Ne
door Newone67 May 12, 2022 om 16:44
Winkels & webshops

Pakket leeg pakketkluis ter waarde van 1200 euro (!)

Hi di ho,

Heb eergisteren een Samsung smartphone besteld bij Bol.com. Deze is afgeleverd bij een Budbee pakketpunt, de webshop werkt sinds kort daarmee samen bij een AH te bezorgen. Ben niet vaak thuis in verband met het werk dus dacht ideaal om dit zo te kunnen doen.

Gistermiddag omstreeks 17.00 uur naar het pakketpunt gegaan, code ingevoerd en pakket mee naar huis genomen. Vond het niks om dit al in de plaatselijke supermarkt te doen, pakket inhoud heeft namelijk een grote waarde.

Wat schetst mijn verbazing, er zit helemaal niks in het pakket?! :X  8)7  8)7  8)7  |:(

Zag wel dat aan de onderkant het 1 en ander leek open gemaakt maar echt hard maken kan ik het ook weer niet.

Webshop opgebeld, en die collega gaf aan dat ze niks voor me konden betekenen omdat op de Track and trace stond dat het gewicht zou kloppen.
Nou, niet dus. Nog een keer gebeld en die collega van de klantenservice medewerker zei exact hetzelfde.

Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.

Heb echt geen zin in een welles nietes spelletje met de webshop, wil gewoon mijn smartphone wat ik besteld heb.

Heb er gisteravond al slecht van geslapen, 1200 euro is voor mij veel geld. :X

Kortom, hoe nu verder?  :?

8682 12 Rapporteer

mi
door miennaamishaaz - May 12, 2022 om 17:31
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste wat ik u aanraad is contact op te nemen met de AH. en kijken of zij iets op de bewakingscamera's hebben gezien.

sjjoppy
door sjjoppy - May 12, 2022 om 17:37
7192 Antwoorden / 3 Vragen

U had het dus ter plekke moeten controleren, wel vreemd dat het gewicht klopt.
Misschien bij A.H nog eens navraag doen omdat het daar misgegaan kan zijn.

https://www.bol.com/nl/nl/m/servicepunten/

Afhalen en uitpakken

Heb je een artikel bij het servicepunt laten bezorgen, dan kun je het ter plekke uit de doos halen, controleren en beslissen of je het wilt houden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 12, 2022 om 22:57
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Newone67,

Wat ik niet snap in uw verhaal is waarom u de smartphone niet bij een PostNL afhaalpunt heeft laten bezorgen.....

Bij welk bedrijf heeft u de smartphone besteld?

pino123
door pino123 May 13, 2022 om 08:33
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien omdat TS dat niet te kiezen heeft?

rj
door rjw May 13, 2022 om 08:44
3263 Antwoorden / 5 Vragen

Je zou ook de vraag kunnen lezen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 13, 2022 om 11:50
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Bol. com heeft meerdere bedrijven op hun site.

justmeagain
door justmeagain - May 12, 2022 om 23:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

U pakt het pakje uit een kluisje en thuis komt u erachter dat het doosje leeg is.
Dat voelt u daar toch zeker ook wel. Het verschil tussen een leeg doosje en eentje met een telefoon erin is echt wel merkbaar.

wi
door wim koelewijn May 13, 2022 om 12:03
68 Antwoorden / Vragen

dat is dus niet gevoeld, simpel toch ?

pe
door pebk May 13, 2022 om 16:01
581 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen als je weet hoe zwaar het doosje moet voelen, maar dan nog weet je het niet zeker. Het doosje is vaak best zwaar. Voorbeeld; iPhone 12 Pro weegt zo'n 220g. Inclusief doos en zo is ongeveer 450g. Bij zo'n klein doosje lijkt het gewicht al snel betrouwbaar. Ik heb hier nog een doosje van een iPhone 8 liggen, met handleiding, maar zonder adapter. Ik moest hem echt open doen om te kijken of het toestel er nog in zat of niet.

Als je er niet op bedacht bent, dan voel je het echt niet.

ne
door neodutchio May 15, 2022 om 22:06
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Maar je merkt wel snel genoeg of je een lege doos in je handen hebt, of een doos met iets er in. De doos van de telefoon zal schuiven in de grotere doos.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 13, 2022 om 10:51
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Ook hier geldt dat de verzender aansprakelijk is voor goede verzending en ontvangst. En indien dat niet zo is u de verzendr daarop dient aan te spreken. Een erg groor probleempunt zak zijn het bewijzen dat het pakket inderdaad leeg bleek te zijn en mijn grote vraag is dan wel: viel dat al niet op bij het ophalen, gelet op het gewicht?
De oopmerkiung van de zijde van de webshop m.b.t. verwijzen naar track en trace is incorrect. Dat systeem zegt iets over vervoer maar niet of het ook compleet dus met de te verwachte inhoud daadwerkelijk wordt afgeleverd aan u. Men had het in ieder geval verzekerd moeten verzenden naar mijn mening.

Ik adiseer u om dit te melden bij www.consuwijzer.nl en ook de webshop formeel te attenderen op hun verantwoordelijkheid en kunt u mogelijk dit als voorbeeldbrief-ingebrekestelling benutten. Evenwel, beijs zal lastig zijn.
Uiteraard is het ook zinvol om hierover een klacht in te dienen bij het ophaalpunt (AH) of zelf aangifte te doen bij de politie op basis van vermoeden van diefstal/verduistering en dan kunt u uiteraard daarvoor ook de (m.i. incorrecte) melding van de webshop wel als bewijsmateriaal benutten.

reivi20
door reivi20 - May 13, 2022 om 11:48
15 Antwoorden / Vragen

De inhoud kan ook op het traject verdwenen zijn,bezorger,sorteercentrum,zelfs in de supermarkt etc..
Vrees dat dit niet meer te achterhalen is.
Je zou toch zeggen dat dit soort dure bestellingen aangetekend verzonden worden.
1200 euro is een hoop geld.

He
door Helen 66 - May 13, 2022 om 12:50
119 Antwoorden / Vragen

Heeft u al contact opgenomen met het Juridisch Loket? Wat zeggen zij ervan?
Waarom is dit pakket niet verzekerd verzonden via Post.nl? Met een waarde van 1200 euro en een gewild product had Bol dit moeten doen vlg mij.

mahadma
door mahadma - May 13, 2022 om 16:04
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik krijg als ik een tel bestel die via de provider met een koerier tegen id bezorgd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 13, 2022 om 16:19
2059 Antwoorden / Vragen

Ik ben net zo verbaasd dat een bedrijf dit zou doen met €1200 handel.

john devries
door john devries - May 13, 2022 om 16:10
218 Antwoorden / Vragen

Als je een duur artikel bij Bol.com besteld kun je deze alleen thuis laten bezorgen of een ander adres bv werkgever of fam etc. Dus niet bij AH of een Budbee  pakketpunt. "Kortom nu verder"  Een ander onzin verhaal bedenken

marita5
door marita5 May 15, 2022 om 21:14
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@John Devries , een ander onzin verhaal bedenken !!! , zie deze link https://pers.bol.com/nl/nieuws/albert-heijn-bol-com-en-budbee-introduceren-pakketkluizen/

john devries
door john devries May 16, 2022 om 11:48
218 Antwoorden / Vragen

Nogmaals speciaal voor jou, dat is niet voor dure telefoons. die kun alleen aangetekend thuis laten bezorgen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 16, 2022 om 15:54
2059 Antwoorden / Vragen

Het hele verhaal komt mij ook merkwaardig voor, wellicht ontbreken toch wat kleine maar significate 'details'.

panter22
door panter22 - May 13, 2022 om 16:46
6599 Antwoorden / Vragen

Uiteraard wil je de telefoon die je besteld hebt. Maar die is weg. hoe krijg je een andere.
Jammer dat je niet een foto hebt gemaakt van het pakketje toen je het uit het kluisje haalde.
De webshop moet er voor zorgen dat je het pakket krijgt. Die kan zich er niet vanaf maken met de mededeling dat het gewicht klopte toen het verzonden werd.
De webshop moet een onderzoek instellen bij Budbee.
Heb je Budbee gebeld? Misschien was er al wat aan de hand met het pakket toen Budbee het ontvangen heeft.
Je hebt nu alleen maar gebeld met de webshop. Stuur er een mail achteraan. Heb je contact opgenomen met Bol? Misschien kan die bemiddelen.
En het juridisch loket?

Ne
door Newone67 - May 15, 2022 om 20:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Update:

Ik heb een hoge verantwoordelijke van de klantenservice aan de lijn gehad, die gaf aan met mij te willen bellen want deze veranntwoordelijke had het topic op andere fora gevonden over dit verhaal en dreigde met verdere stappen dat ik dit verhaal maar eraf moest halen anders volgden er juridische stappen namens hun. En nogmaals de bevestiging dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik niet mijn geld terug krijg.
Woedend de telefoon opgehangen, wat een ballen tent.

panter22
door panter22 May 16, 2022 om 16:09
6599 Antwoorden / Vragen

Dat doen ze het toch? Je mag vrij je klacht op een forum zetten.
Heb je nu al een schrijftelijke klacht ingediend bij Bol? Of laat je het hierbij. Dit schiet niet op.
Kijk hiervoor in de algemene voorwaarden onderaan de site van Bol. Artikel 16 en 17. https://www.bol.com/nl/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 21, 2022 om 06:34
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Newone67,

Jammer, dat u niet heeft gevraagd aan de beller om diens verhaal te mailen....

U had de beller ook kunnen voorstellen om samen bij Kassa de kwestie te bespreken op de televisie....

Mabelle
door Mabelle May 21, 2022 om 08:37
425 Antwoorden / 1 Vragen

Wel knap van Bol.com dat ze weten wie je bent als je een nick gebruikt. Of zit je met je eigen naam op een ander forum?

va
door vanlotjegetikt May 21, 2022 om 09:04
809 Antwoorden / Vragen

Zou zo maar kunnen.

john devries
door john devries May 23, 2022 om 12:18
218 Antwoorden / Vragen

Na het lezen van je update is het voor mij wel duidelijk ,dat het een broodje aap verhaal is.

mslingen
door mslingen - May 16, 2022 om 12:07
33 Antwoorden / 0 Vragen

Raakt het product kwijt tijdens bezorging? Dan kunt u de verkoper hierop ook aanspreken. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Het is aan de verkoper om bij de bezorgdienst uit te zoeken wat er is mis gegaan. Zegt de verkoper dat het product wel aan u is afgeleverd? Dan moet de verkoper dat aantonen. Ik zou één en ander schriftelijk doen en bewijs vragen.