MB
door MBenne Mar 17, 2021 om 10:17
Winkels & webshops

Problemen met DPD bezorging

Sinds 4 jaar wonen wij op een nieuw adres en sinds die tijd hebben we problemen met de bezorging van DPD.
Wanneer de bezorger het pakket in scant op de handheld, veranderd het adres (niet de postcode) naar een adres een paar straten verderop. We hebben hier al zeker 20 keer voor gebeld en 6 keer voor gemaild maar komen geen stap verder. Vandaag wederom gebeld en de mevrouw aan de lijn zei: " u kunt blijven bellen maar eerlijk gezegd zitten wij hier om af te wimpels. Wilt u echt wat gedaan krijgen dan moet u met harde hand binnenkomen." Ze heeft de klacht wederom intern door gezet maar zei dat we ervan uit moeten gaan dat er weer niks mee gedaan wordt.
Kan iemand ons helpen om DPD zover te krijgen dat ze bij ICT deze fout uit het systeem halen.

Even voor de volledigheid, dit probleem is enkel bij DPD. Het adres en postcode op het label kloppen, maar bij de chauffeur wordt onze postcode gekoppeld aan een foutief adres.

6200 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2021 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan maar geen spullen meer kopen bij een webshop die via DPD levert.

MB
door MBenne Mar 17, 2021 om 10:22
Antwoorden / 1 Vragen

Dat doen we ook zeker maar het is niet altijd mogelijk om via een andere postbezorger te laten verzenden. Ik bel ook altijd naar de verzender maar soms moet ik toch echt daar bestellen en via dpd laten bezorgen

rj
door rjw Mar 17, 2021 om 10:51
3268 Antwoorden / 5 Vragen

@mbenne: je moet natuurlijk helemaal niks. Of bestel je zullke exclusieve producten die maar bij 1 winkel te krijgen zijn?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 17, 2021 om 10:51
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u het contactformulier al benut? https://klantenservice.dpd.nl/topic/8mKDypfAfEbgjJ5Br/article/hKDi42u8bf8GT3aS4  en indien nog altijd onbevredigende reacties: zend een klachtbrief, het beste aangetekend. DPD (Nederland) B.V. 3.5. (11) Westfields 1410. 5688HA Oirschot.  En geadresseerd aan de directie.  Voor een voorbeeld: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven en u kunt uw klacht ook melden bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond voor het verkrijgen van nadre aandacht.

Ps. Ik vergeet een heel belangrijke tip aangezien de verzender verantwoordelijk is voor juiste en adequate verzending: informeer de verzender over deze gang van zaken hetgeen vooral zinvol is als het een Nederlandse webwinkel is.

MB
door MBenne Mar 17, 2021 om 10:54
Antwoorden / 1 Vragen

Klantenformulier inderdaad gedaan meerdere keren. Ik ga zeker de andere 2 opties gebruiken vandaag. Bedankt voor de tip

Je
door Jeff59761 Mar 17, 2021 om 11:02
43 Antwoorden / 1 Vragen

De verzender kan hier niks mee denk ik het adres en de postcode staan goed op de labels en pas in de handheld van de bezorger gaat het fout daar heeft de verzender ook geen invloed op.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 17, 2021 om 11:34
16867 Antwoorden / 202 Vragen

@MBENNE, de verzender is en blijft verantwoordelijk! http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html   En de verzender kan wel degelijk actie nemen op de klacht van de klant van de verzender m.b.t. de gang van zaken. De verzender geeft de opdracht! En die opdracht dient naar behoern te worden uitgevoerd en in die zin is ook nog te stellen dat de transporteur jegens de verzender/opdrachtgever in gebreke is, ook m.b.t. het afwimpelen van de klacht van de klant jegens DPD!

(Zie ook de reactie van 11:24)

marita5
door marita5 Mar 17, 2021 om 11:34
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , 2de link werkt niet , pagina niet gevonden .

gerbera
door gerbera - Mar 17, 2021 om 10:54
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Bellen heeft ook geen zin, probeer het eens met dit  formulier en anders https://www.klacht.nl/dpd/  alhoewel ik de laatste ook weinig kans geef, ze reageren gewoon niet.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Mar 17, 2021 om 11:24
104 Antwoorden / Vragen

Klagen bij de verzender en aangeven dat als dit niet verandert u ergens anders gaat kopen.

marita5
door marita5 - Mar 17, 2021 om 11:29
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MBenne ,

Probeer eens contact met het hoofdkantoor ,

DPD Pakketservice.nl

Hoofdkantoor ,

Adres : Westfields 1410 , 5688 HA Oirschot
            Geopend : Sluit om 17.30
            Telefoon : 0900 3734663

Hier staat nog een ander tel.nr , klik op de rode regel . .

https://www.detelefoongids.nl/dpd-nederland-bv/21028588/5-1/

mo
door mof - Mar 17, 2021 om 12:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De chauffeur moet leveren op het adres dat op de label op het pakket staat, sterker, op de postcode plus huisnummer daarvan, die combinatie is uniek.
als dpd het pakket elders aflevert kunt u tegen de afzender zeggen dat u het pakket niet heeft ontvangen. Uiteindelijk is de afzender verantwoordelijk voor de bestelling en dat deze vij u aankomt. De afzender heeft een overeenkomst met dpd en niet u.

mo
door mof - Mar 17, 2021 om 12:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Of laat het naar een dpd ophaalpunt versturen ipv naar uw huisadres.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Mar 17, 2021 om 14:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als U weet waar het is aangekomen, hun vragen dit te weigeren.

De Postcode en straatnaam klopt niet.
Een bezorger moet  niet scannen maar zelf lezen.
Vooral in nieuwe wijken  wil het wel vaker fout gaan, vers  opgeleverde nieuwbouw.

Als een bezorger nooit in jou straat komt en  tekens  in  andere staatnaam moest bezorgen kan hij  2x bezorgkosten  krijgen!
Hij is door DPD systeem verkeerd gestuurd    en mag dan  dit claimen.

Helaas leverde  DPD deze kastjes  en kan hij er ook weinig aan doen.

Ik heb zelf een Drop winkeltje en lever  alles via DPD wegens de leuke tarieven.
1x een klacht gehad en  de bezorger   heeft dit gemeld,  gelijk opgelost.
Vreemd dat het bij deze zo lang duurde.

aurora1
door aurora1 - Mar 17, 2021 om 22:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar liever bij een afhaalpunt laten bezorgen als u die DPD  niet kunt ontlopen?

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2021 om 08:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar ontvangen jullie het pakket dan niet ná het scannen? Die bezorger scant het pakket toch als hij bij jullie a/d deur staat.

audb
door audb - Mar 18, 2021 om 08:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Maar plaats je klacht gewoon op klachtenkompas dat werkt hopelijki wel.

Wat ik echter vermoed is dat als het om een nieuwbouwwijk gaat dat er ergens een fout is gemaakt bij het invoeren van de straat naam en postcode.

Deze wordt door de gemeente verstrekt maar als er weer zo slome duikelaar van een ambtenaar een fout niet opmerkt dan is het net een domino effect die DPD dan moet zien op te lossen.

Het kan dan zo zijn dat de gemeente wel de fout heeft hersteld maar niet door heeft gegeven.