Li
door Lillxangel Sep 5, 2016 om 17:51
Winkels & webshops

Problemen met een pakketje

Ik heb via aliexpress schoenen besteld,
Nu heb ik via postnl een kaart gekregen dat ik mijn pakketje op kon halen bij het postnl punt in de buurt.
Bij dit punt aangekomen, is mijn pakketje er niet.
Na een week lang proberen nogsteeds geen pakketje en niemand die me daar verder kan helpen.
Nu met postnl gebeld.
Zeggen ze dat mijn pakket door ene jorgen is opgehaald!! Deze persoon kennen wij helemaal niet! Postnl zou een onderzoek starten en in een week terugbellen. Dit is nu een week geleden, dus weer opnieuw gebeld, blijkt dat verkeerd te zijn gegaan en nu zeggen ze dus dat ik contact op moet nemen met aliexpress en zij een onderzoek moeten starten. De verkoper op aliexpress zegt gewoon dat het pakket opgestuurd is en ontvangen en zij kunnen daar dus helemaal niks mee! Iemand tips???

1397 5 Rapporteer

chris74
door chris74 - Sep 5, 2016 om 18:03
564 Antwoorden / 44 Vragen

Juridisch gezien is de verstuurder aliexpress en mogen enkel zij een klacht indienen tegen PostNL en jij staat er feitelijk machteloos. Aliexpress moet jou daar in tegen leveren wat jij besteld hebt. Het is door een ander opgehaald / fout gegaan bij diegenen die zij opdracht geven (PostNL) Zij moeten dus er voor zorg dragen dat PostNL hun afspraak na komt of de schade bij PostNL vorderen. Bovenstaand kan je min of meer ook bij PostNL op de website terug lezen. Het enige wat jij dus moet doen is Aliexpress aansprakelijk stellen voor het niet leveren van jouw spullen. Uiteraard is een schriftelijke bevestiging van PostNL dat zij een fout hebben gemaakt hierin wel in jouw voordeel.

Li
door Lillxangel Sep 5, 2016 om 18:07
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie!
Ik ga proberen contact op te nemen met aliexpress.
Hopelijk kunnen zij er alsnog iets aan doen..
M'n vriend is ondertussen naar het postnl punt toe..
Misschien dat ze daar wat duidelijker kunnen zijn betreft wie hem opgehaald heeft en hoe het kon gebeuren.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 5, 2016 om 19:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zinloos, bij PostNL zeggen ze ook maar gewoon wat om van uw "gezeur" af te zijn.

frtits22
door frtits22 Sep 5, 2016 om 19:43
46 Antwoorden / Vragen

Aliexpress is een chinees bedrijf. Denk je nu werkelijk dat de Nederlandse wetgeving daar van toepassing is?
Gooi alle wetgeving in Nederland maar overboord als je in China bestelt. De vervoerder is niet aansprakelijk (door jou) en de douanedienst ook niet.
Ik bestel overigens heel veel in China, maar dan altijd onder de 22 euro, zodat het gewoon in mijn pakjes-kast terecht komt.
Nouja, 1 keer is het fout gegaan en bleef het bij de douane liggen, maar 1,50 was goedkoper dan de benzine om het uit te gaan leggen, gewoon opnieuw besteld dus en dat kwam wel aan.
Ik weet niet hoeveel je bestelling waard was, maar je hebt weinig tot geen poten om op te staan. Chinezen willen soms nog wel heel schappelijk zijn.

Li
door Lillxangel Sep 5, 2016 om 22:11
Antwoorden / 1 Vragen

Was een waarde van 30 euro..
Ik bestel inderdaad ook vaak vanuit China en dit is de eerste keer dat het mis gaat..
Vind het gewoon te gek voor woorden dat mijn pakketje gewoon aan iemand anders gegeven is..

diumenge
door diumenge - Sep 5, 2016 om 18:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Start een dispuut bij Aliexpress, of als je met creditcard hebt betaald claim het dan bij de creditcard maatschappij. Zij moeten het dan wel uitzoeken.

Li
door Lillxangel Sep 5, 2016 om 20:26
Antwoorden / 1 Vragen

Goed idee! Ga dat proberen bedankt!

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2016 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een geheugen hebben ze daar, dat ze weten dat het door een jongen opgehaald is. En hij moest zich legitimeren. Hoe kon dat dan?

Li
door Lillxangel Sep 5, 2016 om 22:12
Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, hij heeft zich ook gelegitimeerd. Vandaar dat wij ook weten dat hij jorgen heet..
Zonder de afhaal kaart en zonder mijn id kaart..
Hij heeft het gewoon zo mee gekregen

Cookies
door Cookies - Sep 5, 2016 om 19:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoezo door een jongen opgehaald? Worden er camerabeelden gemaakt dan van degenen die pakketjes ophalen?

Li
door Lillxangel Sep 5, 2016 om 22:14
Antwoorden / 1 Vragen

Echt letterlijk door een jongen opgehaald met een compleet andere naam, zonder afhaalkaart of bijpassend I'd kaart..
Er zijn inderdaad wel camera beelden maar ze weten niet precies wanneer het pakketje daar weg gehaald is

mathijs_b
door mathijs_b - Sep 5, 2016 om 19:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik vrees dat die jongen helemaal niet bestaat maar dat het pakketje bij het postnl punt verdwenen is.
1) het pakketje was er toen de bezorger het bracht.
2) de bezorger heeft niet kunnen afleveren en afgegeven op postnl punt. Dus de bezorger en/of postnl punt heeft het in handen gehad.
3) het pakketje is plots verdwenen. Als alles normaal gegaan was zou niemand bij het postnl punt zich iets kunnen herinneren, maar..
4) opeens wisten ze dat "een jongen" het afgehaald had. Smoesje dus. Waarom smoesje? Omdat ze daar weten waar het pakketje werkelijk gebleven is.
5) je kunt niets bewijzen. Er staat nu iemand hard te lachen, en die kan niet aangepakt worden.....

Tip: Open dispuut bij Aliexpress.

Li
door Lillxangel Sep 5, 2016 om 22:16
Antwoorden / 1 Vragen

Dat ga ik proberen, bedankt voor de tip!
Ik ken de bezorger die de pakketjes daar heen brengt persoonlijk en hij weet zeker dat het pakketje op 18 augustus bij dat punt is afgeleverd.
Toen ik de maandag erop voor mijn pakket kwam, was hij hij er al niet meer..