Oplichting/misleiding door e-shop.nl.com Pallet Outlet, hier iets aan te doen?
Pallet Outlet van e-shopnl.com adverteert met zogenaamde fantastische pallet boxen in drie maten/prijzen van niet verkochte spullen van Amazon. Je zou dan voor €29,95, €39,95 of de 'MEGA box' van €59,95 een pakket toegestuurd krijgen met electronische producten. Hier de link naar de advertentie https://www.e-shopnl.com/palletoutlet, om duidelijk te maken wat ze doen.
Ik heb de megabox besteld van €59,95 en kreeg een envelop! met 3 waardeloze producten, voor nog geen €25 elders te kopen (zie foto op volgende pagina). Niemand gaat dit doen, als je van te voren weet dat je waardeloze producten krijgt, die je niet zelf hebt uitgezocht en niet met winst kunt verkopen. Het zijn zeker niet de filmpjes op internet waar men (echte) pallets volgestapeld met de mooiste producten van bekende merken thuisbezorgd krijgt en wat deze Pallet Outlet suggereert in hun advertentie! Ik wilde het retour sturen en mijn geld terug, maar dat doen ze niet. Er is hier overduidelijk sprake van oplichting of op z'n minst misleiding. Iets wat mij heel kwaad maakt, nog niet eens zozeer om het geld dat ik kwijt ben. Op meerdere e-mails van mij zeggen ze dat ze 'helaas niks voor me kunnen doen'.
Het zou mooi zijn als Kassa iets aan deze praktijken kan doen. En ik raad iedereen aan hier niet in te trappen!
Contact met Kassa: https://www.bnnvara.nl/kassa/over
Dit is de eerste keer dat ik op deze pagina's kom... Bedankt voor de tip!
Wie het onderste uit de kan wil halen krijgt de deksel op zijn neus. Dacht u nu werkelijk dat u voor een appel en een ei electronische producten zou ontvangen? Waarom zou een verkoper zo veel moeite doen om het via dure kanalen te verkopen terwijl het per partij naar opkopers kan?
Kassa is een consumenten televisieprogramma, geen helpdesk voor consumenten die iets doen en daarna pas gaan denken. Als u de algemene voorwaarden had gelezen, dan had u gezien dat er een adres in America op stond en de constructie zo is dat een bemiddelaar dit via de website aanbiedt. Er is nergens een KVK nummer te vinden en ook geen adresgegevens. Toch wel de basis die nodig is om te controleren of een webwinkel echt is. Iets waar al jaren voor gewaarschuwd word. Echter werken deze verkopers op de zwakte van de consument. Zodra er namelijk een aanbieding voorbij komt die natuurlijk niet kan gaat het denkvermogen uit en koopt men blind.
Als laatste u ook bedankt voor de waarschuwing. Er zijn al duizenden waarschuwingen voor u gegeven die u niet bereikt hebben. Uw waarschuwing zal op de grote hoop anderen ook niet bereiken.
Bedankt voor deze ontzettend sympathieke reactie! Zat ik echt op te wachten, lekker inwrijven.
Wat verwacht u dan, als je een beetje nadenkt kun je toch zien dat het niet kan kloppen.
Ik wrijf niets in, ik hou u een spiegel voor. Nadenken moest men vroeger al toen de busjes met met teveel geladen speakers op parkeerplaatsen stopte die tegen inkoopsprijs verkocht mocht worden. Idem voor de o zo goede pannensets. Het offline creatief verkopen is verplaats naar online.
Dit soort zaken gebeurd vaak via FB, en dit is feitelijk een soort loterij met plaatjes en (valse?) reviews met "gelukkige winnaars".
In de praktijk weet je nooit waar wat in zit en wat het waard is. Kortom, Kassa kan en (naar ik vermoed) zal ook weinig aan doen. "Men" trapt nog steeds in dropshippers, spoedloodgieters/electriciens enz, waar al jaren voor gewaarschuwd wordt. Anders gezegd, "men" zal dit never nooit afleren.
Ik heb me inderdaad helemaal niet geïnformeerd, iets wat ik meestal wel doe. Niet slim van mij. Neemt niet weg dat het heel frustrerend is dat er zoveel oplichting is op allerlei gebieden..
U vraagt iets aan de redactie en dan is het adres kassa@bnnvara.nl hoewel ik uit uw vraag begrijp dat u nog niet bent nagegaan wat er vanuit Kassa al is gedaan aan dit soor praktijken/ waarschuwingen en de veelheid van ook al andere waarschuwingen die er zijn.
Later ingevoegd: jammer dat u ook dit niet heeft gezien: https://nl.trustpilot.com/review/e-shopnl.com , dit gezien hebbende zijn er al veel meer meldingen en had u deze ervaring helaas .... . Jammer dat u er dus ingetrapt bent ondanks de aanwezige veelheid van waarschuwingen en de zeer negatieve reviews.
https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief
Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl
(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.
Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop; https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-
Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond
U zou kunt op basis van deze info kunnen overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten met wel de aantekening dat ook dat u dan tenminste in eerste instantie ook geld zal kosten (aantekenen kost ca. € 10,00 en of u ooit resultaat heeft, en gelet opuw schade is het m.i. niet eens zo zinvol maar het is wel aan u om te beslissen o: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM. Indien u wel heft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht, doe dan melding bij de politie. (Hoewel men er daar geen prioriteit aan zal geven en het mogelijk ook bij hen bekend is).
Nog een ps. ik hoop oprecht dat u op basis van de antwoorden in het vervolg goed nagaat of degene met wie u zaken wilt doen wel bertrouwbaar is. Ook vanuit Kassa is er zoals u kin lezen al de nodige aandacht aan besteed. Helaas.
Bedankt voor uw uitgebreide reactie!
Nu ik al deze waarschuwingen en negatieve reacties lees, schrik ik wel een beetje. Van de enorme mate van oplichting en misleiding, maar ook van alle reacties hierop. En ik schaam me er een beetje voor en baal er ook van dat ik me niet geïnformeerd heb van tevoren. Ik was een beetje dom.. Het was een spontane en snelle reactie met het idee: ik probeer het gewoon eens! Maar dat kun je je blijkbaar nooit veroorloven want men staat in de rij om je op te lichten. En dat is heel triest.
Ik heb m'n les wel geleerd en de financiële schade valt erg mee, maar het maakt me wel kwaad dat dit zo normaal is geworden. Jij moet maar oppassen dat je niet belazerd, misleid, opgelicht, misbruikt wordt, want het is eigen schuld of naïef. Maar het zou aangepakt moeten worden door mensen, instanties die dat kunnen en er wat mee bereiken. Blijkbaar kan zelfs Kassa niet meer dan alleen waarschuwen.
Maar het blijkt ook wel uit uw reactie dat er weinig tegen te doen is en zo gaat de oplichting vrolijk verder, op allerlei vlakken in de maatschappij (o.a. ouderen die goed van vertrouwen zijn, worden opgelicht en van hun spaargeld worden beroofd). Heel frustrerend.
Nogmaals acjochems, Kassa is een televisieprogramma, geen hogere macht die websites uit de lucht kan halen of wetten maken en controleren. De oplichting gaat verder omdat mensen eerst doen en daarna pas kijken. Als iets winstgevend is gaat men er mee door. Als iedereen zou opletten of de website in de basis al aan de wettelijke eisen voldoet, dan sterven dergelijke bedrijven vanzelf uit.
Oplichting is van alle tijden, niet alleen tegenwoordig online. En troost u, niet alleen bejaarden overkomt dit, u wilt niet weten hoeveel dames online kleding bestellen bij vage webshopjes.
Hallo Acjochems ,
Deze site is geregistreerd op 22 - 10 - 2022 , amper 1½ maand oud .
Contact alleen via e-mail , geen tel. nr / kvk nr .
Btw nr op aanvraag .
Veelgestelde Vragen werkt niet .
e-shopnl probeert uw product zo snel mogelijk te leveren. Aangezien wij uw product rechtstreeks van de leverancier verzenden, hebben wij een gemiddelde levertijd van 10 werkdagen
Het aanbod van roerende zaken op e-shopnl wordt niet verkocht door Websitehouder, maar door Verkoper.
Lees deze klachten , klik op de rode regels .
https://nl.trustpilot.com/review/e-shopnl.com
https://www.klacht.nl/eshop-nl/
.Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik weet intussen dat ik had moeten controleren of deze site betrouwbaar is. Het was een spontane actie en ik baal ervan dat ik erin getrapt ben.
Ik heb een wat uitgebreider antwoord naar heremietkreeft gestuurd, die kun je ook even lezen als je wilt.
De linkjes die je gestuurd hebt, zullen van pas komen.
En bedankt dat je op een positieve manier reageert en me niet inwrijft dat ik zo dom ben geweest, zoals enkele andere reacties hier..
Kan iedereen gebeuren , niemand is perfect . Domme reacties kunt u negeren , daar is niemand mee geholpen . Domme vragen bestaan niet , domme antwoorden wel . Dit zal u een volgende keer niet meer overkomen , u weet nu waarbij u moet opletten om te zien of een site betrouwbaar is ..
En u geloofde dat ècht?? https://www.youtube.com/watch?v=90nNuZQ8jxc
Ik zit niet te wachten op kutreacties, stom wijf.
Nou Nou, iets minder mag ook wel. Het niets eens zijn met een reactie is wat anders als elkaar gaan beledigen.
En jij vindt de reactie van Sira normaal?! Dat noem ik niet 'het niet eens zijn' maar iemand belachelijk maken en uitlachen, letterlijk.
Dus eigenlijk wilde u mensen oplichten. Wat goedkope electronica kopen om nietswetende mensen er teveel voor laten betalen. Iets met pot en ketel!
Je weet niet waar je het over hebt.
Ik wist niet wat er in het pakket zou zitten en de kans is dus groot dat je niet alles kunt gebruiken. Als je het doorverkoopt is het wel duidelijk wat je verkoopt. Dat is geen oplichting.
Dus hou je domme reactie voor je!
Heerlijk als mensen me dom noemen. Daar sta ik zover boven dat ik de ontdekte planeten nog onder me zie.
Je bent gewoon betrapt!
Ach, je hebt een gokje genomen en verloren, en wat heeft het nou feitelijk gekost? De een durft eens wat en de ander durft niks, de een wint eens wat en de ander wint dus sowieso niets. Een vriend van mij kocht wat Bitcoins toen de €7 waren en ik vond het een piramidespel waar ik dus nooit aan mee zou doen. Hij heeft er een leuke som aan overgehouden en ik denk nog steeds dat het een grote luchtballon is, maar had ik ze maar gekocht voor dat bedrag. Achteraf weet iedereen wat wijsheid is, vooraf kun je hoogstens nog eens kijken wat nu de signalen van dit soort websites zijn. Adverteren op sociale media, website bestaat pas kort, geen adres of KvK nummer, etc.
Dat is nu de kracht van een mystery box. Verrassing en voordeel.
Jij bent degene die ontevreden is, dus jij moet actie ondernemen.
Je krijgt je geld niet terug. Je kunt een rechtzaak beginnen.
Rechtszaak waartegen, er is immers geen toezegging wat ts zou ontvangen.
Ts kan niet gebruik maken van zijn herroepingsrecht.
Maar ja, tegen wie ga je procederen? Aankloppen bij het adres in Amerika? De websitehouder of de zogenaamde bemiddelaar is niet bekend.
Mag hij zelf beslissen. In beide gevallen zinloos.
Ik lees in uw reactie onderstaand, maar hoezo zijn het volgens u weer ouderen die er in trappen. Val zelf onder de cattergorie ouderen die zijn verstand gebruikt en in dergelijke "mooie" aanbiedingen niet in trapt en zo zijn er heel veel ouderen.
Maar het blijkt ook wel uit uw reactie dat er weinig tegen te doen is en zo gaat de oplichting vrolijk verder, op allerlei vlakken in de maatschappij (o.a. ouderen die goed van vertrouwen zijn, worden opgelicht en van hun spaargeld worden beroofd).
Misschien is ts wel een bejaarde. Het is maar te hopen dat hij al zijn spaargeld niet in die box heeft gestopt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn olijf op stam weer aan het groeien?
Boom van 15 jaar oud droeg altijd vruchte maar is verzopen in de regen van de voorbije maandne. Steeds water afgegoten maar alleen maar spinnenrag en wat groen bovenin. Vorige maand fors terug geknipt maar nu doet hij helemaal niets meer. Bij knippen bleken veel taken dood maar sommigen waren nog groen van binnen. Lees meer
Pakketten niet ontvangen of kwijt
Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt. 2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer