Dickie91
door Dickie91 Dec 7, 2020 om 16:13
Winkels & webshops
Oplichting via webshop

Het regent klachten over bestellingen van de website magazijnstunts.nl die inmiddels uit de lucht is maar het lijkt erop dat ze nu weer verder gaan via de site Coldy.nl met dezelfde werkwijze en oplichters praktijken je besteld iets in mijn geval twee camera's en je krigt een onbruikbaar nep cameraatje toegestuurd uit china, zij geven bij iedereen aan dat je dan de goedkoopste keuze gemaakt hebt en niet de twee camera's.
Kan Kassa hier eens aandacht aan besteden en of de eigenaar achter deze site dwingen om ons geld terug te sturen.

1955 10 Rapporteer

mr
door mrmoto - Dec 7, 2020 om 16:17
167 Antwoorden / 4 Vragen

nee dat doet kassa niet en dat hoeft ook helemaal niet als u zelf eens uit eigen wil, kracht en initiatief onderzocht wie of wat er achter zulke website's zit

mr
door mrmoto - Dec 7, 2020 om 16:18
167 Antwoorden / 4 Vragen

nee dat doet kassa niet en dat hoeft ook helemaal niet als u zelf eens uit eigen wil, kracht en initiatief onderzocht wie of wat er achter zulke website's zit dan had het u een hoop misere gescheeld.

panter22
door panter22 - Dec 7, 2020 om 16:26
6599 Antwoorden / Vragen

Wat had je dan verwacht met 2 voor de prijs van 1?
Welke eigenaar?
Je moet gewoon die rommel niet kopen.
Vorige week in Mr. Frank Visser wordt u al geholpen: Robotstofzuiger bij dropshipper gekocht. Niets gekregen. Rechtzaak beginnen kost meer dan het oplevert. Zinloos.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2020 om 16:35
16860 Antwoorden / 202 Vragen

En ook nu bent u weer de zoiveelste met een dergelijke vraag en dus maar weer deze :

Wij kunnen hier als vrijwillige vraagbeantwoorders niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Als u werkelijk van mening bent dat u bent opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Opvallend is dat de vraag hiervoor

ROBM57 - 7 DEC. 2020 OM 07:18
GELDZAKEN & RECHT

ook al over Coldy.nl ging en daar de nodige reacties op werden gegeven m.b.t. niet hebben van een keurmerk etc. etc. Kijk dan ook even bij deze reacties. Link naar die vraag: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/profiel/toon_profiel/RobM57

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2020 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom moet een ander voor u denken en de zaak onderzoeken? U bent toch volwassen?

ne
door neodutchio - Dec 7, 2020 om 16:47
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Kassa gaat uitzendtijd te kort krijgen als ze over elke dropshipper een programma gaan maken. En dat terwijl het zo simpel is: Geen KVK of NAW bekend, dan niets bestellen. Dat hoeft echt geen honderden keren op televisie verteld te worden.

mahadma
door mahadma Dec 7, 2020 om 17:14
11544 Antwoorden / 51 Vragen

En al zou er aandacht aan besteed worden, dan blijkt het nog steeds geen effect te hebben. Er is al zoveel aandacht aan besteed. Eigenlijk zou iedereen net zoals een rijbewijs voor de auto ook een examen voor internetgebruik moet doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 7, 2020 om 17:20
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, en dat terwijl er al aandacht aan is besteed door de Kassa redactie maar dat dus kennnelijk niet is gezien> https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

marita5
door marita5 - Dec 7, 2020 om 19:17
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dickie91 ,

Adres Magazijnstunts.nl is een woonhuis ( huisnr 8 )  in Kaatsheuvel , Dropshipper , spullen komen uit China , klik op de rode regel

https://bedrijvenmonitor.info/contactgegevens/magazijnstunts-nl/abraham-bloemaertstraat/kaatsheuvel/595852180000

gerbera
door gerbera - Dec 7, 2020 om 21:57
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Kan Kassa hier eens aandacht aan besteden en of de eigenaar achter deze site dwingen om ons geld terug te sturen.

U bent de zoveelste die blijkbaar alleen naar het € teken kijkt maar niet verder op de site kijkt naar een keurmerk of reviews leest alvoren iets te bestellen bij een zolderkamer hobbyist, die zijn spullen in China besteld en duurder aan de man brengt.
En dan moet Kassa het maar oplossen.

rj
door rjw - Dec 7, 2020 om 23:16
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik snap werkelijk niet waarom al die marketingmensen zoveel moeite doen. Verzin gewoon een naam met stunt, goedkoop, actie etc en hele volksstammen denken niet meer na en geven je geld. Om dan vervolgens te komen janken dat anderen het voor op moeten lossen.

Misschien de grijze hersencellen eens gaan gebruiken voordat je op een knop drukt.