Pakket retour naar buitenland PostNL
Hallo,
Ik heb via een Duitse webshop iets besteld.
Uiteindelijk beviel dit niet en heb ik dit geretourneerd.
Van de webshop heb ik papieren gekregen om het gratis te kunnen retourneren.
Deze heb ik ook op het pakket geplaatst.
Eenmaal bij PostNL geven ze aan dat ik 13 euro moet betalen om het te verzenden.
Om niet te laat te zijn met terugsturen heb ik dit maar gedaan na een discussie met de medewerker.
Dit aangegeven bij de webshop die zeggen dat ze dit probleem nog niet eerder hebben gehad.
Contact opgenomen met Post NL en die zeggen dat naar het buitenland nooit gratis kan.
Iemand hier ervaring mee en tips hoe ik mijn geld terug kan krijgen?
Want ik heb voor verzenden en retourneren in totaal 20 euro betaald en daar heb ik dus helemaal niks voor.
Groeten
De webshop verzendt mogelijk gratis maar verzorgt geen retourzending. Is niet gehouden aan Nederlandse regelgeving. Datgene dat Post.nl in rekening brengt is mogelijk de verzendkosten tot aan de grens terwijl vanaf diezelfde grens de webschop de kosten voor zijn rekening neemt. U geeft overigens aan dat de heenzending evenmin gratis was.
In Nederland bestellen dus.Overigens geldt dit ook voor Chinese websites als Aliexpress. Goed je eindsaldo bezien alvorens naheffingen te kunnen krijgen.
Wat voor papieren heb je dan gekregen van die webshop?
De originele verzendkosten zou je sowieso gecrediteerd moeten krijgen.
Misschien zijn er in Duitsland andere regels.

Nee, die zijn er niet. Dit is Europese wetgeving/regelgeving.
Gratis verzenden bestaat niet. Wel de mogelijkheid dat de ontvanger de verzendkosten betaalt. Bijvoorbeeld door een antwoordnummer aan te houden. Echter, als u vanuit het buitenland naar een antwoordnummer in Nederland iets verstuurt, moet u gewoon betalen voor het verzenden. De ontvanger betaalt namelijk wel PostNL voor het antwoordnummer, maar niet de buitenlandse postbezorger voor zijn werk. Idem voor een pakket naar Duitsland. Wellicht heeft de webshop een afspraak met Deutsche Post oid, maar in ieder geval niet met PostNL. En dus vraagt PostNL aan de verzender om de kosten te betalen. Want zij gaan dat natuurlijk niet voor niets doen.
Geld terugvragen kunt u proberen bij de webshop. De beste tip is om in het vervolg bij Nederlandse webshops te kopen die aangeven dat retouren gratis zijn.

"Echter, als u vanuit het buitenland naar een antwoordnummer in Nederland iets verstuurt, moet u gewoon betalen voor het verzenden." Dat hoeft niet; pakketje komt gewoon aan, alleen vindt de betreffende ontvanger dit niet zo heel erg leuk.

en dat is dus het nadeel van online kopen.
Hoezo? Je hebt bij online aankopen meer rechten als bij een normale aankoop. Bijv 14 dagen de tijd om te kijken of je aankoop voldoet en recht op geld terug. Dat zijn winkels niet verplicht. Bij Nederlandse webwinkels mag je meestal ook gratis retourneren.
Niet bij alle webshops kan je gratis tetourneren. Daarom is het belangrijk goed de voorwaarden te lezen voor je bestelt, dan kun je goed overwegen of je dat risico wil nemen. Naar het buitenland versturen is duurder dan binnen NL. Geld terug is geen optie in deze.

Vreemde zaak. Ten eerste moet u sowieso voor verzendkosten (het naar u toesturen) uw geld terugkrijgen. Dit is Europese wetgeving/regelgeving en daar valt Duitsland ook onder. Verder moet de webshop u mededelen dat er voor u kosten zijn voor het retourneren. Als deze u zegt dat het gratis retourneren is, dan draait de webshop voor de kosten op. Dat is dan onderdeel van de overeenkomst. Dat de webshop zegt dat ze deze problemen nooit eerder hebben gehad waag ik te betwijfelen. Lijkt me sterk in het geval van een buitenlandse consument.
Mocht u er niet uitkomen met de webshop, dan kunt u de ECC inschakelen. klik HIER
Staat er op het bericht van de webshop, dat u het pakket via Postnl. moet terugsturen. Of moet het via een andere pakketdienst.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vliegtickets amerika overstap
Waarom kost een vliegticket van Düsseldorf naar Schiphol naar San Fransico met koffers op 13 oktober €597,-. Terwijl als je hem direct vanaf schiphol pakt, dus een complete vlucht minder. 718 euro. Ik snap dat het waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod is.... maar millieu technisch kan KLM dit echt niet maken. Lees meer
Bellegingshypotheek
De waarde vd beleggingen van mijn beleggingshypotheek zijn hoger dan rest hypotheekschuld, waarom kan mijn hypotheek daarmee niet afgelost worden. Nu moet ik tot mijn 84e hypotheekrente blijven betalen Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer