug, het kost alleen zo'n hoop tijd.

Om die reden kan AH het vergeten dat ik daar ooit mijn 'vaste boodschappen' ga doen.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat ik regelmatig artikelen uit het schap sta te plukken die over de datum zijn.

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2014 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is natuurlijk helemaal geen oplichting.. U moet ook uw kassabon controleren na het afrekenen. Dan kunt u meteen reclameren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 23, 2014 om 15:53
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 23 feb 2014, 15:49]U moet ook uw kassabon controleren na het afrekenen. Dan kunt u meteen reclameren.
Bij AH is dat inderdaad een must.

ph
door philip36 - Feb 23, 2014 om 15:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het u al eerder overkomen is had u voor de zekerheid in de winkel het artikel op de kassabon moeten controleren.
Waar neemt u de kassabon anders voor mee?
Om meteen het woord oplichting te gebruiken gaat wel erg ver.

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2014 om 16:04
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ga met jantje7 mee. Natuurlijk kan het weleens fout gaan maar daar is de kassabon voor. De normale prijs word gescand en na totaal bedrag staan de artikelen met #, die er normaliter weer van de originele prijs word afgetrokken. U weet eigenlijk niet of het wel oplichting is maar uw topic titel is wel duidelijk (al weet u het niet?) OPLICHTING enz. enz.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2014 om 16:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=olivierdrenthe schreef op zondag 23 feb 2014, 15:18]... Ik heb alle boodschappen daarom maar teruggebracht (t.w.v. € 44,-- ) [u]en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd[/u], zoveel smerigheid uithalen om aan geld te komen, bah wat een smeerlapperij. Ze mogen wat mij betreft in die paar euro's stikken. ... Zwaar overdreven reactie, dus voor een paar euro (die je gewoon had terug kunnen krijgen als het inderdaad het geadverteerde product betrof), breng je voor 44 euro boodschappen terug en mogen ze het geld houden. Dit heeft overigens niets met oplichting te maken. Beetje heetgebakerd persoon zeker?

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2014 om 16:38
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Beetje heetgebakerd persoon zeker?

Ik zou het meer blasé noemen (en heetgebakerd zeker!) Leest redelijk decadent om €44,00 aan boodschappen achter te kunnen laten; tenzij meneer van overdrijven houdt.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 23, 2014 om 16:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Natuurlijk is het gewoon dom om niet je gelijk te halen. Als u wel doet en het niet krijgt ja dan kan ik mij voorstellen dat u zo handelt, maar op deze manier geeft u nog een hoop geld toe en dat doet u zichzelf aan.

fl
door flessebon - Feb 23, 2014 om 17:32
418 Antwoorden / 7 Vragen

Als U vorige week (een paar dagen geleden) daar bent geweest wat let U dan nog om niet alsnog langs de servicebalie te gaan met Uw klacht? Lijkt mij de moeite waard. Anders even de servicelijn bellen: 0800-0305.

van leyden
door van leyden - Feb 23, 2014 om 18:00
1289 Antwoorden / 17 Vragen

35 procent kortingssticker?
Komt me bekend voor, die plakt de appie ook op de haring als de tht datum in zicht komt.
Die korting werd wel altijd netjes verrekend, mag ook wel voor een hap bedorven kots.

Snap niet dat er nog mensen naar de appie gaan, elke supermarkt is beter en / of goedkoper.
Sommige mensen zijn een dief van hun eigen portemonnee, ts is hier wel het ultieme voorbeeld van> zonde hoor van die boodschappen, de voedselbank had ook gekund.

van leyden
door van leyden - Feb 23, 2014 om 18:06
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Eigenlijk is een groot gedeelte van het assortiment van de appie oplichting.
Gelegaliseerd, dat wel, je mag half verrotte vis gewoon verkopen als sushi, je betaalt dan ook nog de hoofdprijs

Bah, wat een viezigheid, word nog misselijk als ik eraan denk.
Appie>? Never, jamais, niemals.

pi
door pieterwolters - Feb 23, 2014 om 20:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt de aangeslagen bedragen toch direct zien op de monitor bij de kassa? Je kan dan de kassiere direct op een mogelijke fout attenderen.

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2014 om 20:25
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 23 feb 2014, 20:19]Je kunt de aangeslagen bedragen toch direct zien op de monitor bij de kassa? Je kan dan de kassiere direct op een mogelijke fout attenderen.

Voor de TS is het kennelijk gemakkelijker om ze (AH) op een forum voor oplichters uit te maken.

Ja
door JanvanAlles - Feb 23, 2014 om 20:32
333 Antwoorden / 1 Vragen

Die aanbiedingen gelden enkel indien je in bezit bent van een bonuskaart. Geen bonuskaart? Geen korting, staat ook bij elke Appie aangegeven. Daar de meisjes achter de kassa niet meer zelf sinds de invoering van de nieuwe kaart geen bonuskaart achter de kassa meer mogen hebben dient u dus zelf in bezit van zo'n kaart te zijn. Geen bonuskaart= geen korting.
En nee, die kaart hoeft je niet te activeren, daar schort het vaak aan, "men" is "bang" voor de bonuskaart maar je moet de kaart enkel hebben, activeren hoeft niet.
Overigens lossen de kassadames het niet meer mogen hebben van de kassa-bonuskaart op door de volgende klant te vragen of ze diens bonuskaart mogen gebruiken voor de klant zónder. Maar dat doen ze enkel bij aardige klanten, niet bij zeikerds. En dat laatste lijkt u me bepaald.
Ik ben hartstikke tevreden over onze dorps-Appie en die is toch echt goedkoper dan een fors aantal "goedkope"supermarkten in de omringende dorpen.

Ja
door JanvanAlles - Feb 23, 2014 om 20:38
333 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 23 feb 2014, 20:25][quote=pieterwolters schreef op zondag 23 feb 2014, 20:19]Je kunt de aangeslagen bedragen toch direct zien op de monitor bij de kassa? Je kan dan de kassiere direct op een mogelijke fout attenderen.

Voor de TS is het kennelijk gemakkelijker om ze (AH) op een forum voor oplichters uit te maken.

Dat ziet en verwoordt u helemaal goed Tenormin!
Blaten alvorens ook maar proberen te snappen wat je eigen verantwoording en je plichten zijn in "in". Het grote boze internet maakt dat men vast zijn zin krijgt zeker, ahum. Echt, popcorn is slecht voor de lijn maar een grote bak popcorn is vaak heerlijk bij het lezen van zulke hoogdravende topics.

mahadma
door mahadma - Feb 23, 2014 om 21:12
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ik adviseer Olievierdrenthe om eens te googelen op het woord oplichting en smaad. Waarschijnlijk heeft Thaorchid met het bonuskaart gebeuren het bij het rechte eind. Ik heb wekelijks ervaring met Appie Gein, C1000 die binnekort Jumbo wordt in ons winkelcentrum en heb met beide wel eens een doodenkele keer (in jaren) een kassa foutje gehad, maar even naar de servicebalie en het is in no time gecorrigeerd.

Als Oliveirdrenthe nu een topictitel had genomen als: "Kassafout bij AH?" had het beter geklopt. Nu is dit een regelrechte kans op een aanklacht wegens smaad door AH.

tenormin
door tenormin - Feb 23, 2014 om 21:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 23 feb 2014, 21:12]
[quote] Als Oliveirdrenthe nu een topictitel had genomen als: "Kassafout bij AH?" had het beter geklopt. Nu is dit een regelrechte kans op een aanklacht wegens smaad door AH.

Was het maar waar dat AH dit zou doen. "Oplichting" word zo gemakkelijk neergeschreven; zonder ook maar enige kennis van wat men poneert. Maar "de heer olivierdrenthe" heeft kennelijk wel geld voldoende maar niet genoeg...en dat mag hij zelf invullen.

zwemmer
door zwemmer - Feb 23, 2014 om 23:40
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Bespreek dit eens met AH: tel. 0800-2352523

testcase
door testcase - Feb 23, 2014 om 23:44
189 Antwoorden / 1 Vragen

Grote woorden. Klein probleem

costnix
door costnix - Feb 24, 2014 om 00:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, als u de kassabon niet controleert voordat u de winkel verlaat, dan heeft u vette pech!
Vertrouwen is goed, controle is beter!

fl
door flessebon - Feb 24, 2014 om 09:57
418 Antwoorden / 7 Vragen

"Ik heb alle boodschappen daarom maar teruggebracht (t.w.v. € 44,-- ) en heb het betaalde bedrag niet teruggevraagd"

Ja, ja...

di
door digioma - Feb 24, 2014 om 10:21
646 Antwoorden / 29 Vragen

Bijzonder; je maakt je druk over ongeveer 3 euro en gaat terug om 44 euro aan boodschappen terug te brengen zonder het geld terug te vragen; dus toch geld teveel? Slimmer was geweest om met alleen de kassabon terug te gaan en bij de infobalie te zeggen wat je dwars zit. Mogelijk heb je de korting over het hoofd gezien (ergens onderaan verrekend) maar zoals zoveel mensen doen; meekijken wanneer de producten worden aangeslagen of de kassabon bij de hand houden wanneer je de boodschappen inpakt. Overall waar mensen werken kunnen en zullen fouten worden gemaakt... behalve bij jou natuurlijk. Overigens is de keuze voor Albert Heijn jouw eigen keuze; niemand zegt dat je daarheen moet. Dat ze duurder zijn dan bijv. de Aldi is omdat AH meer keuze biedt en wat meer exclusieve producten in de schappen heeft staan. Ik heb geen aandelen hoor, en haal mijn boodschappen resp. bij Lidl en Deen.
Bij de laatste werden enkele maanden geleden rond de kerstdrukte 44 croissant vermeld op de kassabon terwijl ik er toch echt maar vier had gekocht. Door de drukte had ik ook weinig ruimte de kassabon in de winkel te controleren en omdat ik veel boodschappen had viel het grote bedrag niet direct op. Thuis uiteraard wel; even de fiets gepakt en terug naar de winkel. Nee, geen stennis gemaakt, maar gewoon even naar infobalie en naar de betreffende cassiere. Ze gaf direct toe dat ze een foutje had gemaakt (kon zich niet herinneren een uurtje ervoor 44 croissants te hebben verkocht). Excuses, geld terug, prettige feestdagen en tot ziens... Zo kan het ook!

js
door jsolleveld - Feb 24, 2014 om 12:02
9 Antwoorden / 2 Vragen

Je moet na het afrekenen zometeen je bon controleren.

kriekra
door kriekra - Feb 24, 2014 om 12:49
204 Antwoorden / 64 Vragen

Pfffffffffffff, wat een heisa om niets. Controleer gewoon die bon voordat u de winkel verlaat.
Als er iets niet klopt, doen ze niet moeilijk en geven ze gewoon het verschil terug. \
Om AH dan maar meteen voor oplichters en smeerlappen uit te maken, wat een onzin!
Maar goed, zoals de waard is.............

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2014 om 13:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kriekra,

.....Om AH dan maar meteen voor oplichters en smeerlappen uit te maken, wat een onzin!.....
Juist!
Er was eens een tijd dat de redactie op dit soort kretologie reageerde......

costnix
door costnix - Feb 24, 2014 om 14:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3
Héé, er zit een link op de paginéé, die helpt je zo uit de puréé! :-)

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2014 om 15:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 24 feb 2014, 13:08]@kriekra,

.....Om AH dan maar meteen voor oplichters en smeerlappen uit te maken, wat een onzin!.....
Juist!
Er was eens een tijd dat de redactie op dit soort kretologie reageerde......

Je weet anders altijd snel de 'waarschuw de redactie' knop te vinden!

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2014 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

OT
Waar slaat dat nou weer op?
Je hebt al een kat-avatar dus je hoeft niet altijd zo 'kattig' te reageren.
En misschien voor je gemoedsrust: heb de redactie inderdaad op de 'oplichting' gewezen, maar er wordt (nog?) niet gereageerd.

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2014 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[edit redactie: Offtopic reactie]

Redacteur
door Redacteur - Feb 24, 2014 om 15:29
1063 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic gaat op slot, vanwege de toon en het aantal niet inhoudelijke bijdragen.

De redactie