Wi
door Wil-ma Dec 4, 2023 om 12:57
Winkels & webshops

Retournering Novaswinkel

Op 21-03-2023 heb ik vier artikelen van Novaswinkel retour gezonden naar China. Dit heb ik binnen de gestelde retourtermijn van 30 dagen gedaan. Het pakket bleef lange tijd bij de douane hangen en daarna was het pakket zoek. Uiteindelijk is het pakket in september 2023 teruggevonden bij Post NL.

Nadat het pakket weer in mijn bezit was heb ik contact opgenomen met Novaswinkel met de vraag of ik het pakket kan retourneren naar een adres in Nederland omdat ik weinig vertrouwen meer had in een goede afloop van een retournering naar China. Ik kreeg per mail de reactie dat China de enige retouroptie is. Ik heb het pakket vervolgens opnieuw verzonden naar China. De 2e retourpoging slaagde wel. Echter krijg ik nu te horen van Novaswinkel dat mijn retournering te laat is.

Ik ben met stomheid geslagen. Ik heb al het mailcontact opgestuurd naar Novaswinkel maar ze nemen het verder niet in behandeling. Wat te doen? De vier artikelen kosten 100 euro en de twee retourneringen samen ruim 50 euro.

2629 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Dec 4, 2023 om 13:03
11544 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft (net als heel veel anderen) wat besteld bij een DROPSHIPPER, u bestelt (voorbeeld) artikel voor 100 euro bij de dropshipper, die uw bestelde artikel door een Chinees bedrijf Ali oid voor 30 euro, zij 70 euro verdient en u kunt omdat feitelijk U besteld heeft in China moet u het ook terugsturen naar China wat U nu
al 50 euro heeft gekost en wat niet werkt. De dropshipper, in deze Novaswinkel, is U dankbaar. Dus niet meer bestellen via Facebook oid. Nu bent u E de artikelen kwijt EN het geld EN de porto.

Als u toch in china wilt bestellen doe dat dan op eigen naam bij Ali of Temu. Wel kunt U inklaringskosten verwachten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 4, 2023 om 13:12
2067 Antwoorden / Vragen

AliExpress handelt de inklaring tegenwoordig volledig en correct voor je af, je betaalt de verschuldigde heffingen en de BTW vooraf en dan heb je verder geen omkijken meer naar. Je pakketje "zeilt" tegenwoordig door de douane. Temu ken ik niet en durf ik niets van te zeggen.

mahadma
door mahadma Dec 4, 2023 om 13:18
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Wel wat twv van 10 euro besteld bij temu wat correct verliep (3 bleutooth oortjes).

sira
door sira Dec 4, 2023 om 14:53
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Klopt wat Henk de Zevende zegt over AliExpress. Alles is prima geregeld daar. Temu ken ik ook niet.

ju
door juliomariner Dec 6, 2023 om 15:15
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, Ali regelt de inklaring. Ik koop er regelmatig en nooit invoer hoeven te betalen.
Volgens mij werkt Temu op dezelfde manier. Ik koop hier niet omdat ze duurder zijn en je na de eerste keer voor minimaal 20 euro moet bestellen anders versturen ze niet. Daarnaast krijg je vooral van Temu enorm veel SPAM mail. Als het artikel bij Ali niet goed is kun je een dispuut aanmelden. Hier krijg je heel snel antwoord op. Meestal krijg je direct je geld terug en hoef je niet terug te sturen. De kwaliteit van de artikelen vallen soms enorm mee maar er zit ook heel veel troep bij

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 4, 2023 om 13:07
2067 Antwoorden / Vragen

Gewoon afschrijven, het is leuk spulletjes in China kopen, als je weet wat je doet en je niet bij drop shippers besteld, maar nooit retourneren naar China, dat gaat echt niet werken.

sw
door swat1500 - Dec 4, 2023 om 14:31
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Het risico voor tijdige retournering ligt bij de verzender dus bij u. Nu u niet tijdig hebt geretourneerd heeft u niet aan de voorwaarden voldaan. De winkel heeft dus gelijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2023 om 15:28
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, u heeft kennelijk de al vele waarschuwingen m.b.t. bestellingen uit China of ander verweggistan niet gezien. Dus dan samengevat nog maar een keer: voordat u iets besteld, ga na of de webshop betrouwbaar is.

Betrouwbare webshop of nepshop?

  • 1. Blijf logisch nadenken en vergelijk prijzen Het is belangrijk om logisch na te blijven denken. ...
  • 2. Let op keurmerken Er zijn verschillende webwinkelkeurmerken. ...
  • 3. Check de url van de webshop ...
  • 4. Check de opmaak en de betaalmethoden ...
  • 5. Lees de reviews over de webshop (of google even) ...
  • 6. Controleer de verkoper bij de politie ...
  • 7. Gebruik de ScamCheck ...

r.kemperman
door r.kemperman - Dec 5, 2023 om 10:14
423 Antwoorden / 4 Vragen

Temu is bijna hetzelfde als Aliexpres
Echter de klantenservice bij Temu is 100x beter
Terug sturen is gratis en bij klachten wordt er snel actie genomen. Je enige gesprekspartner is Temu en niet de verkoper

mahadma
door mahadma Dec 5, 2023 om 10:25
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Ze bieden zelfs een kortingcheque aan als het te laat geleverd wordt.

atlas1302
door atlas1302 Dec 5, 2023 om 11:23
341 Antwoorden / 13 Vragen

Mahadma, interessant! Versturen ze ook overzee?

mahadma
door mahadma Dec 5, 2023 om 12:03
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Bestel vanuit Limburg en kwam kennelijk per airmail aan.

Mabelle
door Mabelle Dec 5, 2023 om 12:13
427 Antwoorden / 1 Vragen

Naar KV worden ze per onderzeeboot vervoerd...

atlas1302
door atlas1302 Dec 5, 2023 om 13:10
341 Antwoorden / 13 Vragen

Linea recta, kan eigenlijk niet beter....

ju
door juliomariner Dec 6, 2023 om 15:18
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ja hoor ze versturen wereldwijd.
Ik vind de klanten service van Aliexpress ook prima. En ze zijn veel goedkoper dan Temu (zelfde artikelen vergeleken natuurlijk)

atlas1302
door atlas1302 - Dec 5, 2023 om 11:13
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dus al die kwijtgeraakte pakketjes liggen gewoon een paar maanden later weer bij Post.NL. Ik blijf me verbazen!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 5, 2023 om 12:33
2067 Antwoorden / Vragen

Al die?

atlas1302
door atlas1302 Dec 5, 2023 om 13:12
341 Antwoorden / 13 Vragen

ALDI, nee maar wel veel gok ik zo maar...

ju
door juliomariner Dec 6, 2023 om 15:18
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt en die worden dan weer op internet verkocht als verrassingsdoos met Ali/Temu meuk.

mo
door mof - Dec 6, 2023 om 12:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, bij een retourzending bent u, en niet de leverancier van het te retourneren product, verantwoordelijk voor de retourzending. Als die verwijnt in de post en dan een half jaar later weer verschijnt bent u te laat. U kunt hooguit proberen de schade op PostNL te verhalen, want met dat bedrijf heeft u een vervoersovereenkomst gesloten ....

ka
door kassa2551 - Dec 6, 2023 om 14:52
22 Antwoorden / Vragen

Het zal niet helpen maar waarom kijken mensen niet naar recensies of weet ik veel. De waarschuwingen met betrekking tot dropshoppers is eindeloos maar men blijft ook eindeloos doorgaan met bestellen. Ik zit wel eens op Pinterest en als je ziet wat voor rotzooi daar reclame wordt gemaakt en de " mooie namen" van al die bedrijfjes, maar het allemaal pure nep, oplichterij en zeker wanneer het je niet bevalt.
ja het ziet er allemaal mooi uit maar kijk je eventjes op Trustpilot dan krijg je een heel ander beeld van al die " mooie fantastische aanbiedingen". Ga gewoon naar een echte winkel of bekende webshop want ook al zijn sommige ingeschreven bij de KVK, dat zegt in feite niets.

agapon1951
door agapon1951 - Dec 6, 2023 om 15:38
172 Antwoorden / Vragen

Lijkt mij toch m.i.z. dat de veroorzaker hier verantwoordelijk voor is nl. Post.NL Er is een overeenkomst met post.nl dit te retourneren binnen de gestelde termijn, als dit daar zoek raakt en maanden later tevoorschijn komt, vevrolgens krijgtt te horen dat dit te laat is geretourneerd, is dat gewoon een negatieve prestatie die niet overeenomt met hetgeen is afgesproken nl. de verzending binnen een bepaalde termijn.
Bewijs stukken zult U ongetwijfeld hiervan hebben. M.i.z. een wanprestatie dus post.nl. deze zal hier voor aansprakelijk egsteld dienen te worden.