Ko
door Kooi90 Jul 3, 2021 om 22:25
Winkels & webshops

Schoenen besteld maar lege doos ontvangen

Hallo ik heb op 16 dember nike schoenen besteld bij footdistrict, https://footdistrict.com/

Heb keurig een doos ontvangen zonder inhoud dus geen schoenen.
Toen heb ik direct deze Winkel een mail gestuurd en dat wekenlang elke dag omdat ze niet terug reageerden.

Betaling is via klarna gegaan.

Pas na maanden reageert de webshop dat het niet mogelijk is en verstuurd aan klarna een verzendbewijs met 2 kg gewicht op de sticker ( die verzendlabel is natuurlijk online besteld, dus daar kan je elk gewicht neerzetten)

Nu wil klarna na maanden dat ik de rekening betaal. Dat terweil ik nooit schoenen heb gekregen enkel een lege doos, maar voor klarna is dat verzendbewijs genoeg zeggen ze om me te laten betalen...

Ik vind dit vreemd want klarna is van eerst producten kunnen bekijken en dan pas betalen. En heb toch ook mijn rechten als consument als ik niks ontvang. Ik weet even niet wat ik kan doen klarna is niet echt beleefd en maant me om te betalen voor iets wat ik niet gekregen heb.

De webwinkel is waarschijnlijk door de vele maanden dat ze niet gereageerd hebben veelste laat met een onderzoek te starten bij ups.


Wat kan ik doen want ik wil natuurlijk niet voor een lege doos betalen? En klarna wil helemaal niks doen.... Voor hen is die verzendlabel met 2.0 kg genoeg bewijs....

Ik vind dit absoluut schandalig omdat ik dezelfde dag contact heb opgenomen maar de webwinkel pas na maanden reageert.

Wat kan ik doen? Moet voor 5 juli betalen. klarna wil de rekening niet meer pauzeren en de webwinkel reageert niet en wil dus het probleem niet oplossen.

6414 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2021 om 22:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Als u de reviews had bekeken, had u daar niet besteld. Zeker weer via Facebook?

He
door HenkDeZevende - Jul 3, 2021 om 22:48
1254 Antwoorden / Vragen
1

Als u de bewijzen heeft dat u de winkel aangegeven hebt dat er geen schoenen in die doos zaten en die winkel niet heeft gereageerd heeft u een zaak. Nou de zaak nog voeren als Klarna u daagt met ook de kans dat u het toch verliest en u krijgt maanden zo'n incassobureau achter u aan. Bent u nogal stoïcijns aangelegd?

tenormin
door tenormin - Jul 3, 2021 om 22:56
16481 Antwoorden / 105 Vragen
1

@kooi90, hoe ter wereld komt u een site als dit tegen? Is een korfbalnet zonder opening onderin: men vangt geld en uiteraard krijgt men niets. Zou Klarna maar betalen, want dan krijgt u rekening op rekening. Gewoon uw verlies nemen en bestellen bij gewone, Nederlandse tokos. Beter nog, het kan nu, bij een gewone schoenen- of sportzaak waar u de Nikes kan kopen. Was uiteraard een prijs voor "wat niet waar kan zijn"?

mahadma
door mahadma - Jul 4, 2021 om 00:27
10615 Antwoorden / 50 Vragen
1

U kunt ze bellen: 

Zou dan wel eerst een cursus Spaans voor conversatie gaan volgen.

Het enige advies is betalen en neem uw verlies, niet betalen/wachten met betalen kan u heel veel meer gaan kosten. Voor geen schoenen .........

marita5
door marita5 - Jul 4, 2021 om 02:25
10957 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Kooi90 , 

Neem eens contact op met ECC , niet geschoten is altijd mis , scroll naar beneden . 

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

1paul
door 1paul - Jul 4, 2021 om 09:52
2427 Antwoorden / 0 Vragen
1

het is vrij simpel, de verzender is verantwoordelijk voor de zending tot u het pakket heeft ontvangen, als niet het produkt in de doos zit moeten zij bewijzen dat u het produkt wel ontvangen heeft en dat kan men niet met het verzendbewijs....

https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate#:~:text=Als%20verkoper%20ben%20je%20in,risico%20van%20de%20klant%20is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 4, 2021 om 11:04
16073 Antwoorden / 200 Vragen
0

Op zich is het simpel: de verzender dient te bwijzen dat u het bestelde product heeft ontvangen en zoals ik het begrijp kan men dat niet. Men kan uitsluitend de verzening bevestigen en dat zegt feitelijk ook niet meer dan dat men een doos het verzonden. (Een lege doos?)

Het is aan de vekoper om te bewijzen dat indien wel met inhoud verzonden er onderweg sprake is geweest van diefstal en aan de verkoper om dan de verzender/transporteur aan te spreken.

Hoe dan ook: niet betalen!  Wel Klarna een aangetekend te verzenden brief zenden en hoewel dat niet gemakkelijk lijkt is het verder toch een kwestie van 'rustig afwachten' op het antwoord en of er een incassoprocedure wordt gestart. Ook dan niets doen tenzij er ook daadwerkelijk een exploit komt van een deurwaarder voor een zitting bij 'Rechtspraak'. Reageer dan absoluut wel schiftelijk/ga naar de zitting om te voorkomen dat u bij verstek tot betaling wordt veroordeeld. 

Het lijkt mij erg sterk dat een rechter dan op basis van uw ervaring en lezing een voor u ongunstige uitspraak zal doen.

M.b.t. de brief kijk hier voor een voorbeeld: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ en/of https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven  Zie ook nog deze: (waarvan u de laatste al kreeg) Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl 

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/.


Zie naast de verwijzing naar ECC die u al kreeg ook nog deze 
 doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. 

Zie verder o.a. 
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen  ter info al is het in zekere zin 'mosterd na de maaltijd'. 

koekeloer
door koekeloer - Jul 5, 2021 om 11:15
555 Antwoorden / 18 Vragen
0

Op de track en trace stond het gewicht. Als je dan een lege doos krijgt voel je toch dat dit geen 2 kilo is en moet je de zending niet accepteren.

pe
door pebk Jul 5, 2021 om 13:53
530 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak is de bezorger al weg voor je bij de deur bent en tekent deze zelf (helemaal met de Corona beperkingen). Hoezo niet accepteren?

pierre60
door pierre60 - Jul 5, 2021 om 14:26
132 Antwoorden / 14 Vragen
0

Voordat je iets besteld, kijk eerst hoe je betalen kunt. Als Ideal, Pay Pall en afterpay er niet bij staat, is het beter als je daar niets besteld. U moet ook kijken of het bedrijf is aangesloten bij de kamer van koophandel. Klarna is een vrij onbekende geld inner die u niet aansprakelijk kunt stellen. Wel kunt u het "bedrijf" aansprakel stellen. Geeft die geen antwoord dan zou ik de lege doos retour sturen met een brief erbij waarin u aangeeft dat de zending niet compleet was. U ontvangt een recu voor verzending die u goed moet bewaren zodat u dit altijd kunt overleggen als ze bijvoorbeeld aanmaningen sturen.

pierre60
door pierre60 - Jul 5, 2021 om 14:28
132 Antwoorden / 14 Vragen
0

Voordat je iets besteld, kijk eerst hoe je betalen kunt. Als Ideal, Pay Pall en afterpay er niet bij staat, is het beter als je daar niets besteld. U moet ook kijken of het bedrijf is aangesloten bij de kamer van koophandel. Klarna is een vrij onbekende geld inner die u niet aansprakelijk kunt stellen. Wel kunt u het "bedrijf" aansprakelijk stellen. Geeft die geen antwoord dan zou ik de lege doos retour sturen met een brief erbij waarin u aangeeft dat de zending niet compleet was. U ontvangt een recu voor verzending die u goed moet bewaren zodat u dit altijd kunt overleggen als ze bijvoorbeeld aanmaningen sturen.

ro
door ronny530 - Jul 5, 2021 om 15:25
2123 Antwoorden / 41 Vragen
1

Wat heeft er dan wel in die doos gezeten want het verzendgewicht wordt door UPS vastgesteld en niet door de verkopende webwinkel zelf. Als u de lege doos bij ontvangen geaccepteerd heeft wat overigens niet echt handig is omdat u had kunnen weten dat er qua gewicht geen schoenen in konden zitten gaat zowel de webwinkel als ook UPS er van uit dat u de schoenen heeft ontvangen. U kunt na ontvangst niet meer aannemelijk maken dat u een lege doos heeft ontvangen want ookal bent u ter goeder trouw het zou kunnen dat u de schoenen wel heeft ontvangen uit de doos heeft gehaald en dan stelt dat u een lege doos heeft ontvangen.

mahadma
door mahadma - Jul 5, 2021 om 16:53
10615 Antwoorden / 50 Vragen
0

Bij Tros=Radar ook plaatsen levert geen andere antwoorden op ........

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 6, 2021 om 08:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Was deze doos met voldoende plakband en  nog niet geopend toen U deze kreeg?

 

En bij doos met verdacht gewicht?  Nooit openen maar schudden!

Als bij zelf wegen er  geen 2 Kg in zit en  nog gesloten als ontvangen....

Maar een schade doos of  duidelijk geopende  bij de deur even  weigeren en vragen voor handtekening, schade of open doos!

Tussen de winkel en bezorger,  zitten vele handen....


Maar dat achteraf betalen,   je kunt wegens niets ontvangen weigeren maar hoe bewijs je lege doos nu?

Verder is ½ jaar wachten met deze klacht niet slim... je had hier of bij Radar eerder moeten vragen.

Na geen .com maar .nl lees ik  Spaanse firma die binnen 48 uren leverde...  weekje kan maar lege doos en 26 weken later?

Denk kansloze   en  ik mis hoe je deze doos ontving verhaal.

 

li
door liadegroof - Jul 6, 2021 om 09:19
11 Antwoorden / 0 Vragen
1

Je kunt op het moment dat er iets niet goed gaat contact met Klarna op nemen als die de betaalservice doet dan wordt dit meteen geregeldaar geen week ermee wachten.......

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Deetee
Deetee - Dec 4, 2022 om 19:44
Computers & telefonie

Foutieve rekening Vodafone

In aug incasseerde Vodafone €186 ipv €40 voor red together abonnement. Er was geen overschrijding van de bundels. Op advies van medewerker klantenservice van Vodafone hebben we t bedrag gestorneerd, er was immers het nodige fout gegaan in de berekening. Sindsdien betalen we netjes €40 per maand. 12 medewerkers klantenservice en dito telefoontjes verder is de onterechte rekening nog steeds ni ... Lees meer

Li
Lindavp - Nov 19, 2022 om 13:29
Huishouden & energie

Cv ketel constant aan

Hoi,
Ik heb een huurhuis en een AWB Thermomaster CV ketel sinds dec 21. Nooit problemen gehad. Maar mijn gasverbruik was hoog, dus heb ik wat instellingen laten veranderen. Van comfortstand naar eco stand oa. In plaats van af en toe een paar minuten aan en dat de verwarming warm wordt, ga ik naar constant aan en een koude verwarming! Overdag op 17 en dan is hij wel warm, maar snachts op 15. W ... Lees meer

D.
D. Devilee - Dec 1, 2022 om 17:39
Huishouden & energie

Budgetenergie keert 190 euro niet uit. Mag dat?

Nadat wij in de maand november geen 190 euro hebben ontvangen heb ik vandaag contact gezocht met Budgetenergie.
We hadden voor 28 november moeten reageren en keren nu niet uit; is de reactie.

Over de teruggave van de 190 euro, heeft budget energie nooit met ons gecommuniceerd. Geen mail, geen brief.
Hoe had ik kunnen weten dat ik voor de 28 november had moeten reageren?
... Lees meer