Pakket niet ontvangen, geen reactie van The Store Woerden en geblokkeerd op FB
The Store in Woerden zegt dat er op 24 mei 2018 een pakket is afgeleverd. Deze is nooit ontvangen en dit is ook direct schriftelijk bij hen gemeld. Er werd aangegeven dat het pakketje op afgeleverd stond waarop wij hebben aangegeven deze echt niet te hebben ontvangen. Er zou een onderzoek worden gestart en ondertussen was er ook nog een ander gesprek gaande over een nieuwe aankoop. Reactie bleef daarna uit, ook na meerdere herinneringen vanuit onze kant, maar ook de factuur van afterpay.
Toch een factuur gekregen en weer een bericht gestuurd. Er kan nooit getekend zijn voor aflevering en dit is ook niet gedaan. Nu geeft The Store aan dat het te lang geleden is en dat ze niets meer kunnen betekenen! Vervolgens reageren ze niet meer op berichten of mails en hebben ze mijn zus zelfs geblokkeerd op Facebook.
Ik heb ze daarom een bericht gestuurd plus e-mail met daarin aangegeven dat ze binnen 14 dagen moeten reageren met of het bewijs van aflevering of dat ze de rekening hebben kwijtgescholden. Weer geen reactie natuurlijk.
Wat kunnen wij nu het beste doen? Ik weet dat er zelfs in het wetboek is opgenomen dat de verzender moet bewijzen dat het pakket is ontvangen. Maar ik krijg gewoon helemaal geen reactie meer.
Topantwoord
Maar er is toch niet betaald? Laat ze in hunsop gaarkoken en koop voirtaan bij een betrouwbaar bedrijf.
Er is inderdaad door ons nog niet betaald maar de rekening ligt nu bij Afterpay. Zij staan hier nu tussen in en hebben de rekening nu nog een jaar bevroren omdat wij hen ook alle correspondentie hebben toegestuurd.
Die factuur moet dus of kwijtgescholden worden of worden betaald.
Je bedoelt, ze moeten ze intrekken of ze moeten je dagvaarden.
Ja, wellicht gebruik ik niet de juiste benaming. Het komt er in ieder geval op neer dat Afterpay ons uiteindelijk gaat aanmanen omdat The Store niks doet.
Topantwoord
Hallo Sgdv ,
Deze webwinkel is nergens bij aangesloten , hebben wel een fysieke winkel in Woerden, klik op de rode regels .
https://www.google.nl/maps/place/Rijnstraat+37,+3441+BP+Woerden/@52.0865164,4.8848646,3a,75y,49.89h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1ss04Ghfx8aZGbCa-rinM-iw!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47c679d9d94a0261:0x8561891494ca1ea9!8m2!3d52.0865797!4d4.8850291
Dien een klacht in bij Consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer
Hoi Maria,
Bedankt voor de tip! Gaan we gelijk doen!
Graag gedaan .
Re-edit / opmerking verwijderd
Naar mijn mening is dit een topantwoord ;) Moet ik dat aangeven dat dit een topantwoord is? Ik heb het antwoord wel een plusje gegeven.
U kunt meer antwoorden aangeven als topantwoord. Ik doe navraag waarom uw opplus niet dit keer dat resultaat had
Topantwoord
Heeft u nu wel of niet betaald via afterpay? Als u niet heeft betaald, dan 'doen of u neus bloedt' aangezien men toch stelt niets meer voor u te kunnen doen.
Heeft u wel betaald, dan naast het doen van een melding bij consuwijzer aangifte doen bij de politie (mogelijk gebeurt er dan helaas ook niets mee maar zo er meer aangiften zijn of komen kan dat veranderen).
Een andere mogelijkheid maar die kan kostbaar zijn is het instellen van een civile procedure op basis van het in gebreken blijven in naleving van de overeenkomst, zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en een op zich goedkope manier kan het inschakelen van een incassobureau zijn dat op basis van 'no cure no pay' werkt. Uiteraard is dan van belang wat de waarde van de inhoud van het pakket is).
Nog beter: begin met het zenden van een vordering tot naleving door u zelf, aangetekend met bericht van ontvangst. Dat kost dan op dat moment alleen nog de verzendkosten van die brief en die kunt u ook vorderen.
Wij hebben niet betaald, de rekening is nu ook voor een jaar bevroren. Maar uiteindelijk zullen wij toch aanmaningen gaan ontvangen. Ik ben dus bang dat met doen alsof ons neus bloed wij aan het kortste eind gaan trekken. Ik ga even proberen screenshots van het gesprek bij de vraag toe te voegen
Neen! Waarom zou u aan het korste eind trekken als u voldoende bewijs van uw gelijk heeft?
Zo er aanmaningen komen niet meer reageren en dan maar afwachten of men 'het lef'heeft om u te dagvaarden via een gerechtsdeurwaarder.
Zo er sprake is van zo'n dagvaarding, ga dan hoe dan ook naar de zitting en geef te kennen, mogelijk al vooraf, waarom u het niet eens bent met deze gang van zaken. Als u niet zou gaan volgt een verstek oordeel in uw nadeel. Zie ook de reactie van @PANTHER22.
Daar heeft u zeker een punt, geld dit dus ook wanneer een derde partij zoals Afterpay dit gaat aanvechten? Want dan laat ik afterpay direct weten wat ik van plan ben
Zeer ok! En verder niets van aantrekken tenzij als al geadviseerd. Dank voor de terugkoppeling. Niet iedereen doet dat helaas.
Het bericht dat je hebt gestuurd over die 14 dagen termijn goed bewaren. Heb je wel in het gebricht gezet dat als je binnen 14 dagen geen reactie krijgt, dat je er vanuit gaat dat er niets meer wordt gevorderd en de zaak afgesloten is.
Ik heb een nieuwe reactie geplaatst met daarin het gesprek. Toevallig vandaag wel vreemde antwoorden gekregen.
Ik heb het niet zo verwoord als dat u dat nu zegt helaas
Geachte heer en of mevrouw, graag herinner ik er u aan dat de gestelde termijn van 14 dagen bijna verstreken zijn. Graag ontvangen wij het bewijs van aflevering en wanneer u deze niet kan overleggen het bericht dat de desbetreffende rekening is geseponeerd. Hoogachtend,
------------
Toevallig vandaag wel een reactie ontvangen:
Reactie van The store:
(Op de t&t ontbreekt nu even de postcode)
Mijn reactie:
Goedemorgen, helaas ontbreekt hierop de handtekening en kunnen jullie hiermee niet wettelijk aantonen dat ik deze heb ontvangen. Daarbij geef ik nogmaals aan dat dit pakket NIET bij ons afgeleverd is. Graag zie ik per ommegaande het bewijs tegemoet dat er is getekend voor ontvangst of de bevestiging dat jullie de rekening hebben geseponeerd bij Afterpay. Ik verwijs dan nogmaals naar artikel 7:11 van het Burgelijk Wetboek. Tevens hebben wij alle correspondentie doorgestuurd naar afterpay en de jurist. En het zou jullie sieren als jullie mijn zus zouden deblokkeren op Facebook. Met het blokkeren van mijn zus geven jullie enkel aan dat jullie het niet bij het rechte eind hebben. Graag vandaag nog reactie, dit moet afgelopen zijn!
Reactie The Store
Mijn reactie:
U bent de verzender en bent hier verantwoordelijk voor. Nogmaals verwijs ik naar het Burgelijk Wetboek. Het Burgelijk Wetboek staat boven jullie eigen voorwaarden. Het pakket is niet ontvangen en dit is direct gemeld. Ik eis dan ook dat jullie dit per direct recht gaan zetten. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen dat wij jullie (potentieel) klantenbestand moeten gaan waarschuwen voor jullie oplichtings praktijken en dat dit voor moet komen. Er zijn hier eerder rechtzaken over geweest en mocht het zo ver komen zullen wij winnen want het bewijs wat jullie nu sturen is niet rechtsgeldig. Triest dat jullie zo doen over zo'n klein bedrag. Ik verwacht vandaag nog een reactie dat de factuur geseponeerd is.
Daarbij wordt de aangegeven optie niet aangeboden dit is overigens ook nog nagekeken met een medewerker van afterpay
Reactie The Store (is bijna hilarisch)
Wij zullen niets crediteren daar het pakketje afgeleverd is. Fijne dag!
U heeft hier: Reactie The Store
Mijn reactie:
U bent de verzender en bent hier verantwoordelijk voor. Nogmaals verwijs ik naar het Burgelijk Wetboek. Het Burgelijk Wetboek staat boven jullie eigen voorwaarden. Het pakket is niet ontvangen en dit is direct gemeld. Ik eis dan ook dat jullie dit per direct recht gaan zetten. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen dat wij jullie (potentieel) klantenbestand moeten gaan waarschuwen voor jullie oplichtings praktijken en dat dit voor moet komen. Er zijn hier eerder rechtzaken over geweest en mocht het zo ver komen zullen wij winnen want het bewijs wat jullie nu sturen is niet rechtsgeldig. Triest dat jullie zo doen over zo'n klein bedrag. Ik verwacht vandaag nog een reactie dat de factuur geseponeerd is.
Daarbij wordt de aangegeven optie niet aangeboden dit is overigens ook nog nagekeken met een medewerker van afterpay uitstekend op gereageerd. Wettelijk is de verzender verantwoordelijk voor de juiste ontvangst. ter ondersteuning nog dit: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/
Topantwoord
N.a.v. uw laatse reactie, (zeer juist gerageerd naar het bedrijf ) nog deze als u die niet kende: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/ ; https://www.wvtadvocaten.nl/post-niet-aangekomen/ ; https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/ en bij zoeken met zoeknaam wie is verantwoordelijk nog meer. De verzender had hoe dan ook dan 'per aangetekend' dienen te verzenden en zoals u zelf al constateert is hun smoes volstrekt ongefundeerd of nog beter gezegd onjuist.
Nog meer argumenten om een vordering in te stellen lijkt mij.
(In bewerkjen kon ik geen link maken)
Bedankt, ik moet eerlijk zeggen dat ik echt mijn geduld begin te verliezen en het erg moeilijk vind om nog netjes te blijven. Ongekend dat dit ook zo maar kan.
Ik heb ook echt het idee dat de winkel op meerdere punten de plank totaal misslaat.
Ik ben echt heel erg blij met al jullie adviezen en ben zeker een stuk wijzer geworden. Mijn zus neemt nog extra contact op met het juridisch loket, hopelijk kunnen zij ons helpen met het definitief afsluiten. Ondanks dat ik weet dat wij in ons recht staan zit het me toch niet helemaal lekker. En het gaat maar om €60,- maar die gooi ik nog liever in een putje dan dat ik hen ga betalen voor iets wat niet is ontvangen.
Zo vervelend dat het zo hoog op moet lopen.
De winkelier denkt dat de aflevering op de track and trace voldoende bewijs is. Leest geen wetboeken. En is niet aangesloten bij thuiswinkel.org, Dus weet van niets.
Dan zul je iets anders moeten bedenken om de winkelier te overtuigen van je gelijk.
Je zou deze blog naar hen op kunnen sturen. Mogelijk wordt je nu geloofd. Ook eens contact opnemen met aterpay.
https://www.thuiswinkel.org/nieuws/3064/bestelling-is-niet-aangekomen
Ze hebben volgens mij inderdaad geen idee waar ze mee bezig zijn.
Ik ga de link nog eens naar hen doorsturen, al verwacht ik daar geen andere reactie op dan hun laatste reactie. We wachten inderdaad nog even de reactie af van Afterpay en het juridisch loket.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer