Schoenen na 3 maanden kapot, wat te doen?
Ik heb 29 dec 2017 een paar suede asics gekocht à 110 euro. Ik draag ze met veel plezier naar het werk of naar school en verzorg ze zoals mij is aangeraden in de winkel (insprayen met speciale spray voor suede). Ze worden niet gedragen bij regen - want dat is slecht voor de schoen en ben er erg zuinig op. Nu zijn we nog geen 3 maanden verder, en de zwarte suede schoenen zijn rafelig en blauw, op sommige plekken zelfs lichtblauw (alsof ze continu ergens langsheen schuren). Andere producten om de suede weer mooi te maken helpen niet. De winkel geeft aan dat je producten binnen 14 dagen moet retouneren, maar na 14 dagen zien de schoenen er natuurlijk nog wel mooi uit. Wat zijn mijn rechten, en kan ik de winkel nog aansprakelijk stellen? Het liefst wil ik natuurlijk een ander paar voor hetzelfde bedrag of mijn geld terug. Ik ben er erg zuinig op en ondanks dat voldoet het artikel niet aan de eisen. Wat te doen?
Kan de broekspijp de oorzaak zijn?
Hi, nee absoluut niet, 9 van de 10 keer raakt mijn broekspijp mijn schoen niet eens - geen hoogwater maar gewoon kortere broeken :). Het gaat vooral om de zijkant en de zijkant bij de tenen, delen die nergens langs schuren. - ik heb een foto toegevoegd
Nou, dat is dan een misverstandje jouwerzijds @elkeh, juist zijkanten en tenen schuren wel degelijk tegen elkaar. In die zin: tenen raken sneller objecten en zijkanten raken elkaar. Zo te lezen heb je ze goed onderhouden, alleen: hoezo van zwart naar blauw? Geen idee of je ze online gekocht hebt: anders zou ik het eens vragen in de winkel. Uiteraard kan je ook een bericht achterlaten als het online is aangeschaft.
Ik bedoel de zijkant aan de buitenkant :)
@tenormin , Geen idee of je ze online gekocht hebt: anders zou ik het eens vragen in de winkel. Ts is in de winkel geweest .
De winkel geeft aan dat je producten binnen 14 dagen moet retouneren, maar na 14 dagen zien de schoenen er natuurlijk nog wel mooi uit. Wat zijn mijn rechten, en kan ik de winkel nog aansprakelijk stellen
Zijn dat geen online regels dan, binnen 14 dagen retourneren? @marita5.
Nu ik dit lees , heeft u gelijk , Ts zal met winkel bedoelen de webwinkel . Sorry.
Hallo ElkeH ,
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Ik zou maar een spuitbus zwarte verf vragen.
@tijger1 , het lijkt me toch niet dat je schoenen na 3 maanden moet gaan verven .
Ja hoor, ik met mijn blauw suède schoenen wel. Die kregen allerlei variabele kleuren, met de spuitbus weer keurig bijgewerkt.
Fijn voor u , maar ik zou dit niet accepteren , om schoenen te gaan verven na 3 maanden . binnen zes maanden ligt de bewijslast bij de verkoper .
Tja, maar krijg dat maar eens voor elkaar.
Nou, kan ik me niet druk over maken, zo'n spuitbus maar..... zo te zien zijn de schoenen van de TS wel hartstikke moeilijk te spuiten, dat wel.
Als het suede blauw is bespuit je dat, de rest lijkt mij lak, dus daar veeg je het zo van af.
Nee @tijger1, echt niet, dat krijg je er niet meer af. Ervarings deskundige. ;-) Maar ben nu eenmaal gek op suède stappers; dit is één van de nadelen ervan. Behalve bij beige, vreemd genoeg: geen problemen.
Uit ervaring weet ik, dat suède snel verkleurd door daglicht en vooral zonlicht.
Het is niet de beste kwaliteit suede, Daar zijn de schoenen te goedkoop voor.
De neuzen van de schoenen zijn al wat kaal.
Dat heb je met suede schoenen en zeker van een matige kwaliteit.
Zo te zien denk ik dat het gaat om normale gebruikssporen.
Als je bij de winkel geen gehoor krijgt, dan kun je het bij Asics proberen,
Helaas, ik ga het morgen proberen in de winkel en anders bij Asics, bedankt!
Ze zien er ook "rafelijk" uit. Te goedkoop zou ik het niet willen noemen, wel voordelig @panter22
@ElkeH ,
De schoenen zijn gekocht bij sneakers.nl , zij zijn nergens bij aangesloten .
De voorwaarden :
ARTIKEL 14 - KLACHTENREGELING
De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. De ondernemer vergoedt geen klachten met betrekking tot ritsen of knopen.
Maar ja, suede schoenen, met de winterdag? 1Keer door pekelwater en het is gebeurd.
Ook door een "zandwoestijn" in de USA is niet bevoorderlijk. ;-)
Wat heeft een zandwoestijn in de USA ermee te maken? Lees nergens dat ts daar is geweest.
O.t. Heb zelf al heel wat nationale parken in de VS doorkruist inclusief woestijnen maar nog nooit problemen met mijn schoenen gehad. Maar ach ik draag dan ook nylon Nike’s van amper 30 dollar.
Voor zover ik het kan zien lijkt het mij gewoon door intensief gebruik en in weer en wind (wintertijd) dat ze er niet meer spiksplinternieuw uit zien. Verder zie ik van Asics geen schoenen die zo laag in prijs zijn, of ik zou er overheen moeten kijken. Zijn ze wel echt?
Voor suéde geldt in de regel dat het sneller verkleurt en meer/sneller slijtage vertoont dan gewoon glad leer.
Hi, ik draag de schoenen niet als het regent of sneeuwt oid, dan draag ik mijn oude. Ik heb ze gekocht in een - naar mijn idee - betrouwbare winkel, niet online. Ik snap dat suede sneller slijtage vertoont,maar als het niks tot nauwelijks iets aanraakt en goed verzorgd wordt, ga ik ervan uit dat het langer meegaat dan 3 maanden ...
Die schoenen zijn toch niet stuk, alleen sleets
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer