Pakje bschadigt, maar wordt niet vergoed
Pakje verstuurd via postNL, Komt beschadigt aan bij de ontvanger, ontvanger wordt verwezen naar de verzender (lekker makkelijk) Het beschadigde pakje wordt echter niet vergoed, pakje had dan aangetekend en / of verzekerd moeten Zijn wordt er vermeld. Met andere woorden, als je dat niet doet kunnen ze alles met het pakje doen, gooien, smijten, laten vallen, bij wijze van spreken in elkaar trappen. Een bedrijf moet hier toch voor verzekerd zijn ? Zij zeggen doodleuk "had u maar...." Zij zouden toch gewoon de schade moeten vergoeden ?
Of zeg ik hier nu weer iets geks...
U zegt inderdaad iets geks.
U moet inderdaad bij de verzender zijn. Als er niet verzekerd is verzonder hoeft deze niet te vergoeden
Het hele verhaal klopt als een bus en u zegt inderdaad iets heel geks..
Als het pakketje onvezekerd is verzonden en de ontvanger ontvangt het beschadigd, moet de ontvanger zich bij de verzender melden, want die is verantwoordelijk voor de wijze waarop hij/zij het heeft verzonden.
Het heeft dus niets met lekker makkelijk te maken, het heeft te maken met de regels.
Zie op de foto inderdaad dat deze doos is beschadigd, maar de over de schade aan de inhoud van deze doos rept u niet.
M.a.w. over welke schade die vergoed zou moeten worden heeft u het ??
Zeer recentelijk een 2Tb schijf verzonden en teruggekregen via post.nl. Gewoon degelijk verpakt en er was niks aan de hand. Schijf werkt nog steeds perfect. En de verzender kan voor reacties/klachten naar post.nl gaan. Mr F. Visser zou zeggen: En daar moet u het doen.
U heeft recht op hetgeen PostNL in haar voorwaarden heeft opgenomen tav schade die ontstaat bij de verzending. Door de verzend opdracht aan PostNL te geven bent u akkoord gegaan met die voorwaarden.
Hartelijk dank voor deze reacties, ook de inhoud was beschadigt en was goed verpakt. Het bedrijf heeft als beleid dat elk pakje behandeld wordt alsof er iets heel waardevols in zit. En dat is hier duidelijk niet het geval, daarnaast is het zo dat als er iets gebeurd met een zending dit gemeld moet worden, maar het bedrijf wimpelt dit weg. Maar goed we hebben hier weer van geleerd en ik vind hier wel weer een oplossing voor... Ik leg me hier in ieder geval niet zomaar bij neer...
U dient een schriftelijke klacht in met de fotos bij het bedrijf dat uw bestelling niet conform is afgeleverd en als ze dat afwijzen gaat u naar de geschillencommissie. De vervoerder is voor u geen partij, daar hebt u geen overeenkomst mee.
k leg me hier in ieder geval niet zomaar bij neer...
U kunt het beter vergeten en uw energie in positieve zaken steken.
Fagoldman: het bedrijf behandelt de pakjes zeker niet altijd of er iets waardevols in zit. Zie hierover mijn reactie onderaan de berichten.
U bent degene geweest die het pakket onverzekerd verstuurd heeft om wellicht op de verzendkosten te besparen terwijl u op kosten van de ontvanger het pakket met verzekering had kunnen verzenden. Daarbij dient de verzender het verkochte product zodanig te verpakken dat het product bij het verzenden geen schade op kan lopen en blijkbaar was de verpakking al eerder gebuikt want op de getoonde foto zijn kenmerken van eerder gebruik te zien. U dient het product zodanig te verpakken dat die tijdens transport geen schade op kan lopen en gezien de foto was de verpakking niet geschikt voor het te versturen product want als dat wel het geval zou zijn was de verpakking wel beschadigd maar de inhoud niet.
'het beschadigde pakje wordt echter niet vergoed, pakje had dan aangetekend en / of verzekerd moeten'
Bedoeld u dat de verzender niet gaat vergoeden? Als het een internetbestelling is, voor een particulier, gekocht van een bedrijf: De verzender is ten alle tijden verantwoordelijk voor een correcte levering van het product. Ze moeten het opnieuw sturen, of vergoeden. De manier van verzenden doet daar voor u niet toe. Dat moet de leverancier zelf regelen.
Dat staat in de regels van de acm. Zie deze link: https://www.acm.nl/nl/levering
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer