Prominent
Prominent heeft een electrische stoel geleverd naar aanleiding van een order. (adviseur is aan huis geweest)
De order is echter nooit op papier verstrekt maar wel door de aanvrager,mijn ouder ondertekend en pas op verzoek na levering en verzoek aan prominent naar mijn ouder gezonden.
Nu hebben ze een stoel en en bank (stuk) geleverd gekregen. Maar die stoel kan mijn ouder niet mee overweg.
Had ik de order gezien dan had ik deze gestorneerd.
volgens de site van prominent kan ik de order retourneren binnen 14 dagen zonder extra kosten, lees ik dat goed, ook al is de stoel volgens hun op maat gemaakt ?
https://www.prominent.nu/klantenservice/retourneren
Het lijkt mij het beste om de klantenservice te bellen of te mailen met de vraag of het retourrecht ook voor op maat gemaakte stoelen geldt. Dan weet je het zeker. Maar het kan natuurlijk zijn, aanname van mijn kant, dat op maat gemaakte stoelen daarvan uitgezonderd zouden kunnen zijn.
Een tip als je belt, vraag de naam van de servicemedewerker en diens e-mailadres dan kun je een samenvatting van jullie gesprek op schrift zetten mailen.
Ik weet niet wat er is besproken en ook niet wat er in de brief van uw ouder staat.
U heeft recht op reparatie van de bank en indien de bank niet gerepareerd kan worden, heeft uw ouder recht op een nieuwe bank, tenzij uw ouder in de brief een clausule heeft gezet waarin hij mag afzien van de koop, indien de stoel (+ bank) niet bevalt.
Als het in de voorwaarden staat dat er binnen 14 dagen geretourneerd mag worden, wat let u? Maar deze voorwaarde kan ook betrekking hebben op een internetaankoop, en dit is geen internetaankoop geweest. De kosten van retourneren zullen voor uw rekening zijn.
Ga eerst eens bij een jurist informeren of u gelijk heeft en niet de voorwaarden verkeerd leest.
Wat een warrig verhaal. Uw ouders hebben een verkoper aan huis gehad, ze hebben een stoel uitgezocht die geoffreerd is en waar ze akkoord op hebben gegeven. Daarmee is de koop gesloten. Geen idee wat u zou willen storneren, u had denk ik willen herroepen of ontbinden. Maar dat gaat enkel als dat in de voorwaarden staat of daar een wettelijk recht voor is. En dan nog had u dat niet kunnen doen tenzij uw ouders onder uw bewind staan.
Niet mee overweg kunnen is geen juridische reden. Ontbinden volgens de voorwaarden kan wel, tenzij de stoel speciaal op maat gemaakt is.
De makkelijkste weg is Prominent benaderen, wie weet wat er nog meer mogelijk is.
Ik ben gelukkig niet de enige die het verhaal warrig vond :-))
Wat is ondertekend? Of offerte? En zo ja, was dat niet meteen het opdrachtformulier? Een orderbevestiging hoeft niet op papier geleverd te worden.
Aanvullend: hier is van belang of de stoel werkelijk op maat is gemaakt. Dat zou betekeken dat de verkoper inderdaad met meetlat etc. actief moet zijn geweest edoch er in dit soort gevallen toch ook vaak sprake is van 'een fraai verkoopverhaal. Er is sprake van een aankoop aan huis en dsan geldt in ieder geval de 14 dagen bedenktijd. Zie voor nadere en aanvullende info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/spijt-van-je-aankoop-of-bestelling. Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl. Het bankstuk zal m.i. hoe dan ook niet op maat zijn gemaakt.
Herhaald, men dient wel te bewijzen dat de stoel op maat is gemaakt en daar zouden dan ook aantekeningen inzake die maatvoereing op de bsestelling moeten staan. Kan men dat bewijzen, dan is helaas 'koop is koop'.
Als het bedrijf 'zomaar' bij jou op de stoep staat valt het onder koop op afstand. Het valt dan weer niet onder koop op afstand als de consument zelf eerst het bedrijf benadert.
Als u weer eens reageert kijk dan wel even na of uw reactie dan juist is. Ik zie evenwel dat ik een mogelijk verkeerde link gaf maar deze bedoelde:
Het gaat o.a. over de bedenktijd die dan wel degelijk ook 14 dagen is https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/koop-aan-de-deur-colportage.
Ik vind het installeren van een "elektrische stoel" bij mensen thuis een verkeerd signaal.
In je eentje kun je ook helemaal niet met zo'n stoel overweg, daar heb je altijd hulp bij nodig, met name voor de stekker.
Als er een stoel geleverd is, ga ik er wèl vanuit dat die gedemonstreerd is en geprobeerd is. Daarom begrijp ik de term : kan er niet mee overweg : niet.
ja lees je goed er is alleen een probleem, als de stoel op maat geleverd is geld dit niet!!
het gaat er dan dus wel om, wat en hoe is deze op maat gemaakt!!!
neem dus kontakt op met prominent en probeer er samen uit te komen....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer