DylA
door DylA Jul 3, 2018 om 11:57
Winkels & webshops
Schaffie.nl betrouwbaar?

Ik heb op de website schaffie.nl een leuk kledingstuk gevonden dat ik graag zou willen bestellen. Ik kan echter weinig informatie over deze site vinden en doe altijd eerst wat 'huiswerk' naar een website voor ik iets betaal. Vandaar mijn vraag: is schaffie.nl te vertrouwen?

3020 7 Rapporteer

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2018 om 12:09
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt, er is weinig informatie plus: nergens (in Nederland)  bij aangesloten. Ze bestaan maart kort, sinds 2018. Kun je allemaal zelf zien als je die site nog eens zoekt. Ik zou het dus niet doen, al begrijp ik dat je denkt: lekker voordelig. Vaak is goedkoop duurkoop.

DylA
door DylA Jul 3, 2018 om 12:54
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt! Duidelijk :)

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2018 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die kromme Google vertaling van de voorwaarden wel gelezen?

Daar niet kopen.

DylA
door DylA Jul 3, 2018 om 12:54
Antwoorden / 1 Vragen

Ga ik inderdaad maar niet doen dan ;)

Topantwoord

ju
door juliomariner - Jul 3, 2018 om 12:21
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Een site die de home knop thuis noemt is duidelijk via google vertaald. Een duidelijk voorbeeld van een onbetrouwbare chinese site dus.
Ik zou hier nog geen wasknijper willen  bestellen

Gr
door Grunn1 Jul 3, 2018 om 12:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat betekend home dan? Ik heb altijd gedacht dat het de thuis knop was.

ju
door juliomariner Jul 3, 2018 om 13:05
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Ja maar geen enkele Nederlandse site zet er thuis op maar altijd home :-)

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 3, 2018 om 12:51
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dyla ,

Deze site is niet betrouwbaar , copyright 2018 , geregistreerd  Endurance Group, Unit No 501, 5th floor, Building No 3 ,NESCO IT Park, Western Express Highway, Goregaon (East) 400063 , Mumbai ,India .
Er zijn nog 7 andere sites aangekoppeld .
Verzenden&Retouren is belabberd Nederlands ( Google Vertaling ) .
Contact alleen via e- mail , geen tel.nr / Kvk nr / adres niks .
Contactpersoon : badecacar***@yahoo.com .

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/onlineshopcheck

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/nep-webwinkels

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/koop-niet-bij-deze-malafide-webshops/

DylA
door DylA Jul 3, 2018 om 12:56
Antwoorden / 1 Vragen

Top antwoord, bedankt!
Duidelijk, dit lijkt inderdaad 'louche business' ;)

marita5
door marita5 Jul 3, 2018 om 12:59
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 3, 2018 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoe kom je dan op die site terecht?
Verstandig dat je eerst wat 'huiswerk' naar een website doet (al laat je dat nu door de leden van dit forum doen. ;-))
En zoals aangegeven: deze site komt niet betrouwbaar over.
En als iets te mooi is om waar te zijn .....
Laat je niet verleiden door die lage prijzen.

marita5
door marita5 Jul 3, 2018 om 13:52
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , al laat je dat nu door de leden van dit forum doen , nu weet Ts wel waar hij / zij bij een volgende keer moet opletten .

DylA
door DylA Jul 3, 2018 om 13:53
Antwoorden / 1 Vragen

Haha, ja hoe kom ik op deze site. Gewoon eens kijken voor wat kleding via google afbeeldingen en toen popte deze in beeld. Maar het leek me te mooi om waar te zijn, want de prijzen die zij aanbieden zijn een stuk goedkoper dan elders..

tijger1
door tijger1 Jul 3, 2018 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dyla
En dan weet u nu dat u bij merkkleding en merkschoenen al niet verder hoeft te vragen. Want u krijgt of neppers of rotzooi toegestuurd of helemaal niets. En had u wel aan btw en invoerrechten gedacht?

DylA
door DylA Jul 3, 2018 om 14:25
Antwoorden / 1 Vragen

Jahoor, ik doe het regelmatig. Nooit met problemen. Ook vanuit China. Maar dan heb ik bijvoorbeeld wel meer informatie over de verkoper, website of zijn er reviews te vinden. Ik weet wel wat ik doe. In al die jaren nooit een slechte koop gedaan of iets niet ontvangen. Wat ik al aangaf: ik zoek het eerst altijd wel uit voor ik een beslissing neem :) Toch bedankt om me daar natuurlijk op te wijzen!

tijger1
door tijger1 Jul 3, 2018 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dyla.
Dat was dan meer geluk dan wijsheid.;-)

ne
door neodutchio - Jul 3, 2018 om 15:55
5173 Antwoorden / 12 Vragen

In een paar stappen is al te zien of een site echt is of niet.
*Klopt de naam met wat er verkocht wordt?
*Staan er contactgegevens op en is ook een echt adres en bv geen woonhuis?
*Nederlandse bedrijven zijn verplicht hun KVK nummer neer te zetten.
*Algemene voorwaarden, volgens de wet of niet?
*Gebruikte taal, Nederlands, of een zlegte vertaling?

Nog voordat ik de site gezien heb kan ik al weten dat al het bovenstaande niet van toepassing is op deze site. Als u daar iets koopt krijgt u niets, of het is namaak. U kan veroordeeld worden voor de import van namaak. In ieder geval betaald u (bij aankoop boven de 22 euro) btw en inklaringskosten. Zuur geld. Als verrassing zijn uw creditcardgegevend bekend bij deze onbekende personen en is de kans groot dat uw gegevens misbruikt worden.

Aan deze site zit ook growlightexpert.nl gekoppeld. Een expert in groeilampen heeft ook niets te maken met kleding.

Thijs12
door Thijs12 - Jul 3, 2018 om 16:08
558 Antwoorden / Vragen

Om het helemaal zeker te weten gewoon geld naartoe sturen . Kun je daarna anderen waarschuwen.