my
door myrna1848 Dec 5, 2016 om 14:35
Winkels & webshops

Pakket retour naar buitenland PostNL

Hallo,

Ik heb via een Duitse webshop iets besteld.
Uiteindelijk beviel dit niet en heb ik dit geretourneerd.
Van de webshop heb ik papieren gekregen om het gratis te kunnen retourneren.


Deze heb ik ook op het pakket geplaatst.
Eenmaal bij PostNL geven ze aan dat ik 13 euro moet betalen om het te verzenden.
Om niet te laat te zijn met terugsturen heb ik dit maar gedaan na een discussie met de medewerker.
Dit aangegeven bij de webshop die zeggen dat ze dit probleem nog niet eerder hebben gehad.
Contact opgenomen met Post NL en die zeggen dat naar het buitenland nooit gratis kan.


Iemand hier ervaring mee en tips hoe ik mijn geld terug kan krijgen?
Want ik heb voor verzenden en retourneren in totaal 20 euro betaald en daar heb ik dus helemaal niks voor.

Groeten

16487 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 5, 2016 om 14:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Post NL staat volgens mij in haar recht. Nu zou post nl voor uw.retourzending moeten opdraaien terwijl ze er niet voor betaald krijgen. U werkt ook niet voor niets.

Ma
door Mat Matheij - Dec 5, 2016 om 17:32
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

De webshop verzendt mogelijk gratis maar verzorgt geen retourzending. Is niet gehouden aan Nederlandse regelgeving. Datgene dat Post.nl in rekening brengt is mogelijk de verzendkosten tot aan de grens terwijl vanaf diezelfde grens de webschop de kosten voor zijn rekening neemt. U geeft overigens aan dat de heenzending evenmin gratis was.
In Nederland bestellen dus.Overigens geldt dit ook voor Chinese websites als Aliexpress. Goed je eindsaldo bezien alvorens naheffingen te kunnen krijgen.

Yo
door Youriy - Dec 6, 2016 om 01:23
12 Antwoorden / Vragen
1

Wat voor papieren heb je dan gekregen van die webshop?
De originele verzendkosten zou je sowieso gecrediteerd moeten krijgen.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 7, 2016 om 12:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien zijn er in Duitsland andere regels.

zoekster1
door zoekster1 Dec 7, 2016 om 12:10
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, die zijn er niet. Dit is Europese wetgeving/regelgeving.

ha
door halex - Dec 6, 2016 om 06:16
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

Gratis verzenden bestaat niet. Wel de mogelijkheid dat de ontvanger de verzendkosten betaalt. Bijvoorbeeld door een antwoordnummer aan te houden. Echter, als u vanuit het buitenland naar een antwoordnummer in Nederland iets verstuurt, moet u gewoon betalen voor het verzenden. De ontvanger betaalt namelijk wel PostNL voor het antwoordnummer, maar niet de buitenlandse postbezorger voor zijn werk. Idem voor een pakket naar Duitsland. Wellicht heeft de webshop een afspraak met Deutsche Post oid, maar in ieder geval niet met PostNL. En dus vraagt PostNL aan de verzender om de kosten te betalen. Want zij gaan dat natuurlijk niet voor niets doen.
Geld terugvragen kunt u proberen bij de webshop. De beste tip is om in het vervolg bij Nederlandse webshops te kopen die aangeven dat retouren gratis zijn.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 7, 2016 om 12:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Echter, als u vanuit het buitenland naar een antwoordnummer in Nederland iets verstuurt, moet u gewoon betalen voor het verzenden." Dat hoeft niet; pakketje komt gewoon aan, alleen vindt de betreffende ontvanger dit niet zo heel erg leuk.

snrwo1
door snrwo1 - Dec 7, 2016 om 11:58
33 Antwoorden / 2 Vragen
0

geen input

snrwo1
door snrwo1 - Dec 7, 2016 om 12:00
33 Antwoorden / 2 Vragen
0

en dat is dus het nadeel van online kopen.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 7, 2016 om 12:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoezo? Je hebt bij online aankopen meer rechten als bij een normale aankoop. Bijv 14 dagen de tijd om te kijken of je aankoop voldoet en recht op geld terug. Dat zijn winkels niet verplicht.  Bij Nederlandse webwinkels mag je meestal ook gratis retourneren.

rf
door rfd - Dec 7, 2016 om 12:04
27 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niet bij alle webshops kan je gratis tetourneren. Daarom is het belangrijk goed de voorwaarden te lezen voor je bestelt, dan kun je goed overwegen of je dat risico wil nemen. Naar het buitenland versturen is duurder dan binnen NL. Geld terug is geen optie in deze.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 7, 2016 om 12:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Vreemde zaak. Ten eerste moet u sowieso voor verzendkosten (het naar u toesturen) uw geld terugkrijgen. Dit is Europese wetgeving/regelgeving en daar valt Duitsland ook onder. Verder moet de webshop u mededelen dat er voor u kosten zijn voor het retourneren.  Als deze u zegt dat het gratis retourneren is, dan draait de webshop voor de kosten op. Dat is dan onderdeel van de overeenkomst. Dat de webshop zegt dat ze deze problemen nooit eerder hebben gehad waag ik te betwijfelen. Lijkt me sterk in het geval van een buitenlandse consument.

Mocht u er niet uitkomen met de webshop, dan kunt u de ECC inschakelen.  klik HIER

gi
door girlbad - Dec 7, 2016 om 12:27
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Staat er op het bericht van de webshop, dat u het pakket via Postnl. moet terugsturen. Of moet het via een andere pakketdienst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Robin Martens - Feb 22, 2024 om 12:08
Elektronica & tv
KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.
In hun mail staat echter:
"Om uw opzegg ... Lees meer

Ba
Bart0404 - Feb 22, 2024 om 19:46
Garantie & verzekeringen

Hoe lang blijft een weigering van een verzekering staan?

30 jaar geleden heb ik mijn auto verzekering te laat betaald en ben destijds geroyeerd, met mijn jeugdige onschuld heb ik daarna een andere vezekering afgesloten en de vraag " bent u al eens geweigerd bij een andere vezekering" met nee beantwoord. Dit bleek een heel stomme fout te zijn want hierdoor werd ik wederom geweigerd en kreeg ik ook nog een notitie achter mijn naam zodat ik alleen nog maar ... Lees meer

Atina1
Atina1 - Feb 21, 2024 om 09:53
Garantie & verzekeringen

WE KAN MIJN VERTELEN OVER GEEL RARE BEDRIJF PERSOONALARMERING B.V.?

iK HEB MET DIT BEDRIJF CONTRACT AFGESLOTEN MAAR GEEN KOPIE VAN CONTRACT GEEN AFZZEGINGS FORMULIER GEEN WELKOMSTMAP GEKREGEN  TELEFOONNUMMER IS AFGESCHERMD DUS GEEN CONTACT MET DIT BEDRIJF IK DENK DAT IS GEWOONE . IK WIL IN CONTACT KOMEN MET MENSEN DIE HEBT IETS TE MAKKEN MET DIT BEDRIJFOPLICHTERS Lees meer