Oplichting Crowncard
Geachte Kassaleden,
Sinds een paar weken terug ben ik in aanraking gekomen met een zogenaamde bedrijf CrownCard. Een bedrijf waar zoals ik en vele van jullie helemaal niks van afweten. De telefoniste informeerde mij direct over de diensten die zij bieden. Het was echter in een hectische situatie waar ik op dat moment niet veel tijd had, dus afijn ik zei tegen de telefoniste stuur mij maar een e-mail. Om dit alles vast te stellen wilde de telefoniste een mondelinge overeenkomst sluiten en had ze een bandopname gestart. Hier was ik mij niet bewust van. Vervolgens heeft ze alles opgenomen wat ze nodig had voor de mondelinge overeenkomst heeft ze uiteindelijk de telefoongesprek afgesloten.
18 dagen later was ik even mijn mail aan het opruimen en ja hoor.... de email was in de ongewenste mail beland. Ik open de mail en krijg gelijk een welkomstmailtje namens het bedrijf CrownCard.
Welkomstmail:
Beste meneer/mevrouw,
Wij heten je graag van harte welkom bij CrownCard.
Zoals afgesproken kun je de CrownCard nu 14 dagen kosteloos uitproberen*.
Je account is opgemaakt en actief, je kan met onderstaande gegevens inloggen. Na het inloggen kun je je wachtwoord wijzigen.
Gebruikersnaam: xxx Wachtwoord: xxxx
Om in te loggen klik hier.
Tenslotte wensen wij jou veel plezier met de CrownCard.
Met vriendelijke groet,
Team CrownCard
*Je mag de CrownCard 14 dagen geheel vrijblijvend uitproberen.
Mocht je binnen 14 dagen niet besluiten om van je bestelling af te zien (dit kan zonder opgave van reden via brief telefoon of email), zullen wij eenmalig 99, euro in rekening brengen i.p.v. 250, euro. Je lidmaatschap zal voor onbepaalde tijd geldig zijn.
Van de bovenstaande tekst schrok ik al gelijk! Ik wilde helemaal geen dienst van hun afnemen en nu moet ik ook nog eens gaan betalen. Als studentzijnde heb ik het niet echt heel breed en daardoor doet dit mij ook pijn.
Als reactie hierop heb ik vervolgens een mail naar ze teruggestuurd.
Mail namens mij:
Geachte heer /mevrouw,
Ik ben nooit met jullie een overeenkomst aangegaan. Tot op heden heb ik ook geen kaart van jullie ontvangen.
Hierbij het verzoek om mij hier niet meer over te mailen en/of over te bellen, anders ga ik hier zeker werk van maken.
Brendon
De reactie die ik toen vervolgens weer terug kreeg.
Geachte heer xxx,
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
En ja hoor... daar begon het al gelijk. Een dreiging met de bandopname waar ik gelijk naar verwezen wordt. Hier was ik het totaal mee oneens, dus heb ik de volgende email gestuurd:
Beste xxxx,
Dank voor de mail die ik van je heb ontvangen! Echter ben ik het totaal niet eens met het feit dat ik met jullie tot een overeenkomst ben gekomen. Daarbij kan ik me sterken met de volgende punten:
- De opgestuurde opname wekt zeer zeker de indruk dat ik akkoord ben gegaan met het besproken product. Echter, er mist een gedeelte waarin ik nadrukkelijk aangeef dat ik druk ben en graag informatie opgestuurd krijg over jullie product. Op geen enkel moment heb ik de intentie gehad een overeenkomst te sluiten via de telefoon.
- Wanneer ik met een nieuw bedrijf waar ik niet eerder klant was een overeenkomst sluit, dient deze ook schriftelijk bevestigd te worden. In dit geval wordt de overeenkomst van kracht wanneer ik dat schriftelijk met jullie overeenkom, dit is zoals jullie ook weten niet gebeurt.
- Enig zoekwerk op het internet leverde vele klachten over jullie als bedrijf, maar ook over het feit dat er door meerdere bedrijven zo onbewust overeenkomsten worden gesloten. Graag verwijs ik jullie naar de jurisprudentie, te lezen op de site van Rechtbank Utrecht. Daar valt een zaak te vinden waarin op 2 Maart 2011 uitspraak is gedaan. Deze zaak gaat over een soortgelijk geval waarin, net zoals jullie doen, een geluidsopname als sluitend bewijs wordt geleverd. Ik citeer,
“De kantonrechter oordeelt dat van belang is, dat op de geluidsopname niet te horen is dat de beoogde klant op het aanbod in wilde gaan. De energiemaatschappij had het gehele gesprek op moeten nemen, en de aldus tot stand gekomen overeenkomst schriftelijk moeten bevestigen. Nu zij dat niet heeft gedaan, komen de onduidelijkheden omtrent het bestaan van een overeenkomst en de inhoud daarvan voor haar rekening. De vordering van de energiemaatschappij wordt afgewezen.”
Zoals in de eerdere mail verstuurd op 29 mei verzoek ik jullie daarom opnieuw verder geen contact met mij op te nemen via de mail en/of telefoon.
Hoop jullie voldoende geïnformeerd te hebben,
Brendon
Het was een paar dagen even stil en toen kreeg ik weer een email van CrownCard.
Geachte heer xxx,
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Team CrownCard
Ik heb ontzettend spijt van deze overhaaste actie die ik heb gemaakt. Het bedrijf probeert via een mondelinge overeenkomst geld van mij maar ook van andere mensen af te troggelen (zie klantenkompas voor heel veel klachten over dit bedrijf). Morgen ga ik stappen ondernemen en ga ik naar het jurdische loket, waarin ik hoop achter te komen waar mijn rechten nou precies staan. Doordat er al aardig veel mensen opgeplicht zijn door dit bedrijf, heb ik geprobeerd zoveel mogelijk details te beschrijven, zodat dit andere mensen niet overkomt. Mocht u een antwoord hebben op deze kwestie dan hoor ik dit graag.
Een dag of wat terug was hier een gelijke vraag.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/ik-ben-benaarderd-door-crown-card-heeft-ieman-hier-ervaring-mee?id=584588
Neem contact op met Consuwijzer, zie Google.
Een advies, bij zulke telefoontjes in het vervolg zeggen: "geen interesse, goedendag" en gesprek verbreken.
Zal allemaal best verklarend zijn voor veel forumleden, maar ik krijg de indruk dat er tegenwoordig ellenlange brieven aangeleverd worden. Kan het niet, in de reglementen, geschreven worden dat een probleem het liefst kort en krachtig wordt uitgelegd. Zal wel weer de enige zijn, maar..... ik vind de "vraag" veel te lang.
Dat staat al in de reglementen.:-))
Hoi Tijger1
Ik ga hier gelijk even naar kijken, bedankt voor je reactie.
-
Beste Tenormin,
Dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde aan de hand van deze informatie duidelijk maken wat het probleem is en waar ik precies sta.
Dit zal ik in het vervolg korter houden.
Ik heb ze ook een keer aan de lijn gehad. Het gesprek duurde nog geen 10 seconde. Ik hing gewoon midden in de zin op.
Hallo Kassa leden,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb omtrent CrownCard B.V.
Vorige week ben ik naar de Juridische loket geweest en heb ik samen met een van de medewerkers dit alles besproken.
Daarna hebben we gezamenlijk naar de bandopname geluisterd waarin de medewerker had geconstateerd dat ze iets vergeten waren.
In zowel de bandopname en in de email hadden ze geen modelformulier voor herroeping opgestuurd. De medewerker had mij erop gewezen om hierop een bezwaar te doen aan de hand van een formulier die ik toendertijd heb meegekregen. De medewerkers van CrownCard zijn het hierover oneens, aangezien het wel op de website staat. Echter het staat misschien wel op de website, maar in de algemene voorwaarden (kleine letters).
Nu is de vraag is dit voldoende?
Vandaag ga ik weer naar het Juridische loket om dit weer verder te doorgronden!
Wat ik niet snap is dit: "Het was echter in een hectische situatie waar ik op dat moment niet veel tijd had,"
Waarom dan niet gewoon het gesprek afkappen en ophangen?
Hoi Jorisw,
Helaas was ik op dat moment onverstandig bezig en dat geef ik in dit forum ook geheel toe. Ik had beter moeten weten en gewoon het gesprek moeten afkappen. Kortom, spijt heb ik dus wel genoeg. Echter dit is niet de reden waarom ik hiermee ben begonnen.
Dan kan die club het er wellicht niet mee eens zijn, maar het is wel voorgeschreven.
lees hier.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/consumentenregels/modelinstructies-voor-de-uitoefening-van-de-bedenktijd/
Hoi Tijger1,
Dat klopt inderdaad! Het Juridisch Loket heeft mij naar de wet en regelving gewezen en daar heb ik vervolgens ook mee geantwoord. Even afwachten wat hun reactie daarop is.
Inderdaad is het wel vreemd dat U een heel gesprek aan de telefoon bent blijven 'hangen'. Tijdens een bandopname moet telkenmale gevraagd worden om bevestiging door U zelf om wie het gaat of U het eens bent met het aanbod verificatie van alle door U te verstrekken persoonsgegevens. Herhaling van eventeel gemaakte afspraken. Voorts moet men alvorens enige band te starten dat tevoren aangeven. Jammer dat U de mail heeft gemist. Had U volgens het bovenstaande kunnen opzeggen. Daarnaast indien overeenkomstig geeft U al aan dat er jurisprudentie bestaat over het issue. Ik kan me niet onttrekken aan het feit dat U het gesprek had kunnen onderbreken met bijvoorbeeld de tekst ik heb geen interesse goedemiddag. Voorts had U geen mail kunnen krijgen wanneer U dat niet zelf heeft aangegeven. Maar daarvan geeft U aan dit op het einde wel te hebben doorgegeven. Deze vorm van telefonische colportage moest voorts verboden worden.
Wat mij betreft mag deze vraag gesloten worden. Ik heb er vertrouwen in dat dit wel goed gaat komen.
Bij deze iedereen bedankt voor de reacties en hulp.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer