bi
door birdee46 Dec 23, 2023 om 08:18
Winkels & webshops

Te dure ticket gekocht

Ik wilde heel graag naar Holiday on Ice en kocht de duurste ticket( de beste plaats dacht ik). Ik was in de veronderstelling dat ik de ticket kocht bij een organisatie die was ingeschakeld door Holiday on Ice voor de verkoop. Toen ik mijn ticket ontving stond daar € 69.90 op. In de mail las ik terug dat het om een doorverkoop ging en de ticket dus duurder kon zijn dan de prijs die er op het ticket stond. Dat was zeker het geval want ik heb € 122.95 betaald. Ik heb gebeld met Topticketshop.nl dat ik dit naar oplichting vind smaken. Alhoewel de meneer aan de telefoon vriendelijk en begripvol was kon hij er niets aan veranderen. Hij beweerde dat het heel duidelijk (3 keer) werd aangegeven bij het bestellen van het ticket. Dat is niet zo want dan zou ik het ten eerste niet gedaan hebben of achteraf niet zo verbaasd zijn geweest. Mag dit zomaar?

Met vriendelijke groet,
Benita van der Linden

2707 10 Rapporteer
ju
door juliomariner - Dec 23, 2023 om 08:25
1349 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dit is nog steeds legaal. Veel ticketverkopers proberen dit te voorkomen door tickets op naam en andere manieren maar het mag nog steeds

sira
door sira Dec 23, 2023 om 10:02
2408 Antwoorden / 24 Vragen

En als de tickets op naam staan, is het ook niet goed, want dan kan de koper op het laatste moment niet en zijn de tickets niet overdraagbaar.

ne
door neodutchio - Dec 23, 2023 om 08:37
5186 Antwoorden / 12 Vragen

Of dit zomaar mag? Bovenaan de pagina van topticketshop staat:
"U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde."
U leest dus niet waar u koopt. U kijkt niet naar de plaats die u koopt, u denkt bij het zien van een hoge prijs dat het wel goede plaatsen zouden zijn.
Dus of dit zomaar mag? Lijkt mij van niet. Iemand die niet leest zou niet zelfstandig moeten mogen handelen.

Wellicht een beetje flauw hoe ik het zeg, maar het is een kwestie van vraag en aanbod. Een supermarkt verkoopt de bananen ook voor een hoger bedrag dan waarvoor ze inkopen. Dat u het op de markt of andere supermarkt goedkoper kan kopen is een keuze die de klant zelf maakt.
De consument heeft de macht in handen. Als niemand meer bij dergelijke bedrijfjes koopt sterven ze vanzelf wel uit.

Mabelle
door Mabelle - Dec 23, 2023 om 09:58
495 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, het staat in ieder geval al 1x duidelijk op de homepage van topticketshop. Verder heb ik niet gecheckt, dus kan zomaar ook 3x worden vermeld op hun site. Ik vraag me toch echt af hoe mensen het NIET kunnen zien. Klik op de afbeelding voor vergroting.

marita5
door marita5 - Dec 23, 2023 om 10:40
11559 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Birdee46 ,

Waar moet je gèèn tickets kopen ?

Wederverkopers van doorverkochte tickets:

topticketshop.nl
onlineticketshop.nl
www.ticketplace.nl
www.tixtrader.nl
ticketsnederland.nl
ticketunlimited.nl
4alltickets.nl
kaartverkoop.nl
gigsberg.nl
ticketstarter.nl

Marktplaatsen voor tweedehandstickets:

viagogo.com
stubhub.nl
ticketswap.nl, indien er géén secure swap aangeboden wordt.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://weetwaarjekoopt.nl/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 23, 2023 om 10:51
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op hetgeen al is genoemd en ook m.b.t. genoemde waarschuwinging: zie ook dit en let dat niet op het diagram maar de reacties eronder.

En toch san ook maar: in het vervolg beter opletten waar u koopt. https://nl.trustpilot.com/review/www.topticketshop.nl

(
Met dank aan @MARITA5 voor de opmerking dat dse link ontbrak)

marita5
door marita5 Dec 23, 2023 om 10:56
11559 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , zie ook dit en let dat niet op het diagram maar de reacties eronder , ik zie niks

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 23, 2023 om 13:20
16888 Antwoorden / 202 Vragen

?? Als ik deze aanklik https://nl.trustpilot.com/review/www.topticketshop.nl  en scroll zie ik echt reacties.

marita5
door marita5 - Dec 23, 2023 om 10:53
11559 Antwoorden / 15 Vragen

@Birdee46 ,

Nog een aanvulling ,

Veelgestelde vragen ,

Waarom zijn de kaartjes bij TopTicketshop.nl soms duurder ?

TopTicketshop.nl is een wederverkoper, onze prijzen zijn gebaseerd op vraag en aanbod.
Wanneer een evenement bijvoorbeeld is uitverkocht worden de prijzen automatisch wat hoger.
Ook als de vraag naar een bepaald evenement groot is bij Topticketshop.nl dan zal de prijs vanzelf hoger worden.
Het evenement hoeft dus niet per definitie uitverkocht te zijn bij het oorspronkelijke verkooppunt.
Soms zijn er een groter aantal kaartjes beschikbaar en kunnen de prijzen lager zijn dan de originele ticketprijs.
In de vliegticket business staat dit bekend als dynamic pricing en is het volkomen normaal en geaccepteerd dat consumenten niet allemaal dezelfde prijs betalen.

Veel klanten zijn bij ons vaste klant omdat ze het prettig vinden dat wij hun de zorg uit handen nemen van het vinden van een kaartje voor hun favoriete artiest/musical.
Ook hoeven onze klanten de voorverkoopdata niet meer in de gaten te houden en hoeven ze niet uit te zoeken op welke website de artiest/musical wordt verkocht of dat er misschien een speciale presale is waar u lid voor moet worden.
Kortom TopTicketshop.nl maakt het mogelijk om op het laatste moment nog te beslissen naar een uitverkocht evenement te gaan en maakt het bestellen van kaartjes voor de digibeet zo makkelijk mogelijk! En dat allemaal zonder wachtrijen.

https://www.topticketshop.nl/veelgesteldevragen

mo
door mof - Dec 27, 2023 om 11:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een ticket gekocht voor 122,95 EUR. Als het goed is wist u toen welke plek u toegewezen kreeg voor dit bedrag. Daar was u bij koop van op de hoogte en u vond dit een ok bedrag. Topticketshop wil ook wat aan de doorverkoop van het ticket verdienen. Of dik 50 €  teveel is ... tja ... Topticketshop neemt een risico wanneer zij dit ticket overnemen van iemand die er vanaf wil. Zij moeten zich ook voldoende tegen verliezen indekken.

Ru
door RuudLS - Dec 27, 2023 om 13:14
2 Antwoorden / Vragen

Vergeet TICKETMASTER niet: Die verkochten mij kaarten voor André Rieu concert MECC 15 dec. j.l. met nominale waarde van EUR 75,- voor EUR 109,- en in de begeleidende email werd uitgelegd hoe het zit, alsof het de normaalste zaak is. Schitterend verdienmodel!!

Ozymandias
door Ozymandias Dec 27, 2023 om 16:06
182 Antwoorden / Vragen

Niemand die jou verplicht om een ticket te kopen daar. Daar kies je toch zelf voor? Dan mag je ook niet klagen.

rj
door rjw Dec 27, 2023 om 20:13
3298 Antwoorden / 5 Vragen

@ozymandias: Voor ticketmaster heb je vrijwel nooit een alternatief dus je kunt niet kiezen om elders te kopen.

@ruudls: wat was de reden die ticketmaster gaf?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 27, 2023 om 15:57
2138 Antwoorden / Vragen

"Mag dit zomaar?"

Ja, natuurlijk. Mensen hebben immers het recht iets waarvan ze eigenaar zijn te verkopen tegen een vraagprijs en als volwassen mens hebt u gelukkig ook nog het recht dingen aan te schaffen. Natuurlijk mag een aanbieder niet liegen maar verder mogen volwassen mensen dingen aan elkaar verkopen.
'Gelukkig' gaat daar binnenkort een einde aan komen en zullen concertkaarten enkel tegen een gemelde nominale waarde en een opslag mogen worden verkocht. Een fantastisch leermoment want dit moet volgens de theorie betekenen dat de markt voor kaartjes dus meer frictie zal kennen en dat de prijzen dus zullen gaan stijgen, ik ben benieuwd.

rj
door rjw - Dec 27, 2023 om 20:15
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Veel bonafide ticketverkopers leveren tegenwoordig pas op het laatste moment de digitale tickets. Ik snap eigenlijk niet waarom ze dit niet allemaal doen. Kleine moeite om zo de zwarte handel tegen te gaan.