M.
door M.Hin May 1, 2020 om 15:00
Winkels & webshops

Social Deal wil geen geld retour storten, dit terwijl ik gebruik maakte van mijn herroepingsrecht. Dit kan toch niet?

Ik heb 3 vouchers in totaal gekocht van Social Deal.

Op 14 maart vroeg ik binnen termijn van herroepingsrecht om mijn geld terug te storten vanwege de ontwikkelingen rond het coronavirus en alle massagepraktijken en restaurants dicht moesten. Vanwege gezondheidsriciso's wil ik me de komende tijd ook niet bevinden in dit soort omgevinden.

Op 14 maart vond het eerste contact plaats zie gesprek hieronder:

[21:55, 3/14/2020] M.: Beste medewerker, kijkend naar de huidige ontwikkelingen rond het Coronavirus zou ik graag mijn 2 aankopen willen annuleren en zo mijn geld teruggestort willen krijgen het gaan om de volgende vouchers

[14:21, 3/15/2020] Social Deal: Goedemiddag! Je spreekt met ... van Social Deal. Mijn excuses voor deze late reactie, helaas is het op dit moment erg druk en kunnen wij niet zo snel reageren!

[14:21, 3/15/2020] Social Deal: Wij vanuit Social Deal gaan op dit moment zoveel mogelijk deals proberen te verlengen wegens het Coronavirus. De kans is dus groot dat jouw deal ook verlengt gaat worden. Hiervoor is het belangrijk om de datum op jouw voucher in de gaten te houden. Mocht de deal niet verlengt worden, neem dan voor de einddatum contact met ons op.

Op 1 mei vraag ik nogmaals of mijn geld teruggestort kan krijgen en dat ging als volgt:

[12:46, 5/1/2020] Social Deal: Goedemiddag, je spreekt met ... van Social Deal. Ik neem het gesprek even over.

Ik zie dat mijn collega heeft uitgelegd dat wij bepaalde voorwaarden hebben. De geldigheid kan je zien wanneer je op de voucher klikt en dan meer informatie over de deal. Dat deze nu niet direct te zien is via mijn vouchers is omdat we bezig zijn met alle deals die op korte termijn aflopen, te verlengen. Dit om dus verwarring en extra vragen te voorkomen. Wanneer de ondernemer weer geopend is, kom dan ook direct de geldigheid weer tevoorschijn op het begin scherm van mijn vouchers.

Op het moment van 15 maart hebben wij jou een toelichting gegeven. Je hebt hierop niet meer gereageerd dat je hier niet mee akkoord gaat. Dat is een eigen bewuste keuze van je geweest. Nu zijn we een aantal weken later en val je niet meer in ons retour termijn.

In het eerste stuk van onze algemene voorwaarden staat vermeldt, ik citeer 'Social Deal is nooit partij in de overeenkomst met Partner. Social Deal is dus nooit gehouden en kan niet worden verplicht de door Partner aangeboden producten of diensten te leveren. De samenstelling van de deal kan te allen tijde gewijzigd worden en kennelijke type- of spelfouten zijn voorbehouden. '

Ik vind het vervelend voor je, maar zoals op 15 maart aangegeven hebben we de vouchers voor je verlengd. Zoals mijn collega aangaf zijn de vouchers niet persoonsgebonden dus kan je deze altijd cadeau doen of verkopen.

[12:51, 5/1/2020] M.: Ik heb in mijn eerste bericht duidelijk aangegeven dat ik mijn geld teruggestort wil krijgen. Omdat uw collega op dat moment met een verhaal komt dat het verlengd wordt daar ben ik nooit mee akkoord gegaan.

[12:52, 5/1/2020] M.: En dat is duidelijk want ik heb daar niet meer op gereageerd.

[12:54, 5/1/2020] Social Deal: Wanneer je niet akkoord gaat met iets dan reageer je op dat bericht.

[12:55, 5/1/2020] M.: Verder het feit dat jullie de applicatie niet op orde hebben zou niet mijn zorg moeten zijn. Jullie kiezen voor een strategie om verwarring te voorkomen wat juist ervoor heeft gezorgd dat ik niet direct tot de juiste informatie beschik. En nogmaals dit is allemaal stap 2.

[12:55, 5/1/2020] M.: Stap 1 is ik had duidelijk aangeven binnen de 14 dagen dat ik mijn geld teruggestort wilde krijgen dus laten we daarbij blijven.

[12:57, 5/1/2020] M.: Dit gaat nergens over ik heb je collega niet gevraagd om meer informatie over verlengen daar kwam ze zelf mee. Dus er valt nergens wel/niet akkoord mee te gaan. Ik was duidelijk: ik wilde mijn geld teruggestort krijgen.

[12:57, 5/1/2020] M.: Ik ga ervanuit dat jullie als social deal jullie verantwoordelijkheid nemen in deze zaak en het geld terugstort.

[12:58, 5/1/2020] Social Deal: We hebben nu meerdere malen ons verhaal verteld. Ik kan je niet helpen hoe vervelend ik het ook voor je vind. Je hebt op 15 maart bewust gekozen om niet op onze oplossing te reageren en aan te geven hier niet mee akkoord te gaan. Nu ben je te laat. Echter hebben we de vouchers gewoon verlengd dus kan je er op een later moment gebruik van maken.

Ik ga het gesprek verder stoppen, desondanks wens ik je een fijn weekend en blijf gezond.

Social deal veegt op deze manier het gesprek zo van tafel en komt niet tot en passende oplossing, dit mag toch niet zo?

24505 12 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 1, 2020 om 15:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een roman. Maar gebruik die vouchers later.

Het is niet toegestaan namen van medewerkers te vermelden, haal die weg.

M.
door M.Hin May 2, 2020 om 15:02
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt ik heb alle namen verwijderd in de tekst maar toch ontglipt in de gemaakte schermafbeelding. Ik kan helaas geen wijzigingen meer aanbrengen zie ik.

Roman, film of storytelling. Het gaat hier om correct omgaan met klanten niet om de vouchers.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 1, 2020 om 15:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als u een lang verhaal zoals het nu wordt wilt beëindigen is er formeel maar één weg en dat is een vordering starten. Gelet op de huidige situatie bij Rechtspraak zal de afwikkeling ook langer op zich laten wachten dan normaal os. U kunt uiteraard altijd starten met een brief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en zie dan ook dit: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  Mijn advies is evenwel, benut de vouchers, de keuze is uiteraard aan u.

alfatrion
door alfatrion May 1, 2020 om 23:11
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Er is ook al voldoende schriftelijk gecommuniceerd.

1paul
door 1paul - May 1, 2020 om 15:24
3173 Antwoorden / 0 Vragen

in principe heeft u gewoon recht op geld terug, dit heeft u ook op tijd ingeroepen, u kunt nu u een vordering heeft op hen een deurwaarder inschakelen om deze te innen....

getty
door getty - May 1, 2020 om 15:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Tot wanneer zijn ze verlengd dan?

gerbera
door gerbera - May 1, 2020 om 15:50
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Laat mij raden, u bent secretaresse/ secretaris van een bedrijf/vereniging die een op de puntjes uitgebreid verslag van de vergaderingen maakt;-))
Maar dit terzijde indien u een datum opgegeven krijgt waarbij het voor u onmogelijk is de vouchers te gebruiken kunt u alsnog uw geld terugvragen. Doe dat wel voor de verloopdatum van de vouchers.

M.
door M.Hin May 2, 2020 om 14:27
Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik werk als projectmanager bij een overheidsinstantie.

Wat u verteld heb ik dus gedaan voor verloopdatum eerste contact/gebruik herroepingsrecht (14 maart).

alfatrion
door alfatrion - May 1, 2020 om 23:07
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dit mag inderdaad niet zo. Er is op 13 maart herroepen. U heeft dus recht op uw geld terug. Als u dat wilt afdwingen dan moet u naar rechter. Dit gaat via de deurwaarder. Eventueel kunt u daarvoor nog een incassobureau inschakelen. Let u wel op de kosten die u maak vs wat u vergoed krijgt. U kan altijd naar de rechter zonder jurist.

panter22
door panter22 - May 2, 2020 om 09:09
6599 Antwoorden / Vragen

Lees artikel 10 en 11 van de algemene voorwaarden van Social deal:
https://www.socialdeal.nl/algemene-voorwaarden/

M.
door M.Hin May 2, 2020 om 14:26
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter22,

Dank voor je antwoord, maar:

Artikel 10 (overmacht) :Al valt de hele wereld uit elkaar en/of landen er aliens op onze planeet dan nog is deze artikel niet van toepassing gezien ik netjes binnen de 14 dagen gebruik maak van mijn herroepingsrecht (zonder opgave van redenen annuleren).

Artikel 11: Klacht reeds ingediend.

Wat zij doen is gewoon niet correct en zo kan je niet met klanten omgaan.

:)

panter22
door panter22 May 4, 2020 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

Je schrijft dat je vanwege de corona gebruik wilt maken van je herroepingsrecht.
Omdat restaurants en massagepraktijken dicht zijn, kun je geen gebruik maken van je social deal.
Dat werd opgevat dat je nog wel wilde als de deal verlengd zou worden.
Je had geen reden hoeven noemen, kennelijk is daar de verwarring ontstaan.
En toen je het bericht kreeg van verlenging van de deal, had je even moeten mailen dat dit niet de bedoeling was.

tijger1
door tijger1 - May 2, 2020 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom hebt u eigenlijk op 15 maart niet even gereageerd?

M.
door M.Hin May 2, 2020 om 14:56
Antwoorden / 1 Vragen

Ik voel mij niet verplicht om te reageren op een commerciele aanbod terwijl ik duidelijk was in wat ik vroeg. In deze coronacrisis had ik op dat moment andere (belangrijkere) zaken om mee te dealen. Ik ga dan niet complete gesprekken voeren om vouchers. Mijn bericht was toen duidelijk. Nu heb ik meer tijd over en merkte ik op dat ik toch geen geld teruggestort had gekregen.

Tr
door Trostomaat May 5, 2020 om 00:15
239 Antwoorden / Vragen

Uit het bericht van SD had u kunnen en moeten afleiden dat zij uw bericht niet begrepen hadden als een ondubbelzinnige verklaring dat u gebruik maakte van het herroepingsrecht. Uw bericht was toen duidelijk, maar kennelijk niet voor SD die het anders opvatte en meende op andere wijze aan uw bezwaar tegemoet te moeten komen.

Topantwoord

newmikey
door newmikey - May 2, 2020 om 14:44
830 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer maar ze rekenen er op dat u toch niet naar de rechter gaat en eerlijk is eerlijk: waarom zou u? Het zou in onze nieuwe, post-corona economie misschien ook wel eens zinvol zijn dat al die z.g. "deals" genegeerd gaan worden ongeacht of het om diensten of producten gaat. Het wordt tijd dat wij als consumenten ook een de eigen verantwoordelijkheid om kleine ondernemingen te steunen door daar gewoon direct iets aan te schaffen en te stoppen met de jacht op onmogelijke koopjes waar altijd slachtoffers vallen.

M.
door M.Hin May 2, 2020 om 14:57
Antwoorden / 1 Vragen

Op een gegeven moment gaat het niet meer om het geld/vouchers maar om correct/juist omgaan met klanten. We leven in een welvarend land met wetten en regels.

tijger1
door tijger1 May 2, 2020 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En met corona en noodverordeningen. Even wachten dus.

panter22
door panter22 May 4, 2020 om 18:05
6599 Antwoorden / Vragen

Als het niet om geld gaat, dan heeft het toch geen haast, En de deal is verlengd. Wat wil je nog meer,

M.
door M.Hin May 9, 2020 om 02:09
Antwoorden / 1 Vragen

@Panter22, het staat letterlijk in mijn reactie waar het wel om gaat... je antwoord is ook niet echt van toegevoegde waarde.

M.
door M.Hin May 9, 2020 om 02:11
Antwoorden / 1 Vragen

.

panter22
door panter22 May 9, 2020 om 08:22
6599 Antwoorden / Vragen

@M.Hin, het zit je nogal hoog die paar tientjes. Als je klacht niet gehoord wordt, dan zul je naar de rechter moeten. Vergeet niet dat de medewerkers die alles moeten regelen het erg druk hebben. En dan wordt er wel eens iets niet goed gelezen, Als project manager moet je dat toch weten.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 4, 2020 om 18:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit maakt maar weer duidelijk dat je met dit soort clubs geen zaken moet doen.

el
door elskeevers@gmail.com - Apr 7, 2021 om 18:50
1 Antwoorden / Vragen

Ik wil ook even reageren op de bovenstaande mail. Al jaren maak ik gebruik van de aanbiedingen van

Social Deal. Als er om een of andere reden een probleem voordoet dan wordt dat altijd volledig opgelost.
Maar...........vorig jaar heb ik twee vouchers gekocht voor een aanbieding in Maastricht incl. ontbijt. diner en Wellness bezoek.
Ik heb de datum ivm de corona al twee keer moeten veranderen.  En begin mei 2021 is de laatste datum dat dit nog kan.
Ik heb zo ver als mogelijk bij die datum gereserveerd maar nu zijn nog steeds de corona regels van kracht.
Omdat ook het Wellness gedeelte gesloten blijft heb ik een mail naar SD gestuurd en de situatie voorgelegd.
Als antwoord kreeg ik te lezen dat ik kon annuleren tot 14 dagen na aankoop. Aangezien het al ruim een half jaar geleden is dat ik de vouchers heb bekocht zou ik dus geen geld terug krijgen.
Hierop het ik gereageerd met, dat ik vanwege de coronaregels (o.a. de gesloten Wellness) mijn reservering wil annuleren en mijn geld terug wil hebben.
Daarop heb ik nog geen reactie mogen ontvangen.
Maar in de antwoorden hieronder lees ik dat ze dat wel verplicht zijn. Ik hoop dat ze dat ook gaan doen en dit naar tevredenheid oplossen voor mij.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 7, 2021 om 19:01
2094 Antwoorden / Vragen

U heeft wat mij betreft gelijk en SD ongelijk maar de instantie die dit voor u op gaat lossen is gesloten dus u zult zelf stappen moeten zetten.