el
door elkeh Mar 15, 2018 om 21:07
Winkels & webshops
Schoenen na 3 maanden kapot, wat te doen?

Ik heb 29 dec 2017 een paar suede asics gekocht à 110 euro. Ik draag ze met veel plezier naar het werk of naar school en verzorg ze zoals mij is aangeraden in de winkel (insprayen met speciale spray voor suede). Ze worden niet gedragen bij regen - want dat is slecht voor de schoen en ben er erg zuinig op. Nu zijn we nog geen 3 maanden verder, en de zwarte suede schoenen zijn rafelig en blauw, op sommige plekken zelfs lichtblauw (alsof ze continu ergens langsheen schuren). Andere producten om de suede weer mooi te maken helpen niet. De winkel geeft aan dat je producten binnen 14 dagen moet retouneren, maar na 14 dagen zien de schoenen er natuurlijk nog wel mooi uit. Wat zijn mijn rechten, en kan ik de winkel nog aansprakelijk stellen? Het liefst wil ik natuurlijk een ander paar voor hetzelfde bedrag of mijn geld terug. Ik ben er erg zuinig op en ondanks dat voldoet het artikel niet aan de eisen. Wat te doen?

11632 12 Rapporteer

getty
door getty - Mar 15, 2018 om 21:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Na 3 maanden intensief de schoenen te hebben gedragen, wordt het heel lastig om u op garantie te beroepen denk ik.

Ge
door Genee - Mar 15, 2018 om 21:21
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kan de broekspijp de oorzaak zijn?

el
door elkeh Mar 15, 2018 om 21:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi, nee absoluut niet, 9 van de 10 keer raakt mijn broekspijp mijn schoen niet eens - geen hoogwater maar gewoon kortere broeken :). Het gaat vooral om de zijkant en de zijkant bij de tenen, delen die nergens langs schuren. - ik heb een foto toegevoegd

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2018 om 21:33
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dat is dan een misverstandje jouwerzijds @elkeh, juist zijkanten en tenen schuren wel degelijk tegen elkaar. In die zin: tenen raken sneller objecten en zijkanten raken elkaar. Zo te lezen heb je ze goed onderhouden, alleen: hoezo van zwart naar blauw? Geen idee of je ze online gekocht hebt: anders zou ik het eens vragen in de winkel. Uiteraard kan je ook een bericht achterlaten als het online is aangeschaft.

el
door elkeh Mar 15, 2018 om 21:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoel de zijkant aan de buitenkant :)

marita5
door marita5 Mar 15, 2018 om 21:47
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , Geen idee of je ze online gekocht hebt: anders zou ik het eens vragen in de winkel. Ts is in de winkel geweest .
De winkel geeft aan dat je producten binnen 14 dagen moet retouneren, maar na 14 dagen zien de schoenen er natuurlijk nog wel mooi uit. Wat zijn mijn rechten, en kan ik de winkel nog aansprakelijk stellen

tenormin
door tenormin Mar 15, 2018 om 21:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn dat geen online regels dan, binnen 14 dagen retourneren? @marita5.

marita5
door marita5 Mar 15, 2018 om 22:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Nu ik dit lees , heeft u gelijk , Ts zal met winkel bedoelen de webwinkel . Sorry.

marita5
door marita5 - Mar 15, 2018 om 21:36
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ElkeH ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2018 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar een spuitbus zwarte verf vragen.

marita5
door marita5 Mar 15, 2018 om 21:50
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , het lijkt me toch niet dat je schoenen na 3 maanden moet gaan verven .

tenormin
door tenormin Mar 15, 2018 om 21:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja hoor, ik met mijn blauw suède schoenen wel. Die kregen allerlei variabele kleuren, met de spuitbus weer keurig bijgewerkt.

marita5
door marita5 Mar 15, 2018 om 21:58
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn voor u , maar ik zou dit niet accepteren , om schoenen te gaan verven na 3 maanden . binnen zes maanden ligt de bewijslast bij de verkoper .

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2018 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, maar krijg dat maar eens voor elkaar.

tenormin
door tenormin Mar 15, 2018 om 22:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, kan ik me niet druk over maken, zo'n spuitbus maar..... zo te zien zijn de schoenen van de TS wel hartstikke moeilijk te spuiten, dat wel.

tijger1
door tijger1 Mar 15, 2018 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het suede blauw is bespuit je dat, de rest lijkt mij lak, dus daar veeg je het zo van af.

tenormin
door tenormin Mar 15, 2018 om 22:56
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee @tijger1, echt niet, dat krijg je er niet meer af. Ervarings deskundige. ;-) Maar ben nu eenmaal gek op suède stappers; dit is één van de nadelen ervan. Behalve bij beige, vreemd genoeg: geen problemen.

costnix
door costnix Mar 16, 2018 om 10:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uit ervaring weet ik, dat suède snel verkleurd door daglicht en vooral zonlicht.

marita5
door marita5 - Mar 15, 2018 om 22:20
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@ElkeH ,

Waar heeft u deze schoenen gekocht ?

el
door elkeh Mar 15, 2018 om 22:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

SNEAKERS in Zwolle

panter22
door panter22 - Mar 15, 2018 om 22:32
6599 Antwoorden / Vragen

Het is niet de beste kwaliteit suede, Daar zijn de schoenen te goedkoop voor.
De neuzen van de schoenen zijn al wat kaal.
Dat heb je met suede schoenen en zeker van een matige kwaliteit.
Zo te zien denk ik dat het gaat om normale gebruikssporen.
Als je bij de winkel geen gehoor krijgt, dan kun je het bij Asics proberen,

el
door elkeh Mar 15, 2018 om 22:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, ik ga het morgen proberen in de winkel en anders bij Asics, bedankt!

tenormin
door tenormin Mar 15, 2018 om 22:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ze zien er ook "rafelijk" uit. Te goedkoop zou ik het niet willen noemen, wel voordelig @panter22

marita5
door marita5 - Mar 15, 2018 om 22:54
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@ElkeH ,

De schoenen zijn gekocht bij sneakers.nl , zij zijn nergens bij aangesloten .

De voorwaarden :

ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. De ondernemer vergoedt geen klachten met betrekking tot ritsen of knopen.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2018 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, suede schoenen, met de winterdag? 1Keer door pekelwater en het is gebeurd.

tenormin
door tenormin Mar 16, 2018 om 00:10
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ook door een "zandwoestijn" in de USA is niet bevoorderlijk. ;-)

Gr
door Grunn1 Mar 16, 2018 om 11:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat heeft een zandwoestijn in de USA ermee te maken? Lees nergens dat ts daar is geweest.

O.t. Heb zelf al heel wat nationale parken in de VS doorkruist inclusief woestijnen maar nog nooit problemen met mijn schoenen gehad. Maar ach ik draag dan ook nylon Nike’s van amper 30 dollar.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2018 om 00:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor zover ik het kan zien lijkt het mij gewoon door intensief gebruik en in weer en wind (wintertijd) dat ze er niet meer spiksplinternieuw uit zien. Verder zie ik van Asics geen schoenen die zo laag in prijs zijn, of ik zou er overheen moeten kijken. Zijn ze wel echt?
Voor suéde geldt in de regel dat het sneller verkleurt en meer/sneller slijtage vertoont dan gewoon glad leer.

el
door elkeh Mar 16, 2018 om 09:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi, ik draag de schoenen niet als het regent of sneeuwt oid, dan draag ik mijn oude. Ik heb ze gekocht in een  - naar mijn idee - betrouwbare winkel, niet online. Ik snap dat suede sneller slijtage vertoont,maar als het niks tot nauwelijks iets aanraakt en goed verzorgd wordt, ga ik ervan uit dat het langer meegaat dan 3 maanden ...

panter22
door panter22 Mar 16, 2018 om 10:09
6599 Antwoorden / Vragen

Die schoenen zijn toch niet stuk, alleen sleets

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2018 om 14:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar de schoenen zijn helemaal niet kapot. Niet meer dan wat slijtage door intensief gebruik. Verkleuren doet het ook door (zon) licht.

el
door elkeh - Mar 17, 2018 om 19:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

UPDATE: Ik ben naar de winkel gegaan met mijn schoenen en heb een paar nieuwe schoenen mogen uitkiezen! Ik mocht ook dezelfde schoenen ook meenemen, maar dat durfde ik niet meer aan! Goede service dus

marita5
door marita5 Mar 17, 2018 om 22:20
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Elkeh , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

panter22
door panter22 Mar 18, 2018 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Dat heb je keurig opgelost. Mijn complimenten. Ik hoop dat die nieuwe schoenen langer mooi blijven.