Lu
door Lubbert70 Jan 23, 2024 om 13:10
Winkels & webshops

Prominent

Prominent heeft een electrische stoel geleverd naar aanleiding van een order. (adviseur is aan huis geweest)
De order is echter nooit op papier verstrekt maar wel door de aanvrager,mijn ouder ondertekend en pas op verzoek na levering en verzoek aan prominent naar mijn ouder gezonden.
Nu hebben ze een stoel en en bank (stuk) geleverd gekregen. Maar die stoel kan mijn ouder niet mee overweg.
Had ik de order gezien dan had ik deze gestorneerd.

volgens de site van prominent kan ik de order retourneren binnen 14 dagen zonder extra kosten, lees ik dat goed, ook al is de stoel volgens hun op maat gemaakt ?

https://www.prominent.nu/klantenservice/retourneren

1458 8 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jan 23, 2024 om 13:28
857 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt mij het beste om de klantenservice te bellen of te mailen met de vraag of het retourrecht ook voor op maat gemaakte stoelen geldt. Dan weet je het zeker. Maar het kan natuurlijk zijn, aanname van mijn kant, dat op maat gemaakte stoelen daarvan uitgezonderd zouden kunnen zijn.

Een tip als je belt, vraag de naam van de servicemedewerker en diens e-mailadres dan kun je een samenvatting van jullie gesprek op schrift zetten mailen.

sira
door sira - Jan 23, 2024 om 13:31
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Ik weet niet wat er is besproken en ook niet wat er in de brief van uw ouder staat.
U heeft recht op reparatie van de bank en indien de bank niet gerepareerd kan worden, heeft uw ouder recht op een nieuwe bank, tenzij uw ouder in de brief een clausule heeft gezet waarin hij mag afzien van de koop, indien de stoel (+ bank) niet bevalt.

Als het in de voorwaarden staat dat er binnen 14 dagen geretourneerd mag worden, wat let u? Maar deze voorwaarde kan ook betrekking hebben op een internetaankoop, en dit is geen internetaankoop geweest. De kosten van retourneren zullen voor uw rekening zijn.

Ga eerst eens bij een jurist informeren of u gelijk heeft en niet de voorwaarden verkeerd leest.

ne
door neodutchio - Jan 23, 2024 om 13:39
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een warrig verhaal. Uw ouders hebben een verkoper aan huis gehad, ze hebben een stoel uitgezocht die geoffreerd is en waar ze akkoord op hebben gegeven. Daarmee is de koop gesloten. Geen idee wat u zou willen storneren, u had denk ik willen herroepen of ontbinden. Maar dat gaat enkel als dat in de voorwaarden staat of daar een wettelijk recht voor is. En dan nog had u dat niet kunnen doen tenzij uw ouders onder uw bewind staan.
Niet mee overweg kunnen is geen juridische reden. Ontbinden volgens de voorwaarden kan wel, tenzij de stoel speciaal op maat gemaakt is.

De makkelijkste weg is Prominent benaderen, wie weet wat er nog meer mogelijk is.

sira
door sira Jan 23, 2024 om 15:14
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ben gelukkig niet de enige die het verhaal warrig vond :-))

rj
door rjw - Jan 23, 2024 om 13:57
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is ondertekend? Of offerte? En zo ja, was dat niet meteen het opdrachtformulier? Een orderbevestiging hoeft niet op papier geleverd te worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 23, 2024 om 15:22
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend: hier is van belang of de stoel werkelijk op maat is gemaakt. Dat zou betekeken dat de verkoper inderdaad met meetlat etc. actief moet zijn geweest edoch er in dit soort gevallen toch ook vaak sprake is van 'een fraai verkoopverhaal.  Er is sprake van een  aankoop aan huis en dsan geldt in ieder geval de 14 dagen bedenktijd. Zie voor nadere en aanvullende info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/spijt-van-je-aankoop-of-bestelling.   Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl.  Het bankstuk zal m.i. hoe dan ook niet op maat zijn gemaakt.

 Herhaald, men dient wel te bewijzen dat de stoel op maat is gemaakt en daar zouden dan ook aantekeningen inzake die maatvoereing op de bsestelling moeten staan. Kan men dat bewijzen, dan is helaas 'koop is koop'.

Ar
door AriEllis Jan 24, 2024 om 18:33
57 Antwoorden / Vragen

Als het bedrijf 'zomaar' bij jou op de stoep staat valt het onder koop op afstand. Het valt dan weer niet onder koop op afstand als de consument zelf eerst het bedrijf benadert.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2024 om 19:40
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Als u weer eens reageert kijk dan wel even na of uw reactie dan juist is. Ik zie evenwel dat ik een mogelijk verkeerde link gaf maar deze bedoelde:
Het gaat o.a. over de bedenktijd die dan wel degelijk ook 14 dagen is https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/koop-aan-de-deur-colportage.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 23, 2024 om 15:24
2075 Antwoorden / Vragen

Ik vind het installeren van een "elektrische stoel" bij mensen thuis een verkeerd signaal.

sira
door sira Jan 23, 2024 om 22:44
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Veroordeelde in South Carolina moet kiezen: elektrische stoel of vuurpeloton
In je eentje kun je ook helemaal niet met zo'n stoel overweg, daar heb je altijd hulp bij nodig, met name voor de stekker.

mahadma
door mahadma - Jan 23, 2024 om 15:29
11549 Antwoorden / 51 Vragen

Als er een stoel geleverd is, ga ik er wèl vanuit dat die gedemonstreerd is en geprobeerd is. Daarom begrijp ik de term : kan er niet mee overweg :  niet.

1paul
door 1paul - Jan 23, 2024 om 16:45
3162 Antwoorden / 0 Vragen

ja lees je goed er is alleen een probleem, als de stoel op maat geleverd is geld dit niet!!

het gaat er dan dus wel om, wat en hoe is deze op maat gemaakt!!!

neem dus kontakt op met prominent en probeer er samen uit te komen....