Sa

Problemen met de Keukenkampioen. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Vanaf het moment dat ik mijn handtekening zette onder offerte heb ik spijt van mijn aankoop bij de Keukenkampioen. Eigenlijk ging vanaf het begin alles al mis.
Na het inmeten moest er ineens extra geld betaald worden omdat wij volgens de verkoper niet de juiste maten hadden doorgegeven. Echter hadden wij dit wel gedaan maar gaf hij in het eerste gesprek aan dat het wel goed kwam bij het inmeten en dat we ons geen zorgen hoefde te maken. Dit hebben wij dan ook herhaald maar de verkoper maakte ons uit voor leugenaars. Uiteindelijk zijn we het gesprek maar gaan opnemen om zo bewijsmateriaal te hebben voor een volgend gesprek. De sfeer werd steeds grimmiger en de verkoper dreigde dat wij onze keuken niet zouden krijgen als wij het extra geld niet zouden betalen. Wij hebben gevraagd of wij een leidinggevende van hem konden spreken of konden bellen met het hoofdkantoor maar dat was allemaal niet mogelijk, en indien we dat wel wilde zouden wij onze keuken ook niet op afgesproken datum krijgen. Wij hebben voet bij stuk gehouden en uiteindelijk is hij er mee akkoord gegaan en hoefde we ineens niets meer extra te betalen.
Hier hebben wij uiteindelijk een klacht over ingediend en excuses van zijn leidinggevende voor ontvangen. Er waren namelijk al meerdere 'problemen' met deze verkoper en hij werd dan ook steeds naar andere winkels gestuurd omdat niemand meer met hem samen wilde werken?!
Na dit incident hoopte wij dat het hier bij zou blijven en wij de juiste keuken zouden krijgen. Maar helaas bleek dat ook onmogelijk.
Eerst werden wij al gebeld door een andere verkoper dat de keuken helemaal niet juist besteld was en dat er 7 punten verkeerd waren besteld. Zo waren de zijplaten voor de kast maar tot hoogte van de plint besteld in plaats van tot aan de grond, was het werkblad te kort en gingen de deuren niet via de logische kant open. Wij waren heel blij dat deze verkoper zo allert was geweest en hij ons zo vriendelijk overal op had gewezen en alles had gewijzigd voor ons.
Maar ondanks dat alles is gewijzigd is bij het plaatsen van de keuken nog van alles mis gegaan. Zo is onze voordeur gesloopt toen de keuken werd geleverd en zijn de net gestucte muren zwaar beschadigd na het plaatsen van het werkblad. Ook is er een verkeerde koolstoffilter en vriezer geleverd. Na hier zelf over gebeld te hebben bleek dat de juiste vriezer pas na 2 weken kon komen ondanks dat deze wel al klaar stond. Na twee weken kwam dan eindelijk de juiste vriezer maar helaas weer de verkeerde koolstoffilter. Nadat de vriezer geplaatst was bleek dat deze er scheef inzat. Dus weer gebeld met de keukenkampioen. Ze zijn weer terug gekomen, met eindelijk wel de juiste filter. Alleen nu bleek dat het frame niet paste. Zij zouden die dag ook de vriezer recht zetten, maar dat weigerde de monteur omdat hij ook niet de juiste frame mee had voor de filter. Hij zei dat hij de vriezer dan wel recht zou zetten als het frame geleverd was. Vandaag zijn ze wéér terug met jawel; Het verkeerde frame!!! Dit is inmiddels de zesde keer dat ze langs zijn geweest.
We hebben al vergoeding een pannenset ontvangen. Alhoewel, een set mag je het niet echt noemen, het zijn drie kleine pannen. Eigenlijk wil ik gewoon een deel van mijn aankoopbedrag terug, ik moet steeds vrij nemen van mijn werk om deze mensen te ontvangen en wil gecompenseert worden voor de geleden schade. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

2578 7 Rapporteer

ne
door neodutchio - Dec 3, 2019 om 19:55
5173 Antwoorden / 12 Vragen

U kunt ze in gebreke stellen en ze sommeren binnen 14 dagen alles af te leveren conform afspraak. Daarna treed verzuim in en legt u een dwangsom op voor elke dag dat ze later zijn, of ontbindt u de overeenkomst. U kunt dan aangeven dat ze binnen een haalbare periode de keuken weer komen ophalen en het geld moeten terug betalen. Des noods via een incassobureau.

Met welke reden heeft u de pannen gekregen? Het kan zijn dat dit al als compensatie gegeven is. Met het aannemen daarvan kunt u niet nogmaals geld claimen.

pe
door peentjes - Dec 3, 2019 om 20:03
421 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een verselijk verhaal. Ik zou denk ik in uw geval ze in een aangetekende brief aan het hoofdkantoor twee weken de tijd geven om de keuken compleet op te leveren zoals overeengekomen. En daar een factuur bij voegen van de bijkomende schade aan deuren en muren en dergelijke. Ook binnen twee weken te voldoen. Afhankelijk van de reactie - waar u ze tot een week na ontvangst van de brief de tijd voor geeft - nog maar eens beraden voor vervolgstappen bij klachtensites en dergelijke.

tenormin
door tenormin - Dec 3, 2019 om 21:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Ik had die maten door de Keukenkampioen laten doen i.p.v. het zelf doen. Dat ze fout zitten blijkt wel uit de drie pannetjes die u gekregen hebt, maar ook, u hebt ze aangenomen: had ik ook nooit gedaan want daarmee aanvaardt men iets als een offerzoen..

be
door beloe - Dec 4, 2019 om 04:57
26 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb zelf ook nare ervaringen met de keukenkampioen.Vanwege een garantie die ze weigeren te voldoen.
Ik zal hier nooit meer een stap binnen zetten.Ook niet bij keuken concurent en weet ik wat voor filialen nog meer.Want ze zijn allemaal van de dezelfde eigenaar uit waalwijk.

panter22
door panter22 - Dec 4, 2019 om 08:57
6599 Antwoorden / Vragen

Aan de keuken ontbreekt nu alleen nog een frame voor de afzuigkap? Of hebben ze de vriezer nog steeds niet rechtgezet?
En die beschadigingen aan de deur en de muur. Wat voor antwoord heb je daar op gekregen?
Kijk in artikel 17 wat je moet doen bij schade aan jouw eigendommen.
https://www.keukenkampioen.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2019 om 10:12
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik vrees: Jammer dat u de pannen heeft geaccepteerd! Dat kan worden gezien als afkoop van de schade die is veroorzaakt door de door u genoemde nalatigheden. M.b.t. de al gegeven tips m.b.t. vorderen dient u hoe dan ook aannemelijk te maken dat u schade heeft geleden en ook hoe groot dan het bedrag van de schade is. De keuken is geleverd hoewel niet geheel conform de verwachting die u aan de levering mag stellen en dat betekent dat Keukenkampioen hier (en ook niet voor het eerst) maar wel tot op dit moment in gebreke is om een overeeneenkomst goed na te leven. Formeel is daarmee sprake van schadeplicht MAAR ... er is gesteld dat men (voor de 7e keer) bij u komt om het goede filter te plaatsen en de vriezer recht te zetten. Als dat gebeurt heeft u qua dat aspect m.i. niet meer te vorderen.

En als al gezegd, voor het ongemak heeft u al, helaas maar waar, een vergoeding / genoegdoening geaccepteerd.
Ik geef u een verwijzing naar de hiervoor geldende wettekst http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html maar ik teken er onmiddelijk bij aan dat het vorderen van naleving een civielrechtelijke procedure kan betekeken die u ook het nodige aan kosten kan betekeken en, alweer omdat u al een genoegdoening heeft geaccepteerd en men het filter nog komt plaatsen incl. rechtzetten van de vriezer,  naar mijn mening niet tot het door u gewenste resultaat zal leiden.
Ik ben geen rechter. Bent u lid van nde Vereniging Eigen Huis https://www.eigenhuis.nl/? , benader die of benut in ieder geval dan deze voorbeeldbrief: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-verzoek-tot-herstellen-van-niet-goed-uitgevoerd-werk als begin.

edrick3
door edrick3 - Dec 4, 2019 om 10:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.