Problemen met DPD bezorging
Sinds 4 jaar wonen wij op een nieuw adres en sinds die tijd hebben we problemen met de bezorging van DPD.
Wanneer de bezorger het pakket in scant op de handheld, veranderd het adres (niet de postcode) naar een adres een paar straten verderop. We hebben hier al zeker 20 keer voor gebeld en 6 keer voor gemaild maar komen geen stap verder. Vandaag wederom gebeld en de mevrouw aan de lijn zei: " u kunt blijven bellen maar eerlijk gezegd zitten wij hier om af te wimpels. Wilt u echt wat gedaan krijgen dan moet u met harde hand binnenkomen." Ze heeft de klacht wederom intern door gezet maar zei dat we ervan uit moeten gaan dat er weer niks mee gedaan wordt.
Kan iemand ons helpen om DPD zover te krijgen dat ze bij ICT deze fout uit het systeem halen.
Even voor de volledigheid, dit probleem is enkel bij DPD. Het adres en postcode op het label kloppen, maar bij de chauffeur wordt onze postcode gekoppeld aan een foutief adres.
Misschien dan maar geen spullen meer kopen bij een webshop die via DPD levert.
Dat doen we ook zeker maar het is niet altijd mogelijk om via een andere postbezorger te laten verzenden. Ik bel ook altijd naar de verzender maar soms moet ik toch echt daar bestellen en via dpd laten bezorgen
@mbenne: je moet natuurlijk helemaal niks. Of bestel je zullke exclusieve producten die maar bij 1 winkel te krijgen zijn?
Heeft u het contactformulier al benut? https://klantenservice.dpd.nl/topic/8mKDypfAfEbgjJ5Br/article/hKDi42u8bf8GT3aS4 en indien nog altijd onbevredigende reacties: zend een klachtbrief, het beste aangetekend. DPD (Nederland) B.V. 3.5. (11) Westfields 1410. 5688HA Oirschot. En geadresseerd aan de directie. Voor een voorbeeld: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven en u kunt uw klacht ook melden bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond voor het verkrijgen van nadre aandacht.
Ps. Ik vergeet een heel belangrijke tip aangezien de verzender verantwoordelijk is voor juiste en adequate verzending: informeer de verzender over deze gang van zaken hetgeen vooral zinvol is als het een Nederlandse webwinkel is.
Klantenformulier inderdaad gedaan meerdere keren. Ik ga zeker de andere 2 opties gebruiken vandaag. Bedankt voor de tip
De verzender kan hier niks mee denk ik het adres en de postcode staan goed op de labels en pas in de handheld van de bezorger gaat het fout daar heeft de verzender ook geen invloed op.
@MBENNE, de verzender is en blijft verantwoordelijk! http://www.wetboek-online.nl/wet/Postw/7.html En de verzender kan wel degelijk actie nemen op de klacht van de klant van de verzender m.b.t. de gang van zaken. De verzender geeft de opdracht! En die opdracht dient naar behoern te worden uitgevoerd en in die zin is ook nog te stellen dat de transporteur jegens de verzender/opdrachtgever in gebreke is, ook m.b.t. het afwimpelen van de klacht van de klant jegens DPD!
(Zie ook de reactie van 11:24)
@heremietkreeft , 2de link werkt niet , pagina niet gevonden .
Bellen heeft ook geen zin, probeer het eens met dit formulier en anders https://www.klacht.nl/dpd/ alhoewel ik de laatste ook weinig kans geef, ze reageren gewoon niet.
Hallo MBenne ,
Probeer eens contact met het hoofdkantoor ,
DPD Pakketservice.nl
Hoofdkantoor ,
Adres : Westfields 1410 , 5688 HA Oirschot
Geopend : Sluit om 17.30
Telefoon : 0900 3734663
https://www.detelefoongids.nl/dpd-nederland-bv/21028588/5-1/
De chauffeur moet leveren op het adres dat op de label op het pakket staat, sterker, op de postcode plus huisnummer daarvan, die combinatie is uniek.
als dpd het pakket elders aflevert kunt u tegen de afzender zeggen dat u het pakket niet heeft ontvangen. Uiteindelijk is de afzender verantwoordelijk voor de bestelling en dat deze vij u aankomt. De afzender heeft een overeenkomst met dpd en niet u.
Als U weet waar het is aangekomen, hun vragen dit te weigeren.
De Postcode en straatnaam klopt niet.
Een bezorger moet niet scannen maar zelf lezen.
Vooral in nieuwe wijken wil het wel vaker fout gaan, vers opgeleverde nieuwbouw.
Als een bezorger nooit in jou straat komt en tekens in andere staatnaam moest bezorgen kan hij 2x bezorgkosten krijgen!
Hij is door DPD systeem verkeerd gestuurd en mag dan dit claimen.
Helaas leverde DPD deze kastjes en kan hij er ook weinig aan doen.
Ik heb zelf een Drop winkeltje en lever alles via DPD wegens de leuke tarieven.
1x een klacht gehad en de bezorger heeft dit gemeld, gelijk opgelost.
Vreemd dat het bij deze zo lang duurde.
Maar ontvangen jullie het pakket dan niet ná het scannen? Die bezorger scant het pakket toch als hij bij jullie a/d deur staat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Erfrecht
Vraag, Als je in gerouwd bent en je partner overlijd, blokkeren banken alle rekeningen. Ze willen dan een verklaring van erfrecht hebben voordat je weer bij je eigen geld kan komen. Er zitten een hoop kosten aan en ergernis aan verbonden. Waarom moeten banken een verklaring van erfrecht hebben. Het is toch bij wet geregel dat de langstlevende dan alles erft. Groet, [Privégegevens ver ... Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer