Ahzmorevette
door Ahzmorevette Apr 22, 2022 om 20:44
Winkels & webshops
Sophie shop 2paar schoenen gekocht

Ik heb met klarna betaald bij deze shop ik heb ze ontvangen 2schoenen van plastick helemaal niet wat ze op de site laten zien 1van 40 1van 30 en nu komen ze tegen mij zeggen dat ik de schoenen terug moet sturen naar china of krijgt ik 30procent korting en klarna doet ook niet zoals het moet om deze soort dingens te stopen neem contact met klarna zeggen ze beter om de 30 procent te nemen zo makelijk voor hun want ik moet hun toch betalen ik vind dit echt jammer van klarna dus je bent niet beschermd tegen oplichter bij hun

5313 14 Rapporteer

sira
door sira - Apr 22, 2022 om 21:25
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vermoed dat u deze webshop bent tegengekomen op Facebook o.d.
Hier wordt nu al zoveel jaren voor gewaarschuwd in de diverse media, maar blijkbaar volgt u die vele waarschuwingen niet. U bent goedkoper uit als u het aanbod accepteert, terugsturen naar China is veel duurder. Deze schoenen komen overigens gewoon van AliExpress met een hele grote marge.

Als u weer een advertentie voorbij ziet komen op Facebook, kijk dan verder dan uw neus lang is, controleer het KvK-nummer en of er contactgegevens te vinden zijn (adres etc.) en check AliExpress of u daar de schoenen kunt vinden.

ju
door juliomariner - Apr 22, 2022 om 21:27
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Blijkbaar heeft u de media de afgelopen paar jaar niet gevolgd.
Er wordt al jaren gewaarschuwd tegen deze dropshippers.
Klarna is gewoon een betaalprovider (soort bank) en heeft hier dus weinig mee te maken.
Terugsturen naar China is zinloos, veel duurder dan wasrde van de schoenen en zeer waarschijnlijk krijgt u dan alsnog uw geld niet terug.
Zie het maar als een dure les. (voor dat geld had u ook een online cursus veilig op internet kunnen volgen.

Thecla58
door Thecla58 - Apr 22, 2022 om 21:58
860 Antwoorden / 3 Vragen

Ik doe, als dat mogelijk is, tegenwoordig alles via Klarna. Het werkt fantastisch. Je kunt zelf alles in de app regelen. Wil je iets terug sturen dan regel je dat daar. Verder hebben zij een prima klantenservice die met je meedenkt.
Overigens neem ik aan dat je bij Klarna achteraf betalen hebt gekozen.

Maar laat dit een goede les voor je zijn en hou in het achterhoofd dat foto's gepimpt worden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 22, 2022 om 22:50
2082 Antwoorden / Vragen

Retourkosten zijn voor de klant als dat van te voren gemeld is en u bestelt in China.
Het is natuurlijk geen oplichting maar ze maken wel misbruik van simpele zielen en het is mij tot op zekere hoogte een raadsel waarom Klarna dit soort klanten (leveranciers) accepteert maar misschien is het niet simpeler dan dat geld niet stinkt.

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2022 om 22:58
11558 Antwoorden / 51 Vragen

Het begrip doropshipper is aan u voorbij gegaan. Bij elke dropshipper staatr helemaal onderaan  vaak bij verzenden: de levertijden. Dàt zou u al direct moeten waarschuwen. En vooral niets via feestboek bestellen.

marita5
door marita5 - Apr 22, 2022 om 23:08
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ahzmorevette ,

Deze site is geregistreerd op 4 - 2 - 2022 , is een Dropshipper , schoenen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / Kvk nr / adres / niks .
IP location : Ontario - Ottawa - Shopify INC

Beneden aan de site staat : Retuen beleid / Kundendienst !!!

Wat is de levertijd

Je pakket komt gemiddeld tussen 6 - 12 werkdagen aan , bovendien verwerkt onze partner uw bestellingen binnen de 24 uur .

Identiteit ondernemer :  bedrijfsadres / bezoekadres / tel . nr / emailadres / kvk nr / Btw nr , alles is leeg , staat niks vermeldt .

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

Ja
door JannieBoe - Apr 23, 2022 om 09:18
124 Antwoorden / Vragen

Dit zijn wel heel bijzondere oplichters. U krijgt schoenen met de merknaam Tommy Hilfiger. Maar dat zijn niet de schoenen die u besteld heeft. Daarop staat het merk Fashion, met dan wel weer een soort rood/wit/blauw logo van Hilfiger. Vast een poging om juristen van Hilfiger te ontlopen?
De kans is klein dat het werkt, maar proberen kan altijd: stuur de shop een mail dat u aangifte van oplichting gaat doen en contact met Tommy Hilfiger gaat zoeken als men u niet uw geld terugstort. Nogmaals de kans ik klein dat het werkt, maar die paar minuten kunt u er nog aan spenderen. Succes.

Iv
door Ivo W May 29, 2022 om 09:55
731 Antwoorden / Vragen

Ik denk niet dat ze aan de andere kant van de wereld onder de indruk zullen zijn van een Nederlandse aangifte voor oplichting.

Ja
door JannyBoe May 30, 2022 om 11:10
520 Antwoorden / Vragen

Eeerst proberen en dan kun je achteraf altijd nog concluderen of het gewerkt heeft of niet.
Een paar minuten kost je dat maar.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2022 om 09:54
16879 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al veel info en hetgeen ik u nu geef kreeg u deels ook al van @MARITA5 en geef ik u dus deels dubbel maar met reden dat er dus zeer veel waarschuwende informatie is.

Ik kan hier helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie  doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Herroepingsrecht | Recht van retour advies (ictrecht.nl)

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

panter22
door panter22 - Apr 23, 2022 om 10:02
6599 Antwoorden / Vragen

Het is altijd hetzelfde met die dropshippers. Veel mensen zijn dol op koopjes. En met 50% korting vang je altijd wel een paar klanten die blindelings kopen. Pak die 30% en draag de schoenen deze zomer. Of geef ze aan de kringloop.
En op Aliexpress voor €11,40 per paar:
https://nl.aliexpress.com/item/1005004191739086.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.72f555febKAKvP&algo_pvid=55b7f6af-62a5-49ab-8eb0-c69e88d5a319&aem_p4p_detail=202204230103592152897341776080001116467&algo_exp_id=55b7f6af-62a5-49ab-8eb0-c69e88d5a319-0&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000028332039266%22%7D&pdp_pi=-1%3B11.4%3B-1%3B-1%40salePrice%3BEUR%3Bsearch-mainSearch

Ja
door JannieBoe Apr 23, 2022 om 13:02
124 Antwoorden / Vragen

Ja, maar dan zijn het geen echte Tommy Hilfigers.... ;)

Gr
door Grunn1 - Apr 23, 2022 om 13:12
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Sorrie voor mijn wat minder vriendelijke reactie.

Als je niet weet hoe en waar je wel en niet online bij een webshop moet bestellen blijf er dan ver vandaan en ga naar een gewone stenen winkel.
Als iets goedkoper is dan het hoort te zijn dan is daar altijd een reden voor.

mo
door mof - Apr 25, 2022 om 16:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Klarna faciliteert de betaling ... Klarna is geen waakhond die malafide webshops uitzoekt. U bent zelf verantwoordelijk om uit te zoeken of een webdshop bonafide of malafide is.

Ja
door JannieBoe Apr 25, 2022 om 16:12
124 Antwoorden / Vragen

Daar zit wel wat in. Maar het is ook weer niet zo dat Klarna niets doet om consumenten te beschermen. De kopersbescherming zou in sommige gevallen uitkomst kunnen bieden. Misschien ook in dit geval maar het is aan @Ahzmorevette om daar wel of geen energie in te steken.

Na
door Naomi de Vos - May 18, 2022 om 15:25
1 Antwoorden / Vragen

Ik vind het jammer en vervelend om in de reacties alleen maar verwijten naar de vraagsteller te lezen. Alsof die zich niet voor de kop zal slaan dat er überhaupt bij dit bedrijf is besteld. Soms bestel je in je enthousiasme nu eenmaal iets. Of denk je dat je goed hebt gekeken, maar was dit helaas niet het geval. Wees eens iets begripvoller.

On topic: zover ik kan nagaan is volgens Nederlandse wetgeving een Nederlandse webshop (met een KvK nummer - check even de Algemene Voorwaarden op de website) verplicht een Nederlands retouradres te bieden. Zo niet, dan moet het bedrijf jou voor eigen kosten voorzien van een verzendlabel maar China - of waar dan ook buiten Nederland.

Ja
door JannieBoe May 19, 2022 om 09:04
124 Antwoorden / Vragen

Hallo Naomi, ik begrijp je reactie heel goed. Ik voel me echter persoonlijk niet aangesproken omdat ik hierboven heb gepoogd om een oplossing aan te dragen en niet te oordelen. Ik zie ook dat je dat waardeert gezien het 'plusje' bij mijn reactie. Groetjes, Jannie.

sira
door sira May 19, 2022 om 09:11
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Uit uw reactie maak ik op dat ook ú de vele waarschuwingen nooit heeft gezien.
Hier wordt al minstens 3 jaar voor gewaarschuwd in de media, programma's zoals Kassa, Radar, Opgelicht, Meldpunt hebben er aandacht aan besteed, maar ook op de forums van Kassa en Radar is ontzettend veel te vinden.
U vindt dat we begripvoller moeten zijn, maar als er hier iedere dag, ondanks de vele waarschuwingen op dit forum, toch nog dezelfde soort meldingen binnenkomen, kunnen we eigenlijk alleen ons hoofd schudden en denken "weer iemand die nergens naar kijkt".
Die niet horen wil, moet voelen en het positieve daarvan is dat het een leermomentje is. De volgende keer zal deze er niet meer intrappen, mits de topicstarter de antwoorden bekijkt.
Voor de rest kunnen wij het ook niet positiever maken. De koper is altijd verantwoordelijk voor hetgeen hij/zij koopt en bij wie hij/zij koopt en de verkopers (de zolderkamerhobbyisten) zijn na een verloop van tijd onvindbaar.

Zie ook de vele topics over loodgieters, ontstoppers etc. etc. Koop nooit op Facebook en klik niet op het eerste het beste bedrijf op Google.

Ja
door JannieBoe May 19, 2022 om 16:30
124 Antwoorden / Vragen

Ik lees nergen @Sira één zin in de reactie van @Naomi de Vos die uw conclusie 'Uit uw reactie maak ik op dat ook ú de vele waarschuwingen nooit heeft gezien.' rechtvaardigt. Het staat er gewoon niet.

Wat wél uit de inhoud op te maken is dat mensen mensen zijn die soms niet goed opletten of fouten maken. Daar kun je met enige mildheid naar kijken en proberen bij te dragen aan een oplossing. Doorgaan met een beroep doen op de kopersbescherming van Klara bijvoorbeeld.

In 2021 waren 2,5 miljoen landgenoten slachtoffer van online criminaliteit. Dat zijn 2,5 miljoen mensen die ook voldoende gewaarschuwd zijn en dachten 'dat zal mij nooit overkomen'. Van hoogleraar tot bouwvakker, zelfs IT specialisten.
Die voelen zichzelf al dom genoeg, daar is geen hulp bij nodig ;)

Iv
door Ivo W May 29, 2022 om 10:00
731 Antwoorden / Vragen

@Sira: maak er maar van dat hier al tenminste 10 jaar uitgebreid voor wordt gewaarschuwd.

Eigenlijk al honderden jaren wordt er gewaarschuwd om alleen vooruit te bestellen en betalen bij ondernemers die als 'betrouwbaar' te boek staan. Dat het ondernemen zelf wat veranderd is, verandert niets aan de basisregel om alléén zaken te doen met partijen die als betrouwbaar te boek staan.

sira
door sira May 30, 2022 om 20:24
2353 Antwoorden / 24 Vragen

@Jannieboe
Klarna is gewoon een betaalprovider. Moet die iedere koper aan de hand nemen als die op internet een aankoop gaat doen? Na, volgens Ivo W, 10 jaar zoveel waarschuwingen op diverse media? Klarna kan ook niet iedere webshop gaan controleren, dat is de verantwoordelijkheid van de klant. Als de koper via de eigen bank betaalt, krijgt hij/zij ook geen waarschuwing van de bank.
Er wordt hier ook al ergens geadviseerd om Klarna niet te betalen, dan is het wachten op de deurwaarder.
Gelukkig zijn er ruim 13 miljoen volwassenen die er niet intrappen.

Mevr  de blaay
door Mevr de blaay - May 29, 2022 om 09:51
1 Antwoorden / Vragen

Hier ook zelfde liedje.. maar verdom het te betalen met klarna.. 2 gympen besteld 29.99 te koop.. korting als je er 2 tegelijk koopt dus 26 nog iets.. krijg je na bestellen bericht dat ze uit china komen.. kijk ik op alie staan ze voor 4 euro.. eenmaal binnen 1 paar gedragen.. na 3 dagen al de veter ringetjes in gymp los, de hele bovenkant schoenen geraveld.  Kijk ik naar 2de paar zie ik gewoon zeer slechte afwerking.. echt schandalig.  Dit is pure afzetterij.. klacht met fotos ingedient.. krijg ik te horen u heeft ze gedragen dus kunnen u alleen 15 % korting gevennop volgende bestelling.. nou ik bestel niets meer bij ze en heb betaling uitgesteld bij klarna.  Nogmaals klacht ingediend met de niet gedragen schoenen foto s erbij krijg je mail dat deze is doorgestuurd naar hun retour afdeling en daarna hoor je niets meer van ze.. echt.. dit soort bedrijven moeten gestopt worden.. en zeker klarna moet niet met ze samenwerken.

panter22
door panter22 May 29, 2022 om 10:03
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je nog nooit van een dropshipper gehoord? Je had het geld er voor over en kocht ook nog eens 2 paar. Wat verwacht je voor schoenen van 30 euro per paar? Een beetje schoenen kosten 100 tot 150 euro

Ja
door JannyBoe May 29, 2022 om 13:07
520 Antwoorden / Vragen

Goed dat u nog niet betaald hebt mevr de Blaay. Ik zou er maar definitief niet betalen van maken ;)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 29, 2022 om 15:45
2082 Antwoorden / Vragen

Klarna schiet de betaling voor zodat de consument na ontvangst kan betalen. Klarna is niet de leverancier en geeft ook geen productgaranties. Mocht u ook werkelijk niet betalen en het ook voor laten komen ben ik heel benieuwd wat de rechter beslist.

panter22
door panter22 May 29, 2022 om 17:04
6599 Antwoorden / Vragen

Als de schoenen niet gedragen zijn kun je een beroep doen op je herroepingsrecht, binnen 14 dagen na aankoop.
Als de verkoper in China zit, dan moet je ze naar China sturen en dan moet je ook nog verzendkosten betalen.
Voor de schoenen die al stuk zijn kun je een beroep doen op de garantie. Weer naar China sturen.
Dus hou maar op. Je moet een hoop kosten maken, schoenen weg en je krijgt je aankoopbedrag echt niet van de Chinese verkoper.
Dus hou je de schoenen en moet je betalen.
Sophieshop verkoopt de schoenen niet eens, het is een platform.
Neem je verlies.

Ja
door JannyBoe May 30, 2022 om 07:30
520 Antwoorden / Vragen

Hallo mevr de Blaay, ik zou het er niet bij laten zitten. Doe een beroep op de kopersbescherming van Klarna. Zie het stukje onder 'als de goederen of diensten gebreken vertonen'. Succes.

mahadma
door mahadma - May 29, 2022 om 21:35
11558 Antwoorden / 51 Vragen

Dropshippers werken vaak via FB, heeft ook daar besteld in china. Pak die 30%.

panter22
door panter22 May 30, 2022 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Ook op Pinterest kom je ze tegen.

mahadma
door mahadma May 30, 2022 om 10:02
11558 Antwoorden / 51 Vragen

Daarom, vooral naar de verkoper kijken, qua adres, telefoon enz  alleen email is al foute boel.