bartenmirella
door bartenmirella Aug 11, 2021 om 11:37
Winkels & webshops
Vente unique

Eerlijk gezegd een dikke teleurstelling en de tranen in mijn ogen hoe je als klant word behandeld met een fout die hun gemaakt hebben!

Gisteren is onze bank gekomen, na een dikke 14 dagen te hebben gewacht, werden de dozen continue gekanteld binnen gebracht (niet met een steekwagen en niet door de 2 mannen samen naar binnen gebracht, maar letterlijk rollend/kantelend , zelfs binnenshuis en neer geplofd op de plek waar die zou moeten komen te staan, de mannen wilden niks uitpakken en zeiden als het niet compleet of beschadigd zou zijn, ze er toch niks aan konden veranderen, maakten een selfie met een peace teken en de dozen en liepen de deur uit (bij postnl@home heb ik al een klacht ingediend en wordt ook serieus genomen)  Ik begon 1 doos uit te pakken (op dat moment zag het er nog goed uit) open de tweede doos en er zit idem hetzelfde stuk in, Ik kijk op de sticker op de doos waar een linker stuk in zou moeten zitten zit een rechterstuk in (deze had ik uitgepakt) in de nog dichte doos zit ook een rechter stuk in. Meteen geprobeerd te bellen met de klantenservice, uiteindelijk iemand uit spanje aan de telefoon gekregen, beetje raar als je via de nederlandse website besteld, ook meteen beginnen mailen met foto's erbij dat de bank niet compleet is, laat in de middag een mail terug gekregen dat de fotos zouden worden nagekeken, en of ik nog fotos kon doorsturen van de stickers van de dozen etc, dit heb ik ook gedaan, en omdat we nu op alles gingen letten zijn de dozen niet van dezelfde maand 1 van juli en 1 van mei met niet dezelfde nummers, dus wilt het ook zeggen dat ze niet uit hetzelfde verfbad komen! Ik heb ze daarover een mail gestuurd, maar geen reactie!

Nu via hun website kregen we een bericht   "Onze expert kan geen technische oplossing bieden voor het probleem met uw artikel.
Ook kunnen we, omdat we dit product niet meer verkopen, niet overgaan tot een standaard omruiling.

Omdat de tevredenheid van onze klanten onze prioriteit blijft, kiezen we ervoor dat u een soortgelijk product op onze site kiest, voor een bedrag dat gelijk is aan uw aankoop.

Zodra je je keuze hebt gemaakt, nodigen we je uit om ons dat te laten weten door op dit bericht te reageren."

Nu keken we op de website voordat we een keuze maken, maar staat de bank die we hebben leverbaar binnen 6 tot 7 weken ( terwijl hun zeggen dat die niet meer wordt verkocht) deze was wit, en nu staat de antraciet levering binnen 8 tot 10 dagen! Een aantal weken geleden was het net andersom! Ook staat er op de doos Made in China!

Waarom hebben we deze bank uitgekozen, omdat die mooi was en bij ons interieur paste.... Nu geven ze ons maar 1 voorstel, omruilen van goederen en andere bank naar keuze die dezelfde prijs is, of het voorstel afwijzen, maar wat komt erna??

We kunnen niemand bereiken, en niemand neemt contact met ons op! Slecht bereik van klantenservice en een hoge gsm rekening !

Geen enkele excuses dat de fout bij hun ligt, zeker niet aan ons, wij hebben netjes betaald en gewacht tot we de bank binnen kregen, die zoals ik al eerder schreef bestaat uit twee rechtse delen, dus je kunt hem niet ineen zetten! Ik vind het ook erg jammer dat er ook geen voorstel is, van je hele betaling terug te storten, en dan zeg ik ook wel de hele betaling, want ik neem aan dat je wel een artikel koopt omdat je die leuk vind en niet ervan uit gaat dat je twee rechtse stukken krijgt en nog van twee verschillende maanden.

Nu zaten we al drie weken zonder bank, op zich niet erg, want we keken uit naar de bank, maar nu zitten we weer zonder bank, ja 1 bank was uitgepakt en de andere staat in de doos, heeft voor ons echt geen meerwaarde om die uit te pakken en zit ik nu naast die doos op twee tuinkussens omdat er geen plaats is om ergens iets te zetten, en de foutieve bank veel ruimte in beslag neemt.

Het is erg schandalig dat ze zo mensen laten zitten, dat ze totaal niet schuldig voelen tegenover de klant,  ik weet niet of ze nog met oplossingen komen, maar het allerliefst willen we ons gespaarde centen voor de bank terug!

we hebben hun voorstel geweigerd, omdat we ons geld terug willen, de vraag is wat nu?? ze reageren amper, moeilijk te bereiken etc

8844 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 11, 2021 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als. U de reviews bekeken had, had u daar niets gekocht. Eis uw geld terug en ga naar een normaal bedrijf.

https://nederlandreview.nl/online-shoppen/vente-unique-ervaringen-beoordelingen-reviews

bartenmirella
door bartenmirella - Aug 11, 2021 om 12:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

als je goed kijkt staan op hun website goede revieuws en geen slechte, we hadden er ook vertrouwen in tot de bank werd geleverd, is ook een les geleerd die we nooit of te nimmer meer zouden doen, de revieuw op die site heb ik erbij gezet. En ik lees bij alle slechte revieuws dat mensen al maanden op hun geld zitten te wachten

ju
door juliomariner Aug 11, 2021 om 12:46
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Reviews op de site van de aanbieder zelf moet je altijd wantrouwen.
Als men ff aan oom google vraagt om onafhankelijke reviews over dit bedrijf krijg je wel de echte betrouwbare reviews.
Een bedrijf zonder een kritische of negatieve review is ook met gezond wantrouwen te bekijken want overal gaat wel eens iets mis en sommige klanten hebben gewoon een te hoog verwachtingspatroon.

Thecla58
door Thecla58 Aug 11, 2021 om 14:07
870 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kijk tegenwoordig niet alleen op sites zoals trustspilot, maar ook op google review. Heel interessant wat je daar soms ziet staan. Zelden kijk ik op de sites van de leverancier zelf.

Hoop voor je dat alles nog tot jullie volle tevredenheid wordt afgewikkeld.

bartenmirella
door bartenmirella Aug 11, 2021 om 14:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

dank jullie wel voor jullie antwoorden, dit zal ons inderdaad geen tweede keer meer overkomen, ik heb alle revieuws achteraf via google gelezen en tis precies een en al oplichting. we hopen dat we ons geld terug krijgen, maar willen ook andere waarschuwen. het is ook niet dat we het slecht hebben maar we hebben het ook niet te breed, vandaar dat we dachten deze past net in ons budget, heb tegen mijn man gezegd, hopelijk krijgen we het geld terug en dan misschien nog even wat sparen en dan een bank kopen bij een betrouwbaar bedrijf. hij heeft er echt wel over nagedacht hoor, het was niet zo van ja kopen...maar deze was mooi en ja te veel vertrouwen hebben, maar nogmaals dit gebeurd geen tweede keer en ik doe echt mn best om zn geld terug te krijgen, groetjes mirella

Topantwoord

panter22
door panter22 - Aug 11, 2021 om 13:07
6599 Antwoorden / Vragen

6.5 Vente-Unique raadt Klant aan de geleverde producten te inspecteren en de daarbij gebleken gebreken binnen 48 uur, bij voorkeur schriftelijk of per e-mail, te melden. Zie nader het Artikel omtrent garantie en conformiteit of de pagina FAQ of levering.
6.7 Vente-Unique is gerechtigd een soortgelijk product van soortgelijke kwaliteit te leveren zoals het bestelde product, indien het bestelde niet meer leverbaar is. Klant is dan gerechtigd de overeenkomst kosteloos te ontbinden en het product kosteloos te retourneren.
7.5 Klant kan de Overeenkomst ontbinden conform lid 1 van de in dit Artikel gestelde termijn door het modelformulier voor herroeping (digitaal) te zenden aan Vente-Unique, of op andere ondubbelzinnige wijze aan Vente-Unique kenbaar te maken dat hij van de aankoop af ziet. Dat kan per email aan klantenservice@vente-unique.nl of telefonisch op +31208085644.Vente-Unique bevestigt in geval van een digitale melding de ontvangst van die melding.
7.6 Als extra service haalt Vente-Unique de goederen op. Deze afspraak wordt gemaakt nadat de in dit lid bedoelde melding is gedaan.
https://www.vente-unique.nl/s/algemene-verkoopsvoorwaarden
Dus maar even een mailtje sturen dat je geen andere bank wilt en conform artikel 6.7 van de algemene voorwaarden de overeenkomst kosteloos ontbindt en de bank kosteloos wilt retourneren. En dat je graag een afspraak wilt maken wanneer de bank opgehaald wordt.

bartenmirella
door bartenmirella Aug 11, 2021 om 13:31
2 Antwoorden / 1 Vragen

beste panter22,

dit hebben wij ook reeds gemeld in een mail (daar reageren ze niet op) en ook via onze account in hun webshop, dat we geen andere bank willen en ook ons geld terug willen gestort krijgen, maar tot nu toe geen reactie, bedankt voor uw info  ga ze dit ook nog eens doormailen mvg mirella

bartenmirella
door bartenmirella Aug 11, 2021 om 13:39
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Panter 22,

Dit hebben we verstuurd met hetgene wat u hebt doorgestuurd, mvg

Beste,

Nogmaals wij willen geen andere bank en conform artikel 6.7 van de algemene voorwaarden de overeenkomst kosteloos ontbinden en de bank kosteloos  retourneren, dus wij willen graag een afspraak maken wanneer de bank kosteloos wordt opgehaald en ook willen wij vernemen wanneer wij het bedrag op onze bankrekening zien verschijnen,
Wij hebben van onze kant al het nodige gedaan zodat wij het juiste artikel zouden ontvangen, echter is het verkeerde stuk geleverd en via jullie bericht is deze ook niet meer leverbaar. Van jullie kant uit is er geen enkele klantenservice zodat wij er ook geen vertrouwen meer in hebben, dus nogmaals gelieve een datum af te spreken wanneer de bank wordt opgehaald en gelieve ons te melden wanneer wij het geld terug zullen zien op onze rekening.

Mvg

panter22
door panter22 Aug 11, 2021 om 15:06
6599 Antwoorden / Vragen

Maar even wachten op de ontvangstbevestiging. Gisteren is het pas gebeurd.

bartenmirella
door bartenmirella - Aug 11, 2021 om 13:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

beste panter,

dit hebben wij ook reeds gemeld in een mail (daar reageren ze niet op) en ook via onze account in hun webshop, dat we geen andere bank willen en ook ons geld terug willen gestort krijgen, maar tot nu toe geen reactie, bedankt voor uw info  ga ze dit ook nog eens doormailen mvg mirella

mahadma
door mahadma - Aug 11, 2021 om 14:39
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Met alle respect, er is sprake van bezorgen, maar niet van uitpakken.

bartenmirella
door bartenmirella Aug 11, 2021 om 15:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

ook met alle respect, post@ heeft mij gecontacteerd en ze hadden het inderdaad moeten uitpakken en verpakkingsmateriaal meenemen en kijken op gebreken. Het stond ook in de mail aangegeven, we hebben er ook voor betaald! Post heeft zn excuses aangeboden, is al veel meer dan dat vente-unique doet! En met alle respect als je een tweezits hebt besteld verwacht je ook dat je een tweezits krijgt, een fout kan gebeuren, maar als je dan de klantenservice belt, emailt end en er komt geen reactie, ja dan is het genoeg geweest en ga je echt twijfelen, je koopt een bank en krijgt een halve bank!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 11, 2021 om 16:54
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u verwijzingen naar alle rechten die u wettelijk heeft en zie dan vooreal ook dat m.b.t. in gebreke stellen hetgeen u dan het zenden van aangetekend verzenden van een brief kost. Naasr mijn mening blijft men in gebreke om u datgeen te leveren dat door u is besteld en naast hetgeen ik al meldde is dat ook te zien als wanprestatie. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html   en evt verder t/m art 25

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

Juridisch advies (volgens Kassa redactie):

Voor juridisch advies kun u zich wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/

 En zo het er op lijkt heeft u ook te maken met een dropshipper:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline  Jammer en is het m.i. dus zaak om te beginnen met een in gebreke stelling. (En melden aan klachtenkompas en consuwijzer)

bartenmirella
door bartenmirella Aug 11, 2021 om 17:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste heremietkreeft

Bedankt voor uw informatie, net hebben we dit bericht gekregen, maar we hebben het voorstel nog niet geaccepteerd..

Naar aanleiding van ons gesprek verzoeken wij u hierbij uw annuleringsverzoek te bevestigen door op dit bericht te reageren.

Na ontvangst van de bevestiging, zal de bezorger u contacteren voor een afspraak voor de retour. Zodra de uitvoering bevestigd wordt dan zal de restitutie zo snel mogelijk plaatsvinden

Maar ik heb al veel en vaak nu gelezen dat ze dan het product ophalen en je geld niet terug overmaken, de berichten dat ze sturen is via hun eigen website naar je account, ze reageren totaal niet op email. dus ik ben bang als wij dit accepteren, dus voor retour zenden dat we totaal ons geld niet terug krijgen, heeft u nog enige advies, mvg mirella

panter22
door panter22 Aug 11, 2021 om 17:50
6599 Antwoorden / Vragen

Voorstel nog niet geaccepteerd? De bank wordt opgehaald en je krijgt je geld terug. Keurig toch, die snelle reactie.
Dit is een normale procedure.
Wat wil je dan? Eerst je geld en dan de bank? Dat gaat hem niet worden. De bank wordt eerst gecontroleerd op schade voordat je het geld terug krijgt. Dus pak hem goed in. Koop desnoods bubbeltjespapier bij de Action.
Als je met 14 dagen na verzending je geld niet terug hebt, dan kun je actie ondernemen. Het heeft nu geen zin om ingebrekestellingen of wat dan ook te sturen.

.

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 11, 2021 om 18:04
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zoals ik het nu begrijp is er kennelijk toch een redelijk aanbod gedaan. Zoals @PANTHER22 ook aangeeft: het voorstel is : de bank wordt bij u opgehaals en u krijgt uw geld terug. Dat is geheel conform de consumentenwetgeving. U kunt dan m.i. beter niets anders doen dan dat accepteren en het nemen van verdere aktie zal niet zinvol zijn tenzij u inderdaad toch uw aankoopsom niet zou terugontvangen. In alle andere opties kost het u alleen maar moeite en geld  en herhaald, het voorstel zoals ik het nu begrijp is conform de wetgeving.