Ma
door Marblo Jan 20, 2023 om 12:25
Winkels & webshops

Pakketverzending marktplaats dhl

Via marktplaats een pakket verzonden met DHL. DHL kan pakket om vage redenen niet afleveren en stuurt pakket retour afzender. Echter dit pakket komt niet bij me aan en blijkt op een depot van DHL in Hengelo te liggen. Na diverse telefonische contacten met DHL en Chats met marktplaats geeft DHL aan dat marktplaats voor de retourzending moet zorgen. Marktplaats geeft aan dat zij niets kunnen doen en verwijzen naar DHL. Het kastje van de muur verhaal. Ondertussen ligt mijn pakket al enkele weken in Hengelo.

Wie is nu verantwoordelijk en hoe krijg ik mijn pakket terug?

7899 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 20, 2023 om 12:37
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Laat desnoods op uw kosten het pakket naar uw adres retour sturen via DHL. Heeft u in elk geval het pakket retour.

JMA2
door JMA2 Jul 30, 2023 om 00:17
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat dat niet han omdat Marktplaats de opdrachtgever is volgens DHL, maar ik kan er naast zitten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 20, 2023 om 12:42
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer nog eens op   deze  manier DHL uitleg te verstrekken.

Ma
door Marblo Jan 20, 2023 om 18:53
Antwoorden / 1 Vragen

Dit heb ik gedaan. DHL zegt dat marktplaats een onderzoek moet instellen naar het pakket omdat zij de tussenpersoon zijn. DHL kan niet zelfstandig retourneren. Marktplaats doet vervolgens niets en verwijzen naar DHL.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2023 om 15:45
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Strikt gesproken, u bent de afzender en dsabn volgens de regelgeving in principe zelf verantwoordelijk.

Hetgeen u indien contact zoals bijv. @SJOPPY al aangaf niet tot resultaat leidt is m.i. het enige dat u dan kunt doen is DHL in gebreke srellen wegens niet nakomen van de door u aan hen gegeven verzendopdracht/overeenkomst.

Zie voor achtergrondinfo: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  te benutten. Aangetekend verzenden!.

va
door vanlotjegetikt - Jan 20, 2023 om 15:50
809 Antwoorden / Vragen

DHL heeft een keer mijn pakket geretourneerd omdat het niet te bezorgen was.
Dit ze sturen gewoon terug, je moet wel zelf formeel=via hun eigen website bij DHL aan de bel trekken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 20, 2023 om 16:41
2067 Antwoorden / Vragen

"Via Markplaats met DHL"? Wat hebt u betaald voor dat vervoer en aan wie?

va
door vanlotjegetikt Jan 20, 2023 om 18:23
809 Antwoorden / Vragen

Als je van wat meerdere diensten van MP gebruik maakt(betaalverzoek) zit daar Postnl tussen, scheelt verzendkosten en printerpapier

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 20, 2023 om 19:38
2067 Antwoorden / Vragen

DHL of PostNL? Dan zou ik mij naar MP op het standpunt stelling dat je ze betaald hebt en dat zij, of hun ondernemers niet hebben geleverd, dus in gebreke zijn gebleven. Waarschijnlijk hebben ze dan wel een weerwoord, kijk maar eens wat dat dan is en check de overeenkomst.

ro
door ronny530 - Jan 21, 2023 om 07:40
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Verzenden via marktplaats kan zeker wel maar het pakket dient wel naar een DHL servicepunt gebracht te worden. Als het pakket om wat voor eer reden dan ook niet bij de koper afgeleverd kan worden gaat het pakket retour naar het DHL servicepunt waar u het pakket gebracht heeft en wordt dus niet op uw huisadres bezorgd. U krijgt van DHL bericht dat het pakket retour servicepunt waar u het gebracht heeft gaat en in dat bericht staat ook tot welke datum het pakket afgehaald kan worden. Misschien heeft u gedacht dat het pakket op uw huisadres bezorgd zou worden en heeft u het pakket niet tijdig afgehaald gevolg is dan dat het pakket in een DHL depot wordt opgeslagen waar u het alsnog af kunt halen. Wie weet kunt u het pakket alsnog door DHL naar uw huisadres laten verzenden maar daar zijn wel kosten aan verbonden.

Ma
door Marblo Jan 21, 2023 om 09:22
Antwoorden / 1 Vragen

Het pakket zou ook worden afgegeven op een DHL afgiftepunt maar de bezorger van DHL heeft dit om onduidelijke redenen niet gedaaan waardoor pakket retour is gegaan. Vervolgens is het pakket uiteindelijk dus in een depot Hengelo terecht gekomen ver vanaf mijn woonplaats/regio. Pakket is niet geretourneerd naar waar ik het heb aangeboden en heb daar ook nooit bericht over gehad. DHL kan/wil/mag pakket niet verzenden naar mij ook al wil ik de kosten betalen omdat marktplaats er tussen zit. Marktplaats zou een onderzoek moeten instellen volgens DHL Voor mij is het totaal ondoorzichtig en word van kastje naar muur gestuurd.

An
door Annammm May 25, 2023 om 15:35
Antwoorden / Vragen

Heb je al een oplossing? Mij nu precies hetzelfde overkomen...

ma
door malhy2 Jul 29, 2023 om 04:15
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik heb ooit 2 autobanden verstuurd via marktplaats en DHL ( was toen een speciale aanbieding en is nu volgens mij een standaard optie ).
Het pakket voldeed krap aan de maximale afmetingen en werd ingenomen bij de plaatselijke HEMA ( is een DHL punt ). Na enkele dagen kreeg ik bericht dat het pakket niet afgeleverd kon worden bij het afhaalpunt nabij de koper, omdat het pakket te groot zou zijn. ( vreemd dat de HEMA bij mij het wel aannam ) Het pakket werd enkele dagen later keurig bij mij aan huis afgeleverd.

1paul
door 1paul - May 26, 2023 om 08:10
3155 Antwoorden / 0 Vragen

als u de afzender bent heeft dhl met u te maken en niet met marktplaats!!!!

pakketje
door pakketje - Jul 26, 2023 om 14:17
1 Antwoorden / Vragen

Heel herkenbaar, van kastje naar de muur, waarbij ik bij DHL gelukkig nog wel iemand live aan de  lijn krijg, maar bij MP iemand via de chat.  Op 30-6 is mijn te ontvangen pakketje retour afzender gestuurd (zo staat het in bericht van DHL bij de track&trace). Verkoper kreeg bij navraag als reden te horen dat er dubbele stickers op zaten. Verkoper heeft tot nu toe niets retour ontvangen, heeft meerdere keren contact gehad met DHL. Gisteren zou er voor de 3e keer onderzoek gedaan worden. Vandaag zelf gebeld als ontvanger, nu vertelt vriendelijke meneer van de klantenservice van DHL mij dat pakketje niet retour naar afzender/verzender wordt gestuurd, maar naar depot van Marktplaats in Hengelo. Daar is het op 3-7 met nieuw verzendnummer door DHL afgegeven. Er wordt aangegeven dat ik met MP contact op moet nemen. Daar krijg ik helaas geen direkt iemand aan de telefoon, maar moet ik via de chat communiceren. Deze mw. geeft aan dat zij niets voor mij kan betekenen, maar dat ik bij DHL moet zijn. Er zou geen depot zijn kreeg ik de 2e keer dat ik belde te horen? Heel vreemd, DHL heeft het pakketje niet meer, maar moet het wel oplossen? Hoe dan ook, DHL weer gebeld, zij gaven aan dat MP 30 dagen tijd heeft om pakketje naar de afzender te sturen (wat volgens de mw. van MP niet kan omdat zij niet over de gegevens gaan die op het pakket staan en dat het bezorgbedrijf dat verder moet onderzoeken.) Na die 30 dagen zou DHL een onderzoek in kunnen stellen. Dat wordt dan komende week. Ik ben heel benieuwd wat er dan weer voor beren op de weg verschijnen...zucht.... Lijkt een onoplosbare situatie, heel frustrerend!! Heeft iemand nog suggesties om hier uit te komen??

atlas1302
door atlas1302 - Jul 29, 2023 om 10:31
341 Antwoorden / 13 Vragen

Sommige dingen lossen niet vanzelf op, een hogere macht zal de oplossing kunnen zijn. Stel ze in gebreke van het niet bezorgen van het pakket
Een jurist kan u hierbij helpen om een brief op te stellen, ik weet niet of de kosten hiervan ook verhaald kunnen worden.

Een partij doet haar werk niet zoals het zou moeten gebeuren, en dat is de schuldige. Je wordt vanzelf allergisch voor die postbezorgende bedrijven, het zal wel het normaal zijn van Nederland, de NORM. Als je toch geld wilt uitgeven neem Fedex, altijd safe.