Jo
door JoJong19 Dec 13, 2022 om 19:13
Winkels & webshops

Problemen met Studers (leverancier van MBO studiemateriaal)

Zijn er meer mensen met problemen met Studers? Deze leverancier van MBO studiemateriaal heeft hun zaken niet op orde. Ik ben sinds augustus bezig om mijn bestelde lesmateriaal te krijgen, maar ook om foutief ontvangen boeken terug te sturen en hier dan vervolgens mijn geld nu voor terug te krijgen.

telefonisch zijn zij niet te bereiken, heb meerdere keren lang in de wacht gehangen, zonder resultaat. Via een contactformulier krijg je weken later antwoord wat totaal niet passend is. Heb hier zeker 15 berichten van. Ik weet
zo langzamer niet meer wat ik moet doen om mijn geld (€120) terug te krijgen van Studers en mijn lesmateriaal geleverd te krijgen. Naast het niet terug betalen van teruggestuurde boeken, leveren ze geen betaalde boeken en heb ik lesmateriaal elders moeten bestellen, dus dubbele kosten om mijn dochter fatsoenlijk naar school te kunnen laten gaan. Ik hoor graag of er meer studenten met deze problemen zijn?

1887 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 13, 2022 om 19:33
11558 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JoJong19 ,

De voorwaarden :

17. Klachtenregeling

17.1 Studers vindt een goede dienstverlening belangrijk.
Ben je niet tevreden, laat het ons weten.
Via de contactinformatie op de website van Studers kun je ons bereiken.
17.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Studers.
17.3 De bij ons ingediende klacht wordt in beginsel binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht beantwoord.
Als er meer tijd nodig mocht zijn voor de afhandeling van jouw klacht, dan ontvang je een ontvangstbevestiging waarin de termijn wordt aangegeven wanneer jij een inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten.

Adressen

Bezoekadres

Studers
Dieselstraat 1
8263 AE Kampen

Postadres

Studers
Postbus 23
8260 AA Kampen

mahadma
door mahadma - Dec 13, 2022 om 19:34
11607 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur ze 1 x een nota voor wat u teveelbetaald heeft, betalingstermijn 14 dagen. Indien niet betaald, herinnering met weer 14 dagen en als die niet betaald wordt de vordering aan de deurwaarder op kosten van de Studers uit handen gegeven. Stuur een gelijke email + brief naar het bedrijf, zowel postbus als vestiging. Plus een adres waar u de foute boeken naar toe kunt sturen.

tenormin
door tenormin - Dec 13, 2022 om 19:35
16872 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees op die site dat ze heel veel problemen hebben met de toeleveranciers en dat het zo goed als onmogelijk is te leveren. Ik kan helaas niet linken, maar er komt vast wel een antwoord van een van de deelnemers hier die vragen beantwoorden.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 13, 2022 om 19:50
7246 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien staat het antwoord hier tussen.

Veelgestelde vragen

Jo
door JoJong19 Dec 13, 2022 om 22:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Het antwoord staat er zeker tussen, echter de realiteit is anders.
Een bedrag retourneren zou bv binnen 7 dagen zijn. Ik wacht inmiddels een maand. Om maar iets te noemen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 13, 2022 om 19:54
2138 Antwoorden / Vragen

Ik zal de vraag "Hebben anderen dat ook" wel nooit begrijpen. Wat zou je dan kunnen met die informatie?
U dient uw klachten schriftelijk, en misschien is aantekenen wel zo handig hoewel dat strikt genomen niet moet, voor te leggen en ze een ultimatum te stellen waarbinnen u de zaak opgelost wil hebben en als dat geen bevredigend resultaat oplevert moet u een keuze maken, ga ik er een zaak van maken of laat ik het erbij.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 13, 2022 om 20:18
16888 Antwoorden / 202 Vragen

U bent helaas niet de enige die hiermee wordt geconfronteerd en zie daarvoor : https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/studers-kan-geen-boeken-en-licenties-leveren?id=605528  m..a.w. de antwoorden die werden gegeven op deze soortgelijke vraag.

Jo
door JoJong19 - Dec 13, 2022 om 22:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Was dit maar waar! Meer dan eens heb ik het formulier gevuld met mijn vragen en opmerkingen. Meer dan eens kreeg ik geen antwoord, een enkele keer een antwoord wat niets opgelost heeft.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 14, 2022 om 08:27
7246 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt ook nog een   Klacht   indienen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2023 om 15:53
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u gisteren 11 feb Kassa Belbus gezien? Zo niet, terugkijken.