St
door Staffy Sep 6, 2016 om 15:05
Winkels & webshops

Slechte service lucardi

Ik had voor de 1 ste keer bij lucardi ringen besteld en per ongeluk de verkeerde maat doorgegeven.
Ik heb contact gehad met de klantenservice om een coulance te vragen deze waren klant onvriendelijk en onbeschoft en wilden mij niet tegemoet komen omdat de ringen gegraveerd waren ik heb maanden gespaard voor deze ringen om te gebruiken voor het trouwen. Nu heb ik niets aan die ringen. Kan ik hier nog iets mee doen

5358 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2016 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ringen gaat men toch passen? Zijn die bestelde te groot of te klein? Dan kunnen ze toch aangepast worden? Maar uiteraard wel op uw kosten.

jo
door jorisw - Sep 6, 2016 om 15:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze kunnen niet zoveel doen. Deze ringen kunnen ze niet meer verkopen en jij hebt de verkeerde maten doorgegeven.

newmikey
door newmikey - Sep 6, 2016 om 15:11
830 Antwoorden / 0 Vragen

Om coulance vragen betekent dat u er open voor staat dat u het wel eens niet zou kunnen krijgen. Zoals met zoveel gepersonaliseerde produkten kan de verkoper hier niets meer mee. Daar de fout geheel aan uw kant ligt, kán de verkoper hier ook eigenlijk niets doen behalve omsmelten.

ne
door neodutchio - Sep 6, 2016 om 15:13
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Wat zou de winkel met gegraveerde ringen moeten? Hoogstens kunnen ze de binnenkant schuren om uw gravering eruit te halen. Dit is niet mooi en gaat ten koste van de dikte van de ring.
U heeft de ringen besteld en ja, u heeft een foute maat doorgegeven. Het enige dat u kunt proberen of het lukt om ze wat te laten vergroten/verkleinen.
Tja, klantonvriendelijk en onbeschoft heb ik nog nooit meegemaakt bij Lucardi, kan het iets zijn met aktie-reaktie?

wi
door wilhelmina59 Sep 23, 2016 om 15:00
514 Antwoorden / 0 Vragen

Machinaal  graveren betekend wegduwen van metaal, handmatig graveren betekend verspanen. Bij beiden blijf je dit zien.
Zijn de ringen te klein dan kunt u ze laten oprekken bij te groot instuiken.
Zeker bij trouwringen wordt er altijd zorgvuldig gepast. Uit uw relaas maak ik niet op dat u feitelijk gepast heeft.

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2016 om 15:26
16834 Antwoorden / 108 Vragen

@staffy, bij Lucardi was men niet onbeschoft en klantonvriendelijk. Ooit gehoord van hand in eigen boezem steken? Jij bent toch degene die de verkeerde maat, weliswaar per ongeluk, hebt doorgegeven? Wat kan Lucardi anders doen met ringen die speciaal gegraveerd zijn nog doen, behalve, zoals iemand al schrijft, omsmelten. Misschien allebei een ketting erbij kopen en de ringen i.p.v. om de vinger om de nek dragen. Weer eens iets anders.

frtits22
door frtits22 - Sep 6, 2016 om 16:36
46 Antwoorden / Vragen

Ze had de verkeerde maat doorgegeven, maar de ringen waren wel gegraveerd.
Kortom, geen recht op geld terug, ook geen 2 weken bedenktijd, logisch toch?
Dat TS niets aan de ringen heeft is haar eigen domme fout. Ik wil die ringen overigens wel hebben hoor, dan verkoop ik die aan een goudopkoper.
Je kunt er niets meer aan doen, je kunt de ringen in ontvangst nemen en misschien doorverkopen aan iemand die ook zo heet.

ha
door hamburger - Sep 6, 2016 om 16:44
84 Antwoorden / Vragen

"per ongeluk de verkeerde maat doorgegeven" en "omdat de ringen gegraveerd zijn" en "nu heb ik niets aan deze ringen". En dan vindt U het vreemd dat ze niet terug gegeven kunnen worden?

ekiem
door ekiem - Sep 6, 2016 om 17:09
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bij te kleine ringen zou u er toch een stukje in kunnen laten zetten. Daarna polijsten en je ziet er amper meer wat van. Zijn de ringen te groot dan een stukje ertussen uit laten halen.
Iedere goede goudsmid zou u hiermee kunnen helpen, wel van  tevoren een prijs opgave afspreken. Dit wel op papier vastleggen.

Ekiem

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2016 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Slechte service?
Helemaal niet.
Wat had je dan verwacht: 'per ongeluk de verkeerde maat doorgegeven'. Dat is dus JOUW fout.
De ringen waren gegraveerd dus kan de verkoper hier niets meer mee. Waarom zouden ze jou dan tegemoet moeten komen?
Zoals al aangegeven: ga naar een goudsmid en kijk/vraag of deze de ringen op maat kan maken. Denk om een prijsopgave!
Fijne trouwdag.

ha
door halex - Sep 6, 2016 om 19:15
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U hebt inderdaad niets aan de ringen. Wat verwacht u dat Lucardi aan uw ringen heeft? Denkt u dat Lucardi er nog een andere koper voor vindt? Lijkt met sterk, toch?
Om wat voor coulance hebt u gevraagd? Ik kan me niet voorstellen dat ze op een normaal gestelde vraag onbeschoft reageren.
Wellicht kunt u nog vragen of u, uit coulance, bij uw volgende aankoop vooraf gratis in de winkel mag passen. Dan overkomt zoiets u geen tweede keer.

Ma
door MacWally Sep 7, 2016 om 00:10
151 Antwoorden / Vragen

 Ik kan me niet voorstellen dat ze op een normaal gestelde vraag onbeschoft reageren....

Dan bent u nooit in Den Bosch geweest.

tenormin
door tenormin Sep 7, 2016 om 00:25
16834 Antwoorden / 108 Vragen

@macwally, ??? Ik ken Lucardi als een prettige winkel. Als u de ervaring in Den Bosch als "onbeschoft" beschrijft: kan me daar dan alleen iets bij voorstellen als een 'klant' ook niet netjes binnenkomt. Zoiets als: op hoge poten?

Sh
door Shroomp546 - Sep 6, 2016 om 22:25
2 Antwoorden / Vragen

Natturlijk wel, je kan de ringen laten vergroten of verkleinen.

ha
door hamburger - Sep 7, 2016 om 00:16
84 Antwoorden / Vragen

Bij de veelgestelde vragen op de site van Lucardi staat:

Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:
Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

ra
door ramcar - Sep 23, 2016 om 09:12
1 Antwoorden / Vragen

Ook wij hebben ringen besteld en een horlogehouder, men doet de belofte voor 21:00 besteld, morgen in huis, eergisteren besteld, echter blijkt nu na het bellen pas dinsdag geleverd te worden, terwijl het op voorraad was..

De smoes "er kan wel eens wat misgaan"

Waar is dan de belofte voor 21:00 besteld, morgen in huis?

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2016 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ramcar

En u ging de volgende dag trouwen?:-)) Gaat er bij  u nooit iets mis?

marita5
door marita5 - Sep 23, 2016 om 09:45
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Ramcar ,

Wat is de levertijd ?

Plaats je een bestelling op werkdagen voor 21:00 uur? Dan wordt je bestelling de volgende dag thuis bezorgd. In Nederland wordt dit gedaan door DHL Parcel en in België en Duitsland door DPD*.

Kies je ervoor om je pakketje te laten bezorgen in één van onze filialen dan kan de levering 2-5 dagen duren. Je ontvangt van ons een verzendbevestiging per email zodra het pakket naar het filiaal wordt verzonden met daarin de eerst mogelijke afhaaldatum.

Krijg je deze mail op maandag of vrijdag? Dan staat je pakket vanaf komende woensdag klaar. Ontvang je deze mail op dinsdag, woensdag of donderdag? Dan kan je het pakketje vanaf zaterdag ophalen. Wil je er zeker van zijn dat het pakket binnen is bij de winkel voordat je er naar toe gaat? Dan kun je hierover contact opnemen met de winkel.

*Er gelden enkele uitzonderingen op de standaard levertijd:

· Bestellingen naar België en Duitsland hebben een levertijd van twee werkdagen en worden verzonden via DPD.

· Naamkettingen en trouwringen hebben een gemiddelde levertijd van twee weken.

· Naammunten hebben een gemiddelde levertijd van zes tot acht weken.

· Gegraveerde artikelen hebben een levertijd van 7 dagen.

· Rondom feestdagen kan de levertijd afwijken.

Bron : Lucardi.custhelp.com

La
door Laelia1955 - Sep 23, 2016 om 09:48
21 Antwoorden / Vragen

Coulance geldt alleen als er iets buiten b.v. de garantietermijn kapot gaat. In dit geval heeft u een foutje gemaakt maar wel een duur foutje.
Als u iets duurs koopt, zoals gouden sieraden en zeker gegraveerde ringen, dan beter maar niet via internet bestellen maar in de winkel en samen met uw partner goed passen. Lucardi was te goeder trouw maar kan me uw frustratie wel voorstellen.
U kunt ze nog verkopen als 'oud goud'. Er zijn winkels die een hogere goudprijs betalen als u iets nieuws koopt.
En vraag bij een juwelier om een kaartje met maten van rinken. Zo'n kaart met allemaal gaatjes waar je je vinger in moet steken om de ringmaat vast te kunnen stellen. Zit soms ook in de catalogus van een postorderbedrijf dat ringen verkoopt.Altijd bewaren want komt zeker nog eens van pas.
Succes en evengoed een fijne trouwdag.