Pakketverzending marktplaats dhl
Via marktplaats een pakket verzonden met DHL. DHL kan pakket om vage redenen niet afleveren en stuurt pakket retour afzender. Echter dit pakket komt niet bij me aan en blijkt op een depot van DHL in Hengelo te liggen. Na diverse telefonische contacten met DHL en Chats met marktplaats geeft DHL aan dat marktplaats voor de retourzending moet zorgen. Marktplaats geeft aan dat zij niets kunnen doen en verwijzen naar DHL. Het kastje van de muur verhaal. Ondertussen ligt mijn pakket al enkele weken in Hengelo.
Wie is nu verantwoordelijk en hoe krijg ik mijn pakket terug?
Laat desnoods op uw kosten het pakket naar uw adres retour sturen via DHL. Heeft u in elk geval het pakket retour.
Ik denk dat dat niet han omdat Marktplaats de opdrachtgever is volgens DHL, maar ik kan er naast zitten.
Strikt gesproken, u bent de afzender en dsabn volgens de regelgeving in principe zelf verantwoordelijk.
Hetgeen u indien contact zoals bijv. @SJOPPY al aangaf niet tot resultaat leidt is m.i. het enige dat u dan kunt doen is DHL in gebreke srellen wegens niet nakomen van de door u aan hen gegeven verzendopdracht/overeenkomst.
Zie voor achtergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten. Aangetekend verzenden!.
DHL heeft een keer mijn pakket geretourneerd omdat het niet te bezorgen was.
Dit ze sturen gewoon terug, je moet wel zelf formeel=via hun eigen website bij DHL aan de bel trekken.
"Via Markplaats met DHL"? Wat hebt u betaald voor dat vervoer en aan wie?
Als je van wat meerdere diensten van MP gebruik maakt(betaalverzoek) zit daar Postnl tussen, scheelt verzendkosten en printerpapier
DHL of PostNL? Dan zou ik mij naar MP op het standpunt stelling dat je ze betaald hebt en dat zij, of hun ondernemers niet hebben geleverd, dus in gebreke zijn gebleven. Waarschijnlijk hebben ze dan wel een weerwoord, kijk maar eens wat dat dan is en check de overeenkomst.
Verzenden via marktplaats kan zeker wel maar het pakket dient wel naar een DHL servicepunt gebracht te worden. Als het pakket om wat voor eer reden dan ook niet bij de koper afgeleverd kan worden gaat het pakket retour naar het DHL servicepunt waar u het pakket gebracht heeft en wordt dus niet op uw huisadres bezorgd. U krijgt van DHL bericht dat het pakket retour servicepunt waar u het gebracht heeft gaat en in dat bericht staat ook tot welke datum het pakket afgehaald kan worden. Misschien heeft u gedacht dat het pakket op uw huisadres bezorgd zou worden en heeft u het pakket niet tijdig afgehaald gevolg is dan dat het pakket in een DHL depot wordt opgeslagen waar u het alsnog af kunt halen. Wie weet kunt u het pakket alsnog door DHL naar uw huisadres laten verzenden maar daar zijn wel kosten aan verbonden.
Het pakket zou ook worden afgegeven op een DHL afgiftepunt maar de bezorger van DHL heeft dit om onduidelijke redenen niet gedaaan waardoor pakket retour is gegaan. Vervolgens is het pakket uiteindelijk dus in een depot Hengelo terecht gekomen ver vanaf mijn woonplaats/regio. Pakket is niet geretourneerd naar waar ik het heb aangeboden en heb daar ook nooit bericht over gehad. DHL kan/wil/mag pakket niet verzenden naar mij ook al wil ik de kosten betalen omdat marktplaats er tussen zit. Marktplaats zou een onderzoek moeten instellen volgens DHL Voor mij is het totaal ondoorzichtig en word van kastje naar muur gestuurd.
Heb je al een oplossing? Mij nu precies hetzelfde overkomen...
Ik heb ooit 2 autobanden verstuurd via marktplaats en DHL ( was toen een speciale aanbieding en is nu volgens mij een standaard optie ).
Het pakket voldeed krap aan de maximale afmetingen en werd ingenomen bij de plaatselijke HEMA ( is een DHL punt ). Na enkele dagen kreeg ik bericht dat het pakket niet afgeleverd kon worden bij het afhaalpunt nabij de koper, omdat het pakket te groot zou zijn. ( vreemd dat de HEMA bij mij het wel aannam ) Het pakket werd enkele dagen later keurig bij mij aan huis afgeleverd.
Heel herkenbaar, van kastje naar de muur, waarbij ik bij DHL gelukkig nog wel iemand live aan de lijn krijg, maar bij MP iemand via de chat. Op 30-6 is mijn te ontvangen pakketje retour afzender gestuurd (zo staat het in bericht van DHL bij de track&trace). Verkoper kreeg bij navraag als reden te horen dat er dubbele stickers op zaten. Verkoper heeft tot nu toe niets retour ontvangen, heeft meerdere keren contact gehad met DHL. Gisteren zou er voor de 3e keer onderzoek gedaan worden. Vandaag zelf gebeld als ontvanger, nu vertelt vriendelijke meneer van de klantenservice van DHL mij dat pakketje niet retour naar afzender/verzender wordt gestuurd, maar naar depot van Marktplaats in Hengelo. Daar is het op 3-7 met nieuw verzendnummer door DHL afgegeven. Er wordt aangegeven dat ik met MP contact op moet nemen. Daar krijg ik helaas geen direkt iemand aan de telefoon, maar moet ik via de chat communiceren. Deze mw. geeft aan dat zij niets voor mij kan betekenen, maar dat ik bij DHL moet zijn. Er zou geen depot zijn kreeg ik de 2e keer dat ik belde te horen? Heel vreemd, DHL heeft het pakketje niet meer, maar moet het wel oplossen? Hoe dan ook, DHL weer gebeld, zij gaven aan dat MP 30 dagen tijd heeft om pakketje naar de afzender te sturen (wat volgens de mw. van MP niet kan omdat zij niet over de gegevens gaan die op het pakket staan en dat het bezorgbedrijf dat verder moet onderzoeken.) Na die 30 dagen zou DHL een onderzoek in kunnen stellen. Dat wordt dan komende week. Ik ben heel benieuwd wat er dan weer voor beren op de weg verschijnen...zucht.... Lijkt een onoplosbare situatie, heel frustrerend!! Heeft iemand nog suggesties om hier uit te komen??
Sommige dingen lossen niet vanzelf op, een hogere macht zal de oplossing kunnen zijn. Stel ze in gebreke van het niet bezorgen van het pakket
Een jurist kan u hierbij helpen om een brief op te stellen, ik weet niet of de kosten hiervan ook verhaald kunnen worden.
Een partij doet haar werk niet zoals het zou moeten gebeuren, en dat is de schuldige. Je wordt vanzelf allergisch voor die postbezorgende bedrijven, het zal wel het normaal zijn van Nederland, de NORM. Als je toch geld wilt uitgeven neem Fedex, altijd safe.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer