Pakket leeg pakketkluis ter waarde van 1200 euro (!)
Hi di ho,
Heb eergisteren een Samsung smartphone besteld bij Bol.com. Deze is afgeleverd bij een Budbee pakketpunt, de webshop werkt sinds kort daarmee samen bij een AH te bezorgen. Ben niet vaak thuis in verband met het werk dus dacht ideaal om dit zo te kunnen doen.
Gistermiddag omstreeks 17.00 uur naar het pakketpunt gegaan, code ingevoerd en pakket mee naar huis genomen. Vond het niks om dit al in de plaatselijke supermarkt te doen, pakket inhoud heeft namelijk een grote waarde.
Wat schetst mijn verbazing, er zit helemaal niks in het pakket?!
Zag wel dat aan de onderkant het 1 en ander leek open gemaakt maar echt hard maken kan ik het ook weer niet.
Webshop opgebeld, en die collega gaf aan dat ze niks voor me konden betekenen omdat op de Track and trace stond dat het gewicht zou kloppen.
Nou, niet dus. Nog een keer gebeld en die collega van de klantenservice medewerker zei exact hetzelfde.
Waardevolle info:
betaald met iDeal en geen rechtsbijstandverzekering.
Heb echt geen zin in een welles nietes spelletje met de webshop, wil gewoon mijn smartphone wat ik besteld heb.
Heb er gisteravond al slecht van geslapen, 1200 euro is voor mij veel geld.
Kortom, hoe nu verder?
Het eerste wat ik u aanraad is contact op te nemen met de AH. en kijken of zij iets op de bewakingscamera's hebben gezien.
U had het dus ter plekke moeten controleren, wel vreemd dat het gewicht klopt.
Misschien bij A.H nog eens navraag doen omdat het daar misgegaan kan zijn.
https://www.bol.com/nl/nl/m/servicepunten/
Afhalen en uitpakken
Heb je een artikel bij het servicepunt laten bezorgen, dan kun je het ter plekke uit de doos halen, controleren en beslissen of je het wilt houden.
Geachte Newone67,
Wat ik niet snap in uw verhaal is waarom u de smartphone niet bij een PostNL afhaalpunt heeft laten bezorgen.....
Bij welk bedrijf heeft u de smartphone besteld?
Misschien omdat TS dat niet te kiezen heeft?
Je zou ook de vraag kunnen lezen.
Geachte RJW,
Bol. com heeft meerdere bedrijven op hun site.
U pakt het pakje uit een kluisje en thuis komt u erachter dat het doosje leeg is.
Dat voelt u daar toch zeker ook wel. Het verschil tussen een leeg doosje en eentje met een telefoon erin is echt wel merkbaar.
dat is dus niet gevoeld, simpel toch ?
Alleen als je weet hoe zwaar het doosje moet voelen, maar dan nog weet je het niet zeker. Het doosje is vaak best zwaar. Voorbeeld; iPhone 12 Pro weegt zo'n 220g. Inclusief doos en zo is ongeveer 450g. Bij zo'n klein doosje lijkt het gewicht al snel betrouwbaar. Ik heb hier nog een doosje van een iPhone 8 liggen, met handleiding, maar zonder adapter. Ik moest hem echt open doen om te kijken of het toestel er nog in zat of niet.
Als je er niet op bedacht bent, dan voel je het echt niet.
Maar je merkt wel snel genoeg of je een lege doos in je handen hebt, of een doos met iets er in. De doos van de telefoon zal schuiven in de grotere doos.
Ook hier geldt dat de verzender aansprakelijk is voor goede verzending en ontvangst. En indien dat niet zo is u de verzendr daarop dient aan te spreken. Een erg groor probleempunt zak zijn het bewijzen dat het pakket inderdaad leeg bleek te zijn en mijn grote vraag is dan wel: viel dat al niet op bij het ophalen, gelet op het gewicht?
De oopmerkiung van de zijde van de webshop m.b.t. verwijzen naar track en trace is incorrect. Dat systeem zegt iets over vervoer maar niet of het ook compleet dus met de te verwachte inhoud daadwerkelijk wordt afgeleverd aan u. Men had het in ieder geval verzekerd moeten verzenden naar mijn mening.
Ik adiseer u om dit te melden bij www.consuwijzer.nl en ook de webshop formeel te attenderen op hun verantwoordelijkheid en kunt u mogelijk dit als voorbeeldbrief-ingebrekestelling benutten. Evenwel, beijs zal lastig zijn.
Uiteraard is het ook zinvol om hierover een klacht in te dienen bij het ophaalpunt (AH) of zelf aangifte te doen bij de politie op basis van vermoeden van diefstal/verduistering en dan kunt u uiteraard daarvoor ook de (m.i. incorrecte) melding van de webshop wel als bewijsmateriaal benutten.
De inhoud kan ook op het traject verdwenen zijn,bezorger,sorteercentrum,zelfs in de supermarkt etc..
Vrees dat dit niet meer te achterhalen is.
Je zou toch zeggen dat dit soort dure bestellingen aangetekend verzonden worden.
1200 euro is een hoop geld.
Heeft u al contact opgenomen met het Juridisch Loket? Wat zeggen zij ervan?
Waarom is dit pakket niet verzekerd verzonden via Post.nl? Met een waarde van 1200 euro en een gewild product had Bol dit moeten doen vlg mij.
Ik krijg als ik een tel bestel die via de provider met een koerier tegen id bezorgd.
Ik ben net zo verbaasd dat een bedrijf dit zou doen met €1200 handel.
Als je een duur artikel bij Bol.com besteld kun je deze alleen thuis laten bezorgen of een ander adres bv werkgever of fam etc. Dus niet bij AH of een Budbee pakketpunt. "Kortom nu verder" Een ander onzin verhaal bedenken
@John Devries , een ander onzin verhaal bedenken !!! , zie deze link https://pers.bol.com/nl/nieuws/albert-heijn-bol-com-en-budbee-introduceren-pakketkluizen/
Nogmaals speciaal voor jou, dat is niet voor dure telefoons. die kun alleen aangetekend thuis laten bezorgen.
Het hele verhaal komt mij ook merkwaardig voor, wellicht ontbreken toch wat kleine maar significate 'details'.
Uiteraard wil je de telefoon die je besteld hebt. Maar die is weg. hoe krijg je een andere.
Jammer dat je niet een foto hebt gemaakt van het pakketje toen je het uit het kluisje haalde.
De webshop moet er voor zorgen dat je het pakket krijgt. Die kan zich er niet vanaf maken met de mededeling dat het gewicht klopte toen het verzonden werd.
De webshop moet een onderzoek instellen bij Budbee.
Heb je Budbee gebeld? Misschien was er al wat aan de hand met het pakket toen Budbee het ontvangen heeft.
Je hebt nu alleen maar gebeld met de webshop. Stuur er een mail achteraan. Heb je contact opgenomen met Bol? Misschien kan die bemiddelen.
En het juridisch loket?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Appartement. Gas/cv installatie definitief afsluiten
Goedemiddag,
Woon in een appartement. In het kader van verduurzaming wil ik van het gas af. Inductieplaat aangeschaft en een boiler.
Verwarm de woonkamer elektrisch d.m.v. een kachel, gas/cv installatie gebruik ik niet meer en is afgekoppeld door een installateur.
Ik wil het gas definitief af laten sluiten, heb een aanvraag lopen.
VVE geïnformeerd over mijn plannen.
De
...
Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Orthodaily
Ik heb schoenen besteld bij ORTHOdaily.nl https://orthodaily.nl/ Het zouden dus orthopedische schoenen moeten zijn. Het zijn gewone schoenen van een middenkwaliteit, wat je eigenlijk ook mag verwachten bij die prijs. Ze worden rechtstreeks uit China geleverd via Yun Express in Rozenburg. De Nederlandse verkoopvestiging zit op een bovenwoning in Amsterdam met een telefoonnummer uit Leiden dat ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer