reacteur
door reacteur Dec 22, 2017 om 09:15
Winkels & webshops

Tweedehands.nl

Ik heb diverse verzoeken gedaan om mijn account bij Tweedehands.nl te laten verwijderen, helaas kan dit niet zonder ondertekende afdruk van mijn profiel en kopie van mij ID kaart. Volgens "Mijn Overheid" ben ik dat niet verplicht, maar Tweedehands,nl blijft steevast volhouden.
Mag Tweedehands.nl dit wel?

Hieronder de tekst van mijn laatse verzoek:

L.S.

Mijn reactie op uw antwoord is als volgt.

Ik zou graag het volgende willen weten over uw weigering mijn account te sluiten:

Ten eerste:

Met welke officiële redenen heeft Tweedehands.nl het recht naar mijn ID kaart te vragen, is Tweedehands.nl een gemachtigde instantie? Volgens het antwoord van "Mijn Overheid" dat ik kreeg, is dit zeker niet het geval en kunt u mij niet verplichten mijn ID voor u te kopiëren, dan wel te tonen.

Van "Kassa" heb ik overigens nog geen antwoord ontvangen, maar zal nogmaals contact opnemen.

Ten tweede:

Met welke documenten heeft Tweedehands.nl de mogelijkheden gegevens van mijn ID kaart te controleren? U heeft nu alleen mijn e-mail, naam en wachtwoord. Kunt u, of bent u gemachtigd deze bij de overheid te verifiëren?

Bij het aanmelden van mijn account is overigens niet gevraagd naar de nu door u gevraagde gegevens en heb het vermoeden dat u nu aan phishing doet om mijn gegevens te achterhalen. In mijn overtuiging kunt daarom op geen enkele wijze mijn gegevens controleren en vergelijken.

Ten derde:

Ik zeg mijn account op met dezelfde e-mail als waar ik mijn account ben aangegaan, dat moet voldoende zijn.

Ik wil mijn account opzeggen omdat ik het lange tijd niet heb gebruikt, dus inactief is en mijn lijst wil opschonen.

Ik hoop dat u toch uw besluit wijzigt en mijn account alsnog verwijdert op mijn aanvraag. Zonder handtekening, zonder kopie van ID kaart, zonder phishing.

m.v.g.

R. H. Prins

5108 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Dec 22, 2017 om 09:32
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Reacteur ,

Hoe verwijder ik mijn profiel?

Indien u uw account bij ons wilt sluiten, dan kunt u ons daartoe een verzoek sturen via redactie@2dehands.be (voor ons platform 2dehands.be) of redactie@2dehands.nl (voor ons platform 2dehands.nl. Wij zullen uw verzoek verwerken binnen een redelijke termijn en uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving. Wij kunnen u verzoeken om aanvullende informatie te verstrekken zodat wij uw identiteit kunnen vaststellen. Lees meer in ons privacybeleid over het wijzigen en verwijderen van persoonsgegevens.

Lees hier privacybeleid , klik op de rode regel

http://help.tweedehands.nl/HelpContentList?tab=Veiligheid&cate=Privacy_nl

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2017 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom doet u zo moeilijk? U kunt uw account ook zelf veranderen, doe dat in iets onzinnigs en klaar.

costnix
door costnix Dec 22, 2017 om 11:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Edit.

reacteur
door reacteur Dec 22, 2017 om 12:28
39 Antwoorden / 5 Vragen

Helaas, dit gaat niet.

costnix
door costnix - Dec 22, 2017 om 11:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als handelt volgens het advies van @tijger1, zullen ze zelf het account verwijderen.
Ik heb dit een tijd geleden met een andere account gedaan. Ik een puberale bui de gegevens in onbetalijke dingen veranderd :-D

Cookies
door Cookies Dec 22, 2017 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk wordt die account niet verwijderd.

reacteur
door reacteur Dec 22, 2017 om 12:29
39 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan het account niet meer wijzigen, schijnbaar houden ze het tegen.

Cookies
door Cookies - Dec 22, 2017 om 12:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volslagen belachelijk dat ze om een kopie id bewijs vragen op zo'n flut 2e handssite. En inderdaad daartoe zijn ze helemaal niet bevoegd. Ik heb laatst een account op MP verwijderd, 1 mailtje naar de helpdesk en de account was opgeheven.

Je kunt het advies van @tijger1 volgen, een dergelijk trucje pas ik ook wel eens toe voor accounts bij webshops waar ik al jaren niet meer koop. Ik verander dan het geslacht, mijn naam, vul een willekeurig adres in (indien nodig) e.d.

Mocht je toch liever de account volledig verwijderd willen zien, lees hier dan de tips om op een veilige manier een kopie-id bewijs in te sturen https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/fraude-voorkomen-met-kopie-id-bewijs

Veilige kopie identiteitsbewijs

Geeft u toch een kopie af? Help dan misbruik van uw identiteitsgegevens voorkomen. U moet bijvoorbeeld uw  Burgerservicenummer afdekken of doorstrepen. Een veilige kopie van uw identiteitsbewijs maakt u zo:

  • Maak in de kopie uw Burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  • Schrijf in de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf in de kopie voor welke instantie of welk product de kopie is bedoeld.
  • Schrijf in de kopie de datum waarop u de kopie afgeeft.

reacteur
door reacteur - Dec 22, 2017 om 12:27
39 Antwoorden / 5 Vragen

Het lijkt zeker een goed idee om mijn profiel te wijzigen, maar deze mogelijkheid lijkt te zijn geblokkeerd door Tweedehands.nl.
Ik kan geen wijzigingen meer aanbrengen, dat maakt het nog gekker dan het al is.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2017 om 12:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat kan het u eigenlijk schelen, dat dat account in stand blijft?

reacteur
door reacteur Dec 22, 2017 om 13:06
39 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb mijn lijst met accounts op willen schonen, dus ook van Tweedehands.nl. daar hebben ze rare regels want bij Speurders.nl gaf het geen enkel probleem, daar schijnen geen moeilijke regels te gelden.
Wat ik wil is gewoon mijn naam verwijderen, wanneer ik dat nodig vind. Waarom kan dat overal, maar niet bij Tweedehands,nl zonder mijn ID gegevens en mijn handtekening? Ze hebben geen gegevens om die kaart te vergelijken, dus is het niets meer dan onzin. Ik ben dit alles niet verplicht.

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2017 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt het natuurlijk hoog opspelen, dus neem eens contact op met de Autoriteit Persoonsgegevens.